Hankintoja, hankintoja... vauvalle, kotiin jne :)

Me saatiin jo äitiyspakkaus! Päästään pesemään pikkuvaatteita ja samaan koneeseen menee muutamat kirpparilöydötkin. Kivoja vaatteita ja kuoseja tuossa pakkauksessa enimmäkseen. Tykkään!

Mä tykkäsin kans siitä 2013 äitiyspakkauksesta, kun siskon vauvaa varten niitä käytiin läpi. Toki siellä oli muutama juttu kuosi, jotka eiv't silmää miellyttäneetkään. Mut muuten minusta tuo paketti on hyvä!

En ole vielä anonut Kelalta pakkausta. Luin, että vuodelle 2014 tulis uusi pakkaus. Ensin tietysti jaetaan 2013 pakkaukset pois alta. Kovasti haluisin sen uuden, 2014 paketin, mutta saas nähdä miten käy!
 
Me mietittiin aika pitkään että otetaanko äitiyspakkausta, mutta tultiin siihen tulokseen, että ei tarvita sitä. Me kun ollaan ostettu lähes kaikki vaatteet jo kirpputoreilta halvalla.
Musta myös äitiyspakkauksen vanupuku ja toppapuku olis ollut turhia kun ne on niin isoja ja saadaan sen kokosia sitten tarvittaessa kaverilta.
Me siis otetaan mielummin rahat joilla voidaan sitten hankkia Tulan kantoreppu ja myös joku kantoliina
Ensisängyn virkaa ja muutenkin sängyn virkaa tulee ensimmäiset kuukaudet toimittamaan koala riippukehto. Toivotaan, että vauva viihtyi siinä.

Oon kovasti miettinyt että hankinko vauvalle 56 vai 62 senttisen toppapuvun. Tullaan kuitenkin vaunuilemaan päivittäin sitten kun on sen ikänen että saa ulkoilla kunnolla.
Muuten varmaan hankkisin 56 senttisen mut mietityttää vaan että tuleeko kestovaippa mahtumaan sinne kuinka hyvin...
 
Nannai1: Osta toppapuku kokoa 56, koska sekin tulee olemaan vastasyntyneelle reippaan kokoinen. Tulee varmasti mahtumaan koko pakkaskauden, eikä niiden kestovaippojen luulis nyt kuitenkaan NIIN paljon tilaa vievän, että pitäisi liika suuria vaatteita käyttää. Kaikki koot ovat myös aikalailla merkistä kiinni, että jossain merkissä 50 kokokin voisi olla hyvä. Esim, tutta tekee hirmu isoja vaatteita!

itse tein esikon kanssa sen virheen, että ostin liian ison kevythaalarin juuri kokoa 62, kun ajattelin ettei kuitenkaan ole niin paljon kokoa 56 isompi... Siinä sitten kävi niin, ettei pikkuisen kädet edes yltäneet hihoihin, eikä häntä saatu turvakaukaloon siinä haalarissa. Onneksi saimme lahjaksi tädiltäni uuden kokoa 50.

Itse odottelen tammikuun alennusmyyntejä toppahaalarin ostoon ja vertailen tällä kertaa koon 50 ja 56 välillä :)
 
Kiitos vinkeistä Mymmeli, hyvä tietää että tutan vaatteet on yleensä reilunkokosia. Mäkin ehkä maltan odotella sinne alennusmyynteihin, ellen sitä ennen löydä pukua halvalla käytettynä.
 
MInäkin odottelen äitiyspakkausta saapuvaksi ja sen jälkeen pitää tehdä jonkinlainen kartoitus, että mitä kaikkea sitä kannattaa hankkia lisää. Joitain vastasyntyneen vaatteita olen ostanut ja saanut, mutta pyrin pitämään ne aika minimissä, koska niitä ei varmaankaan ehdi kovin kauaa käyttämään. Toppahaalari saatiin onneksi käytettynä ja on sen verran pieni, että pitäisi olla vastasyntyneelle juuri sopiva :)
Tilattiin toissaviikolla myös turvakaukalo. Toivottavasti tulisi pian, kun ei malttaisi odottaa. Muuten yritän siirtää hankintoja sinne tammikuun alennusmyynteihin...
 
Minäkin innostuin Koala-riippukehdosta ja todellisena heräteostoksena sellainen on nyt siis tulossa. Ratkaisee hetkeksi meidän tilaongelman kun se on niin kapea. Se on aika hyvällä korkeudellakin jos nostaa vauvan sänkyyn yösyöttöä varten. Kehdon voi sitten myöhemmin laittaa vaikka olohuoneeseen sitterin korvikkeeksi. Onhan se aika kivan näköinen... toivottavasti tyttömmekin tykkää!
 
Kittis se koala-kehto on kyllä hyvä, meilläkin on just toi tilaongelma makkarissa. Mutta kehto mahtuu just hyvin. Ainut mikä mua tossa kehdossa mietityttää on uskallanko kapaloida vauvan ja laittaa kehtoon ilman niitä valjaita...Pienempi vauva varmaan pysyy hyvin siellä kehdossa ilman valjaitakin, mut jossain vaiheessa varmaan pitää luopua kapaloinnista kun alkaa kääntyilemään. Oon hankkinut yhden sweddleme kapalon ja ajattelin myös harjotella perinteistä kapalointia.
 
Meille on tulossa isovanhempien aikoinaan häälahjaksi saama kehto ensimmäiseksi sängyksi. :) Turvakaukalo on saatu hankittua ja pikku hiljaa tästä kaikesta kai alkaa tulla todellisempaa.

Ex-tempore nappasin söpöjä harsoja mukaani kaupasta. Hoitolaukkujakin katselin vaunuihin, mutta mitään kivaa ei oikein löytynyt.
 
Me haettiin eilen postista meidän turvakaukalo :) Nyt olisi siis vaunut ja turvakaukalo hankittuna ja "kotiutettuna". Eilen sain myös Kelan kirjeen, että kahden viikon sisällä pitäisi äitiyspakkauksen tulla. Olen yrittänyt olla vielä ostamatta mitään vaatteita tai "pikkutavaroita", mutta kun on muutamat hyvät alennukset osuneet kohdalle, niin on on ollut pakko jo ostaa muutama body, potkupuku ym. Vaikka paljon ollaan saatu muilta, niin haluan kyllä meidän pojalle jotain uutta ja ihan omaakin. Ne pienet vaatteet on vain niin syötävän suloisia!
Seuraavaksi ohjelmassa olisi vanhan pinnasängyn hionta ja maalaus. Mies saa kyllä hoitaa sen. Onneksi kai pystyy tekemään sen työpaikallaan, ettei koti ole sitten täynnä hiontapölyä ja maalinkatkuja...
 
Meikäläinen tekee hakemuksen äitiyspakkausta varten vasta viime metreillä eli tuossa tammikuun alussa, sitten voi olla jo ehkä mahdollista saadakin uusi pakkaus. Uusi pakkaushan julkistetaan tammikuussa siinä paikkeilla kun sitä aletaan jakamaan ja mistään en ole ainakaan lukenut, että se olisi kutistunut, vaan sisältäisi samantapaisia tuotteita kuin viime vuosina, mutta uusilla kuoseilla.
Isompia juttuja meillä on vielä pinnis ja turvakaukalo hankkimatta, mutta kaukalokin saadaan ilmeisesti appiukolta :)
 
Huhtikuun odottaja täällä sen verran vierailee kysyäkseen kumpi pakkaus teille maaliskuisille on saapunut uusi vaiko vanha? Itse laitan hakemuksen vasta helmikuun loppupuolella ja haluaisin uuden äitiyspakkauksen, mutta tiukille varmaan menee. :rolleyes:
 
Tänään haettu turvakaukalokin :Heartred brion primo tulee vauvan matkustusvälineeksi telakan kanssa, vielä hankkimatta pinnasängyn patja.

Eilen lähti lindexin alemyynnistä myös pinkkiäkin pinkemmät body ja velourhousut, ihan vaan kotiutusvaatteeksi, JOS sieltä se tyttö tuliskin... mutta enempää en kyllä osta ennenkuin vauvan sukupuoli on tiedossa:rolleyes:
 
Tulin ihmettelemään tuolta syyskuussa 2013 saaneiden ryhmästä ja vinkkaan että ostakaa harsoja. Niitä EI voi olla liikaa. Niitä tarvitsee ihan jatkuvasti ja niitä likaantuu PALJON. Itselläni oli aluksi joku 10-15 mutta ei riittänyt mihinkään. Nyt vauvan ollessa 4kk harsoja on kierrossa n 30 :-)

Samoin kannattaa hommata liivinsuojia. Itselleni tuli täytenä yllätyksenä että kun sitä maitoa alkaa tulla, sitä myös tulee! Ottakaa jo sairaalaan mukaan. Lisäksi bebanthen on parempaa voidetta kipeisiin nänneihin kuin esim suositeltu lansinoh.
(imetys tekee alkuun sitten ihan hurjan kipeää!! Se tasoittuu siinä 3-6viikon aikana ja muuttuu kyllä täysin kivuttomaksi vaikkei heti uskoisi)

Hankkikaa tutteja ja opettakaa se vauvalle jo sairaalassa. Itse ajattelin etten opeta tuttia lainkaan ja voi miten väärässä olin. Itselläni lapsi huusi mahaansa melkein 3kk ja oppi tutin vasta 2,5kk ikäisenä. Se on oikeesti ihan loistava äänenvaimennin mikä rauhoittaa vauvaa.

Mikrosterilisaattori (avent) on korvaamaton apu pulloruokkijoille.
 
Ei se ensi-imetys aina satu :) Hyvällä imuotteella ja imetysasennolla välttyy kivuilta. Oma esikoinen oppi todella nopeasti miten rintaa imetään, joten ensimmäiset imetyskivut koin vasta ensimmäisen hampaan puhjettua :) Olen myös erittäin herkkäihoinen, joten ei ole edes syy paksunahkaisuudessa :D Mutta todellakin se vauvan imuote on se mikä tähän asiaan vaikuttaa n.90%. Tärkeintä mitä itse pystyt tekemään on RENTOUTUA. Sitä ei voi painottaa liikaa. Kun itse rentoudut ja päättäväisesti imetät onnistut ja kun vauva oppii (ja sinä) oikean imuotteen imetys on suorastaan nautinnollista! :)

Liivinsuojia tosiaan menee ja paljon, mutta omasta mielestäni parhaimpia ovat ne kertakäyttöiset. Ne imevät paljon ja siltikin joutuu usein vaihtamaan. Nämä monikäyttöiset/pestävät eivät minulla ainakaan pitäneet yhtään. Jos imetysväli vähänkin piteni rinta suotastaan "räjähti", Tämäkin on todella yksilöllistä. Itselläni maitoa tuli todella runsaasti vastaavasti useat sukulaiseni ja ystäväni eivät pystyneet imettämään lainkaan tai todella lyhyen ajan. Itse ostaisin pulloja enemmän ja muita sterilisoijia VASTA kun niille on oikeasti käyttöä. Maksavat kuitenkin aika paljon ja turhaa niitä ostaa, jos ei tarvetta tulisikaan. Meillä rintaruokinnassa olleelle vauvalle ei tuollaisia tarvittu ja tuttipulloja oli vain pieni vesipullo ja maitopullo, jos en jostain syystä ollut imetysaikana paikalla. Nämä riittivät meille ja mahtuivat kattilaan samalla, kun rintapumpunosia steriloitiin.

Sitten tuo tutti.... Olen aivan päinvastaista mieltä TerhiJiin kanssa. En ole tuttivastainen ja tutti oli esikoisella ja tulee myös tarvittaessa tälle kakkosellekin. MUTTA tutti on paras antaa vauvalle vasta, kun vauva on oppinut oikean imuotteen. Tähän menee 2pvä-2viikkoon. Tämä on äärimmäisen tärkeää, jos vain mielii imettää! Myönnän olevani imetyskannusteinen ja toivon kakkien haluavan imettää. Tutti on vauvalle kyllä erittäin hyvä turvallisuudentuoja ja lievittää imutarvetta (mikä on myös ihan vauvakohtainen juttu. Jotkut imisivät koko ajan, vaikka ei nälkä olisikaan) Mutta äänenvaimennin on mielestäni aika karu sana... Jos on mahavaivaa niin itkullahan vauva sen ilmoittaa. Ei vauvat turhaan itke vaan siten viestittävät hoitajalleen jonkin olevan vialla. Mutta kyllä, joskus imutarvekin purkautuu itkuna, jolloin tutti rauhoittaa.
 
Tänään sitten käyty shoppailemassa kaupassa vielä jotain pientä :) Ensimmäiset vaipat, kylvetystuki (itse koin aivan mahtavaksi välineeksi kylvetyksessä esikon kanssa), tuttipulloja(5kpl) sekä tutteja(3kpl) (itse en mitä luultavammin tule imettämään), pyllypyyhkeitä, kertakäyttöalusia hoitoalustalle paketillinen, sinkkivoidetta (talkki löytyykin jo), korvikettakin tarttui jo mukaan,... mitäs muuta.... se pinnasängyn patja sitten tilattiin hobbyhallista, oli joka paikassa patjat loppu, missä käytiin kattomassa. tänään petasin myös tuon meidän ensisängyn valmiiksi (semmonen rottinkinen, renkailla kulkeva) pinnasänky vielä odottaa rakentajaansa ja aikaa siihen. Harsoja on. Saatiin myös PALJON vauvanvaatetta (poikapainotteista) miehen serkun perheeltä ja olenkin niitä alkanut lajittelemaan ja huomenna olisi tarkoitus aloittaa kaikkien kertyneiden (itse hommattujen ja saatujen) vauvanvaatteiden ja vuodevaatteiden yms. pesu :oops::oops::rolleyes::rolleyes::oops::oops::grin:grin (mulla on IHAN liikaa luppoaikaa kun oon sairaslomalla...) Vaunut on koottuna eteisessä jo odottamassa ja sielä sisällä on esikon jäliltä pakkauksesta saatu lämpöpussukkakin. Kaukalo odottaa telakan kanssa vintissä ja vauvan amme on jo saunan puolella odottamassa kylpijäänsä.

Hyvää loppiaista kaikille!

:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love01733 viikko käynnistelee itseään:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017
 
hellouta kaikille! me ollaan saatu vähän lisää taas vauva hankintoja . joulu lahjaks tuli brion hoito laukku,ja pari vaatetta ja käytiin tutteja,pulloja ja pari ellua hakemas. tämän ja eilisen päivän oon äiteenkaa ahertanu äitiyslaatikon parissa,ollaan sitä sisutettu oikein söötin näköseks.enään puuttu rusetit päistä niin valmis! :)

kauanko muuten vauvaa yleensä pidetään siinä "ensi pedissä" (se ä-pakkauksen laatikko) ?
 

Liitteet

  • ä.JPG
    ä.JPG
    176.4 KB · Katsottu: 37
  • ä2.JPG
    ä2.JPG
    160.1 KB · Katsottu: 37
Tehän olette Netta tehneet hienon "ensi pedin" teidän vauvalle.
Me saatiin meidän vauvalle vanha pinnasänky, jossa mun mies on pienenä nukkunut ja joka on tosi hyvässä kunnossa edelleen. Haluttiin vaan vähän uudistaa sitä ja joululoman aikana saatiin se hiottua ja maalattua valkoiseksi. Siinä olikin aika iso urakka, mutta mies sai sen tosi hyvin tehdyksi. Tänään ehkä päästään jo kasaamaan se ja nähdään miltä kokonaisuus näyttää. Alkuun kyllä ajateltiin nukuttaa vauva juurikin siinä äitiyspakkauksen laatikossa, mutta onpahan sänky valmiina, kun siihen siirtyy.

Kun mies puuhasteli pinnasängyn parissa, niin minä sain pestyä kaikki saadut ja ostetut vaatteet + muut tarvikkeet.

Ollaan yritetty miettiä, että mitä meidän tulisi vielä ehdottomasti hankkia. Ensi vaippoja, tuttipulloja, liivinsuojia, sideharsoa ja hoitopöytä nyt ainkain. Muuten taitaa kaikki ollakin melko valmiina.
 
Vau, miten nätti teidän laatikosta on tullut, Netta! Tai ihan sänkyhän tuo on eikä mikään laatikko! Me mennään vasta tänään hakemaan postista :) Taidan näyttää omalle äidilleni tuon sun kuvan, kun hän juuri sunnuntaina puhui laatikon verhoilusta.. Me ei tosin tiedetä, kumpi on tulossa, mikä rajoittaa värimaailman valintaa.

Saatiin viikonloppuna ostettua turvakaukalo ja telakka autoon :) mies käy ne tänään hakemassa. Ja amme on ostettu kans, ja pikku vaatteita on alkanut hiljalleen kertyä ammeen täytteeksi. Kaikki pesemättä ja senkki kokoamatta. Pinnasänky myös vielä paketissaan palasina.
 
Wau tuota Tiittanan laatikkoa! Miten tuunasit tuon? Upea! Kuinka siihen saa noi lakanat pysymään ja oletko ommellut rypytettynä kirsikkakankaan nauhaan kiinni vai miten? Löytyykö netistä ohjeita? Aivan ihana.
 
Todella hieno peti tuli kyllä Netta!! Aivan ihana :)
Kuinka oletta kolunnu alennusmyyntejä muuten? Ja olettako esikkojen odottajat hommanneet niitä rasvoja ja voiteita sun muita vauvalle? Ja meinaattako/pidetäänkö kellekkään niitä babyshowereita :D tuntuu että kannattaako semmosta pikkutavaraa hommata vielä jos saapi sitten siitä vauvajuhlasta lahjaksi samaa tavaraa...
 
Takaisin
Top