Hankintoja, hankintoja... vauvalle, kotiin jne :)

Eilen kävin vaasassa mutkan ja sieltähän lähti matkaan taas yhdet potkarit, vihreät pallokuosilla, yhdet velourhousut, sekä kaksi paria sukkia :love017 Toki myös pojalle ostin lindexiltä pari paitaa ja housut, oli muumivaatteet 30% alessa. Hm:ltä kävin kattomassa onko siellä mammavaatteissa juhlavaatteita olleskaan, ja myyjä sanoikin ettei oikein ole (oli siis itsekin raskaana) :cwm Mistähän ihmeestä sitä juhlavaatetta ostais?? en haluaisi netistä tilata, oon kuitenki niin epäsopusuhtanen kaveri, että haluan kokeilla pukukopissa ja ostaa ihan suoraan kaupasta... on tulossa vuoden loppuun mennessä ristiäiset (ehkä kahdet, riippuen milloin toinen vauvoista syntyy), ja ensivuoden alussa isot häät..
 
Yllättävän huonosti noita äitiysvaatteita saa muualta kuin ehkä sieltä netistä! Vierailin hiljattain Tampereella ja siellä Stockallakin oli vaan kaksi pikkurekkiä jossain nurkassa lähinnä L/XL-kokoisia aletuotteita, nekin enemmän kesävaatetta. Tämän kauden uusia toppatakkejakin taitaa olla esim. Bebesillä kokonaiset 4 vaihtoehtoa mistä valita. Tosiaan esim H&M:n äitiysmallistoa saa tosi huonosti kaupoista, mikä on vähän outoa. Luulis kyseessä olevan aikamoisen rahakas bisnes kun naiset haluaa näyttää hyvältä myös sen suht lyhyen ajan kun ison mahan kanssa kulkevat. Noh, itse en ole niin tarkka, mutta pari kivaa ja asiallista vaatetta on kuitenkin hyvä olla. Taitaa mennä aika basic-linjalla ja panostetaan sitten kivoihin koruihin ja muihin asusteisiin :smile Lämmin takki pitää kyllä löytää...

Vaunuasia tässä nyt mietityttää kovasti. Kallistun ehkä kuitenkin katsomaan jotain muita kuin niitä Oran vaunuja, vaikka varmasti ovat hyvät nekin. Meillä on aika hankalan mallinen takakontti autossa ja yritetään nyt vielä löytää hyvä yksien vaunujen ratkaisu tähän alkuun (saa nähdä, onnistuuko). Saahan noita käytettyjä muitakin ja mun vanhemmat haluaa auttaa myös rahallisesti, mikä on hyvä etenkin jos päädytään uusiin.

Pesin just tähän mennessä ostamani vauvanvaatteet eli ovat jo käyttövalmiita. Tekisi mieli hypistellä niitä koko ajan kun ovat niin söpöjä!
 
Joo äitiysvaatteet on kyllä vähän kadoksissa kaupoista. Edes Helsingin Aleksanterinkadun suuresta H&M:stä ei löytynyt kovinkaan ihmeellistä valikoimaa, ja Vero Modalla oli yksi pieni rekki alennettuja Mamalicious-vaatteita. Tilasin itse netistä oman juhlapukuni, tuli nopeasti ja oli onneksi oikein sopiva. Kaupoissa tuli kyllä kierrettyä enemmän kuin tarpeeksi etsien sopivaa, mutta kaikki tavalliset näyttivät mahan takia vähän hölmöltä, ja tunikatyyppiset vain pahensivat peilikuvaa..

Kirpparilta olen löytänyt tosi nättejä mekkoja ja paitoja jotka mallinsa puolensa sopivat varmasti isonkin mahan kanssa. Toppatakki ja uimapuku olis etsinnässä!
 
Olen myös suunnitellut retkeä keskustan vaatekauppoihin ensi viikolle. Housut on hankintalistalla ihan ykkösenä! Muut vaatteet menee vielä mukavasti päälle. Välillä ihmettelen, onko mussa joku vika, kun tuo maha ei tunnu kasvavan o_O Pitäis kai vaan olla tyytyväinen. Ja varaankin enempi aikaa kauppakierrokselle, jos vaatteita kerran on noin huonosti tarjolla!
 
Joo mullekin sanottiin h&m:llä käydessä, että jos haluaa saada heidän liikkeestään talvitakin, ni pitää olla paikalla heti, ku ne tulee.. Aattelin itekki, et aika outoa, et eivät voi ottaa isompaa erää, jos on kerta noin suuri kysyntä.. :eek: Yritän nyt bongailla takkia käytettynä.
 
Mä tilasin pari viikkoa sitten h&m:ltä mamma talvitakin. En malttanut odottaa että tulisi kauppoihin ja pelkäsin just, että jäisin ilman takkia.
Koko-oppaassa sanottiin, että loppuajaksi pitäisi ottaa yhtä kokoa isompi koko kuin yleensä. En ottanut vaan otin S-koon niinkuin normaalisti ja onneksi, sillä takki on mahan kohdalta todella iso, uskon et menee viimeisetkin kuukaudet.

Kirpputorilta löysin carriwellin jatkopalat housuihin. Eli nyt mahtuu taas ulkohousut jalkaan, ainakin vähän aikaa. Ei tarvii siis ostaa kuin mamma toppahousut tai sitten ompelen itse vanhoihin toppahousuihini mahatuubin kiinni.
 
Moikka!

Mäki tuun tänne ku vaikutti kivalta tää keskusteluryhmä..
Eilen tuli taas hamstrattua kirpputoreilta kaikkia söpöjä bodyjumppereita sun muita, äijä on jo
naureskellu et eihän tää tuleva vauva kerkee edes kohta niitä kaikkia käyttämään. :laughing002
Vauvanvaatteitten sun muiden vastustaminen on vaan niin hankalaa:Heartred
Kaikista isoimmat hankinnat tähän mennessä taitaa olla syöttötuoli, amme ja pinnasänky.
Käytettynä helposti tutuilta saanu ja lastenvaunut on varmaan seuraava projekti.
Mulla kans on ollu vähän pakko pikkuhiljaa alkaa ostaa noita mammahousuja, aina
ollu niin kapeet nainen ja hoikka et nyt ku maha alkaa pyöristyy tohon eteen
niiden hankinta on ihan pakollista.
Äitiyshousut on kyllä päällä ihan äärettömän mukavat. :)
 
Hei,
Viime viikolla oli pakko siirtyä äitiyshousuihin ja kuten Sssgi kirjoitit, niin ne on mukavat päällä. Ei kiristä eikä purista :gen014
Vatsan kasvaessa minäkin olen etsinyt äitiysvaatteita. Kampissa Bebesillä oli alennusmyynnit ja sieltä löytyi farkut ja pari paitaa, mutta muuten ei valikoimaa ole kyllä liiaksi asti. Käytiin viime viikonloppuna Tallinnassa ja kävin kahdessa äitiysvaatteita myyvässä liikkeessä ja molemmista tarttui alennusvaatteita mukaan, tosin myös yksi normaalihintainen neulemekko. Hinnat oli mun mielestä edullisemmat kuin Suomessa, joten jos vielä syksyllä mennään uudestaan, niin aion kyllä taas käydä siellä kiertelemässä.
 
Monet näyttää olevan jo pitkällä hankinnoissaan. Meillä ei oo hommattu vauvaa varten vielä oikein mitään. Jotain vanhoja käsitöitä oon löytänyt kaapista, mitkä on aikoinaan tehty vauvaa ajatelleen. Kiva, että niille tulee viimein käyttöä! :happy7 Itelle oon hommannu belly belt -paketin eli tarkoitus on nuilla levikkeillä jatkaa housuja sitten, kun ei enää muuten mene päälle. Toistaiseksi ei ongelmaa, kun mulla on muutamat hyvä stretchit. :wink Tein myös ite rintsikoihin sellasen jatkopalan taakse, kun tuntui, että varsinkin iltaisin tarvii vähän venyvaraa... Erityisenä mietinnän aiheena mulla on ollut kaappitila, jota meillä ei tunnu olevan tippaakaan liikaa. Nyt sainkin raivattua muutaman hyllyn vapaaksi, että voi sitten vauvallekin jotain alkaa shoppailemaan. Isot hankinnat jätämme luultavasti aika viime tippaan. Jos vaikka joulun jälkeiset alet saisi hyödynnettyä. :santa
 
Hui, olisko jotakin pitänyt jo hankkia =D Itse oon ajatellut odotella rakenneultraa ja sitten vasta miettiä pidemmälle. No eilen tuli kuitenkin tilattua ruskovillalta ihana silkkimyssy.
 
Halusin tulla kysymään noista paitahankinnoista teiltä muilta.
Ostin yhden mamma-mallisen paidan kirpparilta tossa viikko sitten ja se olikin muuten ihan istuva mut ei ihan vielä sitä mun tyyppistä kun siinä oli se "helma" niinsanotusti mahalle niin tuntui vähän hassulta vaikka onhan se siihen tarkotettu, eiköhän se sitten myöhemmin mee melkeen pakolliseks kun alkaa vanhat vaatteet ahistamaan.
Oon kuitenkin huomannut et kaikista parhaat paidat on hihattomat ja tollaset avokaulaiset.
Ennen tuli käytettyä t-paitoja paljonkin mutta nykyään on lähes jatkuvasti hihatonta tai vastaavaa
kun ne ei kiristä rintojen kohdalta eikä mistään :D
Onko muilla ollut millasta mielestä yläosaa käyttää? :)
 
Mä käytän joitain "vanhoja" trikoopaitoja edelleen, samoin yksi väljempi paitapusero menee edelleen päälle. En ole koskaan tykännyt niistä paidoista, jotka rintojen kohdalta tiukempia, mutta sitten mahan kohdalle tulee tosiaan semmonen löysä helma. Mielummin on sitten kokonaan tiukempi, koska mitä sitä vatsaansa nyt peittelemään.
Mitään kaulalta kiristävää paitaa en pysty käyttämään. Saa nähdä miten käy, kun kaivan poolopaidat esiin. Noinkohan niitäkään pystyy pitämään?
 
Akaatti, samat suunnitelmat meillä vauvan varusteiden suhteen.
Kävin onnistuneesti ostelemassa housuja H&M:lta. En ollut osannut edes kuvitella, miten mukavat nää on päällä! :smiley-bounce012 Nyt on kahet perusfakut ja yhdet siistimmät housut. Ja isompia rintsikoita, yhden kuppikoon verran kasvanut. Paitoja tai takkeja en koe vielä tarvitsevani. Mua inhottaa kans nykyään, jos paidan kaulus tai muu koskee/painaa kaulaa.
 
Pitäiköhän alkaa panikoida: minä en ole hankkinut yhtään mitään!

Kaverit on varaillut vauvanvaatetta sun muuta pientä, mutta vielä en ole tavaroita kotiin haalinut. Pari äitiyspaitaa olen hankkinut, mallia joita voin käyttää jo näinkin vaatimattomalla masulla. Ja kuminauhoja, joilla saan parit korkeampi vyötäröiset housut menemään vielä hetken! Kotia on kyllä hieman jo järjestelty siihen malliin, että saadaan tilaa ja vauva on tänne parempi tuoda, mutta tavaraa ei ole kyllä hankittu.

Äitiyshousut on kyllä varmaan ensimmäisenä ostoslistalla.
 
Meillä on onneksi kaikki vauvatarvikkeet säästettynä esikoiselta ja vaatteet kanssa, ja sen kyllä huomaa kun vaatehuoneeseen ei edes mahdu astumaan enää :) Eli ei siis paljoa tartte vauvalle hankkia, paitsi jos rakenneultrassa näkyykin tyttö niin kaikki vaatteet menee uusiksi. Oon nyt ostanut kun on tullut kirpparilla vastaan Manducan. Esikoisella oli lainassa rintareppu mistä en tykännyt, mutta tästä oon kuullut vaan hyvää ja varmastikin tulee tarpeeseen että jotakin saa tehtyäkin. Ja nyt ostin tuplarattaat käytettynä kun halvalla sain, siksi ajoissa liikenteessä.
 
Pitää tulla ihan tänne avautumaan noista vaunuasioista. Ollaan nyt valitsemassa Emmaljungalta koko settiä (paitsi turvakaukalo ehkä Maxi Cosi tai joku toinen jonka nimeä en nyt muista). Tuntikausia ollaan käytetty näihin juttuihin perehtymiseen: Quadrolift on "tietenkin" kantokassi (daa) ja sitten on näitä adaptereja ja alustoja jne jne :D Mies jo tuumasi harjoitellessaan koko systeemin kokoon laittamista (miten se näytti myyjän tekemänä niin helpolta?!) että miten olis kottikärryt, mutta eiköhän tässä olla voiton puolella! Tuntui vähän jäykiltä nuo säätimet (esim. työntöaisan säätö), mutta kai nuo näppivoimat rittää. Saa nähdä, kuinka paljon noita hienoja ominaisuuksia osaa ja muistaa käyttää, mutta pääasiahan on päästä näppärästi, mukavasti ja turvallisesti kulkemaan :)

Gitta: no panic, vielähän tässä on aikaa vaikka kuinka :) voi olla ihan järkevääkin olla ostelematta ihan vielä (jos vaan malttaa) niin ei tarvii jemmailla niitä vauvakamppeita niin pitkään.
 
Jee, saadaan tutuilta pinnasänky, amme ja kaikkea muutakin vauvarompetta! Eli ei sänkyäkään tarvitse hommata. Jonkunlaisesta ihanasta kehdosta olin kyllä haaveillut, mutta saa nyt nähdä koemmeko tarpeelliseksi..

Vaatteita olen nyt hamstrannut kun en ole voinut vastustaa kiusausta nähdessäni jotain niin suloista! Onneksi ovat suhteellisen unisex-mallia, kun sukupuolesta ei vielä varmuutta. Kovin pieniä en uskalla ostaa jos vauva tulee pituuskasvussa isäänsä..
 
Yhdistelmärattaat ja turvakaukalo ostettu! Emmaljungan Nitro Superit tuli ja Britaxin kaukalo. Pitihän noihin perehtyä, mutta kyllä ne käytössä varmasti on kätevämmät kuin ensin vaikutti (naurattaa jo vähän noi aiemat epätoivon hetket, että ei nää voi olla NÄIN monimutkaisia!). Nouto sitten talvella, niin ei tarvitse vielä niitä säilytellä kotona.

Sänkypohdinta käynnissä. Pitäisi löytää joku kapeahko ja monikäyttöinen. Törmäsin juuri tähän: http://preeco.fi/lastentarvikkeet/10021-3in1-multifunktionsbettchen.html Vaikuttaa aika hyvältä, mutta hinta on melkeinpä epäilyttävän edullinen..?
 
Muokattu viimeksi:
Kittis, Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei lasten sänkyjen hinnat kerro sitä onko laatua vai ei. Mutta itse kokemuksella voin kertoa, että tärkeintä pinnasängyssä on se, että siita saa laidan pois. Eli toimii vielä vuoden pari taaperosänkynä. Näin samaa sänkyä voi käyttää n.3-4-vuotta, riippuen tietysti sängyn pituudesta.
 
Juu, tottahan se on, että hinnoittelu usein kertoo tuotteesta aika vähän. Jos tuota ei näe livenä ennen ostoa (nettikauppa), niin voihan sen sitten palauttaa. Pistetään harkintaan :)
 
Takaisin
Top