Hankintoja, hankintoja... vauvalle, kotiin jne :)

Meillä mies kävi eilen ostamassa vauvalle kokoontaitettavan ammeen. Tuli ihan yllätyksenä, koska ei olla vielä mitään ostettu itse. Ollaan paljon saatu muiden vanhoja tavaroita ja vasta puhuttiin, että pitäisi joku päivä mennä vähän kiertelemään kauppoja. Oli ihanasti pyytänyt ammeen vielä pakettiin, että sain illalla avata sen :love2 Mä oon tosi tyytyväinen, että mieskin osallistuu näihin hankintoihin ja ihan oma-aloitteisesti!
Me ollaan päätymässä Peg peregon turvakaukaloon, koska saadaan mun veljeltä niiden matkarattaat, joihin sitten tuon turvakaukalon saa kiinnitettyä. Ja yhdistelmävaunuiksi saatetaan ostaa yhdeltä tutulta Gessleinin vaunut. Pitäisi vaan käydä ensin katsomassa niitä:) Täytyisi myös ehkä raivata jossain vaiheessa tilaa kaikille uusille tavaroille...
 
Löysin tänään kirppikseltä vauvalle sitterin 4€:lla :) mukaan lähti myös pehmohelistimiä ja body sekä löysin tutan retrot vaalean vihreät froteepöksyt 2,8€:lla. Vaunut on nyt katteltuna ja tosiaan se brion kaukalo sitte otetaan aikanaan :rolleyes: kunhan pääsis tääältä "maalta" tuonne kaapuntiin isompiin kauppoihin kattelemaan:grin
 
Hankintoja on tehty kiihtyvällä tahdilla :)

Pinnasänky, tuttipullojen steriloija, hoitopöydä (lipastoilla), hoitoalusta, vaunut, vaipparoskis, amme ja teline.. Siinä ainakin äkkiseltään näitä hankintoja. Sitten oon ostellut vaatteita ja niitä onkin jo ihan kivasti. Ei kaikki sentään vaaleanpunaista, vaikka aluksi siltä tuntui, että mitään muuta väriä osannut ostaa :D Nyt on kyllä monipuolisesti kertynyt värivalikoimaakin neidille. Ihanan pieni valkoinen toppapukukin tuli löydettyä :) Itelle oon ostanu viime viikolla äitiystakin (ihanan lämmin) ja äitiyspaitoja.

Ensi viikolla pitää tilata turvakaukalo :) Vielä muita ostettavia ainaki olisi tod.näk. korvakuumemittari, rintapumppu, imetystyyny ja sitteri (ja ehkä "koliikki"keinu).
 
Repsahdin eilen ja kävin katselemassa vauvanvaatteita Zalandolla. Piti odottaa rakenneultran, joka siis oli tänään, yli mutta tuli joku pakko kurkata talvihaalareita :rolleyes: Nyt uskaltais jo jotain ostaakin pienelle. Osaatteko suositella hyviä nettikauppoja?
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on hankittuna jo vaunut kun -27% tarjouksesta löydettiin. Tänään ostin äitiystoppatakin käytettynä ja jo paljon aikaisemmin hamstrasin kestovaippoja tarjouksesta kolmella sadalla. Jos eivät käykään, niin saan varmaan myytyä lähelle myyntihintaa tai jopa samalla kun tarjouksesta löytyivät.

Pari unilelua ihan vain tarttui mukaan kauppareissulla ja tarjouksesta 2 kpl söpöä kietaistavaa nepparikiinnityksin toimivaa bodya. En vain pysty vastustamaan kiusausta!

Ensivuoteeksi tulee isovanhempieni häälahjaksi saama kehto 40-luvun lopulta. Siinä on nukutettu mm. oma äitini ja veljeni lapset. Käytössä siis koettu ja hyväksi havaittu. Ihanaa jos saadaan meidänkin pikkuinen siihen. :)

Zallieh: Äitiysvaatteita ainakin löytyy asos-nimisestä nettikaupasta ilmaisella toimituksella. Ystävä on tilannut tuolta paljonkin, itse en ole ehtinyt vielä kokeilemaan.
 
Heh. Huusin kantoliinan huuto.netistä. Siinä minun hankinnat myssyn lisäksi. Nyt uskaltaa kertoa jo yleisemmin vauvasta kun on ultra takana, joten katson ensin mitä kaikkea mahdollista on saatavilla kierrätettynä. :happy090
 
Onko kenelläkään kokemusta erilaisista kantoliinoista ja pusseista?! Mitä suosittelisitte?
Esikoisesta ostin Tricot Slen-kantoliinan ja yksin sitä oli aivan mahdotonta ottaa käyttöön (tai ainakaan minä en osannut vaikka useasti kokeilin) Suurin syy tähän kyllä oli se, että se on aivan älyttömän pitkä.. Itse kun olen pienikokoinen olin ylt'ympäriinsä itse kiedottu liinaan ja oli oikein tukala olo... Eli se on kokeilu meillä, eikä toiminut.

Nyt haaveilisin sellaisesta, että saan itse vaivattomasti vauvan laitettua kantoon lähelle itseäni saaden kädet vapaaksi. Näin saisin pidettyä vauvan lähelläni ja samalla leikittyä esikoisen kanssa.
 
Luin jotain blogia, jossa kehuttiin Didymosin kantoliinat parhaaksi. Tarpeeksi jämäkkää kangasta, jotta isompaakin lasta kantaa. Hurjan kalliita tosin uutena. Huusin itse 4,5m pitkän Didymosin liinan, vaikuttaa olevan melko pitkä, joten meinasin, että vois hommata sisäkäyttöön ensimmäisille kuukausille jonkun trikoisen liinan. Suosituksia otetaan vastaan :wink
 
Äitiysfarkut ja -hame hommattu. Lisäksi ostin tosi kivan imetyspaidan kesäksi, joten toivottavasti käyttöä on. Mutta oli nätti, edullisesti ja viimeinen jäljellä. Pakkohan siihen oli tarttua. Aitysvaatteet ovat ah, niin ihanan löysät. Nyt kun vielä saisi vatsan sitä pussukkaa täyttämään. :)
 
Eilen tilasin itkuhälyttimen :) Sillä on käyttöä vielä tuon esikoisenkin kanssa kun jää sisälle nukkumaan ja me voidaan kydä sitten pihasaunassa :love017 Kävin ostamassa myös h&m:ltä mustan mekon tulevia kissanristiäisiä varten (kahdet ristiäiset ja yhdet häät). Jostain pitisi siihen mekkoon löytää vielä kivannäköinen bolero tms... (oon iso tissinen, joten sellainen pienibolero on aika kauhean näköinen päällä :porc) Tilasin myös ne ensimmäiset imetysliivit jo nyt, kun tuntuu että tisseihin tulee vaan painoa lisää... oonkin miettinyt että mihin ne kaikki kilot menee mitkä tulee ja totesin eilen että tuonnehan ne... ihanku ei ei ois muutenki tarpeeksi isot ennestään...
 
Ollaan mietitty, pitäisikö pikkuiselle hankkia toppapuku/unipussi ihan alkuun, kun saattaa hyvinkin syntyä jo helmikuun puolella ja maaliskuussakin voi olla vielä kylmä. Olisikohan järkevä hankinta ja kuinka pieni pitäisi ostaa?

Kantoliinaa tai vastaavaa olen myös ajatellut, mutta en ole ehtinyt perehtymään sen kummemmin. Onhan tässä vielä aikaa nelisen kuukautta. Liina pitäisi kyllä varmaan ostaa ajoissa, että ehtii harjoitella solmimista.
 
Entäs jos syntyy maaliskuun loppupuolella? Ehkä siinä vaiheessa voisi katsastaa kirpputoreja, kyse on kuitenkin enää vain viikoista kevääseen. Ihanaa ajatella tällaisia. :)
 
Tuskin sillon enää tarvii mitään toppavaatteita, mutta meillä la 5.3. Ja onhan tuo maaliskuukin oikeasti kevätkuukausi, vaikka aika talvinen onkin :) Jep, ja aika menee tosi nopeasti vielä kun on niin paljon noita välietappeja, joita voi odotella. Mulla seuraava neljän viikon päästä, kun on neuvolalääkäri
 
Mä ostin pienen toppapuvun (tosi sulonen!), ku en osaa kuvitella vauvaa siihen äitiyspakkauksen isompaan ja tuntuu ihan hyvältä, että on lämmintä päälle vielä tossa vaiheessa, ku meidän tyyppi syntyy tod. näk. maaliskuun aikana :)

Tänään tuli taas kierreltyä rakenneultran jälkeen kirpparilla ja pussillinen vaatteita lähti neidille mukaan.
 
Ostitko, Eea, 50 vai 60 senttisen? Vastasyntynyt tosiaankin varmaan hukkuisi siihen äitiyspakkauksen pukuun
 
Kokemuksesta! Äitiyspakkauksen kevyttoppapuku on todella iso. Olisko jotain 70 kokoa. Menee siis n.4-6kk ikäiselle. Kannattanee siis hommata pienempi toppapuku. Itse aion todennäköisesti ostaa 56 numeroisen, koska 50 menee todella vähän aikaa ja 56 alle mahtuu aluksi vaikka pieni väliasu. Meillä ainakin täytyy esikoisen kanssa lähteä ulkoilemaan heti 2-viikon iässä, joten kunnon toppapuku tulee tarpeen.
 
Kiitos taas sinulle, +Mymmeli+, vinkeistä! :) Ihan kokoa 50 en edes harkinnutkaan. Kuinkakohan kauan koko 56 menee päälle? Tosin ehkä ilmat lämpenee niin ettei sit tarviikaan toppapukua kovin pitkään.
 
Koot riippuvat niin merkistä... Mutta jo 2kk ikäinen käyttää usein vaatekokoa 62. Ulkovaatteet kyllä usein ovat vähän isomman kokoisia. Uskoisin 56 haalarin menevät koko käyttöajan. Vastasyntyneet kasvavat n. 1-1,5cm viikossa, joten kasvutahti ensimmäiset kuukaudet on huimaa. Kannattaneekin ostaa kokoa 68-74 jos ihastuu johonkin vaatteeseen mielettömästi. Niitä kokoja tulee vähän kauemmin käytetyksi (vauvelit ovat tuolloin 3-6kk) :)
 
Mulla taas esikoisesta se kokemus, että koon 50 vaatteet menivät ensimmäisen kuukauden ja 56 alkoi jäädä pieneksi siinä neljän kuukauden tietämillä. koon 62 ohitse hurahdettiinkin sitten vauhdilla! Nyt siis mietinkin että minkälaista vaatetta sitä uskaltaisi isommassa koossa ostaa, kun kesäkin on tulollaan :)

Itse muuten ostin ihan koon 50 toppapuvun keväälle (on koon 56 vanuhaalaria ja sen sellasta sitten keväämmälle) on kuitenkin niin pieni aika kun sitä pitää. Cirafin 56 toppapuku oli TODELLA iso tolle esikolle vastasyntyneenä (juu-u, kokeilin heti lokakuun alussa vauvaa siihen kun syntyi:rolleyes::rolleyes::rolleyes:)

Tokihan se nyt riippuu vauvasta, syntymäpainosta ja pituudesta miten menee mitkäkin vaatteet :)

Tänään lähti mukaan kaupasta tutan vaatetta, parit bodyt ja housut. Jäin itkemään krokotiilin kyyneleitä kun ois ollu ihana samettinen mekko siinä telineellä, eikä voinu ees harkitsevansa ostaa kun ei tiedä mikä sieltä masusta pullahtaa :hello:hello

Sain myös netistä kirpparilta ostamani velourhaalarit ja bodyt tänään postissa ja huomenna pitäs vielä tulla yhden ötökkäbodyn postilootaan :)

MIehen kanssa puhuttiin, jotta marras-joulukuun vaihteessa otetaan joku lauantai ja lähdetään kunnolla kahdestaan tuonne kaapuntiin suharoimaan ja käydään varamaamassa vaunut, ostamassa kaukalot ynnä muut härpäkkeet siihen, ja muutakin tarviketta :grin ei tahdo arkena riittää aika, kun mies pääsee joka pivä vasta viideltä töistä ja on siis kotona viim. puolikuuden maita. Ja itsehän toki monet viikonloput sitten töissä, ja vaikka pääsisinkin kolmelta niin vaasaan kestää ajaa sen puoliskotunti ja kaupat meneekin hetimiten sitten kiinni...
 
heh, meillä poika oli niin pitkä jo syntyessään (52cm) ja iso kourainen, ettei kaikki 50- kokoiset vaatteet menneet ollenkaan päälle. Nyrkit eivät mahtuneet useistakaan hihansuista läpi :D Ja pituutta tuli reilu 1cm viikossa, joten pituuden puolesta kaikki meni niin nopeasti pieneksi. Muuten on hyvin hoikkavartaloinen. Meillä oli 2kk ikäisenä jo 62 vaatteet käytössä ja 3kk ikäisenä alettiinkin jo siirtyilemään 68-74 vaatteisiin. Että meillä vasta 74-86 kokoiset vaatteet on niitä joita on kunnolla ehditty käyttämään 6kk-1v.

Mutta tosiaan, kaikki lapset kasvavat omaa tahtiaan. Tytöt usein pienempiä kuin pojat. Mutta pitkää vauvaa meille nyttenkin povattiin, niin pitänee ainakin itse mennä vähän esikosien viitoittaman tien mukaan :)
 
Takaisin
Top