Hankintoja, hankintoja... vauvalle, kotiin jne :)

Minäpäs ostin sellaisia pikkusia sisätumppuja kaksi paria millä estetään pientä raapimasta itseään. Ne on ihan älyttömän söpöt! Voi tuitui sitä pikkuista ja sen varusteita, ne on niiiiiin pieniä!
 
Zallieh, 56 senttisen :) Mahtuu sen kevään ajan.
 
Tyhmä kysymys varmasti, mutta noista Louhen mainitsemista sisätumpuista: Onko ne ihan siihen tarkoitettu, vai käyttääkö porukka pieniä sukkia niissä kätösissä? Jos niitä on ihan siihen tarkoitukseen (raapimisen estoon) niin millä nimellä ne mahtavat kulkea? :D Olen koittanut googletella, mutta en ole oikein löytänyt etsimääni:) Sellaisia voisin itsekin jo ostaa valmiiksi hetimmiten.
Olen tähän mennessä ostanut tasan yhden jutun, ja se ostettiin eilen rakenneultran jälkeen: HM:ltä sellainen, oliskohan se nyt kevytvanupuku tai joku sellainen, fleecepäällysteinen kevyesti topattu haalari kokoa 56, että on jotakin hiukan lämpimämpää edes sopivan kokoisena pienelle.
Pikkuhiljaa voisi alkaa ostelemaan vaunuja, turvakaukaloa ja sen sellaista. Ja vaatteitakin näyttäisi äitiyspakkauksessa tulevan TODELLA vähän ihan pienelle..
Valmiina meillä on pikkusiskojen jäljiltä pinnasänky, joka tulee käyttöön, ja sitten oma vanha kylpyamme :) Jotain muutakin varmaan löytyy äitin kätköistä mun ja sisarusten jäljiltä, tarvii niihin perehtyä kanssa..
 
Me saatiin ihan valtava määrä pikkuisen tytön käytettyjä vaatteita. Tuli jopa vähän yllätyksenä, koska meidän vauva ei suinkaan ole ainut lähipiirissä tulossa oleva, mutta tosi mielelläänhän ne ottaa vastaan ja pistetään sitten taas kiertoon hyvässä kunnossa säilyneet. En tiedä, puuttuuko meiltä enää oikeastaan mitään vaatetta. Pikkuinen haalarikin saatiin kahvipakettia vastaan vielä kevättä ajatellen.

Juuri sisätumput muodostui mun "apua" -hetkeksi tässä hiljattain: en ollut tiennyt, että sellaisetkin tarvitaan! Osaankohan sitten YHTÄÄN hoitaa mun vauvaa? Muuten aika paniikitonta tää odotus ollutkin. Varmaan pikkusukatkin silti käy, eikä sitä (toivon mukaan) mokaa kauhean pahasti jos jotain tämänkaltaista asiaa ei heti tajua vauvan kanssa.
 
Tiuku82 ja Kittis, jos sisätumppuja haluatte käyttää esim. vauvan nukkuessa sukat ovat tähän parhaimmat! Me saimme esikoiselle näitä ohuita tumppuja, jotka ovat juuri raapimisen estämiseen tarkoitettuja ja jäivät kyllä käyttämättä siitä syystä, etteivät pysyneet kädessä! Ne olivat ohutta puuvillaa ja venyivät, eikä ollut kunnon resoria . Äitiyspakkauksessa on mukana myös tumput, mutta ne ovat kyllä ulkokäyttöön (ovat niin paksut). Mutta ei meillä ainakaan naamaa raavittu, joten ehkä sellaisetkin voi hommata vasta jos tuntuu olevan sille tarvetta. Mutta ohuet sukat kelpaavat vallan mainiosti :)

Itse tänään sain muita äideiltä, joilla on ollut maalisvauvoja neuvon olla ostamatta toppahaalaria. Eli esikoiselta jäänyt kevythaalari + aluspuku riittävät. Vaunuilessa kuitenkin paljon muitakin lämmikkeitä päällä, niin tarkenee. Vaikka itsellä muisti täysin mennyt maaliskuun ilmojen suhteen, niin uskottelivat maaliskuussa alkavan jo ilmat reippaasti lämmetä, ettei pakkasta välttämättä edes ole :) Mutta jos on, niin lämpöpussi vaunuihin eikä kylmyyttä tarvitse pelätä :)
 
Ok kiitos vastauksesta, Mymmeli :) Tuo valaisi paljon asiaa, eli pikkuisia sukkia ostamaan siis. Ja kiva kuulla tuo haalariasia myös, sittenhän siinä mun ostamassa kevytvanuhaalarissa taisi olla ihan sopivasti järkeä, eikä paksumpaa todennäköisesti tarvitse edes ostaa, sitä vähän mietiskelinkin.. :)
 
Nyt on meilläkin aloitettu hankinnat oikeasti! Tilaamani bodyt ja kylpytakki tulivat, ja Cittarissa jakoivat eilen Pampersin bodyasuja joten otettiin sellainenkin. Ostettiin eilen myös senkki vauvan vaatteiden ja muiden tarvikkeiden säilytystä varten sekä pinnasänky! :smiley-bounce012
 
Meilläkin rohkaistuttiin tekemään ensimmäinen huonekaluhankinta vauvalle! :eek: Torilta löytyi kivan oloinen hoitopöytä, joten käytiin koppaamassa se pois markkinoilta. :love2 Myös joululahjaksi on toivottu osittain vauvajuttuja, kun toiveita on kysytty...
 
Mä toivon, ettei saada pelkästään vauvajuttuja jouluna :rolleyes: vaikka kivoja ja hyödyllisiä ne tietysti olis. Ostin UFF:sta 15 vaatetta hintaan 15 € :) vähän kaikenkokosia vastasyntyneestä 1-vuotiaaseen.. mutta oli kiva tehdä hyviä löytöjä. Mun äiti neuloo vauvalle nyt unipussia, kun ostin langat, ja mun mummolta saatiin 500 € "vauvarahaa", joka varmaan käytetään joulun jälkeen vaunuihin/turvakaukaloon.
 
Tehän olette paljon jo hankkineet/ostaneet kaikkea! WOW! Mä olen ajatellut, että ens vuonna sitten :D Sen verran olen hankkinut itse, että ostin yhden bodyn ja Velour potkarin.

Meillä on oltu tosi onnekkaita hankintojen kanssa, että me ollaan saatu pyytämättä jo tosi paljon: vaunut, rattaa, untuvapussi, hoitolaukku, pinnasänky, itkuhälytin, hoitotaso, sitteri, kantoreppu ja -liina, syöttötuoli sekä iso kasa vaatteita. Mummot, mammat ja muut sukulaiset ovat pitäneet villaasusteista huolen. Sitteriä ja vaatteita lukuun ottamatta kaikki ovat vielä lahjojen antajien varastoissa, koska meille ei yksinkertaisesti mahdu. Siispä hankintalistan ensimmäisenä meillä on sopiva KOTI! Autojakaan ei tarvitse onneksi vaihtaa. :wink

Mut joulun jälkeen on tarkoitus shoppailla tarvittavat, kuten turvakaukalo, jota en käytettynä halua. Ja imetystyynyn haluan tehdä itse.
 
Nyt on ensimmäinen hankinta tehty! Näin kirppiksellä meinaan niin mielettömän suloisen ja kuin uuden pikku myy-tunikan mikä sitten piti ostaa. Maksoi peräti 1€! :D

Ensi viikolla tulee äitiysavustus tilille, mutta taidanpa vain pitää pääni ja ostaa vaatteita vasta, kun vauveli on syntynyt :) Esikoisen vanhat saavat ekat päivät kelvata :)
 
50 ja 56 vaatteita on nyt kyllä jo tarpeeksi tullut hankittua :) muutama uusi kaupasta ostettu, muutama saatu ja loput kirpparilta, aikalailla itseasiassa tuolta facebookin kirpputoreilta hommattua :) Vähän välillä käy mielessä, että harmi, kun ei ole voinut ostaa mitään täysin poikamaista, tai tyttömäistä :oops: mutta ajattelinkin, että en paljoa hommaile vielä isompia vaatteita --> 62 ylöspäin niin saa sitten ostella niitä vauvan sukupuolen mukaan :) Ja toisaalta ei oikein osaa edes vielä ajatella, että minkälaiset kelit on sitten mahd. tiedossa kun vauva tarvitsee tuon kokoista vaatetta... riippuu siitä minkä kokoisena päättää syntyä ja toki miten ruoka maistuu... esikko alkoi siirtymään 62 siinä kolmen kuukauden sisällä, syntyi 3,5kilosena. Kun taas siskon poika syntyi 4,5 kilosena ja käytti jo kuukauden iässä 62 koon vaatetta kun ruoka maistui niin hyvin :) tutteja ja tuttipullojaja perustarvikkeita ois tarkotus käydä tammikuun aikana hakemassa, kuin myös ne vaunut ja turvakaukalo telakoineen.

Olen vähän miettinyt isyyspakkausta tuolle isäksi ensi kertaa tulevalle miehelle, vaikka sanoinkin etten sellaista tee kun oli kaveriltaan kuullut sellaisesta (kaverinsa oli siis saanut vaimokkeeltaan tämmöisen pakkauksen). Olenkin lähinnä ajatellut sinne ne perusjutut:
Korvatulpat, pyykkipojan, uuden t-paidan, harson. Ajattelin myös hommata pari kaljaa ja sikarit, jotain suklaapatukoita parit autolehdet tms. Liput vaikka elokuviin tai jotain... Mitään kirjaopasta en sinne laita kun tiedän että lukematta jää kuitenkin :) Mitäs muuta sinne vois laittaa??? :happy7
 
piia84: Itse esikoisesta odottaessa miehelle sellaisen väsärin ja niitä mitä et vielä maininnut joita itse laitoin:
- aikaistava valokuvakehys, missä toinen puoli on valokuvalle ja toinen puoli pakkauksessa mukana olleelle massalle. Massaan silloln painoimme poikamme jalan ja kuvaksi miehen ja pojan ensimmäisiä yhteiskuvia.
- syömistä ja juomista, kofeiinitabletteja yms. synnytykseen mukaan. Ja esikoista synnyttävien synnytykset kun usein tuppaavat kestämään. (varauduin paljoon retkimuonaan, mutta silti loppui kesken. Mutta kuivaliha oli miehen ihan ehdoton suosikki)
- vauvalle bodyja ja tutteja missä on erilaisia isään liittyviä tekstejä. näitä on nettikaupat pulloillaan.
- humoristisen manuaalin vauvoist, mikä on eritoten tarkoitettu insinööreille. Osui ja upposi meidän insinööri-isälle :D
- Tein myös kortin, missä luki Theodore Hesburgh sanoma : "Tärkein asia, jonka isä voi lapsilleen tehdä, on rakastaa heidän äitiään."

mies ei polta niin ei sikarit tulleet mieleen, mutta hänen kaverinsa pitivät varpajaiset ja heiltä sitten sai lahjaksi mielettömän pitkän ja paksun sikarin ja ison viskipullon.
 
Olen vähän miettinyt isyyspakkausta tuolle isäksi ensi kertaa tulevalle miehelle, vaikka sanoinkin etten sellaista tee kun oli kaveriltaan kuullut sellaisesta (kaverinsa oli siis saanut vaimokkeeltaan tämmöisen pakkauksen). Olenkin lähinnä ajatellut sinne ne perusjutut:
Korvatulpat, pyykkipojan, uuden t-paidan, harson. Ajattelin myös hommata pari kaljaa ja sikarit, jotain suklaapatukoita parit autolehdet tms. Liput vaikka elokuviin tai jotain... Mitään kirjaopasta en sinne laita kun tiedän että lukematta jää kuitenkin :) Mitäs muuta sinne vois laittaa??? :happy7

Me annettiin siskon miehelle porukalla isyyspakkaus ja siellä oli kaikkea sekalaista mitä nyt vaan porukalla keksittiin. Oli muun muassa korvatulpat, silmälaput, sisuja, varapäre, kuivattuja taateleita (vauvan tekonimi oli taateli), vauvatarvikkeita ja sit edellä mainittu isä-kirja. En taida edes kaikkea muistaa, että mitä siihen laitettiin. Oman mieheni vien teatteriin katsomaan Isyyspakkausta. Kuulin, että se on hauska.
 
Noniin, tuosta isyyspakkauksesta pitääkin vielä kirjoittaa :wink Eli Siitä tuli ehkä enemmänkin sellainen (isyys)selviytymispakkaus miehelle :) tavaroilla, joita tuonne puulaatikkoon kerään, kerron mit mieltä hänestä olen tulevana isänä, mutta myös kerron sen, ettei elämä tosiaankaan lopu lapsen tulon jälkeen (ei kyllä ole sitä pelännytkään, mutta haluan tuoda sen ilmi. Havaittavissa kuitenkin on pientä epävarmuutta esim. harrastuksensa vuoksi (osti itselleen juuri "uuden"ralliautonkin...)

Eli mitä olen sinne puulaatikkoon nyt kerännyt:

- Harso, Suojaksi tulevia pukluja varten
- Pienet sukat jossa teksti: i love dad
- Suojalasit, suojaamaan eritteiltä (ovat oikeat harrastelasit, näkee mm. lumella hyvin)
- Uusi T-paita
- Uudet boxerit
- Axen lahjapakkaus (dödö+ saippua)
- Pieni valkoinen pyyhe, jossa puinen sydän matkassa ja lukee pepulle (saa naulakkoon laitettua)
- Muki, jossa teksti: maailman paras isä
- Hierontaöljy(liukuvoiteestakin menee!) meille kahdelle :wink
- Vartalosuklaa sekä pensseli :wink
Ajatuksena ostaa vielä jokin hyvä elokuva, ne sikarit ja pari kaljaa (vaikka tallin kaapissa niitä aina on muutama kylmänä saunaa varten) ainakin ja jos jotain ennen joulua vielä tulee eteen niin sitten ne varmasti tarttuu käteen mukaan:grin
- Lisäksi laitan laatikkoon mukaan "avoimen lahjakortin" uudelle niskatuelle, joka ehdottomasti tarvii ostaa ennen helmikuisia ensimmäisiä ralleja. Tämän siis tarkoituskin kertoa siitä että haluan hänen jatkavan harrastustaan vaikka se aikaa viekin välillä aika rutkasti.

Auto ynnä muut lehdet sitten vasta ajan koittaessa sama ostaa, niitä kerkiää ilmestymään vielä muutaman kuukauden ajan uusia, jolloin laatikossa olevat ovat tieten jo vanhoja!
 
Me saatiin jo äitiyspakkaus! Päästään pesemään pikkuvaatteita ja samaan koneeseen menee muutamat kirpparilöydötkin. :smiley-chores011 Kivoja vaatteita ja kuoseja tuossa pakkauksessa enimmäkseen. Tykkään! :happy7 Näistä kamppeista täyttyy kaapit jo tässä vaiheessa ihan mukavasti.
 
meillä on hankittuna :
-vauvan vaatteita ainakin 4-5 pussillista 50-70 kokoja (kirppikseltä saa halvalla ja hyviäkin! vain muutaman hassun parin olen uutena tilannut :)
-leikkimatto
-muutama lelu joista yksi soiva
-pinnasänky ja siihen päälle heitettävä hoitotaso (käytettynä yhteensä 65e)
-turvakaukola (33e ja kuin uusi!)
-sitteri (saatin lahjana,vähän käytetty)
-yö valo
- sellanen sängyn yläpuolelle laittetava pinkki huntu (?) no sellanen mikä prinsessoilla täytyy olla :wink
- lakanoita parit ostanut ja sitten saatu loput
- pari pyyhettä

ja viimesin ja se isoin ostos: brion GO ,yhdistelmävaunut. makso sellaset 877e ja saatiin vielä kaupan päälle vaihto renkaat ja vähän alennusta,muuten ois maksanu yli 900,pelkästään vaihto renkaat ois tehny 100e lisää! mutta kyllä oli hyvän tuntoset vaunut niin kevyetkin ja kaiki muu "sälä" siihen lisäks :)

pikku hiljaa sit ammeet,tutit,pullot sun muut... jos vaikka pukki tois jotain noista ? :p

suurin osan noista tuli hommattua jo elo-lokakuussa.
 
ainiin!ja tilattiin oma doppler laitekkin! en sit tiiä miten hyviä nuo on mutta kiva kokeilla ainakin eikä paljoa maksanutkaan jotain 40e ...
 
Täällä ei Doppleria olla kaivattu kun vauva potkuttelee niin reippaasti ja syke ollut neuvoloissa ihan ok. Alkuraskaudessa se oli kyllä vähän mielessä.

Meillä on aivan käsittämätön määrä vastasyntyneen bodyja. Kaikki tuntuu haluavan ostaa just niitä!!! Jotenkin varmaan siinä on sekin, että on niin kiva kuvitella vauva just siihen tiettyyn vaatteeseen... Vauvan vaatteet on täynnä tunnetta.

Pitää vissiin alkaa kertoa vähän tarkemmin toiveista, ainakin jos on suunnitelmissa jonkinlaiset baby showerit. Ihmiset ei vaan niin innostu ostamaan lahjaksi ammetta, liivinsuojuksia tai pukluharsoja... :wink
 
Takaisin
Top