Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nääh, emmä sit saanukaan mitään hankittua :sad001 Lauantaina juostiin vaan muilla asioilla, mieli haikeena kuljin lastentarvikehyllyn ohi kaupassa ja mies hoputti vaan eteenpäin. No eilen sit pyörittiin vähän kirppareilla ja pääsin hypistelemään vauvojen vaatteita, mut en sit osannu ostaa mitään o_O

Nereidi, mun pitäis lähtee sun kaa shoppaamaan... I can do it :grin joten voisin auttaa! Minä oon laittanut itseni ostokieltoon..Tai ainakin rajoitin itseäni, ei enää vaatteita vauvalle! (Tuleva isukki ei vieläkään ole nähnyt minun hankintoja.....)

Me tehtiin eilen löytö. 20 minuuttia ennen kirpparin sulkeutumista marssittiin hetken mielijohteesta sisään ja kipitettiin se läpi. Mies bongas sitten yhdeltä pöydältä loppumetreillä jonkun nutun alta Philipsin itkuhälyttimen 5 eurolla joka toimii täydellisesti :)

Mä en tälle uudelle tulokkaalle ole ostanut mitään, mutta esikoinen saa nyt varmana jo huonosta omasta tunnosta kärsivän äidin hyvittelemään tulevaisuudessa menetettyä yhteistä aikaa. Sai viikonloppuna itselleen pikkupöydän ja -tuolin, ja lisäksi porrasjakkaran, jonka päälle voi kiivetä seisomaan nähdäkseen mitä vanhemmat keittiössä kokkailevat. Lisäksi ostettiin jo lisälaita pinnikseen, varmaan ensi viikonloppuna saa pinniksen yhden sivun pois ja pääsee "isojen tyttöjen sänkyyn", ja pinniksen alle lelulaatikoita.

Tai siis, nytkun mietin hetken, ehkä me myös hyviteltiin sitä, että perjantaina heitettiin neidin tutit pois. Yhtäkkiä nukahtaminen ei sitten sujukaan enää niin nätisti ja mutkattomasti...

...mie aloin eilen pohtimaan,et mitähän meiltä puuttuu...

On pinnis+katos+petivaatteet+mobiili edellisiltä tallessa,vaatetta osteltu,kaukalo+telakka varattu eli kotiin hakua vailla,samoin kylvetystuki ja bumbo :)

Hmm,vaunut ja hoitopöytä siis hakusessa vielä...ja sitte se sellanen "pikkutavara" eli pulloja ym oleellista,jotka ostelen loppuvuodesta tai ainakin yritän sinnitellä siihen asti ;) ai niin,puuhamatto kans puuttuu..voih,oliko pakko alkaa miettimään :)

Me saatiin eilen kotiin tuotuna jopa 40kpl 2-5kg:n vaippoja..joo,aikasta..mut otin kun ilmaseks sain yli jääneitä... :)

kertokaas tyhmälle...onko noissa vauvapesuaineissa ja -rasvoissa ja pyllypyyhkeissä mitään parasta ennen pvm:ää?
Joo,mulla on jo kaks lasta,mut en oo aiemmin ees tullu ajatelleeksi :)

Rasvoissa, öljyissä ja pesuaineissa on joko 6kk tai 12kk avaamisesta. Huomasin tossa kun melkein kassillisen heitin niitä pois, mitä edelliseltä jääny kaapin perälle. Ja joo voin ehkä olla laiska siivooja kun kuitenkin edellinen täytti 5v :)
Pyllypyyhkeistä mä en ainakaan oo löytäny mitään parasta ennen päiväystä. Kai se on et jos ne tuoksuu hyvälle ja on edelleen kosteita niin ovat hyviä.

Miten ootte saanu tehtyä päätöksiä tavaroiden suhteen... Mä pyörin ympyrää ja jahkaan ja jahkaan. Jotenkin kaikki on niin vierasta, enkä oikein tiedä mitä haluan tai tarvitsen. Mistä mä tiedän onko ilmakumipyörät tai kääntyvät pyörät tai pehmeet tai kovat kantokopat sitä mitä mä haluan. Sama turvaistuimessa kaikki kiinnitykset ja isofixit ja merkit ja kääk. Eikö siinä Kelan äitiyspakkauksessa vaan vois tulla kaikki? :D ymmärrän, että jos budjetti on tosi tiukka niin silloin ostaa sitä mitä omalla budjetillaan saa, mutta meillä ei sekään mikään tosi tiukka oo. En oo koskaan ostanut mitään mistään huuto.netistä tai tori.fistä, joten tuntuu etten oikeen osaa löytää sieltä satojen ja tuhansien tavaroiden joukosta niitä "löytöjä". Tällä kirjotuksella ei tainnut nyt oikein muuta pointtia olla, kuin se, että miten te ootte noin varmoja kaikesta mitä haluutte ja tarviitte?? :D

Lime88, itekin olin ihan pihalla esikoisen kohdalla. Ostin vaunutkin käytettynä Torilta, että "on ainakin jotkut, ja jos eivät toimi meillä, eivät olleet kalliitkaan --> voin ostaa toiset". Noh, ne oli sitten käytössä koo ekan vuoden ihan päivittäin, ja ihan hyvin toimivat. Nyt jos pääsisin takaisin tuohon hetkeen, ainut, minkä olisin vaunuissa vaihtanut, niin kääntymättömät etupyörät kääntyviin lukittaviin. Mutta kyllä niillä kääntymättömilläkin kivasti pääsi lenkkeilemään.

Mutta siis vaikka nyt tuntuu, että näkemystä on huomattavasti enemmän, niin pitääpä masentaa vielä sen verran sua kertomalla kuinka lapset on niin erilaisia, että mikä toimi yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Meidän muksu rakasti sitteriä, vihasi kantoliinaa. Monet muut lapset ajattelevat juuri toisinpäin. Ja nyt vieläkin pähkäilen, miten tuo esikoinen reagoi tulokkaaseen = tarvitaanko sisarusvaunut, vai riittäiskö yhden lapsen vaunut seisomalaudalla. Uhmaiän iskiessä voi olla hyvä jos on vaunut, joihin neidin saisi köytettyä tukevasti kiinni... että ei se nyt niin paljon helpota tässä.

Turvakaukalosta sanon, että jos ostat uutena, ja teillä on autossa isofix, niin ehdottomasti kannattaa ottaa isofixillä! Noi kantokopat riippuu kovasti siitä, millainen teidän koti on ja miten siellä vaunujen kanssa liikutaan, tai millainen on auton takakontti jos niitä kuljetetaan siellä. Jos noista ei tuu erityisiä vaatimuksia, niin sitten oman mieltymyksen mukaan, molemmat ovat kumminkin ihan toimivat ratkaisut.

Kääntyvät, lukittavat, pyörät on hyvät jos yhtään enempää käy ostoksilla pienemmissä kaupoissa. Isot, kääntymättömät pyörät jos asuu yhtään kauempana kaupungeista, tai harrastaa kuntopolkulenkkeilyä vaunujen kanssa, tai muutoin yhtään haastavampia maastoja. Ja ehkä kannattaa niitä ihan pienimpiä renkaita välttää, jos aikoo talvella lumihangessa pärjätä (tosin usein ne pienimmät voi vaihtaa suurempiin talvipyöriin). Meillä oli jotkut kiinteät kumipyörät esikoisen vaunuissa, oli täysin huoltovapaat, ja ihan hyvin toimi.

Lisäksi kannattaa noiden lisäksi vaunuista varmistaa, että työntöaisan korkeus sopii kaikille tuleville työntäjille, ja jos haluaa heittoaisan, se rajaa myös valikoimaa jonkin verran.

Auttoiko yhtään, vai kasvoiko ahdistus?

No osa, joilla on jo lapsi(a) ennestään, on varmaan ihan arjessa huomannu mikä toimii. Kysele ihmeessä mitä vaan tulee mieleen, täällä varmaan moni innokkaasti vastaa. Esim mitä hyviä/huonoja puolia on ilmakumipyörissä tms...vaikka enimmäkseenhän täytyy lähinnä miettiä millaisissa olosuhteissa tulee vaunuja käyttämään. Kuvaile vaikka oma asuinympäristö ja perusaktiviteetit, niin suositellaan sitten jotain:) vähättelemättä esteettistä puolta, mä ihan rehellisesti vaan valitsin nätit, ja olin niihin tyytyväinen :D

Mä oon menny toistaseksi kaverin suosittelemilla vaunuilla (sattu sellaset löytyy), kaukalokin on jonkinlainen tuloillaan kun serkulta saan (turvavyökiinnitteinen) mut en tiiä kelpaako miehelle kun se ainakin jossain kohtaa puhu isofixistä. No muuta pientä mitä oon hankkinu niin mobile (hiljasella volyymillä soiva) ihan vaan koska minä itsekkäästi haluan :D ja tulen hankkimaan pinnasänkyyn verhotangon ja väkertää päkertää siihen verhot koko sängyn ympärille koska meillä kesällä pidetään läpivetoa ja haluun ees vähä ehkästä itikoiden yms. kipsuttelun vauvan päällä.

Ääk, mikä se isofix on? Oon luullut, että se on vaan jonkun yleisadapterin merkki :D
Tarviinko sellasen, jos ei oo autoakaan? Saan auton/autoja tarvittaessa lainaan kyllä eli joku kaukalo pitää olla.

Takaisin