Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suurin osa näistä varustehankinnoista on niin kiinni siitä mitä vanhemmat tahtovat, eikä siitä mitä lapsi oikeasti tarvii. Ja sekös se suo vasta onkin, olis vaan niin helppoa kun olisi joku lista jossa lukee että hanki nämä, ja lista jossa lukee että näitä et tule käyttämään vaikka hankkisitkin :grin

Meille tulee Bumbo kunhan sinne asti päästään (tai jos putoaa eteen tosi halvalla lähiaikoina). Meille ei tule sitteriä, koska ne vaan yksinkertaisesti on todella rumia mun mielestä. Meillä mieluummin sitten vaikka maataan lattialla, niin kurja äiti aion olla :wink Samoin mä en näe yhtäkään syytä miksi meille tarvisi tulla turvakaukalon adapteri vaunuihin, ensinnäkin sellaiset systeemit näyttää todella hölmöiltä kun olen niitä nähnyt (tämä on se suurin syy...), ja toisekseen aion kulkea liinan tai Manducan kanssa niin paljon kun mahdollista. Uskoisin, että jos vauva nukahtaa autoon kaukaloon kun pitää mennä kauppaan (no, me ei mennä autolla kauppaan kun isoon lähi-Citymarketiin on alle kilometri) niin voin ihan hyvin nostaa koko kaukalon kärryihin, tai sit opetan vauvan pienestä pitäen siihen että nostella voi paikasta toiseen vaikka nukkuukin, ja on ihan ok jatkaa silti unia. Hoitopöytääkään meille ei tule koska tiedän etten sellaista tulisi käyttämään, plus pesutilat on eri kerroksessa kun vauvan huone ja vaatteet, olisi todella epäkäteväkin.

Katotaan kuinka moni kohta on ihan erilailla sitten kun se vauva oikeasti on syntynyt :grin

Osaisko joku vinkata cd:stä millä olis rauhottavaa musiikkia, siis tavallaan tuutulauluja mutta ei tarviis olla laulettuja. Oon kerran törmänny moiseen mutta en millään muista nimeä enkä voi sitä mistään tarkistaa.

Me liityttiin esikoisen odotusaikana Vaukirjaan ja siinä aloituspakkauksessa oli ainakin joku kehtolaulu CD. Ja sitten kun keräili vaippapakkauksista niitä koodeja, niin oliko sitten Liberon vai Pampersin kerho, niin sieltä sai sitten niillä pisteillä tilattua sellaista vauvoille sopivaa musaa.

Elya: ainakin toi nukkumiseen liittyvä kohta saattanee muuttua, nimittäin nukkuminen on yksi niitä asioita joihin voi pienen vauvan kanssa aika vähän vaikuttaa, ja helpointa on jos hyväksyy tämän ja menee vauvan ehdoilla. Kyllä se sitten myöhemmin muuttuu, kun rutiineilla ja kurillakin alkaa olla joku vaikutus nukkumaanmenoon. Pieni vauva kun ei vielä osaa säädellä tekemisiään ja tuntemisiaan tai unirytmiään, että herkkäunisen kanssa on haastavampaa...mutta taaperon todellakin voi jo vain mutinoista huolimatta laittaa nukkumaan kun on sen aika. Lähipiirissä on nukkujia joka lähtöön, myös saman perheen sisällä usein täysin vastakkaisia: joitain saa retuuttaa ja pukea kuin nukkeja ja maksimissaan toista silmää raottavat jos sitäkään, toiset taas heräävät salamana, kun vaunut pysähtyvät tai siirtyvät sisätiloihin, täysin riippumatta siitä kuinka kauan ovat nukkuneet. Itse lähdin vähän soitellen sotaan ja ajattelin että meillähän ei imurointia vältellä tai muuta naurettavaa päiväunien takia, että saa kyllä tottua...Just. :D Nykyään menee kyllä sopuisasti sekä päivä- että yöunille tiettyyn aikaan kun käsketään ja nukahtaa nopeasti. Vauvana taas...no ei nyt aivan näin!!!!!!!!!!

Osaisko joku vinkata cd:stä millä olis rauhottavaa musiikkia, siis tavallaan tuutulauluja mutta ei tarviis olla laulettuja. Oon kerran törmänny moiseen mutta en millään muista nimeä enkä voi sitä mistään tarkistaa.

Rockabye baby? :) En tiiä löytyiskö youtubesta koekuunteluun, spotifyssa on ainaki.

Mä tykkään tosta ipanapan iltalaulut -levystä, kuunneltu siis lähinnä spotifysta. Näissä kyllä lauletaan ja tietty makuasia tykkääkö noista :)

BabyBlues, tottahan tuo. Mutta mä en aio ehdointahdoin opettaa siihen että aina on nukkumisen aikaan hiljaista ja nukutaan vain ja ainoastaan jossain tietyssä paikassa. Eli jos mun on kuljettava ja vauva nukkuu niin se kyllä saa luvan kulkea mukana, ihan kaikkea en ala suunnittelemaan vauvan ehdoilla. Vielä ensimmäisen lapsen kohdallahan tämä onnistuisikin, mutta seuraavien kohdallahan se tulee vähän väkisin että vauva oppii isompien rytmiin jopa ns. vahingossa.

Joo ei mekään nyt mitään menoja jätetty menemättä tai muuta vauvan takia, joka päivähän me oltiin million missäkin baby bailatinossa yms, mutta tarkoitan vain, että olin vähän liian optimistinen sen suhteen miten vauvan voi 'opettaa' nukkumaan, kun olen aika järjestelmällinen muuten, ja tykkään että asiat hoituu niin kuin haluan...ja olen valmis näkemään vaivaa että asiat hoituu, mutta vauvan kanssa huomasin että ei se mennytkään ihan niin, että vaivannäöllä olis saavuttanut mitään tuloksia sinänsä. Että oli vaan helpompaa ajoittaa vaikka pidemmät automatkat uniajaksi yms pikkujärjestelyjä mahdollisuuksien rajoissa, jotka säästivät kaikkien hermoja :)

...niin ja ehdoin tahdoin tuskin kukaan opettaa esim täyshiljaisuudessa nukkumaan. Ihmettelin itsekin teininä ja päivittelin kovasti, miten kummitädin luona yökylässä piti kävellä varpaillaan ja ei saanut käydä suihkussa tai katsoa telkkaria äänet päällä, kun sen lapset nukku. Olisin ollut tosi hyvä neuvomaan joo... Mutta kun on itse monen kuukauden univajeessa saamassa päivän ensimmäistä ateriaa lämpimänä suuhun asti (vaikka se olisikin vain iltakaakao), kotityöt on tehty ja hyvä kirja tai lempiohjelma odottaa että niiden ääreen voisi onnellisesti nukahtaa, niin ei silloin tule mieleenkään alkaa 'kouluttaa' ja ehdoin tahdoin paiskomaan ovia tai muuta, jotta se pieni ainoa oma hetki menisi jälleen pilalle (koska vaikka ei edes pieraisisi ääneen, se lapsi herää kuitenkin ihan muuten vaan juuri silloin vielä lisätankkaamaan maitoa kuutena iltana seitsemästä, ja oma hetki on jälleen kaukainen haave jossain seuraavan viikon hämärissä...). Kyllä meillä on aina telkkua voinut katsoa ja suihkussa käydä, että en mäkään alkaisi todellakaan hysteeriseksi siinä asiassa, mutta oma lapsi auttaa kyllä ymmärtämään toistenkin tilanteita paremmin, eikä enää tuomitse niin helposti toisten 'valintoja', kun tajuaa ettei ole aina valitsemisesta kyse...

Hankinnoista muuten, että pystyin hädin tuskin tänään vastustamaan kaikkia ihania sukupuolineutraaleja valkoisia vauvanvaatteita, kun pyörin kaupoissa esikoisen perus trikoopaita- ja sukkahousuvarastoja täydentämässä. Näköjään ei auta edes se, ettei vielä tiedä kumpi on tulossa, kun silti hyppää niin joka suunnasta ostettavaa...

Ihanaa Tiada :)
Mulla kans oikein veti sanattomaksi kun ensin mun sukulainen sano antavansa meille kakkosrattaat, turvakaukalon, jotain äippävaatteita ja myöhemmin heille pieneksi jääneet vaatteet sitten pari tuntia myöhemmin kälyn kanssa jutellessa lupas meille pinnasängyn, siihen patjat ja neljä tuttipulloa (joihin tarvii vaan uudet tutit). Eli isoimmat hankinnat ois sitten koossa, tarvii vaan jotain harsoja, vaippoja yms. hankkia.

No niin,mun oli eilen ihan pakko ostaa eka "nuttu" vauvalle,vaikka läksin vaan ostamaan kenkiä meiän 2v:lle :)

ostin semmosen sinisen fleecehaalarin missä on pikkasen oranssia koossa 56 :)
kotona sitten huomasin,että haalari on suht samanlainen kuin ostin meiän 2v:lle ja 7v:lle tossa aiemmin :D
voi olla,et on ihan pakko ottaa sitte kolmesta pojasta kuva samoissa haalareissa :D hoh hoi jaa mua :)

yhellä lasten kirpparilla kävin pyörimässä,mut minusta kaikki 56-62cm vaatteet oli kamalassa kunnossa...siis likasia tai nukkasia ym :( hyh hyh
kohta jos lähtis tsekkaamaan toisen..paremman lastenkirpparin :)

meillä yhä isoja ostoksia tekemättä eli puuttuu hoitopöytä,vaunut,kaukalo..vaikka ja mitä :)

Anoppi kuskasi innoissaan ensimmäiset vauvavaatteet meille. :) Itse olen ostanut vain yhdet sukkaparit kun samalla ostin itselleni mammafarkut. Oli höpsähtänyt kaupassa (ensimmäinen lapsenlapsi saattaa vaikuttaa asiaan :) ) ja ostellut muutaman potkupuvun ja myssyn vauvalle. Lisäksi toi pussillisen minulle tunikoita ja pidempiä paitoja, että sopii vauvamassu paidan alle. :Heartpink Nyt on illat mennyt nuuskutellessa ja hypistellessä pikkuisia vauvannuttuja. :love7

tiada92, mä vielä odottelen kuvaa niistä sun hello kitty -rattaista. :)
(on noikin kyllä ihanan söpöt, ehkä pitää tosiaan itsekin vähän jotain pientä hankkia)

Takaisin