Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on kyllä pienessä ajassa tullut hankittua vaikka mitä :D Pinnasänky (käytetty) tulihankittua eilen ja hoitoalusta löydettiin lastentarvikeliikkeestä. Vaunut käytiin katsomassa äidin kanssa viime viikonlopulla... tiedän jo mitkä haluan mutta jätin asian muhintaan jotta olen täysin varma valinnasta :D Suurin osa vaatteista tulee mun äidiltäni, kun pikkusiskoiltani on jäänyt... Mulla on tosiaan kaksi tosi nuorta sisarta ni heiltä saan paljon vauvan vaatteita. Imetystyynyn sain kaverilta ilmatteeks :) Lasten leluja tulee miehen työkaverilta... Eli hyvällä mallilla ollaa! Itse olen ostellut muutamia tutteja, tuttipulloja, puklu/unirättejä ja tietysti niitä ihania vaatteita mitkä on pistänyt kaupassa silmään :Heartpink

Siis ihan uskomatonta...toinen lasten kirppis koluttu läpi ja mitään en löytäny...ohhoh!!

Kai se täytyy suunnata ihan ostoskeskukseen huomenissa...H&M,Lindex ym ym...onkohan musta tullu nirso!? ;)

Pitäis vissiinkin muutakin alkaa hankkia...niitä tuttipulloja ym kivaa :) Tuttia ei saa tämäkään vauveli kuten ei ole saanut isoveikatkaan :)

Mä en ole uskaltanut tehdä vielä mitään hankintoja. Toivon mukaan rakenneultran jälkeen vähän rentoutuisi ja alkaisi miettimään mitä kaikkea sitä oikein tarvitaan. Kirppareita kiertäessä oon kyllä huomannut että paljon on tarjolla hyväkuntoista vauvanvaatetta ja muuta sälää edullisesti.

Voi mä.niin toivon että tää.toinen huolisi tutin kun esikoinen vaan sylki pois ja huusi ekat 3kk kuin syötävä. Saisipahan tulpalla edes hetkeksi hiljennettyä ;-)

Nyt kun saatiin sukupuoli selvitettyä, on aika alkaa miettimään hankintoja vauvalle.
Mitä tarvikkeita (lähinnä vaatteita) helmikuussa syntyvä talvivauva tarvitsee? Meillä on tällä hetkellä huimat 5 kpl vaatteita (2 bodya, 2 housut, 1 t-paita). Äitiyspakkauksen mukana tulee tietysti jonkinlainen paketti tarvikkeita...
Mitä siis pitäisi vielä hankkia? Ovatko koon 56 vaatteet liian pieniä liian nopeasti, pitäisikö ostaa suosiolla koon 62 vaatteita?

Minä ainakin varaan niitä pienempiä kokoja vähiten. Meillä se 74cm on ollut usein käytetyin koko. Ja 50 senttiset on jäänyt joskus käyttämättä kokonaan kun esikoinen oli aika suuri vauva :)
Mä oon nuita vaatteita hamstrannut tosiaan jo isot kasat ja nyt keräänkin jo isoja kokoja (80-86cm), että jospa mun ei vauvan kans tarvii lähtee kaupoille pyörimään.
Ja siis nyt kun tää vauvauutinen on levinnyt niin sitä tavaraa ja vaatetta alkaa tulla eri suunnilta. Meille on tulossa jo vaunut, sitteri ja syöttötuolikin. Vaunut kyllä kelpuutan vaan kakkosvaunuiksi...Ne ei ole niin "iskussa". Minua ei haittaa jos tavara tai vaate on käytetty kunhan se vaan on hyvässä kunnossa. Suosin kierrätystä ja kestävää kehitystä monessa muussakin asiassa. Enkä ikinä osta mitään normihintaan :grin Just ostin cittarilta vauvalle aluslakanoita x3 kpl kun oli halpoja (2,5€/kpl). Värikin oli keltainen joten aika sukupuoli neutraali! Meillä on nuita isompia lapsia joihin se ylimääräinen raha kyllä uppoaa joten tästä tulee semmoinen "tarkan markan vauva" :wink

Joo, olen itsekin ostanut kaikki tähän mennessä kirpparilta, ja ajattelin jatkaa tätä hommaa. Ei tarvi laittaa niin paljon rahaa kiinni vaatteisiin joita joka tapauksessa käyttää vain lyhyen aikaa.

Happy79, ei tosiaan tartte lähteä vauvan kanssa kirpparille jos on noita 86cm vaatteita jo. Meidän 1,5v neitikään ei ole vielä päässyt tuohon kokoon. :D
(okei, pojat tietty kasvavat nopeammin, ja kyllä tossa neidin ikäryhmän FB-ryhmässä on sellainenkin tomera neiti 1,5v, joka on jo yli 20kg painava ja käyttää kokoa 92cm..)

Meillä oli kyllä 50cm koko käytössä, mutta ei montaakana kuukautta. Taisi neiti olla 3kk kun jo ekat 62cm vaatteet meni päälle, ja 68-kokoon jämähdettiin oikeastaan 1v-synttäreihin asti. Moni ikätoveri taisi jämähtää tuohon mainittuun kokoon 74cm. Mutta lapsikohtaista. Ja toisaalta vaatemerkkikohtaista, kuinka isoja nuo "koon 74cm vaatteet" oikeasti ovat. Kannattaa ne pikkubodytkin vertailla keskenään, että mikä varaston vaatteista oikeasti on pienin. Se ei nimittäin välttämättä ole se kokolapun mukaan pienin vaate...

Eli mä oon vähän hätävarjeluliioittelija näiden vauvanvaatteidenkin suhteen... Paljastin äsken osan mun esikoiselle ja se oli, että "Äitii eiii.... Onks ****** (vauvan isä) nähny nämä???":eek::confused:
No ei tietenkään oo nähnyto_O Meniskö läpi jos sanon, että se oli se äitiyspakkaus:rolleyes:

Mä aion tänään ostaa jotain näille tirpanoille :grin Rakenneultra meni riittävän hyvin, että nyt mä alan oikeesti höösäämään ja "nauttimaan" tästä raskaudesta. Kun eihän tässä oo aikaakaan ku muutama hassu kuukausi ja mä oon niiiiin huono päättämään mitään hankintoja.

Mitä ihmettä mä ostasin? :eek:

Me ei olla ostettu vielä yhtään mitään... Vaunuja ollaan kateltu ja pinnasänkykin valittu (ei oo nyt varastossa joten pitää ootella), mutta siinäpä se. Ajateltiin ostaa pikkuvaatteista suurin osa käytettyinä (tyyliin tori.fi:sta vaatepaketteja) - itse asiassa meillä onkin jo yks pussillinen, kun anoppi oli käyny tyhjentää jonkun kirpparin jo nt-ultran jälkeen :grin. Toki sit joku muutama söpistelyasu uutena, mut sen ehtii lähempänä...

Sen tietää, että lähipiiri hössöttää meidänkin eestä niin paljo, että kaikki nurkat on varmaan nuttuja täynnä viimeistään joululahjojen saannin jälkeen, joten ollaan päätetty että ei osteta oikeastaan mitään vielä tässä vaiheessa. Ja jos vauveli sattuu syntymään ennen aikojaan, niin eiköhän äitiyspaketillakin muutaman päivän pärjää... En edes ymmärrä miten osaan ajatella näin järkevästi :p

Mäkään en ole hankkinut vielä mitään. En kyllä kamalasti meinaa hankkiakaan etukäteen mutta kohta vois käydä hakeen lankoja ja koittaa riittääkö tää raskausaikainen koiranpennun kärsivällisyys vauvanvaatteiden neulomiseen.

Täällä on nyt pikkasen (tietty salaa mieheltä) hössötetty vaatteiden kanssa :) tyhjensin pari kirpparia,hups :)
Vihdoin löyty kotiutumishaalari ja toppahaalarikin..ja varasin just kaukalon+telakan,kun saan 25 eurolla tosi siistin,uudenverosen.

Miehenkin sain kyl pariin kauppaan nuttuja kattelee...saaliina 2 sukat,2myssyä ja talvihattu laughing6

Mulle just tais iskee paniikki pinniksen suhteen. Kävin varastossa ja totesin et mehän otettiin muutama pinna pois siitä, kun edellinen neiti kasvo niin isoks, et pääs ite pois sieltä. Ja ei mitään muistikuvaakaan et ollaanko säilytetty ne pinnat... No onneks tässä on viellä aikaa hommata uus, vaikka vähän harmittaakin.
Ja nyt on varmaan sitten pakko tehä varaston täys katsaus, et mitä meillä oikeesti siellä on enää jäljellä.

Niinushka käykääs kysyyn Starkilta/vast. pyöreetä rimaa ja mistä sais jos niillä ei ole.
Tietty jos puuttuvat pinnat on kätevä syy päästä shoppaileen, unoha... ;)

Takaisin