Hankinnat

Mää en vielä jaksa miettiä hankintoja, ku ei oo vielä sykettäkään nähny. Ehkä nt-ultran jälkeen pikkuhiljaa voi alkaa miettiä. Toki edellisiltä lapsilta paljon on ennestään, että ei paljoa tarvi edes ostella.

Ei kaikki😁, meillä 3vk ikäisenä muutti omaan huoneeseen, 1-2 kertaa muistaakseni muutamana yönä sai syöttää ja sen jälkeen nukkui yöt läpi 10-13h ilman syöttöjä. Nykyäänkin 10kk nukkuu 12-15h. On niin lapsi ja perhe kohtaista, toiselle toimii ja toiselle joku muu.😊 Eli vauvat voi myös nukkua hyvin. Ja meillä itseasiassa nukkui paremmin kun meni omaan huoneeseen, ei herännyt meidän peiton kahinoihin tai tuhinoihin, ja sama toisinpäin itse nukkui paremmin. Meillä oli itkuhälytin ja älysukka n.7kk asti, nykyään vain itkuhälytin.
Hei, mikä on älysukka? Miten toimii? Ihan uus juttu ainakii itelle 😬

Näin alkuvaiheessa ollessa tuntuu jotenkin vielä niin epävarmalta ja kaukaiselta koko asia, että hankintojen aika on kyllä vasta myöhemmin.

Mutta me ainakin otamme varmasti äitiyspakkauksen kun esikoisesta kyse ja ihan kaikki tarvikkeet puuttuu. Haluaisin välttää haalimasta turhaa tavaraa, mutta tässä ketjussa mainitut lapsikirja ja älysukka kyllä varmasti menevät hankintalistalle, vaikka eivät ihan prio1 juttuja olekaan.

Oikeastaan tässä vaiheessa raskautta ainut "hankinta", jota vakavissani mietin, on kerä jotain pehmoista lankaa, josta voisi ryhtyä virkkaamaan tai neulomaan pienenpientä nuttua tai peittoa. Tämän kaltainen käsityöprojekti tuntuisi jotenkin hyvältä lähestymistavalta konkretisoida odotusta.

Mä tilasin tutteja omalla tekstillä ja bodyn jo silloin kun jätettiin ehkäisy pois 😂 Tosin sen takia, että halusin jollain erikoisella tavalla ilmoittaa miehelleni kun tärppi on käynyt 🤭 Lähipiirissä on paljon pieniä lapsia, joten kaukalosta pinnasänkyyn on jo tulossa🤭 Sovittiin kylläkin, et käydään ensin varhaisultrassa ennenkuin otetaan vastaan yhtää mitään 🥰 Tuo älysukka olikin mulle täysin uusi asia myös!🤭

Takaisin