Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tiitu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emmaljungat noi meidänkin mitälie vuosimallia 2004 olevat yhdistelmät on. Ja on kevyet työntää, ei mitään ongelmaa vaikka hölkkäillä hiekkatiellä :)

Emmaljungaan palaan aina itse. Tykkään että on kääntyvät eturenkaat, joten meillä on super vikingit ja oikeastaan myös tavallinen istuin samaan runkoon (eli super nitro). Maalla kun ollaan niin outdoor-renkailla on meidän menopeli. Mä en ole kokenut yhtään raskaaksi työntää, toisin kuin taas Vaiana oli. Riippuu varmaan renkaista, maastosta ja mistä tykkää :). Meillä oli vanhat briot ennen näitä, ja ne oli ihan kauheat työntää :dead:.

Emmaljungat olikin sit kolmannet mitä oon katellut, kiitos vinkistä ja muistutuksesta että nekin on tosiaan olemassa :D Nuo Super Vikingit vaikuttais aika täydellisiltä ja vielä kun vaunukoppaankin on useampaa värivaihtoehtoa, se perus musta kun on niin tylsä. Pitäisköhän ehdottaa isännälle pientä lauantaireissua ja käydä koetyöntelemässä :wink

Meillä ei ole vielä mitään hankittuna. Ensimmäinen lapsi kyseessä niin hankitalista tuntuu pitkältä kun nälkävuosi :eek: Olis kiva löytää mahdollisimman paljon asioita käytettynä, mutta veikkaan että loppupeleissä tulee uutena hankittua suurin osa.
Vaunuja olen jo katellut ja itseäni miellyttäisi eniten Britax go bigit tai Phil & Tedsin Sport vaunut. Harmi että asutaan niin maaseudulla ja kaukana isommista kaupungeista, että joutuu aikamoisen reissun tekemään että löytyy lähin kattava lastentarvikeliike jossa mahdollisesti pääsis vaunuja koeajamaan. :sad001

Onko teillä kokemusta noista kaksista vaunuista ja etenkin niiden maasto-ominaisuuksista tai suosituksia hyvistä "maastovaunuista"? :D Tosiaan kaksi koiraa kun taloudesta löytyy ja lähitiet on pääasiassa hiekkaa tai todella huonoa asfalttia, sekä lenkkeillään paljon metsäteillä, niin vaunujen tärkein ominaisuus ois se miten ne rullaa vähän huonomalla pinnalla.
Meillä oli ekat vaunut Emmaljungan Super Nitrot, ja ilmakumirenkailla ehdottomasti. Maalla kun oltiin, niin oli tosi hyvät vaihtelevassa maastossa, meni tosin sitten vaihtoon myöhemmin, kun julkisissa täällä kaupungissa oli vähän isot. Mutta varmaan ihan ässät maalla. :) Ja tosi kevyet työntää.

Meillä on emmaljungat, Stokket ja Beemoon tuplat mitkä oli edullinen hätäostos että pääsen paremmin lenkille tyttöjen kans.
Kaikilla neljällä lapsella ollu emmaljungat ja muun merkkisiä rattaita/vaunuja ja kyllä noi jungat kuuluu parhaimmistoon!
Stokkeilla ei tääl maalla tee oikein mitään kun niin pienet renkaat mutta olihan ne edellisessä raskaudessa saatava. :rolleyes:

Mun tekis mieli ostaa Baby's Only lämpöpussi turvakaukaloon mutta meillä nelosella oli sellainen ja pussi oli todella ison oloinen meidän kaukaloon.
En tiedä miks taas ajattelen että josko se nyt sopis siihen paremmin. Koko ei kuitenkaan pussissa oo muuttunut.

Mun tekis mieli ostaa Baby's Only lämpöpussi turvakaukaloon mutta meillä nelosella oli sellainen ja pussi oli todella ison oloinen meidän kaukaloon.
En tiedä miks taas ajattelen että josko se nyt sopis siihen paremmin. Koko ei kuitenkaan pussissa oo muuttunut.

Se on kyllä niin ihana pussi, että melkein menis kaukalo vaihtoon jollei mahtuisi :p.

Meidän kaukalosta on aurinkosuoja mennyt vähän rikki, joutuu ostamaan tilalle sen babys onlyn neulotun suojan :grin. Harmi vaan että beigejä ei taida saada, sopisi kaikkein parhaiten.

Se on kyllä niin ihana pussi, että melkein menis kaukalo vaihtoon jollei mahtuisi :p.

Meidän kaukalosta on aurinkosuoja mennyt vähän rikki, joutuu ostamaan tilalle sen babys onlyn neulotun suojan :grin. Harmi vaan että beigejä ei taida saada, sopisi kaikkein parhaiten.

Äläs nyt ku kaukaloki oltiin just ostettu uutena ni ei viitsinyt laittaa uutta vaihtoon! :grin

Meillä oli vaaleanpunainen pussukka mikä oli silloin kivenalla löytää.
Nyt haaveilen valkoisesta. Menee se sit ainakin vaunuissa jos koen sen taas hankalaks kaukalon kanssa! :hilarious:
Sen sai muuten hyvin myytyä eteenpäin ja sai melkein omansa takasin!

Meillä oli esikoisen kanssa (tallessa edelleen) toi baby’s only lämpöpussi kaukalossa ja oli kyllä paras ostos! Taidan ostaa vielä toisen vaunuihin :D

Onkos tuossa baby's onlyssa millainen sisusta? Viimeksi oli pussi fleecesisuksella ja oli aina liian lämmin vauvalla. Nyt haluaisin ehkä untuvapussin, kun se ei kuulemma hiosta niin.
Meillä on tällä hetkellä nuorimmalla babyjogger premierit ja lisäksi ostin nyt kesäksi mutsy nexot matkarattaiksi. Kova pohdinta nyt ostaako vain tuplat noiden lisäksi vai mitä tekis. Ehdottomasti siis haluan, että on myös yhdelle menevät rattaat, jos liikkuu vain toisen kanssa. Ja ehkä erillisenä, jos kuopus ja vauva molemmat nukkuu ulkona päikkärit samaan aikaan.
Meillä siis nuo premierit maalla ja oon kyl tykännyt, mutta toki välillä kaipaa ilmakumeja. Meilläkin tiet siis huonoa asfalttia/hiekkateitä. Mutta halusin yhdet millä pärjää ja nuo kun menee lisäksi kivaan kasaankin.
Varmaan jo mainitsin ennemminkin haaveilevani emmaljunga double viking 735:sta.Mutta saattaa mennä yli budjetin.
Kaukaloja kävin eilen ohimennen katsomassa. Ei siis ollut tarkoitus kunhan eksyin sinne :D Nyt eniten mietinnässä maxi cosi pebble, joka menis meillä jo olevaan telakkaan. Tarvis vaan sit ostaa tuolle taaperolle uusi istuin. Mutta ei tarvis sitten enää vauvalle ostaa istuinta kaukalon jälkeen ihan heti ainakaan. Houkuttelisi myös cybex cloud q sen makuuasennon vuoksi. Mutta toisaalta en tiedä tuleeko paljon kuljettua kahden pienen kanssa ainakaan, että onko niin tarpeellinen ominaisuus kuitenkaan. Ihana näitä miettiä, mutta myös haastavaa :)

Mulla on pieni ongelma. Olen alkanut pikkuhiljaa katsella vaunuja (tiedän, tosi aikaista, mutta en voi itselleni mitään). :D Meillä on tällä hetkellä pieni auto. Kolmiovinen opel corsa, jota ei hetkeen olla vielä vaihtamassa. Nyt täytyisikin löytää vaunut, jotka mahtuisivat todella pieneen autoon. :rolleyes: Vähemmän kyllä ajellaan enää, kun asutaan ihan keskustassa eli vaunuilla pitäisi olla myös hyvä kärrytellä. Onko kellään ehdotuksia tai omakohtaista kokemusta? Käytettynä ajattelin vaunut ostaa.. :)

En oo mikään expertti mutta eikös niitä oo sellasia vaunuja/rattaita jossa se vaunukoppa on pehmeä ja irroitettavissa että vauvaa voi siinä kantaa kuin kassia? Varmaan taittuvatkin myös pienempään tilaan....

Me vaihettiin corsa farmari corollaan :D Tosin silloin oli koirakin vielä, mahtui sekä vaunut että häkki taakse.
Kannattaa varmaan satsata hyvään turvaistuimeen, että on helppo kiinnittää siellä takapenkillä.

Turvaistuin kyllä ostetaan ostetaan uutena, ettei vaan ole kolaroitu tai viallinen. Siihen tulokseen mäkin tulin, että pehmeä koppa tulee olla. Mutta vaunujen kehikot on eri kokoisia ja menee erilailla kasaan. Täytyy varmaan käydä testailemassa.

Larra, oletko varma, ettei auto mene vaihtoon, kun vauva tulee? :grin Mäkin luulin pärjääväni vauvan kanssa hyvin, kun mulla oli ilmastoimaton pieni sedan. Vaan menipä se siitä alkukesästä vaihtoon sitten kumminkin ja nyt on ilmastoitu farmari. Just ton turvakaukalon ja -istuimen kanssa voi olla säheltämistä, jos se takapenkille pitää yrittää saada. Vaan kerrotaanpa sekin, että olen kyllä meidän emmaljungan yhdistelmät kerran saanut rattaina tungettua takapenkillekin istuimen viereen, kun takaovi oli jäässä :grin

Siis mähän laittaisin sen heti vaihtoon ja tärkeimpänä syynä tuo ilmastoinnin puute ja muukin turvallisuus. Mutta mies hanaa vastaan..vielä. Sanoin sille kyllä, että uusi auto tulee ennemmin tai myöhemmin. Hankin sen sitten vaikka itsekseni. Nykyinen auto on mun, ollut mulla jo kauan. Mies ei ole koskaan omistanut autoa ja kulkee melkein joka paikkaan pyörällä (ihan pitkiäkin matkoja). Mutta kyllä sekin tota autoa käyttää. Kummasti se on sillä mukavampi mennä, kun on esim. tuomarointi reissuja kauempana. :D
Tiedän, että se muuttaa vielä mielensä. Tarvitsee vain aina enemmän aikaa tällaisien juttujen sulatteluun. :)

Mua ahdistaa kun pitäis löytää hyvät tuplarattaat :D
Esikoinen joulukuisen syntyessä 2v1kk.
Bugaboon ne donkey duot kiinnostais mutta järkky hintaset käytettynäkin.
Nyt on Emmaljungat ja en usko että suostuu siellä alhaalla istumaan jos sen lisäosan ostan xD

Kaitsu, täällä ihan samat pohdinnat :D ahdistaa ajatella koko asiaa. Haluaisin nuo bugaboot, mutta kyllähän tuo hinta kirpaisee.
En edes harkitse ostavani lisäosaa näihin vaunuihin, sillä esikoinen ei todellakaan viihdy siellä alaosassa :D

Meillä esikoinen kyllä jo 2,5v vauvan saapuessa ja tykkää kävellä.
Silti.. olisi kiva päästä kunnon kävelyille, niin että hänellekin paikka olisi.
Seisomalauta harkinnassa, mutta en oikein tiedä miten talvella toimii..

Tänään sorruin sitten ostamaan ekat äitiysvaatteet kun löysin lähikaupungin h&m:ltä pienen nurkkauksen niitä ja oli vielä hirveesti ale-tuotteita.. Toivottavasti en vaan liho älyttömästi lähiaikoina kun ostin ihan omaa nykyistä kokoani nuo parit housut :rolleyes: onpahan nyt töihin farkut joista ei tarvii nappia avata joka tauolla kun puristaa :dance008

Eveliina, mäki kävin just viime viikolla h&m:llä myös kurkkimassa alennettuja äitiysvaatteita, eikä niitä ollut kuin pieni rekki ja kaikki jotain ihan ihmeellisiä. Epistä :grin Pakko on jo mammahousuja kans pitää, kun omat ei mahdu tai puristaa niin paljon, että ihan kipeetä rupee ottamaan.. tää välivaihe, eli ei suuri eikä normaalikokonen maha, on ärsyttävä :)

Takaisin