Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tiitu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkään ei oo vielä mitään hankittuna, mutta listaa tehty tulevista hankinnoista. Meidän hankintalista on kohtuu lyhyt, kalleimpana hankintana vaunukoppa, seisomalauta ja tupla-adabterit. Päätettiin kuitenkin hankkia vain nuo lisävarusteet nykyisiin SuperVikingeihin, koska tytär on jo niin kova kävelemään, että varmasti pärjätään tuolla kombolla.
BabyBoxin kävin kyllä jo hakemassa! :)

Meilläkin on esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, enkä kyllä ajatellut mitään erikoisia ostella ennen vauvan syntymää. Seisomalauta on ainut, mikä varmaan on hankittava ehdottomasti. Mutta muuten olen sitä mieltä, että pärjätään näillä siinä missä esikoisenkin kanssa, ellei nyt tule mitään ihmeellistä vauvan kanssa vastaan. Toki olisi ihana ostaa kaikenlaista, mutta mitä vähemmän, sen parempi.

Eli sen babyboxin voi tilata myös pikku kakkoselle? Ja eikös tos tilaus mainoksessa oo et se haettas kun vauva on 3kk? Vai oonko taas ymmärtäny kaiken väärin :banghead::hilarious:

Meilläkin kaikki tallessa esikoiselta. Hiukan pieniä vaatteita lisää ehkä. Enkä tykkää vaunuista, mutta en viitsi murehtia niitä vielä.

Sen sijan tiedän minkälaisen kantoliinan haluaisin :D Toivottavasti löytyy se oikea käytettynä, mutta voisin ehkä tilata uutenakin. Pikkunen "hupsis"-ostos itelle synttärilahjaksi (joulukuussa)

Mäkään en tykkää meidän vaunuista, kun kuomu ei pysy aina kunnolla paikoillaan ja ne natisee, vaikka kuinka rasvaisi :grin Sitä oli niin tyhmä ennen esikoisen syntymää, ettei tajunnut katsoa ja testata kaikkia ominaisuuksia, kun käytettynä ostettiin. Aion silti vakaasti sinnitellä niiden kanssa, kun muuten ne on kuitenkin ihan ok, eikä myydessä niistä saisi varmaan puoliakaan, mitä itse maksettiin..

Joo babyboxin saa vaikka kuinka monennelle vauvalle. Ja se on hassusti ilmaistu, mutta voi hakea siitä lähtien kun la on tiedossa siihen mennessä kun vauva on 3kk. Sivuilla lähetetään tiedot jolloin saa koodin jonka kanssa sit menee lastentarvikkeeseen :)

Ainiin onhan meillä siis jo tälle joulukuiselle hankittuna tosiaan babybox ja kassillinen vaippoja, ja ylisöpö mustekala. Kaikki lapsimessuilta. Olin niin pöllämystynyt ja epävarma koko raskaudesta siihen aikaan että halusin jotain konkreettista meille odottamaan vauvaa.

Mäkään en tykkään meidän vaunuista. Tai siis tykkään mut vaihtaisin siinä vähän osia. Meilläkin Emmaljunga Super Viking ja ihan huiput, harmittanut vaan koko 2,5v meidän rengasvalinta, ilmakumit on raskaat ja huonosti ohjautuvat kaupunkimiljöössä ja sisätiloissa (vaikkakin talvella ässät). Ja kankaisiin oon kyllästynyt, voisin siis vaihtaa renkaat ja ainakin vaunukopan, ja hankkia ehkä tupla-adapterin ja/tai seisomalaudan. Meidän esikoinen on jo 3v2kk jouluna eli varmaan syksyn aikana selviää millainen tarve sitten on.

Täällä ei vielä mitään hankintoja oo uskallettu tehdä ennen kun nt-ultra ohi ja toivottavasti kaikki hyvin. Tai itse asiassa ostin käytetyn dopplerin, josta tuli just ilmotus et on noudettavissa postista. Eli illalla pääsee kokeilee löytyykö sydänäänet :):nailbiting:
Paljon oon jo kartotellu mitä ois kiva hankkia ja vaatteitakin käyny jo hypistelemässä. Saa vinkata mitkä ootte kokenu ehdottoman tärkeiks hankinnoiks, kun täällä esikoinen kyseessä ja kaikki on uutta ja ihmeellistä :joyful:

Ei olla vielä hankittu mitään, tosin esikoisen tavarat ja vaatteet on. Vaunut/rattaat pitäisi vaihtaa tuplarattaisiin ja vaatteita käyn ostamassa sitten ainakin rakenneultran jälkeen:)

Täälläkään ei oo vielä mitään hankittuna, mutta listaa tehty tulevista hankinnoista. Meidän hankintalista on kohtuu lyhyt, kalleimpana hankintana vaunukoppa, seisomalauta ja tupla-adabterit. Päätettiin kuitenkin hankkia vain nuo lisävarusteet nykyisiin SuperVikingeihin, koska tytär on jo niin kova kävelemään, että varmasti pärjätään tuolla kombolla.
BabyBoxin kävin kyllä jo hakemassa! :)
Minkä ikäinen teidän tyttö joulukuussa?

Meillä on myös edessä adapterien ja kopan osto super viikkareihin, mutta poikanen on sitten vasta vajaa kaksi, eikä taatusti pysy mukana lenkkeillessä jollei ole penkkiä :). Toivottavasti tuo kerrostalomalli toimii täällä maalla :think005. Muuten on edessä kova myyntirumba, että saa rahat vierekkäisiin rattaisiin. Mieli kyllä tekisi bumblerideja...

Minkä ikäinen teidän tyttö joulukuussa?

Meillä on myös edessä adapterien ja kopan osto super viikkareihin, mutta poikanen on sitten vasta vajaa kaksi, eikä taatusti pysy mukana lenkkeillessä jollei ole penkkiä :). Toivottavasti tuo kerrostalomalli toimii täällä maalla :think005. Muuten on edessä kova myyntirumba, että saa rahat vierekkäisiin rattaisiin. Mieli kyllä tekisi bumblerideja...

Meidän tyttö täyttää marraskuun lopussa 2v.
Mekin hommataan adapterit just sen takii, että pääsee itekseen lenkkeilemään ja kaupungille bussilla, että saa myös tytön laitettua rattaisiin kiinni. Mutta tosiaan uskon, että tyttö sitten jo mieluusti seisoo seisomalaudalla tai kävelee.
Olen yllättynyt, miten nopeasti on innostunut kävelemään. Vielä muutama kuukausi sitten istui vaan rattaissa, mutta nyt käydään lenkilläkin jo niin, että tyttö kävelee. Eihän vauhti toki päätä huimaa, mutta pääasia, että on innostunut kävelemään itse! :)
Olen kyllä miettinyt, että jos nuo SuperViikkarit on sit tosi raskaat työntää lenkillä kahden lapsen kanssa, niin pitää varmaan hommata lenkkeilyrattaiksi jotkut perus vierekkäiset rattaat halvalla.

Meidän tyttö täyttää marraskuun lopussa 2v.
Mekin hommataan adapterit just sen takii, että pääsee itekseen lenkkeilemään ja kaupungille bussilla, että saa myös tytön laitettua rattaisiin kiinni. Mutta tosiaan uskon, että tyttö sitten jo mieluusti seisoo seisomalaudalla tai kävelee.
Olen yllättynyt, miten nopeasti on innostunut kävelemään. Vielä muutama kuukausi sitten istui vaan rattaissa, mutta nyt käydään lenkilläkin jo niin, että tyttö kävelee. Eihän vauhti toki päätä huimaa, mutta pääasia, että on innostunut kävelemään itse! :)
Olen kyllä miettinyt, että jos nuo SuperViikkarit on sit tosi raskaat työntää lenkillä kahden lapsen kanssa, niin pitää varmaan hommata lenkkeilyrattaiksi jotkut perus vierekkäiset rattaat halvalla.
Ihanan innokas kävelijä :). Meillä ei oikein ole kävelyteitä täällä niin pakko on istua vaunuissa lenkeillä. Isoja rekkoja ajelee aika lujaa ohi. Nyt saatiin onneksi uusi asfaltti, vanha oli ihan karseassa kunnossa. Toivottavasti tosiaan nuo olis tuplinakin yhtä hyvät työntää, varmaan painavat on mitkä tahansa. Kunto kasvaa :).

Ihanan innokas kävelijä :). Meillä ei oikein ole kävelyteitä täällä niin pakko on istua vaunuissa lenkeillä. Isoja rekkoja ajelee aika lujaa ohi. Nyt saatiin onneksi uusi asfaltti, vanha oli ihan karseassa kunnossa. Toivottavasti tosiaan nuo olis tuplinakin yhtä hyvät työntää, varmaan painavat on mitkä tahansa. Kunto kasvaa :).

No joo, teidän tapauksessa ei kyllä tosiaan uskalla antaa lapsen kävellä, kun ei oo kävelyteitä! Meillä onneks on kävelytiet ja erilaiset metsäpolut, missä lenkkeillä. Ja onneks meidän koirakin on jo sellanen vanhus, ettei sekään jaksa enää mitään mahottomia lenkkejä, niin voi tosiaan tytön kaa sit käydä koiran lenkittää! :)

Mä oon ostanut muutamat vaatteet jo, kun on tullut ihania vastaa. Ajattelen sen niin, että jos nyt jotain kävisi eikä tälle minille mene, niin jollekin toiselle sitten kyllä. :) Viime raskaudessa odotin viikolle 26 asti, ennenkuin hankin yhtään mitään, olin niin peloissani siitä, että jos vaatteet jne jääkin käyttämättä. :oops:

Mitään ei olla vielä hankittu tulokkaalle. Vaatteita tarvitaan ainakin iso kasa kun niitä ei montaa ole tallella edellisistä. Mutta maanantaina oli töissä hiljainen aamu, joten piirtelin kaavoja. Nyt on kokoa 50 ja 56 kietaisubody, housut ja unihaalari kaavat. Täytyy joku päivä kaivella kangaslaatikoita löytyykö jotain unisex kankaita vai pitääkö tilata kasa uusia. Ja kunhan sukupuolen saa selville niin sitten lisäyksiä pinoihin sen mukaan.

Vielä ei olla mitään ostettu ja luulen että ekat hankinnat menee loppukesään tai syksyyn ennen kuin viitsii ostella.
Edellisistä raskauksista on jo niin pitkä aika, että mitään ei ole tallessa mutta musta on ihanaa hommata tälle vauvalle sitten tän hetken juttuja :)
Listaa olen kyllä jo kirjoitellut mitä hankintoja pitäisi tehdä. Ystävältä saan ostettua muutamia juttuja käytettynä kun hänellä on pienet lapset.

Meilläkin on super vikingit, mutta taidan myydä pois ja ostaa bugaboon donkeyt.
Meillä esikoinen ei varmasti suostu siihen, että istuu siellä alhaalla :D
Oon kokenut rattaat talvella tosi raskaiksi työntää ihan yhdenkin kanssa, niin en kyllä sellaisena tornina halua kahta työntää :D makuasioita!

Mullakin lista vaan kasvaa, vaikka kaikenlaista on esikoiselta tallessa. Nyt ehkä haluaa ostaa kaikkea sellaista kivaa, mitä ei esikoisen aikaan raaskinut ostaa. :)

Meillä ei ole vielä mitään hankittuna. Ensimmäinen lapsi kyseessä niin hankitalista tuntuu pitkältä kun nälkävuosi :eek: Olis kiva löytää mahdollisimman paljon asioita käytettynä, mutta veikkaan että loppupeleissä tulee uutena hankittua suurin osa.
Vaunuja olen jo katellut ja itseäni miellyttäisi eniten Britax go bigit tai Phil & Tedsin Sport vaunut. Harmi että asutaan niin maaseudulla ja kaukana isommista kaupungeista, että joutuu aikamoisen reissun tekemään että löytyy lähin kattava lastentarvikeliike jossa mahdollisesti pääsis vaunuja koeajamaan. :sad001

Onko teillä kokemusta noista kaksista vaunuista ja etenkin niiden maasto-ominaisuuksista tai suosituksia hyvistä "maastovaunuista"? :D Tosiaan kaksi koiraa kun taloudesta löytyy ja lähitiet on pääasiassa hiekkaa tai todella huonoa asfalttia, sekä lenkkeillään paljon metsäteillä, niin vaunujen tärkein ominaisuus ois se miten ne rullaa vähän huonomalla pinnalla.

Meillä ei ole vielä mitään hankittuna. Ensimmäinen lapsi kyseessä niin hankitalista tuntuu pitkältä kun nälkävuosi :eek: Olis kiva löytää mahdollisimman paljon asioita käytettynä, mutta veikkaan että loppupeleissä tulee uutena hankittua suurin osa.
Vaunuja olen jo katellut ja itseäni miellyttäisi eniten Britax go bigit tai Phil & Tedsin Sport vaunut. Harmi että asutaan niin maaseudulla ja kaukana isommista kaupungeista, että joutuu aikamoisen reissun tekemään että löytyy lähin kattava lastentarvikeliike jossa mahdollisesti pääsis vaunuja koeajamaan. :sad001

Onko teillä kokemusta noista kaksista vaunuista ja etenkin niiden maasto-ominaisuuksista tai suosituksia hyvistä "maastovaunuista"? :D Tosiaan kaksi koiraa kun taloudesta löytyy ja lähitiet on pääasiassa hiekkaa tai todella huonoa asfalttia, sekä lenkkeillään paljon metsäteillä, niin vaunujen tärkein ominaisuus ois se miten ne rullaa vähän huonomalla pinnalla.

Mähän en sen kummemmin noista vaunuista mitään ymmärrä, enkä ole uusia koskaan edes tutkiskellut. Mutta sen tiedän kokemuksesta sanoa, että älä edes harkitse muita kuin ilmakumirenkaita vaunuihin, jos meinaat maastossa/hiekkateillä kulkea. On ehdottomat!

Emmaljungaan palaan aina itse. Tykkään että on kääntyvät eturenkaat, joten meillä on super vikingit ja oikeastaan myös tavallinen istuin samaan runkoon (eli super nitro). Maalla kun ollaan niin outdoor-renkailla on meidän menopeli. Mä en ole kokenut yhtään raskaaksi työntää, toisin kuin taas Vaiana oli. Riippuu varmaan renkaista, maastosta ja mistä tykkää :). Meillä oli vanhat briot ennen näitä, ja ne oli ihan kauheat työntää :dead:.

Takaisin