Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainakin toistaiseksi isoja hankintoja (varmaan joskus kesällä hommataan, kun ei niille kuitenkaan vielä käyttöä ole) on vaunut, turvakaukalo, unipesä, imetystyyny ja jonkinlainen lipasto jonka päällä voisi tarvittaessa sitten vaippoja vaihdella, pääasiassa tulisi kuitenkin vauvan vaatteille ja vaipoille yms. tarvikkeille. En kyllä yhtään tiedä että minkälaiset vaunut meidän pitäisi hankkia... Onko teillä jotain suosituksia? Asutaan maalla ja pitäisi mahtua hyvin auton takakonttiin. Mielellään myös sellaiset mihin saisi turvaistuimen kiinni. Imetystyynyn ja unipesän haluan ehdottomasti Kimmiltä, ne on niin ihanan näköisiä ja itse ainakin kuullut vain positiivisia kokemuksia muutenkin kyseisistä tuotteista. Myös itkuhälytin olisi ostoslistalla. Saa nähdä että alanko jo nopeastikin keräilemään vaatteita sun muita pieniä ostoksia. Luulen tosin että äitiyspakkauksella pärjätään melko pitkälle. :)

Maalla mekin asutaan. Noin miljoonat kärryt testanneena voin vannoa emmaljungan nimeen. Kahdella nuorimmaisella on ollut city crossit ja käytettynä tulee kyllä nytkin olemaan. Täytyy alkaa katselemaan vähän jo jos sattuisi sopivat löytymään kohdalle.
 
Meillä etsittiin näillä samoilla spekseillä ja päädyttiin brio happyn yhdistelmiin. Ovat olleet tosi hyvät. Kaukalon saa runkoon kiinni erillisellä adapterilla ja autossa meillä oli erillinen telakka.

Isot renkaat rullaavat tasaisesti ja hyvä jousitus takasi vauvalle lempeät unet vaunuissa. Ainoa mikä harmitti rattaissa, oli tiiviskumirenkaat, jotka suojasäällä keräävät lunta renkaisiin. Eli kannattaa pohtia ko. vaunuja ilmakumirenkailla :)

Meillä nämä brion happyt ilmakumirenkailla. Olen ollut niihin tosi tyytyväinen, ainoastaan bussilla kulkiessa miinusta siitä ettei aisaa saa käännettyä tai taitettua ja vie vähän enemmän tilaa.

Mulla on vielä adapteri tallella, mutta kaukalon ehdin myymään pois. Onneksi myin sen tutulle niin olis mahdollista saada se ostettua takaisin :)
 
Esikoiselta onneksi melkein kaikki tallessa, toinen pinnasänky ja trikoinen kantoliina pitää laittaa hankintalistalle ja kaukalopussi kun sen ehdin antaa eteenpäin (ellei sitten saada sitä takaisin). Tänään tilasin alesta pari mama vaatetta kun ne ehdin hävittämään. Tuplia täytyy vielä miettiä.
 
Kiva lukea kokeneempien suosituksia :) Itse tässä ensimmäistä odottaessa on vielä sekaisin plussasta ja toivoo vaan ettei menisi kesken :D en ole vielä edes ymmärtänyt miettiä mitään hankintoja. Kantovälineet tulevat varmasti kovaan käyttöön kun noita koiria pitää ulkoiluttaa eikä niitä jaksa aina teitä pitkin kävelyttää. Jos jollain on suositusta hiekkateillä, lumessa ja muutenkin vähän haastavammassa maastossa hyvin kulkevista vaunuista, otan vinkkejä vastaan!
 
Imetyksessä ihan alkuunsa yllätti, että se todellakin sattuu niin jäätävän paljon, ettei mitään rajaa. Yllätti, vaikka neuvolan th olikin kertonut että sattuu niin, että näkee tähtiä. Näin koko avaruuden mustine aukkoineen! Myös se yllätti, että vauva haluu tissiä KOKO AJAN ja se kuuluu asiaan.

Imetin esikoista pitkään. Imetin läpi kuopuksen raskauden ja 1v 8kk vielä tandemina, aattelin että ehkä se kipu ois vähän kevyempää, kun imetys ei mennyt edes tauolle, mutta ihan yhtä kaameeta oli. Nyt oli tietty se ero, että osasin varautua ja tiesin, että se menee ohi.

Sitten itse aiheesta! Meillä on aika paljon laitettu tavaraa kiertoon lähinnä tilanpuutteen takia ja koska "ei vielä kolmatta, ehkä sit joskus" :facepalm: Mut ei niitä hankintoja varmaan paljoa ole, vähän vaatetta ja turvakaukalo ja lämpöpussi. Pinnistä ei tarvita olleskaan, vaunut on, tuplat on mutta ehkä pehmeen kantokopan vois hankkia, koska kyseessä on tosiaankin tuplaRATTAAT. Toisaalta inhoan vaunuja, koska molemmat pojatkin inhosvat vauva-aikana, joten myös kantovälineitä on useampia ja niihin panostanen vielä lisää, esim tulan muodossa :)
 
Me laitettiin kaikki siirille (7kk) käyneet hommat kiertoon kun meille ei pitänyt enempää tulla, joten meillä ei oo enää mitään pikku vauva vaatteita, sitteriä,kantoliinaa, rinta pumppua... Huoh! Onnneksi sentään kaikki kalliimmat kuten kaukalo, tuplarattaat seisomalaudalla,pinnis,pullot löytyy:)
Joten ajattelin hommata tyyliin torista ensisängyn/kehdon ja jotain vaatteita, nyt saa tää raskaus mennä hiukan niukemmalla varuste määrällä:D
 
Me tarvitaan isommista hankinnoista kärryt ja turvakaukalo. Mietin jotain hoitopöytääkin, ehkä joku edullinen ikeasta. On se ollut aina jokaisen kohdalla kuitenkin tarpeellinen.
Manduca ja/tai liina pitää kans hankkia. Tyttövauvalle on kaikki mahdolliset vaatteet jemmassa mutta jos on poika niin sitten pitää shoppailla vähän lisää vaatteita. Tarvitaan varmaan joku lämpöpussikin kärryihin kun edellisestä talvivauvasta on kohta yheksän vuotta :-)
Ja kestovaippoja. Voishan sitä alkaa jo pieniä villiksiä neuloa...
 
Tässä kolmatta ihmettä odotellessa vierähti jo melkein kaksi vuotta. Niinpä pari viikkoa sitten raahasin vauva tarvikkeet kirppikselle. Onneksi suurin osa tallessa. Hankinta listalla on kaukalo, Tula ja vaatteita. Ennestään löytyy jonkin verran poikien vaatteita.
 
Kahden kesä vauvan jälkeen mitä kannattaa hankkia syysvauvalle? Toppapuku koko mini? Varmaan hukkuu poikien vanhaan haalariin...
 
Täällä pähkäillyt, että pitäisikö hankkia kuitenkin ne tuplat. Neiti syyskuussa 1v5kk, niin pärjäisiköhän sitä ilman kuitenkaan. Vähän jo katselin Baby jogger city selectia.
 
Jaama, kaipa se riippuu ihan lapsesta ja millaisissa tilanteissa teillä on rattaat käytössä. Meillä tuolla ikäerolla tuplat olisvat olleet (ja olisi edelleen) ihan ehdottomat. Itse asiassa pitääkin vetää omat myynnistä pois, vaikka meillä nyt siis nuorimpien ikäero tulee olemaan 3,5 vuotta. Mutta kyllä kattoisin, että koiran lenkityksen sujuvuuden kannalta ne on hyvä olla olemassa vielä.
 
Ai täällä on vielä toukokuun 2017 synyttäneitä :)

Melkein kaikki isot ostamiset on olemassa tän 8kk jäljeltä. Tai no pinnasänky pitäis vissiin hankkia. Vaatteita-jos tulis tällä kertaa poika, tytölle vaatteita kyllä olis.
Kai sitä 1v4kk kanssa pärjää vaikkei pääse rattaisiin istuu(????)

Ja imettämisestä: mulla eka kuukausi oli tosi vaikee olin ihan haavoissa. Pelkäsin kun tiesin että pikkuinen on pian maitoa vailla.. mutta kuitenkin olin päättänyt että haluan imettää. Ja kyllä se siitä :) nyt vielä imetän ja toivoisin jatkaa vuoden ikään asti, jos vaan maitoa olis.
 
Ostin tänään kotiin dopplerin ja heti oli pakko päästä testaan ja kokeileen et löytyiskö jo rv8 sykkeet sen avulla
 
Ai täällä on vielä toukokuun 2017 synyttäneitä :)

Melkein kaikki isot ostamiset on olemassa tän 8kk jäljeltä. Tai no pinnasänky pitäis vissiin hankkia. Vaatteita-jos tulis tällä kertaa poika, tytölle vaatteita kyllä olis.
Kai sitä 1v4kk kanssa pärjää vaikkei pääse rattaisiin istuu(????)

Ja imettämisestä: mulla eka kuukausi oli tosi vaikee olin ihan haavoissa. Pelkäsin kun tiesin että pikkuinen on pian maitoa vailla.. mutta kuitenkin olin päättänyt että haluan imettää. Ja kyllä se siitä :) nyt vielä imetän ja toivoisin jatkaa vuoden ikään asti, jos vaan maitoa olis.
Riippuu niin lapsesta mikä sopii ja mikä ei osa mielellään kävelee ja osa taas tarvii ehottomasti. Eikä voi tietää käveleekö teillä vielä sillon kun pikkusisarus syntyy. Osa oppii myöhempään kävelemään ja se on ihan normaalia. Meidän 1v2kk ei ees kävele vielä ja on 1v10kk kun toinen syntyy ja kyllä hankitaan ehdottomasti tuplat. Mä en uskaltas alle 2v antaa kävellä missään ihmisvilinässä ettei sais ”kiinni” mihinkään. Eri asia jotku puisto reissut tai pienet matkat mut kyl kaupassa ja liikeenteessä kulkiessa ehdottomasti me tarvitaan vaunut mihin saa taaperon kans. Eka aattelin et me varmaan pärjättäs pelkäl kantorepullakin, mutta en tiiä jaksanko kantaa tota lasta ja samalla työntää vaunui eteenpäin.
 
Muokattu viimeksi:
Nänä onhan täällä toukomammoja vm2017;)
Meillä on tuplat ehdoton! Meillä siellä matkustaa tällähetkellä 2v ja sit tää toukokuinen 8kk, laudalla ajoittain matkustaa 4v jos ei jaksa kävellä mut yleensä kyllä teputtaa kävellä reippaasti. Meidän tää 2v ei millään jaksa seistä paikallaan laudalla niitä matkoja mitä meillä on (kerhot vienti/haku, eskari vienti/haku, neuvolat, kauppa tms)... me liikutaan oikeastaan vain ja ainoastaan rattailla... syyskuussa hän kyllä saa luvan siirtyä sinne laidalle kun tarvii yhden makuu paikan siltä rattaiden puolelta;) en kyllä usko että tää toukokuinen jaksaa myöskään laudalla seitä 1v4kk iässä...
 
Me yritetään pärjätä sillä seisomalaudalla, josta saa jotenkin taitettua myös tuolin. Esikoinen on 3v 1kk, kun kakkonen syntyy. Tuo 2v5kk vanha taapero kävelee jo nyt tosi pitkiä matkoja omasta halustaan, mutta toki joskus haluaa tönöttää rattaissa tai ottaa niissä pikatorkut.
Meidän rattaat taittuu helposti vaunuiksi ja toisinpäin, joten tarvittaessa voin ottaa vauvan liinaan/reppuun, laittaa vaunukopan tavaraosioon ja istuttaa esikoisen rattaisiin.
 
Meillä kaikki esikoiselta säilössä, joten todennäköisesti ei tarvi hankkia mitään. Tuplarattaita en myöskään ajatellut hommata, kun esikoinen jo yli kolme vuotias kun vauva toivottavasti syntyy. Vaatteitakin meil on molemmille sukupuolille, kun esikoiselle saatiin mun kummitytöltä paljon vauvavaatetta ja lisäksi tytön serkkupojilta tuli vaatteita. Eli molemmat sukupuoletkin on oiekastaan hoidossa :hilarious: Äitiyspakkauksen meinaan kyllä taas ottaa, mun mielestä se on kiva muisto sit myöhemmässäkin vaiheessa.
 
Ootteko muuten miettinyt että otatteko äitiyspakkauksen vai avustuksen? Me varmaan otetaan raha, ostaa sit kirpparilta pikkuisia bodeja tms... huomasin kelan sivuja selatessani et jos laskettu aika on 1.6-> niin avustus nousee 140->170€ kerrankin jotain positiivista kelalta;)
 
Me varmaan otetaan rahana. Kuopus on vasta 1v9kk kun uus tulokas syntyy, niin on tavarat vielä tallessa. Ja 170€:lla saa hyvin kirppareilta vaatetta yms.mitä hommata pitää. Tuplarattaat meillä on se kallein hankinta.. ja toinen triptrap menee ostoon myös.
 
Me otetaan pakkaus :) se oli esikoisen odotuksessa kuin toinen joulu, kun sai hakea äitiyspakkauksen postissa :grin en malttanut odottaa silloin sitä, että mies tulisi työmatkalta niin lähdin kumpuni kanssa pyörällä hakemaan laatikkoa :hilarious: jäätävä määrä tuli matkalla harkkareita, mutta olin vain aivan innoissani siitä pakkauksesta :laughing002 mä olen kuitenkin aikamoinen nostalgikko enkä usko rahan tulon tilille aiheuttavan samanlaisia muistoja kuin sen laatikon noutaminen ja tavaroiden läpikäyminen :rolleyes:
 
Takaisin
Top