Hankinnat

Uskaltaako sen vauvan kanssa nukkua samassa sängyssä? Eikö se ole vaarallista :O

Uskaltaa. :) mä laitoin vaan aina peiton itselleni niin alas ettei voinut mitenkään mennä vauvan päälle ja nukun vain yhdellä tyynyllä niin sekään ei pään alta pääse karkaamaan. Vauva oli keskellä sänkyä, minä laidassa ja miehen ja vauvan väliin laitoin jäykän koriste tyynyn (en tiedä miksi) :D
Meillä tosin vauvat on nukkunut vain silloin tällöin tai osan yöstä vieressä. Omaan sänkyyn ollaan heti laitettu, mutta aina on varaa joustaa ja voi ottaa viereen.
Itse en ole käyttänyt, mutta veljen vaimo kehui vauvanpesää kätkeväksi jos vauva nukkuu perhepedissä.
 
Mä jouduin tosi pitkään nousemaan istumaan imettämään, joten vauva nukkui sivuvaununa olevassa pinniksessä, kun hyvin siinä nukkui ja vieressä olosta ei saanut sitä hyötyä, että ei tarvitse nousta. Mutta kun imetys lähti sujumaan paremmin, niin usein ollut vieressäkin. Hyvin sujui, vaikka etukäteen jännitin pientä vieressä. Nyt katsotaan miten lähtee sujumaan, mutta ajatuksena taas pinnis sivuvaunuksi, kun tuo esikoinen vielä usein möyryää aamuyöstä viereen :Heartred
 
Uskaltaako sen vauvan kanssa nukkua samassa sängyssä? Eikö se ole vaarallista :O

Me nukuttiin myös vauva välissä esikoisen aikana. Oli helppo yöllä imettää ja tietty halusin et vauva on lähellä mua. Toki kävi mielessä mahdolliset riskit, ja niistä mulle oma isänikin silloin sanoi monestikin että kauheeta jos litistäisin vauvan unissani, kun hän oli sellaisen artikkelin joskus 20v sitten lehdestä lukenut kun oli jollekin käynyt. Luotin vaan että kaikki menee hyvin ja asettelin aina itseni niin etten vois liiskata vauvaa. Olihan se ihanaa nukkua pienen kanssa. Mut oli myös ihanaa saada myöhemmin sänky vaan mulle ja miehelle. :D
 
Meillä nukutaan vallan perhepedissä, esikko on nyt muutama kuukausi sitten siirtynyt sivuvaunupinnikseen miehen viereen niin että vauva pääsee miehen ja mun väliin. Vauvan kanssa nukkuessa on muutamia turvallisuusseikkoja jotka pitää ottaa huomioon jotta se olisi turvallista; ei ikinä päihtyneenä vauvan kanssa samaan sänkyyn (mulla ollut tässä ihan nollatoleranssi, jos on juonut tilkankin niin yöllä ei vauvan kanssa), ei lääkkeitten vaikutuksen alaisena vauvan kanssa sänkyyn, ei kipeänä samaan sänkyyn (esim. korkea kuume), ei irtotyynyjä tai -peittoja eikä mielellään kovin paksua peittoa, eikä tietty vauvaa sängyn reunalle ellei ole turvalaitaa tai sänky kiinni seinässä. Olikohan vielä jotain muuta..
 
Hei tietääkö joku, sopiiko Britaxin Primo kaukalo Brion vaunuihin (esim.Smileen), vai onko oltava Brio+Brio ja Britax+Britax?
 
Hei tietääkö joku, sopiiko Britaxin Primo kaukalo Brion vaunuihin (esim.Smileen), vai onko oltava Brio+Brio ja Britax+Britax?
Brio on nykyään britax. Jos on kovin vanhat vaunut ei välttämättä sovi, mutta kannattaa lastentarvikeliikkeestä kysyä jos jollain adapterilla onnistuisi. :)
 
Meille sanottiin lastentarvikeliikkeessä että ”jos kaukalossa lukee Brio, se ei sovi Britax-vaunuihin koska adapterit on muuttunut”.

Meillä on vanhat Brion kaukalo ja vaunut, ja nyt ostin Britaxin sisarusrattaat. Toivoin että oltais voitu käyttää vanhaa kaukaloa, mut eihän se onnistu kun eivät tosiaan ole yhtään samanlaiset keskenään nuo kiinnityskohdat/adapterit:facepalm:
 
Kiitos! Mä muistelin et jomminkummin päin olisi sopinut. Meillä on Brion vaunut ja tosiaan pohdin, et jos kaukalon ostais uutena, niin sopisko, mut ehkä metsästän mahdollisimman uutta Brioa :)
 
Me ei oo hommattu vielä mitään vauvalle :-? Jotain vauvanvaatteita tullaan saamaan miehen siskolta, mutta pitäisi niitä varmaan lähteä etsimään lisää. Vaunut ja kaukalo löytyvät ennestään, mutta ostoslistalla olisi ainakin pinnasänky (ikea), sitteri ja itkuhälytin. Niillä pitäisi alku pärjätä, tilanteen mukaan sitten katsotaan mitä näyttäisi puuttuvan. Mua vaan ihan hirveästi laiskotuttaa lähteä kiertämään kauppoja, en pidä siitä hommasta yhtään. Mut viimeksikin mies haki pinnasängyn kaveriltaan sillä aikaa kun olin itse jo synnärillä, että ehtiihän tässä ;-) :-D
 
Kestovaippoja oon sentäs katsellut Torista, mutta en ole niitäkään vielä saanut aikaiseksi hommattua! :-D
 
Joku jossain aiemmin kysyi itkuhälyttimistä. Meillä yks aventin itkuhälytin tippu rattaista ja jäi talvisaikaan löytymättä. Keväällä löydettiin sit pihasta osina, oli kokenut traktorin käsittelyssä kovia. Sitten tälle tokalle ei enää viititty ostaa hälytintä uutena joten käännyin torin puoleen ja löysin sieltä tämmöisen:

https://www.gigantti.fi/product/hyv...hoito/SCD506/philips-avent-itkuhalytin-scd506

Meidän käytölle ollut varsin passeli. Tietysti kun maalla asutaan ni oon jälkikäteen miettinyt et ihan tommonen radiopuhelinkin olis ollu vielä parempi, olis pitempi kantavuus linjassa. Jos jätät lapsen sisälle nukkumaan kun itse menet ulos, et voi vanhempien lasten kanssa edes käväistä pihaa edempänä.

Sit yks mitä ollaan muutoman kerran käytetty ja toimii varmasti pitempäänkin matkaan hetkellisesti hätätilanteissa on whatsapp puhelu. Lapsenpuolen puhelimen mykistää ja omasta puhelimesta laittaa kaiuttimen päälle. Tätä tullut lähinnä käytettyä silloin kun ollaan oltu reissussa ja lapsi jäänyt autoon jatkamaan uniaan. Itkuhälyttimet ei toimi autosta sisälle saakka kuin rätisemällä mun kokemuksen mukaan.
 
Juu mä niist kyselin sillo. :)
Sain kaverilta hyvät suositukset Neonaten itkuhälyttimestä. Ladattavilla akuilla toimii ja kun näyttää lämpötilan nii mm rattaiden lämpötila oli kesällä helppo seurata, et vauval ei oo liika kuuma. Ja sit kuulema akut kestää hyvin ja ei tyhjene nopsaa edes kovista pakkasissa, et niistki tuli lisä plussa.
Niit oli halvimmillaan jollyroomis 129e, mut ne sit heti loppuki sielt. Täs on onneks viel hyvin aikaa se hommata, nii täytyy etsiä mist sais halvalla.
 
Meillä käytössä Cobran perus radiopuhelimet ja hyvin toimii + kantamasta ei tosiaan näitten kanssa tarvitse huolehtia :)
 
Meillä lasten leluissa ja mm. Itkuhälyttimessä on ollu aina käytössä ladattavat patterit. On kyllä olleet hintansa väärtejä moiset aarteet :joyful: tuossa itkuhälyttimessä huomattiin sit semmonenkin ominaisuus et jos patterit oli jääny hälyyttimeen sisälle ja laitoit hälyttimen piuhaan kiinni, niin se rupee lataamaan pattereita.
 
Meilläkin on tuo itkuhälytin ongelma kun ei noissa tosiaan kantavuus riitä. Mekin asutaan maalla ja meidän piha on tosi iso. Niin jos lapsi nukkuu pihassa rattaissa ja viet vaikka kasvimaalta jätteitä pois kottikärryillä niin ne ollaan viety aika pitkän matkan päähän niin enhän mie sinne kuule jos toinen sattuu sillä välin heräämään. Joku aventin itkuhälytin saatiin ilmasiksi mut en usko et niissä kantavuus kovin hyvä on.
 
Mitkähän lie kavereilla ollu Saksassa, kun mentiin vähän matkan päähän (samassa korttelissa) syömään ja he asu sisäpihan perällä, niin hyvin kuulu :) Ensin hieman karsastin ajatusta, mutta mikäs siinä kun se kerran kuulu. Meillä on jotkut mitkä saatiin muinoin tilaajalahjana, kotona toimii varmasti, mutta en tiiä mökillä, epäilen niillä välimatkoilla.
 
Taitaa näissä meidänkin kapuloissa kantama olla 8km luokkaa :grin. Toki niin pitkän matkan päähän ei ikinä vauvasta/taaperosta tule lähdettyä mutta ihan ehdoton ominaisuus silti näin maalla asuvalle.
 
Taitaa näissä meidänkin kapuloissa kantama olla 8km luokkaa :grin. Toki niin pitkän matkan päähän ei ikinä vauvasta/taaperosta tule lähdettyä mutta ihan ehdoton ominaisuus silti näin maalla asuvalle.

Mitkähän kapulat teillä mahtaa olla? :)
 
Mä oon alkanut empimään vaunujen suhteen, että mitkä sitä valitsis. Tähän asti ollut ihan Britax Smile-vaunujen kannalla mutta tänään bongasin OzBabyn sivuilta tarjouksessa starttipaketin johon kuuluu Ora Unto-vaunut jne. Onko täällä jollain kokemusta Oran vaunuista? Hintaero näiden kahden mallin välillä ei kovin suuri ole ja Oran rattaat menis 25kg asti ja sais seisomalaudankin tarvittaessa. Nyt onkin sit pohdittavaa et kumman valkkais :D
 
Takaisin
Top