Hankinnat

Itse mietin kaukalopussi asiaa kanssa. Toukokuisen kanssa pärjää varmasti ilmankin, ainakin elokuisen ja lokakuisen kanssa pärjäsin pukemalla ihan hyvin. Mutta mulla tuli joku aika sitten kirppiksellä vastaan eiscbären (anteeksi jos väärin kirjoitettu) kaukalopussi 9e niin ei tarvinnut kahdesti ostoa miettiä :) jos ei tule itse käytettyä niin myy tai antaa pois.

Ja nyt tuli torissa vastaan Manducakin :cat:
Nyt pitäis olla kaikki vauvalle. Paitsi ne kotiutumisvaatteet :rolleyes:
 
Voi ei! Tuolla yks päivä kaupungilla kävellessäni näin yhden ihanuuden... puhelimella kun tätä nyt käytän niin aivot ei nyt ihan toimi et miten saisin tähän linkin ladattua mut ainakin Pikku vaniljan sivuilla on myynnissä tosi suloisia Baby's only kevytlämpöpusseja :love017 kevät, kesä ja syys vauvoille varmaan aika passeli juttu. En oo vielä isännälle asiasta puhunut mut mieli tekis tilata :rolleyes:
 
Hih, minä jo sorruin tilaamaan Baby's only kevytlämpöpussin :love017 ozbabyn kautta löytyi vähän halvemmalla, ja väri vaihtoehtoja oli enemmän. Vaikuttaa laadukkaalta ja varmasti helpottaa vauvan pukemista koleina kesäpäivinäkin :happy:
 
Meillä on esikoisen jäljiltä lähes kaikki. Itkuhälyttimen ostin jo, kun sellaista ei ennestään ollut. Ja eilen ostin heräteostoksena Ruskovillan kapalon, saa nähdä osaanko sitä sitten käyttää
 
Meillä kans isommilta jää kaikki, mut tilattiin Cobran radiopuhelimet itkuhälyttimiksi kun edelliset meni palasiksi. Jos noi kestäis vähän paremmin kuin ihan oikea itkari.
 
Meillä ei ole vieläkään hoitopöytää, tai no alustaa pesukoneen päälle, vaikka huomenna tulee 37+0 täyteen :D

Onko muuten kaikilla sitteri? Me ei olla hankittu, en koe tarvetta(?) ..tai siis ehkä enemmän se kun ei oikein tiedä että missä sitä tulisi käytettyä.
 
Me hankittiin sitteri ensimmäisten tavaroiden joukossa ja ihan vaan sen takia, kun mullakin on ollu :D Ei mitään käsitystä tarviiko sitä välttämättä, mutta tulipahan ostettua :P Kai sitä syöttöpuuhissa tulee käytettyä ja ihan vaan hengailuun. Me hankittiin viimesten joukossa vaunuverho ja tänään se olis ollu haettavissa. Mutta maltoin mieleni ja haetaan se kuhan on muutakin menoa :) Taino, todennäköisesti meiltä puuttuu vielä vaikka ja mitä, ei vaan vielä tiietä sitä :D
 
Meillä oli sitteri esikoisen aikaan ja oli tosi hyödyllinen. Siinä vaiheessa kun vauva alkaa seuraamaan ympäristöä enemmän, on kiva laittaa hänet sitteriin jos haluaa esim laittaa ruokaa (ripustin välillä sen eteen jotain mielenkiintoista katseltavaa) tai käydä suihkussa jne. Mutta se riippuu ihan vauvasta viihtyykö sitterissä.
 
Meillä esikoinen tykkäsi sitterissä kiikuttelusta, kun ei masuvaivojen vuoksi tykännyt ihan vain köllötellä. Sitteriähän ei muuten suositella syöttöhommiin. Jos maistelut aloittaa ennenkuin istumiseen tarvittavat valmiudet on hanskassa, niin sylissä tuettuna maistiaiset. Tietenkin kaikki tekee tässä omat päätökset, mutta tärkeää olisi mahdollisimman pysty asento, että lapsi pystyy tarvittaessa nojautumaan eteenpäin/kakomaan kurkusta sosetta/sormiruokaa pois.
 
Meillä on esikon vanha sitteri. Hän siinä aika paljon oli ku tein ruokaa, tiskasin, siivosin. Usein nukahti siihen ku vähän keinutteli. Ja teki kakat siinä. :D
Nyt toivon et tämäkin siinä viihtyisi et pystyy seuraamaan paremmin mun ja isosiskonsa tekemisiä.
 
Meillä on sitterin asemasta ollu käytössä turvakaukalo, ihan ok ollu meillä mut ois se sitteri ollu vaan kätsympi. Meillä kun lapsiluku tulee nyt täyteen niin en viitsi enää ainekaan uutena ostaa sitteriä. Ja kun kaikkia sitterimalleja en ihan kuitenkaan hyväksyis, baby björn lienee paras sitteri.

Ja eilen aloin haikailemaan rintapumpun perään... mulla aiemmin maito noussu oikein suihkurinnoiksi asti silloin ku vauva 3pv. Lähinnä oon käyttäny rintapumppua helpottamaan sitä enintä maidontulopainetta ettei vauva joudu haukkomaan maitoa, saa hirveesti ilmaa ja sit kohta se jo hellittää otteen rinnasta ku maitoa vaan suihkuaa... ja kuitenkin jää nälkäseks. Ja ilmavaivaseks. Sit ku on enimmät paineet ekaks ottanu pois ni vauva saa syötyä paljon rauhallisemmin, pidempään ja tulee oikeesti täyteen. Nää on siis ihan yksilöllisiä juttuja. Mulle riittää moiseen puuhaan ihan käsikäyttöinenkin pumppu kun käyttöä on sen ekat viikot vaan oikeastaan. Niin ja siis en ole harjoitellut lypsämistä.
 
Ainiin, rintapumppu. Onko sairaalassa (OYS) pumppuja käytettävissä, vai pitääkö sinne ottaa oma?
 
Mulla myös rintapumppu ollu mielessä hankkia, mut ei oo saanu aikaseksi.
Miettiny sitä sähkökäyttöstä, kun sillon tytön aikaan rinnat oli kokoajan niin täynnä et kipeyty siit paljon, imetys oli haastavaa.
Käytettynä kyl aion ostaa jos löytyy hyvä ja edullinen, kun tiiä sit mikä tarve sillä täl kertaa on. Tosin nyt jos vähän rintaa erehtyy painamaan niin maitopisarat helmeilee heti nännistä.
 
Luulenpa et jokaisesta sairaalasta rintapumppu löytyy. Mulle ainakin heti ekalla kerralla jo opastivat mistä rintapumppu löytyy ja miten toimia maidon kanssa. Btw äidin maito on niin rasvaista heti alkuun et jos sitä kaataa viemäriin niin pitää laskee sen jälkeen hetken aikaa niin kuumaa vettä kun raanasta tulee et viemärit ei mee tukkoon. Sairaalassa kertoivat jonkun kerran putkimiehen käyneen kyseisen huoneen putkia availemassa. Kehottivat kotonakin juoksuttamaan kuumaa vettä maidon perään.
Sit en kyl tiiä mikä käytäntö on potilashotelleissa et löytyykö niistä pumppuja.
 
Huh, onpa hauska tieto, että äidinmaito on niin rasvaista, että viemäreiden tukkeutuminen riskinä :D
Toki sen näkee jo päältäpäin, että ei mistään light-tuotteesta ole kyse, mutta silti!
Mulla oli käytettynä kaverilta saatu sähköinen rintapumppu, mutta kävin ostamassa käsikäyttöisen ja olen itse paljon tyytyväisempi siihen. On paljon hellävaraisempi ja maitoa tulee paremmin.
 
Takaisin
Top