Hankinnat

Koiso

Vauhtiin päässyt keskustelija
Maaliskuiset 2022
Aloitetaanpa ketju tarpeellisista (ja ei niin tarpeellisista :rolleyes:) hankinnoista.

Me ei olla hankittu paljon mitään vielä. Muutama vaate ja siinä se. Vaunuja ja turvakaukaloita olen jo tutkinut, mutta tuntuu olevan ihan liikaa mistä valita. Meillä siis esikoinen kyseessä eli ummikoita ollaan näissä asioissa.
 
Esikoisen aikana olin valmiiks hankkinu vain rattaat ja serkulta sain turvakaukalon lainaan. Toki otin sit äitiyspakkauksen ja viikkoo ennen la kävin yhden vaatekerran ostamas kotiutumista varten. Ja ai niin, nuuka kun olin, ostin monta metriä harsokangasta ja tein itse jtn kymmenkunta harsoa, ja ne kyl on aina tarpeen.
Jos tyttö tulis, 2laatikollista tytöltä säästettyjä vaatteita löytyy jo, pojan kans olisi ihan eri juttu. Ensin ajattelin et en tälläkään kertaa hanki kuin ihan pakolliset valmiiksi, vaan vast sit babyn synnyttyä mitä tarvitsee ja kirppareita ja tori.fi kyl suosin jos hyvä kuntoisia käytettyjä löytyy. Mutta.. nyt kun en odota tätä vaavia yksin, on perhe ja yhteinen koti niin tiedä sit miten täs viel hurahtaa kaikkea hankkimaan. :D Vielä en ole yhtäkään bodyä yms ostanu, mut saa nähdä mikä vimma iskee ens viikon rakenneultran jälkeen. :)
 
Vaatteita löytyy enemmän kuin tarpeeksi jos uusin tulokas on poika mutta jos sattuukin olemaan tyttö niin joutuu kyllä kaupoille lähtemään:woot:. Kaikki perustarvikkeet, sitterit jne on jo.

Sittempä jäis enää kalleimmat hankinnat jäljelle eli tuplarattaat, toinen pinnasänky ja turvakaukalon ajattelin vaihtaa uudempaan :)
Toki jossainvaiheessa toisen syöttötuolin joutuu ostamaan ja joku kunnollinen rintareppu harkinnassa myös.
Tämä helmikuussa - 17 syntynyt kakkonen ei ole nukkunut yhtään yötä omassa pinniksessä vielä.. Saas nähdä kuinka saan opetettua ennen toukokuuta :rolleyes:
 
Meillä perus tarvikkeet on jo. Turvakaukalo+toppamakuupussi on sukulaisilla lainassa, jälkimmäinen meille toivottavasti tarpeellinen vasta ensi syksynä, niitä kannattaa keväällä bongailla aleista/kirppiksiltä.

Pojalle sekä tytölle osa vauvan vaatteista löytyy vielä, osan oon laittanut eteenpäin eli uudelle tulokkaalle täytyy sit myöhemmin kattella mitä juttuja tarviaapi.

Apteekki jutuista isoveikka jokupäivä löys nenäfriidan ja kyseli et mikäs tää on? Ihan must juttu ollu meidän pikkuisten kanssa! Plus physiomer baby! Pelastus varsinkin tytölle.

Hmm.. sitteriä meillä ei oo ollu mut jos semmonen tulee edukkaasti vastaan niin taidanpa hommata. Ja manducan etsin jostakin käsiini, baby björnistä oon saanut tarpeekseni. Ei oo kovin ergonominen vauvalle ku jalat jää roikkumaan. Aluks siis ihan ok...

Pinniskin on meillä jo viittävaille vapaana. Likka 2v on hienosti siirtyny nukkumaan kerrossängyn alasänkyyn ikean 9e turvalaidan avuin. Tosin joka yö könyää meidän huoneeseen tyhjään pinnikseen nukkumaan :cat:
 
Meilläkin kun on molemmille sukupuolille vaateet valmiina niin itse tuskin ostan niitä uusia. Tuplarattaat löytyy kun edellisilläkin on niin vähän ikäeroa että tuli silloin jo hankittua. Esikolle vaan hommaan seisomalaudan sit tarvittaessa. Hän tosin pyöräili jo tänä kesänä niin hienosti, niin voipi olla että ajelee kaikki vaunu matkat ensi kesänäkin.
Isojen lasten sänkyyn tyttö siirtyi jo kuukausi sitten joten pinnis odottaa taas nukkujaa. Sit kun uusi tulokas ei mahdu enää kaukaloon niin on istuimen osto edessä. Täytyy katsoa ostetaanko esikolle uusi vai vauvalle sit istuin.
Ei taida olla hankintoja kuin tutit, muuten isommilta on jäänyt kaikki valmiiksi. :D
 
onko kellään ollut käytössä tulan free to grow kantoreppua? haluan ehdottomasti jonkun repun hommata ja tuo tula kiinnostaisi :happy:
 
Me ollaan ostettu emmaljungan yhdistelmävaunut ja britaxin römer turvakaukalo+telakka. Kaukalo ostettiin uutena ja vaunut ostettiin hyvään hintaan käytettynä. Rakastuin vaunuihin, kuin uudet ja selvästi huolella pidetyt.
Muuta ei olla vielä hankittu. Vaatteita haluaisin jo ostaa mutta ensin on pakko saada tietää vauvan sukupuoli ja miehen sukulaiset on jo hullaantuneet vaateostoksiin :D
Pinnasänky, hoitopöytä yms sitten vuodenvaihteen jälkeen kunhan saadaan muutto pois alta :)
 
Pitää varmaan itekin alkaa nyt tsempata noiden hankintojen suhteen. Ei tarvitse sitten kaikkea rysäyttää kerralla :hilarious:.

Onko kellään kokemusta noista edullisemmista vaunumerkeistä? Ovatko ihan huteria ja huonoja? Jotenkin mietityttää maksaa hirveitä summia, kun ei vielä yhtään tiedä kuinka suurella käytöllä ne sitten on. Meille appivanhemmat lupasi kustantaa vaunut enkä senkään vuoksi kehtaa valita mitään ylikalliita.
 
Pitää varmaan itekin alkaa nyt tsempata noiden hankintojen suhteen. Ei tarvitse sitten kaikkea rysäyttää kerralla :hilarious:.

Onko kellään kokemusta noista edullisemmista vaunumerkeistä? Ovatko ihan huteria ja huonoja? Jotenkin mietityttää maksaa hirveitä summia, kun ei vielä yhtään tiedä kuinka suurella käytöllä ne sitten on. Meille appivanhemmat lupasi kustantaa vaunut enkä senkään vuoksi kehtaa valita mitään ylikalliita.

Ihan voin kokemuksesta kertoa, että esikoista työntelin nuorena äitinä 200 euron emmoissa, enkä enää ikinä ole ottamassa halpisvaunuja. Jäykät, painavat, huono ohjattavuus ja säätövara aivan hanurista. Kyllä se vaan oli niin paljon mukavampaa työntää tokaa ihanan hyvin jousitetuissa ja kevyissä emmaljungissa, jotka kulki suojateiden kanttareiden yli ilman taistelua, eikä lumihankikaan tuntunut enää siltä, että jää mieluummin kotiin, kun lähtee 500m päähän kauppaan. Että suosittelen tekemään vertailuja kyllä ja panostamaan, jos nyt ei yli tonnin vaunuihin niin ehkä sielä +500e luokassa alkaa olemaan jo hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä!
 
Käytetyt ostankin jos kohdalle osuu hyvät. Niissäkin tosin mietityttää miten ne on säilytetty jne.

Itse jos ostaisin niin ostaisin varmaan nuo suomalaiset orat, (olettaen siis että ne kokeiltaessa on hyvät) mutta jotenkin tuntuu pahalta pyytää lahjaksi kun noistakin edullisimmat on siinä 800e hujakoilla :nailbiting:.
 
Mä voisin vaikka vakuuttaa, että p*skaa on veemäisempi saada lahjaksi, kuin pyytää laadukasta! Ottakaa lahjan antajat mukaan kierrokselle vertailemaan itse? Koska vaunut on kalliita ikävä kyllä ja laatu maksaa, sen ymmärtää jokainen! :)
 
Mä voisin vaikka vakuuttaa, että p*skaa on veemäisempi saada lahjaksi, kuin pyytää laadukasta! Ottakaa lahjan antajat mukaan kierrokselle vertailemaan itse? Koska vaunut on kalliita ikävä kyllä ja laatu maksaa, sen ymmärtää jokainen! :)

Oot kyllä ihan oikeassa :grin! Täytyy varmaan lähtee heidän kanssa ihan kaupoille katselemaan. Ovat kyllä ihan tolkun ihmisiä onneksi, että ymmärtävät laadun päälle. Itsellä vaan joku henkinen muuri vastaanottaa kalliita lahjoja. Täytyy yrittää päästä sen yli.
 
Mulla on toi täysin sama! Joten ymmärrän. Mut se on teidän arvokkain juttu, mitä tuutte niissä saaduissa vaunuissa työntää, joten ehkä niiden arvoa ei kannata edes mitata rahassa vaan siinä, mitä etuja sinä työntäjänä saat ja miten ne auttaa sun jaksamisessa! Eli nyt yli vaan tommosista jutuista! :Heartred
 
Ja merkkivaunuissa säilyy jälleenmyyntiarvo, eli saa suht hyvään hintaan myytyä eteenpäin ellei sitten halua säilyttää toiselle lapselle. Kannattaa miettiä missä olosuhteissa vaunuja käyttää. Tarviiko olla ilmatäytteiset isorenkaiset vaunut hyvillä jousituksilla vai ketterät kapeat vaunut kääntyvillä etupyörillä jotka mahtuu hyvin mm bussiin. Tuleeko liikuttua autolla kauppaan, haluaako saada turvakaukalon kiinni vaunuihin ja pitääkö olla helposti kasaan pieneen tilaan menevät. Pitääkö olla iso tavaratila, käytkö vaunuilla kaupassa vai autolla. Onko toiveena toinen lapsi pienellä ikäerolla. Silloin tuplarattaiksi muunneltavat vaunut on kätevät. Myös vanhempien pituus vaikuttaa. Jos on kauhean pitkä, matalat vaunut on epäergonomiset. Myös kannattaa liikkeessä kokeilla miltä tuntuu työntää reippaalla kävelyvauhdilla. Pitkäjalkainen tarvitsee enemmän tilaa. Näistä voi vaikka aloittaa. :)
Ja ainahan vaunut voi vaihtaa jos ei täytä omia tarpeita. Osalla on myös useat vaunut. Tukevammat ulkoiluun ja kevyemmät matkalle ja autoiluun. :)
 
-mimosa- kiitos vinkeistä :shy:!

Tuntuu kyllä hirveän hankalalta noiden hankkiminen, kun pitää ottaa niin moni asia huomioon. Menee pää pyörälle! Ei tässä auta kuin mennä liikkeeseen kokeilemaan erilaisia, että saa vähän näkökulmaa asiaan. Sitten kun vaunut saa hankittua joutuukin käymään saman vertailurumban turvakaukaloiden kanssa :grin.
 
Takaisin
Top