Hankinnat

Meillekään ei oikeastaan mitään tarvita etukäteen. Kantoreppu hankitaan vauvan syntymän jälkeen jos tuntuu tarpeelliselta.. Paitsi että kaukalopussi olisi talvivauvalle kätevä... :happy:
 
Olen ehkä täysin hullu (malttamaton), mutta eilen käytiin ostamassa jo vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, hoitopöytä, kehto ja leikkimatto. Ja tuolla ne on jo kasattuna paikoillaan :smiley-ashamed008
Tulee pitkä loppuodotus...vaatteitakin on jo ihan riittävästi tullut osteltua :laughing002
 
Meillä on paljon jo valmiina, tai no tuntuu ettei läheskään kaikkea tarvitse mitä ensimmäiselle oli. Joku kantolaite olis tarpeen ja tuplat. Doppleria kaipaan epävarmuutta lievittämään (taas). Kaukalopusseja sun muuta vaatetta jo löytyy talvea ajatellen. :)
 
Mä Ostin jo tuplat :D ollu käyttöäkin kun kaverin lapsi ollut hoidossa :) käytettynä Ostin kerrosvaunut halvalla kun ei tiedä kauanko ne menee.
 
Nyt on ensimmäiset pikkuvaatteet hankittu. Luin toiselta vauvapalstalta, että Lidlissä on vauvanvaatteita myynnissä. Sekin liike sattui olemaan siellä päin missä kävin, niin hoksasinpa sielläkin käydä. Kävin siellä, kirpparilla ja Prismassa. Aika edullisesti löysin kaikennäköistä: puolipotkuhousuja, pari neuletakkia (taisivat olla eri kokoa), farkkuhaalarit (vähän isommat), paitoja, sukkia, sukkahousut, joista kyllä mietin mahtuuko ne missään vaiheessa, mutta voihan ne myydä pois, jos ei tarvikaan. Prismasta ostamani olivat 50 % alennuksessa, oli toki uuttakin täyteen hintaan, mutta tälleen varovasti lähdin liikkeelle.

Luin jostain vauvapalstoilta, että joillakin ne 50-kokoiset vaatteet ei oo menny koskaan päälle (ja joillakin taas pienet vaatteet menee pitkäänkin). Miten teillä on vanhempien lasten kanssa käynyt? Pitäisi varmaan äidiltä ja miehen vanhemmilta kysyä, miten meillä oli aikoinaan.

Kävin sitten vielä illalla äitiys- ja lastenvaatteita myyvässä liikkeessä (Name it), ja loppujen lopuksi tuli enemmän törsättyä omiin kuin vauvan vaatteisiin. Aiemmin päivällä olin tyytyväinen, kun olin enemmänkin vauvalle ostanut. No, pitää sitä olla kunnon vaatteet, että kehtaa lähteä ihmisten ilmoille :)
 
Ei ne 50cm kovin kauaa mene.. riippuu tietty kuin pitkä on syntyessään. Meillä meni 50-56cm pieneksi ennen ristiäisiä eli mahtui ehkä 1-2kk.
 
Varmaan aika yleistä ettei kauaa mahdu noi pienet. Mun esikoinen oli niin pikkuruinen, että meni vähän pitempään, varsinkin noi 56 kokoset. Vaikka olihan hän syntyessään 49cm mutta painoi vaivaset 2880. Yks vuotiaana käytti vielä 74 kokoo.
 
Meidän esikoinen oli sen verran kookas jo syntyessään, että 50cm vaatteet tais mennä vain pari päivää. Kotiutumisvaatteetkin olivat kokoa 56. Että kovin riippuu vauvan koosta [emoji4]
 
Meiän esikoinen oli niin mini et oli pakko ostaa pari 44-koon bodyä kun hukkui isompiin. Oli kuitenkin 51cm ja 3200 mut oli jotenkin onnettoman kokoinen. Nyt 1v se käyttää 86-vaatteita, bodyt jopa 92 :D
 
Päästiin Sintun kanssa salaiselle puolelle tiistaina, niin sitä tässä nyt on katseltu ja ihmetelty, ja tänne ei olekaan tullut kirjoiteltua.

Eilen pesin osan vauvanvaatteista. Saa nähdä, kuinka kauan on ihanaa hypistellä noita pikkuvaatteita... tosin mä haluan hankkia meille pesutornin, niin se helpottaa hommia. Ei tarvi kuin viikata paikoilleen kaikki kuteet. Vielä pitäis miettiä, missä säilyttäisi vauvanvaatteita.

Mä oon miettinyt, että tehtäisiin nykyisestä työhuoneesta makkari, ja nykyiseen makkariin tulisi sitten miehen tietokone. Jotenkin mulla on vaan sellainen hytinä, ettei mies lämpene tälle idealle. Kaipa siellä kuitenkin on se nettipistorasia. Toisaalta kirjahyllyjä tarvitaan lisää, jotta saadaan loput kansiot paikoilleen. En tiedä, milloin tuo mies ehtisi suunnitella tätä mun kanssa. Viime viikot se on ollut koko ajan menossa. :bored: Kun ei tiedä, milloin iskee se, etten mä pysty tekeen oikein mitään.
 
Maaria80 hyvä että muistutit tuosta suljettuun ryhmään pääsystä. Piti käydä katsomassa milloin olen täällä ensimmäistä kertaa käynyt kirjoittelemassa ja nimeni listaan lisännyt, näköjään 2.9 eli huomenna pääsen pyyntöä laittamaan!

Meillä muuten ihan sama tilanne tuohon vauvan tuloon liittyen, miehellä on hirveä työputki ja miljoona rautaa tulessa, en haluaisi painostaa näillä muutostarpeilla. Kyllä tässä vaan pitäis alkaa jotain tapahtumaan. Oli oikeastaan huonejärjestyksen muutoksien yhteydessä puhetta kaiken maailman tapetoinneista, mutta mies ei ainakaan kuulosta tekevän ja ehkä minun on paras jättää turvallisuusnäkökulmasta jo ne hommat (eipä kyllä osaamistakaan löytyisi). Mietin sitä vaihetta kun ollaan vaavin kanssa kotona kahdestaan kaiket päivät, kaikki nämä tekemättömät asiat ärsyttää mua.

Minä sain viikonloppuna ystävältä vanhan äippäfarkut, vähän on isot mutta mukana pysyvät joten näillä mennään. Ja hän sanoi toimittavansa toisetkin kunhan ehditään nähdä. Hyvä ettei tarvitse nyt sit ostaa!
 
Täällä on hieman jotain vaatteita ostettu aleista hormonihöyrissä, ihan itselle ja tulevalle käärölle.

Tavaraa en ole hankkinut, mutta tiedän että sisaruksilta tulee paljon kaikkea. Ainakin pinnasänky ja petivaatteita siihen, hoitopöytä, turvakaukalo, sitteri, koliikkikeinu, vaipparoskis, rattaat, amme ja läjä vaatteita olis tulossa. :grin

Mun miehellä on oma man cave meidän kolmiossa, jonka saa luvan jakaa vauvan kanssa näin alkuun, kunnes tulee oikeesti tarve isompaan asuntoon. :)
 
Löysin nettiirpparilta pinnasängyn 15e jossa nostettava pohja ja laskettava laita, tällaista mallia moni suositellut, niin saa aivan oman sängyn viereen eikä tarvitse yöllä nousta ottamaan lasta viereen. Myöskin löysin emmaljungan käytetyt rattaat vauvakopalla ja isomman tenavsn kopalla , kirpparille, olipa kyllä todella keveän oloiset vaunut ! :)
 
Minulla on vauvan kotiutumisvaatteet ostettu. :happy:
Ainoat vaatteet mitä tarvii hankkia, kun on jonkin verran jo edelliseltäkin säästössä.
Ja häneltäkin säästössä hänen oma settinsä ja ne vaatteet on nyt vintillä laatikossa odottamassa, kun hän kasvaa isoksi.
Ja sinne laatikkoon laitan vielä vauvakirjaa sun muuta kivaa vauva-ajoiltaan. :Heartpink
Tosin niitä ihan pienimpiä vaatteita täytyy varmaan vielä hommata, kun tämä toinen rakas pieni joutuu nyt varmaan syntymään niin paljon aikaisemmin tän mun eteisistukan vuoksi.
Todennäköisesti jo tammikuussa.
Ja saakin mies käydä vähän shoppailemassa, kun ite ei nyt oikein voi/saa. :happy:
 
Oon tuolta maaliskuisista mutta ajattelin tännekkin huikata mikäli joku tarttee käytettyjä yhdistelmävaunuja pääkaupunkiseudulla. Ollaan myymässä esikoisella käytössä olleita hyväkuntoisia Britax Go yhdistelmävaunuja (väri Chili Pepper) erillisillä talvirenkailla ja molemmilla sadesuojilla. Saa laittaa yksityisviestiä jos kiinnostaa! :)
 
Minkälaisen patjan olette ostanee vauvan sänkyyn, itse mietein ettei varmaan kovin kummoista tarvi kun ei painoakaan ole paljon, vai onko niistä kokemuksia?
 
Meillä on ihan joku perus vaahtomuovinen patja. Ei sen tosiaan kummonen vielä tarvii olla ja mieluummin kova kuin yhtään liian pehmeä, jottei tuu mitään tukehtumisvaaratilanteita.
 
Perus vaahtomuovinen patja myös täällä. Mut oon harkinnut myös jonkin unituen hommaamista vauvalle. Onko niistä mitään kokemusta kenelläkään? Vai ovatko ihan turhia kapistuksia?
 
_20180108_113256.JPG _20180108_113229.JPG No ne on näitä jotain tukityynyjä vauvalle nukkumiseen. :grin Oon miettinyt, että ovatko ihan turhakkeita vai pitäiskö jokin noista ostaa testiin. Tuossa nyt pari esimerkkiä.
 
Takaisin
Top