Hankinnat

Meillä oli käytössä ensisänky joka alkuun oli sivuvaununa. Siinä myös renkaat nii alkuun oli helppo ottaa esim keittiöön mukaan kun teki kotitöitä. Harmittaa että sitteri ostettiin niin myöhään. Meillä sellainen minkä saa kolmeen asentoon eli olisi voinut jo tosi pienenä laittaa siihen. Kun yksi asento on lähes makuullaan.

Saako niitä ensi Sänkyjä vuokrattua? :wideyed: en oo kuullut. Saakohan niitä vaikka asuu täällä landella :hilarious:

Meillä sitteri sellanen pöllö systeemi mitä ei voi säätää mutta on valmiiksi aika selällään ja neiti viihty kyllä siinnä mutta mietin sitä tinnylove tai mikä se nyt oli. Siitä saisi sen sängyn ja sitä saisi hyvin muokattua. Niin tai sit sen keinu sitteri ehkä. :)

Mun mies olis halunnut jo ostaa turvaistuimen kun tuli hyvä tarjous vastaan. Siis ei mitään kaukaloa vaan sellasen lastenistuimen. Ehkä pikkasen aikasta kun viikkoja oli siinä vaiheessa ehkä 5 :grin

Cedju, mä kyllä ymmärrän sun miestä kun mulle on tullut vähä vastaavaa. Onneks auto ja kämppä on vaihdettu aika hiljan vauvafaktori mielessä joten toivottavasti ei tarvi ihan villiintyä. :rolleyes:

Ekan hankinnan tein jo vuosia sitten kun löysin maailman ihanimman vauvamyssyn ja salaa ostin sen. Nyt oon käyny ostanu tarpeet että vois kokeilla ommella kestovaippoja ja sen doplerin. Tänään varmaan ruvetaan tekemään listaa ja puhumaan mitä kumpikin on tahoillaan ajatellut. Mennään varhaisultran varmaan parin viikon päästä niin sen jälkeen ajattelin että voi ruveta pikkuhiljaa hankkimaan muutakin. Ekana pitää kyllä ruveta miettimään että minne se kaikki tavara mahtuu.:wideyed:

Mulla onneksi esikoiselta kaikki lähes tulkoon tallessa. Jos siis tyttö veikkaus saadaan ni ei ihan kaikkea joudu hankkimaan. :joyful:

Löysin kaapista imetyspaitoja, pari mammapaitaa, leggarit ja imetysliivit! Olinkin säästänyt jotain. :D Mutta housuostoksille tässä piakkoin joutunee.

6db90aacdef46276b3005e09652cffb3

Mä olin päättänyt et vielä en tee mitään ostoksia, mut näin mäyräkoiraihmisenä en vaan päässyt näiden pöksyjen ohi <3

Itellä tulossa esikoinen ja on joitakin isompia hankintoja edessä. Eniten ärsyttää/harmittaa et mun makuun ei löydy uusia yhdistelmävaunuja tai sit niistä sais maksaa yli 1000€, mut mulle kelpaa myös käytetyt vaunut. Tai no löytykö nyt tyylii yhdet uutena... Hoitopöytä löytyy jo ja se on kiva, koska sillä on ikää 29 vuotta, et vihdoin mä saan sen et se pöytä on aikoinaan äiti ostanu omalle ekalle lapselleen. Hirveesti tekis mieli jo alkaa ostelee pikkusia vaatteita, mut vasta sit kun viikkoja on enemmän.

Joo no rattaat kannattaa kyllä olla hyvät ja sellaiset mistä itse tykkää. Itse käytän niin paljon, et niiden on oltava toimivat. :)

Hoitopöydän joudin ostaa sellasen pienen, ku esikoisella oli se ikean kirjahylly tai vastaava johon sai sen tason. Nyt pitää mahtua vessaan ja se ei järin suuri meillä ole. Onneksi fb kirpparilta löyty ja 10e maksoin (yhdellä lapsella ollu käytössä). Muuta en ole hankkinu enkä hanki ennen, ku tietää kaiken olevan hyvin. :happy:

Jos meille luvataan tyttöä ni kaveri lahjotti mulle ihania poikien vaatteita ni pistän ne kyllä myyntiin sit. En viitsi säilyttää enää. Jos taas poika ni kamala kasa tytön vaatetta lähtee. Säästän vaan tytölle sellaset muutamat tärkeät asut. :joyful:

Me ostettiin esikoiselle Tutek Turranit, ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä. Niissä on isot, siis todella isot, ilmakumirenkaat. Ei tehnyt heikkoakaan kävellä paria kilsaa 10cm lumihangessa. Niissä on metallinen se alahäkkikorisysteemi ja erikseen vaunu- ja ratasosat. Hoitolaukusta sai mukana, ym. sade- ja ötökkäsuojat. Ja sitte siihen lisäksi ne on kauniit, eikä maksanut uutena kuin 499. En usko että samalla hinnalla saa parempia vaunuja mistään. Ainakaan uutena.

Oho, mikä mainospuhe [emoji16] :D
Mutta nyt vähän ärsyttää ku pitää ostaa tuplat ku esikoinen on 2v 1kk marraskuussa. Vai pärjäisköhän sitä vaan seisomalaudalla. Vaikeita kysymyksiä ku ei oo kokemusta :S

Mä oon kanssa miettinyt pitääkö hankkia sisarusrattaat, meiltä löytyy Hartanin topline x vaunut ja ne on ollut kyllä ihan parhaat meidän tarpeisiin, niillä on liikuttu jos jonkin näköisessä maastossa, en kyllä halua luopua niistä, vieläkun niihin saa meidän britaxin kaukalon kiinni... esikoinen olisi aikalailla tasan 2v uuden tulokkaan synnyttyä, joten periaatteessa sisarusrattaat tulisi varmaan tarpeeseen, kun on pakko ulkoiluttaa koiriakin, en vaan haluaisi paljoa maksaa, koska tuskin kauhean kauan niille olisi käyttöä....

Meidän pojilla on tasan 2 vuotta ikäeroa ja me ei kyl ois pärjätty ilman tuplia. Lyhyillä matkoilla ja kauppareissuilla joo, mut ilman tuplia olis jäänyt pidemmät lenkit jne. tekemättä. Edelleen lenkkeillään silleen et toi 3,5-vuotiaskin haluaa istua kyydissä. :) Ostin edullisesti ystävältä käytetyt Carenan Double swingit, niin ei tarvinnut paljoo satsata rahaakaan niihin.

Muuten meillä on esikoiselle hankitut Brion yhdistelmät, kuopus nukkui niissä päiväunet ja noi kulki sit autos mukana jos ei tuplia viitsinyt raahata. Ja sit viel Brion ponyt leikkipuistoreissuille.

Meillä ennalgungan city crossit ja en aijo niitä vaihtaa, ku neiti saa sit mennä seisomalaudalla. :joyful: noi vaunut on vaan niin mun. :grin meillä on myös gracon matkarattaat ni pärjätään varmaan niillä. Toivon ainakin. Molempiin saan kaukalon kiinni.

Kaveri odottaa kanssa toista eikä se halua hommata enää tuplia. Niillä edellinen tulee 2v 4kk ni osti seisomalaudan jossa on se istuin ettei tarvii seisoo. Saattaa juuri varalle hommata ne tuplat mut just jostain torista käytettynä. :)

Joo mitään kalliita tuplia en olis mäkään uskaltanut ostaa, kun ei ollut varmaa et miten paljon niitä sit oikeesti tulee käytettyä.

Mun tekis kauheesti mieli tilata tarvikkeet imetyskorua varten :grin

Piti heti kattoo noi tutek turrantit. Harmi, että päätettiin miehen kanssa jo, että kaikki hommataan käytettyinä. Kävi kyllä mielessä, että suostuttelen noihin, mutta ei viitsi ainakaan vielä alkaa puhua, kun kaikki on niin epävarmaa :shy:
Torista itse oon katsellut ihan kaikkia tarvikkeita mitä tarvittas, siellä on kyllä paljon kaikkea.

Meillä kans oli noi miukin, mainitsemat carenat ja oli ihan parhaat. Lasten ikäero, kun oli 1 v ja 13 päivää, niin ei ois kyllä selvitty ilman. Tuolloin oli vielä kaksi isompaa koiraa, joiden kanssa käytiin pitkillä lenkeillä ja noi vaunut kulki myös tosi hyvin lumessa, sohjossa ja pururadoilla.

Tori on hyvä. Itse olen kanssa hankkinut sieltä paljon. Niin ja fb kipparit on kans hyviä. :happy: en tiedä mutta musta kannattaa käydä lastentarvikkeessa tai vastaavassa testaamassa erilaisia vaunuja ja mitä ominaisuuksia niissä on. Niin jos ei ole entuudestaan kokemuksia. Vaikka sitten hankkisi käytettynä muualta. Siten osasin valita meille noi ja oon niin rakastunut noihin. :p

Nyt vaan mietin et olisiko se sitteri mikä heijaa ja soittaa musaa ni hyvä? :wideyed:

Mulla on kokemusta ainoastaan baby björnin balance-sitteristä, sille iso peukku! On ergonominen ihan pienellekin vauvalle, kun saa makuuasentoon. Ainoa miinus korkeasta hinnasta, mut me ostettiin käytettynä. :)

Me ostettiin esikoiselle Tutek Turranit, ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä. Niissä on isot, siis todella isot, ilmakumirenkaat. Ei tehnyt heikkoakaan kävellä paria kilsaa 10cm lumihangessa. Niissä on metallinen se alahäkkikorisysteemi ja erikseen vaunu- ja ratasosat. Hoitolaukusta sai mukana, ym. sade- ja ötökkäsuojat. Ja sitte siihen lisäksi ne on kauniit, eikä maksanut uutena kuin 499. En usko että samalla hinnalla saa parempia vaunuja mistään. Ainakaan uutena.

Oho, mikä mainospuhe [emoji16] :D
Mutta nyt vähän ärsyttää ku pitää ostaa tuplat ku esikoinen on 2v 1kk marraskuussa. Vai pärjäisköhän sitä vaan seisomalaudalla. Vaikeita kysymyksiä ku ei oo kokemusta :S
näitä minä oon kattonu

Takaisin