Hankinnat

Ollaan nyt tähän mennessä hankittu vaunut ja jonkin verran vaatteita sekä joitain leluja :) haluaisin hommata jo vauvakirjan mutta en oikein tiedä missä sellaisia myydään. Onko joku ostanut sen Martta Wendelinin kirjan, oiskohan se kiva?

Mä ostin vauvakirjaksi sen "Oot niin ihana"- kirjan + lisälehdet. Eilen aloin alkusivuja täyttämään. Oon kyllä niin ihastunut kyseiseen kirjaan ja boxiin :)

Mulla on esikoisella se Martta Wendelinin Vauvakulta-kirja, nyt vauvalle tilasin samanlaisen, kivempi heidän vanhempina vertailla kun on samat kirjat (t.perfektionisti) :happy:
Kuvat, laulut ja korut tosi ihania ja kauniita. Paikkoja valokuville ja vapaalle tekstille riittää.
Näin jälkikäteen olisin toivonut enemmän kohtia mihin voi täyttää pientä nippelitietoa, kun ei välttämättä itse tule mieleen kaikkea kirjata ylös. :bookworm:

Meillä on esikoisella Mauri Kunnaksen vauvakirja, ihan hauska.. Ja plussaa siitä että jatkui vauvavuotta pidemmälle, mutta haluaisin kyllä molemmille lapsille samanlaiset vauvakirjat ja itse valita kun tuo me saatiin anopilta.

Ja täytyy sanoa että vähän laiskanlaisesti oon sitä täytellyt. :smiley-angelic006
Mun omassa vauvakirjassa taitaa olla vain syntymätiedot ja mitat että ehkä tää kulkee suvussa.
Täytyisi kaivella johku muistin syövereihin ja tehdä vaikka itse sellainen kuvakirja tms johon laittaisi kuvia ensimmäisen vuodenajalta ja kehitystä ym virstanpylväitä. Harmittaa etten muka oo ehtinyt kirjoitella niitä ylös ja vauvavuosi oikeasti meni sellaisessa sumussa ohitse! Joten te jotka ootatte ensimmäistänne älkää tehkö sitä virhettä ettette laita ylös näitä tärkeitä etappeja. :)

Mä en oo ostanut vielä mitään, tässä menty vielä niin sumussa. Oon melkein kaikki meijän vauva tavarat laittanut eteenpäin. Vanhat vaunut on veljen perheellä ne varmaan saisi sieltä mutta en halua raidan haluta jotkut muut nytten vaikka ne onkin meijän kakkoselle uutena ostettu. Pinnasänky on kaverilla ja sen saan jos haluan takas. Vaatteita jotain kummallekin sukupuolelle löytyy, tosin ei mitään muistikuvia mitä on pieniä jemmassa. Varmaan sit ru jälkeen alan vaunuja ja turvakaukaloa kattelee pikkuhiljaa. Haluan varmaan sellaisen kaukalon jonka saa johki rattaitten runkoon kiinni kun mein pikkuautoon ei vaunut mahu ja tuskin isolla tulee koko ajan kuljettua jos ei ole pakko.

Ostin ison Doomoon imetystyynyn ja ai että kun rakastan tätä! Halailen tätä jo nyt ja pidän osaksi tyynynä :D En edes odottanut et tää näin iso on mut hyvä vaan :) Niin pehmeä päällinen ja tuo rae mitä sisällä on, niin se on niin pientä et aivan mahtavan tuntuista :)

Ostin ison Doomoon imetystyynyn ja ai että kun rakastan tätä! Halailen tätä jo nyt ja pidän osaksi tyynynä :D En edes odottanut et tää näin iso on mut hyvä vaan :) Niin pehmeä päällinen ja tuo rae mitä sisällä on, niin se on niin pientä et aivan mahtavan tuntuista :)

Ne on huippu hyviä! :)
Mua harmittaa että myin esikoisen aikana hankkiman Doomoon imetystyynyn. Oli aivan uudenveroinen ja maksoin siitä ehkä 10e.
Nyt menin katsomaan niin 50-60e

Mä ostin myöskin Doomoon ison tyynyn. Kirpaisihan se hinta hieman, oisko ollu 80 vai jopa 90 euroa. Mutta onhan se vaan laadukas ja ihana :) Helpottaa nukkumista huomattavasti.

Mulla on färg&formin imetystyyny, ei varmaan oo yhtä hyvä ku toi doomoo , mut en raaskinu ostaa sitä doomoota esikoiselle :) pärjäsin kylläkin tolla mun imetystyynyllä mutta kyllä varmasti on rahanarvoinen toi doomoo:)

On joo rahanarvoinen varmasti. Pienemmän olisin ostanut, jos olisi vähemmän kyytiläisiä, mutta tuota isoa suositeltiin kaksosimetykseen :)

Mulla just tuo iso kans Hellu ja ovh oli sen 90e, mutta mulla oli sopivasti Ellokselle -40% ale yhdestä tuotteesta + ilmaiset toimituskulut käyttämättä, joten ei jäänyt enää pahan hintaiseksi. Ja kun tuota nyt on nutannut, niin kyllä olisi voinut täydenkin hinnan maksaa, on se niin mahtava! :)

Onko kukaan ostanut Jollyroomilta noita settejä, näyttäisivät olevan uusiksi edullisia (siis noihin joihin kuuluu vaunut, pinnasänky, hoitopöytä, turvakaukalo) ? Ovatko mistään kotoisin? Itse haluaisin vaunut ja kaukalon uusina, ja pakko myöntää että Emmaljungat olis todellakin ne unelmavaunut, mutta yli 1000euroa ei nyt olisi varaa pistää pelkkiin vaunuihin. :grin

Mulla on tuo pienempi doomoo ja seki on hyvä! Se on jääny ihan vakituiseen käyttöön muutenkin kuin raskaana/imettäessä. Sit lapsilla on sängyissään semmoset doomoon pötkötyynyt kun ne haluu nukkuu silleen tyynyä halaten ja kumpikin nukkuu paljon paremmin ton doomoon kans ku ennen niiden ostamista :D Ne on ihan loistavat muuten mut aktiivikäytössä se rae litistyy aika nopeesti ja niistä alkaa tulla ihan luttanoita.. mä tilasin jo puoli vuotta sitten amazonilta laatikollisen sitä täyteraetta (se ei onneksi ole kovin kallista) mutta vieläkin tyynyt oottaa sitä innostuksen puuskaa että ratkoisi auki ja täyttäisi ja taas nysväis kiinni, tommoset hommat ei todellakaan oo mun lemppareita :P

Heebeli musta kannattaa ehkä harkita oisko hyvät vaunut käytettynä kuitenkin vaihtoehto versus huonommat uutena! Mä oon ostanu emmikset uutena ja nyt kun vaihdoin niin ostin käytettynä ja ei niissä ole mitään muuta eroa kuin että käytetyt maksoi puolet vähemmän :D Sit kun oon työntäny kans huonompia niin on se ero kyl aika tosi iso :P (Vaikka tietty ku johonki tottuu niin ei sitä ny muuta välttämättä kaipaa.) Mutta esim noi Emmikset on semmosia et porukka pitää huolta ja säilyttää sisällä yms jotta pysyis hyvänä, ainakin fb:n emmiskirppiksellä on kuulemma tarkka meininki :D

Nyt alkoi kiinnostaa tuo Doomoo, lastenturva.fi:ssä näytti hinta olevan 80 euroa, muita en nyt sen kummemmin katsonutkaan. Täytyypä laittaa ostoslistalle :) Kiitokset vinkistä!

Vielä tuosta Doomoosta. Sehän siis käy raskausaikana tueksi istumiseen ja nukkumiseen ja sitten synnytyksen jälkeen imetykseen, mutta siihen saa myös vauvan kivasti makoilemaan tai sitten vähän niinkun vauvan ympärille pehmusteeksi, koska on niin iso tyyny. Eli on kyllä tosi monikäyttöinen.
Mäkin painiskelen vielä sen asian kanssa, ostanko vaunut uutena vai käytettynä. Uutena kun ostaisi koko paketin (vaunut, vaunukopat, adapterit, turvakaukalot, sadesuoja jne.) saisi ne kertarysäyksellä. Torista jos käytettynä alkaa kaikkia osia erikseen metsästämään, saattaa vauvat olla jo sylissä ennenkun vaunusetti on valmiina :D Toki Tori-haalinnalla säästäisi varmasti puolet hinnassa, mutta toisaalta uusistakin saa ihan hyvin kun ne sitten aikanaan myy eteenpäin. Vaikea valinta!

Esikon aikana en imetystyynyä hankkinut, tuskin nytkään. Sohvatyynyt ajoivat samanasian jos tarvetta oli. Ajattelin käyttää sitä lidlin pitkula tyynyä imetyksen apuna, siinä tais ihan lukea että yks käyttö tarkoitus on imetystyynynä.

Esikon aikana en imetystyynyä hankkinut, tuskin nytkään. Sohvatyynyt ajoivat samanasian jos tarvetta oli. Ajattelin käyttää sitä lidlin pitkula tyynyä imetyksen apuna, siinä tais ihan lukea että yks käyttö tarkoitus on imetystyynynä.

Mä hankin imetystyynyn esikoiselle mutta eipä tullut juuri käytettyä. Huomasin että homma luistaa paremmin ilman sitä :) Meillä myös sellainen lidlin pitkulatyyny ja ajattelin myös kokeilla.

Enpä minäkään sitä imetystyynyä juuri tarvinnut kun suihkutissien takia käytännössä imetin aina makuuasennossa.
Lidlin pitkula tyyny meiltä löytyykin. Nukkuessa ei oo mulla toiminut mutta jospa imetyksessä ajaisi asiansa. Panostan kyllä ehdottomasti Doomoohon jos tarve tulee! :)

Takaisin