Vaikka meillä ei ole rahasta tiukkaa, niin en silti halua maksaa vain maksamisen ilosta. Just katselin meidän 2-vuotiaan vaatekaappia, niin suurin osa parhaillaan käytössä olevista vaatteista on neuvolan kierrätysvaatelaatikosta, vaikka varaa olis ostaa jopa uutena. Tavaroiden merkillä ei ole väliä kunhan ne vastaa käyttötarkoitustaan. Meillä on esim se ikean alle 15€ syöttötuoli, joka on toiminut tähän mennessä ihan samoin kuin satasien trendituolikin. Joissain tuotteissa tulee ajateltua jälleenmyyntiarvoa ja joissain vain pelkkää tavaran arvoa. Turvaistuimissa tietenkin turvallisuus ykkösenä mielessä ja rattaissa oma käyttötarve, mieltymykset ja ulkonäkö (uutena ostetut emmaljungat).
Kengät ostan uutena, samoin (käytettynäkin)kalliit tekniset ulkoiluvaatteet. Harmittais ostaa joku trendihaalari 50€ käytettynä ja se olisikin rikki, säilytetty homeisessa varastossa, haisisi voimakkaasti pesuaineelle tms. kun uuden saisi alesta 60€.
Onneksi lastentarvikemarkkinat on niin runsaat, että jokaiselle löytyy omien toiveiden ja arvojen mukaista hankittavaa. Meillä on miehen kanssa mennyt vähän jotkut asiat ristiin, mulle olis kelvannut rattaat käytettynä, mutta mies halusikin ehdottomasti uudet. Toisaalta mies katseli kirppikseltä käytettyä rintapumppua ja mua ällöttti ja puistatti jo pelkkä ajatuskin sen koskemisesta, saati käyttämisestä.
Kengät ostan uutena, samoin (käytettynäkin)kalliit tekniset ulkoiluvaatteet. Harmittais ostaa joku trendihaalari 50€ käytettynä ja se olisikin rikki, säilytetty homeisessa varastossa, haisisi voimakkaasti pesuaineelle tms. kun uuden saisi alesta 60€.
Onneksi lastentarvikemarkkinat on niin runsaat, että jokaiselle löytyy omien toiveiden ja arvojen mukaista hankittavaa. Meillä on miehen kanssa mennyt vähän jotkut asiat ristiin, mulle olis kelvannut rattaat käytettynä, mutta mies halusikin ehdottomasti uudet. Toisaalta mies katseli kirppikseltä käytettyä rintapumppua ja mua ällöttti ja puistatti jo pelkkä ajatuskin sen koskemisesta, saati käyttämisestä.