Hankinnat

Tiiamariia haet siis travel systemiä, eli sen merkkinen kaukalo johon löytyy adapterit vaunujen runkoon, et saa sen kaukalon napsauttamalla kiinne :D Ite ostin jo Britaxin I-Size kaukalon, se kun käy adaptereilla sekä Emmaljungan duo s runkoon, että Bugaboon Buffaloihin kiinni (mietin siis vielä kummat vaunut haluan) :) Maxi cosin kaukalot on aika yleisiä, mitkä käy usein kiinni vaunuihin, jos vaunuihin vain on saatavilla travel system :) Ja Cybexiä unohtamatta :) Mutta tosiaan ei kannata ostaa kaukaloa ennen kuin vähän tietää mitkä vaunut haluaisi, niin käyvät sitten yks yhteen jos sitä travel systemiä kaipaa :)

Muokattu viimeksi:
Travel system on kyl näppärä, itellä oli esikoisen kans Gracon trilogic turvakaukalo ja se kävi ilman adaptereita Gracon matkiksiin kiinni, helppo systeemi. :)

Nyt en tiiä yhtään miten tekis vauvan kanssa, vai pitääkö ostaa suoraa semmoset tuplat, mihin saa kans tarvittaessa kaukalon kii. Toisaalta epäilen vahvasti, että tulis lähdettyä mihinkään kauppareissulle tuplavaunujen kanssa (mahtuuko ne ees autoon?!). :rolleyes:

Meillä oli tosiaan Briot ja niihin Brio Primo turvakaukalo, eikä tarvinnut mitään adaptereita vaan suoraan napsauttaa kii runkoon! Oli kyllä näppärä kun sai autosta suoraan rattaisiin kiinni esimerkiksi kauppakeskukseen mentäessä. Ja jos vaikka bebe nukahtanu auton kyytiin. :)

Meillä oli kahdet 20-30 € käytettyinä ostetut ns. mummulavaunut jotka kuitenkin päätyi meillä ihan arkikäyttöön. Toiset retrot (lue vanhat) Emmaljungat ja toiset Brion yhdistelmät, jotka on edelleen käytössä. Kauhistelin opiskelijana noiden vaunujen hintoja ja ihan tyytyväisiä oltiin noihin. Tai sit ei vaan tiedetä paremmasta :P Alle 6-kuista kannettiin kyllä enemmän liinassa kun tuupattiin vaunuissa. Vaunut toimitti meillä makuuhuoneessa alkuun sängyn virkaa kun pinnasängyn viimeistely vähän venyi...

Kaikkea mahdollista löytyy esikoisen jäljiltä mutta jos tuleva lapsi onkin eri sukupuolta niin joitakin vaatehankintoja tulee sitten varmasti tehtyä.:)
Nyt pohdiskelen selvitäänkö tavallisilla vaunuilla+seisomalaudalla ulkoilut ja koirien lenkitykset (esikoinen 07/15) vai pitääkö hankkia tuplat...:bored:
Tätä mäkin oon miettiny. Tyttö ei rattaissa ainakaan nuku eikä muutenkaan viihdy enää pitkiä aikoja.. ja talvella varmaan voi vetää pulkalla jos vauva on vaunuissa? Et jos keväämmällä kattois tilannetta uudestaan. Tietysti jos halvalla jostain löytys kivat tuplat jotka menis "matkarattainaki ", ni vois sellaset hankkia.

Esikoisen aikaan anoppihan ilmoitti että he ostavat vaunut kun ovat toisellekin lapsenlapselleen aikanaan ostaneet. No ei siinä mitään, mutta kun sanoin että löysin Torista emmaljungan vaunupaketin mihin kuuluu kaikki tarvikkeet ja vaan 500e, niin hän pyöritteli silmiään että eikai me nyt käytettyjä...Kun 300 eurolla saa uudetkin emmaljungat. Miehen kans vähän katottiin että juuei, kyllä koko paketti on yli tonnin ja 300egellä et saa ku vaunujen rungon ehkä. Jostain syystä anoppi ei sit lopulta oo tainnu ostaa mitään..

Huh... oikeastaan toivon, että me saadaan hankkia kaikki itse, vaikkei ylimääräistä rahaa olekaan kovin kauheasti. En kyllä usko, että sukulaisista kukaan edes haluaisi mitään meille hankkia, tai sitten jotain pientä vaan.

Kyllä meilläkin menee niin että itse hankitaan kaikki. En osaa vielä stressata vaunuista tai kaukaloista kun isompi autokin täytyy ostaa... Tiedetään siis kyllä jo mikä mutta jotenkin vaan tuntuu että odotellaan vielä vähän pidemmälle raskautta ennenkuin niin suuria ostoksia lähdetään tekemään.

Me ostettiin farmariauto jo viime kesänä, on helpompi koirankin kanssa. Vauvan tarpeiden osto taitaa jäädä kesään ja syksyyn, kun en vieläkään oikein uskalla ajatella kovin pitkälle tätä raskautta, takaraivossa on jatkuva pieni pelko, että jotain vielä sattuu :/

Itsekin uskallan tehdä isompia hankintoja vasta joskus rakenneultran jälkeen, lievä pelko persiissä on meinaan täälläkin -kiitos edellisten vastoinkäymisten.

Aijoo munkin pitää ostaa uus auto, ku toi farmari on nii pieni että jos taakse laittaa kaks istuinta ni ei saa etupenkkejä siirrettyä mihinkää..

Isommat hankinnat tulee meilläkin tehtyä rakenneultran jälkeen. Ei tätä meinaa oikein todeksi uskoa vaikka nt-ultrassa viime viikolla käyty.

Mun miehellä on hyvin rajallinen/vääristynyt käsitys siitä mitä vauva tarvitsee ja paljonko sen tavarat vie tilaa :grin Se muun muassa yritti ylipuhua mua että sais ostaa kaks ovisen auton ja se ois kovasti halunnut ostaa kaverinsa kaksion :shifty: En tiedä onko se vieläkään ihan luopunut haaveesta ostaa se kaksio. Sanoin sille että jos ostetaan se, meidän pitää viimeistään parin vuoden päästä ostaa isompi asunto. Sillä voipi tulla aika järkytyksenä, kun vauvatavarat alkaa marssia sisälle :hilarious:

Mun miehellä on hyvin rajallinen/vääristynyt käsitys siitä mitä vauva tarvitsee ja paljonko sen tavarat vie tilaa :grin Se muun muassa yritti ylipuhua mua että sais ostaa kaks ovisen auton ja se ois kovasti halunnut ostaa kaverinsa kaksion :shifty: En tiedä onko se vieläkään ihan luopunut haaveesta ostaa se kaksio. Sanoin sille että jos ostetaan se, meidän pitää viimeistään parin vuoden päästä ostaa isompi asunto. Sillä voipi tulla aika järkytyksenä, kun vauvatavarat alkaa marssia sisälle :hilarious:

Miehet. :D Mun mies osti kans uuden auton, josta oon kyllä aina säännöllisin välein kettuillut että miten kivan perheauton hommasit.. auto on siis kaikkea muuta kun perheauto. :D

Mä oon haaveillut Stokke Trailz-yhdistelmärattaista autokopalla. Me asutaan pikkupaikkakunnalla hiekkateiden varressa ja liikutaan paljon pururatoja jne. pitkin mutta asiaa tulee tämän tästä Jyväskylään, jonne kuljen pääasiassa bussilla ja toivottavasti ensi syksystä lähtien toisinaan vauva matkassa. Mies on pitkähkö ja itsekin olen keskimittaa vähän pidempi joten ollaan ajateltu Trailzien olevan myös ergonomiset tässä mielessä. Onko kellään kokemuksia ko. rattaista, tai vastaaviin tarpeisiin ostetuista muista malleista/valmistajista?

En voinut vastustaa kirpparilla käydessä kun löytyi todella edullisesti hyvä kuntoisia vaatteita pikkuiselle. :smiley-angelic006
Saadaan tosiaan melko paljon tavaroista tutuilta ja sukulaisilta. Vaunut varmaankin ostetaan uutena, ellei sitten löydä jotakin hyvää pakettia käytettynä.

Vaikka just sanoin, etten meinaa isompia hankintoja tehä ennen rakenneultraa, niin kyl silti ottaa päähän, kun missasin facekirppiksellä yhet tosi nätit Emmaljungan double viking rattaat kotikaupungissa. Ois ollu vieläpä kohtuuhintaiset. Joku kerkes ne just ostaan nenän eestä. :(

Maryshka, Voi kurjuus! Tuo on aina inhottava tilanne kun menee nenän edestä. Yritän itse aina kuitenkin miettiä että ehkä päätyivät hyvään kotiin ja sitä tarvitseville. Harmittaahan se toki.

Ikävä miitu pilata sinun positiivinen ajattelusi mutta hyvin usein törmännyt niihin jotka kärkkyvät halpoja tuotteita ja hetken kuluttua myyvätkin kallimmalla eteenpäin :meh: Toki on aina niitäkin useasti jotka kipeästi jotain tarvitsevat ja ei ehkä ole rahaa ostaa uutena. Jolloin kyllä menevät niitä oikeasti tarvitseville. Ja ite olen aina yrittänyt myydä sellaiselle, joka niitä oikeasti tarvitsee. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä minne oikeasti menevät.

Takaisin