Hankinnat

Mähän aion tänään hakea pinnasängyn, koska juuri himoitsemani sänky annetaan Torissa ilmaiseksi. Toinen samanlainen multa jo löytyykin, joten sitten on molempien nappuloiden pinnikset hankittuna :) Ja jos ultrassa tulee huonoja uutisia, niin laitan sängyt takaisin kiertoon.

Kaikkea mahdollista löytyy esikoisen jäljiltä mutta jos tuleva lapsi onkin eri sukupuolta niin joitakin vaatehankintoja tulee sitten varmasti tehtyä.:)
Nyt pohdiskelen selvitäänkö tavallisilla vaunuilla+seisomalaudalla ulkoilut ja koirien lenkitykset (esikoinen 07/15) vai pitääkö hankkia tuplat...:bored:

Itte oon hankkinu jo joitain leluja mitä vastaan on kävelly ja perjantaina ois tarkotus hakee pinnasänky, autonistuin, leikkimatto, kärryt ja sitteri vähän aikasessa mut mielummin liian aikasin kun liian myöhään

Itte oon hankkinu jo joitain leluja mitä vastaan on kävelly ja perjantaina ois tarkotus hakee pinnasänky, autonistuin, leikkimatto, kärryt ja sitteri vähän aikasessa mut mielummin liian aikasin kun liian myöhään

Mä oon huomenna menossa myös vaunu ja kaukalo ostoksille! :)

Mä tein päätöksen, että ostan emmaljungan duo edget pelkällä kopalla todennäköisesti käytettynä ja niihin seisomalauta. Pistin esikoisen emmaljungan super nitrot myyntiin vaikka ei olekkaan kuin vuoden vanhat. Sit ostan vielä baby joggerin city selectit, jotka otetaan esikoisen kanssa käyttöön nyt ja sit jatkossa saan molemmat kyytiin tai vauvan vaan :happy: Ja niihin saan myös kaukalonkin kiinni.

Me illan ruvettu kattelemaan kans pikkuhiljaa vaunuja, mutta kun ne hinnat! Käytettynä ei ainakaan torista tunnu täältä Pirkanmaalta löytyvän kun rikkinäisiä tai kalliita. Tai mulla käytettynä ostettaessa kiristää vähän myös se, että kun en yhtään tiä mitä niistä pitää kattoa et onko viel hyvät/hintansa väärtit :(

Tosin en tiä voiko mun vaatimuksia sitten edes halvalla täyttää, kun haluaisin sitten sellaiset ettei tartte heti vaihtaa kun olikin ihan paskat. Mun tulee liikuttua vauvan kansaa varmasti paljon vaunuilla.
Haluaisin sirot ja kevyet, mutta sellaiset jotka menee myös talvella sohjossa, hyvät jarrut (jostain blogista luin että kaikissa ne ei pidä esim bussissa), kääntyvät etupyörät ja runkoon kiinnitettävä turvaistuin-mahdollisuus. Mut tuntuu ettei alle tonnilla tälläsiä saa. Britaxin vaunuja oon katellut, mutta ainakin brion aikaan niitä monessa paikassa myös moitittiin... noh, ei kai auta kun lähteä koeajolle :D

Hui, miten sitä osaa tosiaan vaunuja arvioida, varsinkin kun ensimmäistä kertaa on ns. pappia kyydissä :O Toki käytettyinä ostettaessa on just se riski, ettei olekaan hyvät, ja sitten harmittaa se rahanmeno kuitenkin, vaikka halvalla oliskin saanut :( Mutta ei nyt ihan ole laittaa toista tonnia niihinkään, jos uutena ostaisi. Ellei sitten pyydä kaikilta sukulaisilta ja tuttavilta, että rahaa saa antaa lahjaksi, jos jotenkin haluaa meitä muistaa perheenlisäyksen johdosta :D No ei nyt sentään semmoista kumminkaan tule sanottua. Eiköhän nuo hommat selviä sitten ajan kanssa kuitenkin... ehkä sitten siellä viime hetken paniikissa, jos ei ennemmin :P

Mä yritän löytää kaiken joko tosi halvalla käytettynä tai lahjoituksena. Nyt mulla on pinnasängyt hommattuna ja hintaa yhdelle 15 euroa (toinen ilmainen ja toinen 30 euroa kotiin tuotuna). Patjan ja peiton ostan uutena, mutta toiseen olen löytänyt sen pehmusteen kirppikseltä edullisesti. Yksi sitteri on ostettuna (Baby Björn sillä kivalla lelulla), hinta oli 60 euroa. Koitan nyt jo ajoissa saalistaa Torista, jos kohdalle osuu.
Olishan se helppoa ostaa uutena, jos vaan rahaa olisi. Nimimerkillä, jo tunnin hinkannut lahjoituspinnasänkyä puhtaaksi (mutta kyllä tästä hyvä tulee) :)

Hellu, Ei sillä oo väliä ovatko uutta vai käytettyä. Mekin on käytännössä ostettu kaikki käytettynä (tosin uudenveroisina) ja ei ole kaduttanut ettei olla laitettu rahaa palamaan. Samoin otettu lahjoituksina vastaan mitä saatu ja lapsi on ollut tyytyväinen kuten mekin. Ei hän huomaa eroa onko tuli terä uusi ja hinnakas vai elämää nähnyt yksilö. :) Niin ja teillä voi ollakkin melkoiset hankinnat kun kaikkea täytyykin olla nyt tuplasti. :D

Kannattaa käydä testaamassa britaxeja, toiset haukkaa, toiset (kuten minä) kehuu maasta taivaisiin. Ja tosiaan hinta eri luokkaa kuin emmaljungissa yms. Kannattaa myös miettiä vaunujen kohdalla, olisiko tulevat isovanhemmat halukkaita osallistumaan kustannuksiin, jos heillä on hyvä taloudellinen tilanne. Mun äiti oli ikionnellinen kun sai ostaa jotain varmasti hyödyllistä ja tärkeää, ja auttaa opiskelijabudjetilla vanhemmiksi tulleita. Vaunut on vähän sellainen asia, missä ei kannata pihistellä (vaikka toki käytettynä voi löytää myös tosi hyväkuntoiset), koska huonot vaunut vaikuttaa kyllä valtavasti elämänlaatuun vauvan kanssa!

suvitus, Vaunuista oon samaa mieltä. Meille anoppi halus vaunut ostaa ja ostikin käytettynä! Olivat hyvä kuntoiset joo, mutta elämää nähneet Brion Singit... Tuskastelin niitä pitkään kun värikään ei miellyttänyt. Hankittiin vaunukoppa mustan sävyinen ja saivat melkolailla uuden ilmeen.
No ei oltu kuitenkaan tyytyväisiä, tai minä en ollut ja ne vaivasivat mua joka päivä pikku vikoineen. Piti etsiä vaan vararattaat ennenkö ostetaan uudet, mutta uudet halpis rattaat jotka ostettiin käytettynä osoittautuivatkin aivan unelmiksi! <3 En haluaisi niistä edes luopua tuplien tieltä. Joskus voi yllättyä.

Mutta rattaiden/vaunujen on kyllä oltava just eikä melkeen, ovat niin kovassa käytössä ja koko ajan esillä. :)

Meillä äitini kun kuuli vauvauutiset ja tiesi ettei meillä ole enää mitään vauvatarvikkeita tuumaili, että ostetaan sitten uudelle tulokkaalle vaunut. En varmaan osaa valita muita kuin Emmaljungat jotka vanhemmilla lapsillammekin olleet. Tosi kätevät täällä maalla. Viimeksi oli edget, nyt mietin citycrosseja citykopalla alkuun. Saas nähdä. Mielipide varmaan kerkiää muuttua tässä moneen kertaan :wink

Meillä ei oo kyllä isovanhemmat mihinkään suuriin hankintoihin sponssanneet (kuten monilla) enkä kyllä ole olettanutkaan että olisi heidän tehtävä. Nyt ukki kyllä osti pojalle kunnon istuimen autoon. Mutta kiva lukea että monilla näin! :)

Meillä esikoiselle ostettiin uuden veroiset emmaljunga duo edget, ne menee tulokkaalle kuha jaksas kankaat pestä. Ne oli ainoat mitkä sillo halusin ja hyvät täällä maalla ollu. Matkarattaat kaupungissa käytössä. Mut ei mitää hajua mitä tehä, ku en silti talvisin, varsinkaa, hirveesti kotoa liiku mihinkää, et ostaako tuplat vai mitä. Vaikeeta!

Meillä anoppi ja appiukko sanoi ostavansa vaunut. Hankala vaan katsella etukäteen, kun ei yhtään tiedä budjettia. Tuntuu tökeröltä mennä kyselemään, joten täytyy varmaan vaan odotella, että tulee ajankohtaiseksi.

Mua stressaa jo valmiiks vaunu-asiat. Pakko lienee hankkia tuplat, kun esikoinen on kuitenkin vasta 1v 7kk vauvan syntyessä, enkä jotenkin usko, että jaksaisin aina toista kantaa liinassa/repussa jos toinen olis single-rattaissa. Vieläpä kun vauva syntyy syysloskakeleille...

Mä en tiedä vaunuista mitään ja tuleva anoppi on luvannut kustantaa. Tiedän vaan että haluan semmoset mihin saa sen auton kuljetusjutun kiinni? :D Huomaatteko ku en ees tiedä mitään oikeita nimityksiä. Oon kuitenki ollu lukevinani että sellaisia vaunuja on, mitä merkkejä esimerkiksi? Jos kukaan ymmärsi mitä hain takaa :D

Takaisin