Hankinnat

Esikoisen aikaan myös oli todella erilaisia sisällöltään :grin En ymmärrä miks ei voi sisällöltään vaan olla samanlaisia. Mielummin mä ottaisin paketin täynnä erilaisia pieniä näytteitä kuin tuon paketin vaippoja mutta on seki sentää jotakin extraa :happy:

Nojoo meillä on jo noita vaippojakin paketti :hilarious:
Esikoisesta oli mun mielestä kivempi, oli tuttipulloa, kauluria ym :happy:

Mun mielestä toi tutti oli kiva ja onhan 2kk viaplaytaki ihan kiva mut ilmanki pärjäis. Onpahan esikoiselle katsottavaa vauvan synnyttyä, jos ite on ihan koomassa :hilarious:
Meillä esikoisen paketissa oli se joku rätti, me&i kuolalappu ja body :happy:

Äh, en jaksais millään ruveta perkaamaan noita vauvanvaatelaatikoita ja miettimään mihin laitetaan vauvan vaatteet ja sängyt ja hoitotasot.
Toi edellinen kun syntyi, niin kaikille oli tilaa, mutta nyt ne tilat on jo käytetty + meille on ostettu kuivausrumpu.
Kukahan noikin hommat tekis ja ratkois. Tässä ei voi kovin kauaa tuudittautua siihenkään, että ooonhan meillä vielä aikaaa!
Me keväällä etsittiin isompaa asuntoa, mutta sekin nyt jostain syystä jäi vaiheeseen. Ei varmaan muuteta...plääh

HoosiAnna meillä sama tilanne. Olis ihana vaan keskittyä odottamaan ja kaikki olisi valmista vauvan tuloon. Mutta kaikki on tekemättä, kun ei ole mitään paikkaa millekkään :sad001

Mites muilla joilla suht pieni ikäero lapsilla.. ootteko hankkineet toisen pinniksen vai siirtäneet vanhemman isojen petiin? Meillä ikäeroa tulee 1 v 10 kk ja sikäli ehkä iän puolesta esikoinen voisi pikkuhiljaa muuttaa isojen sänkyyn (?) mutta helpompihan se olisi jos olisi vielä pinniksessä, ei pääsis karkuun tai alkais tulla viereen salaa nukkumaan. Ja isojen sänkyynkin pitäis kuitenkin siirtää jo ihan hyvissä ajoin ettei siinä samassa rytäkässä. Jatkettava lastensänky meillä on jo kellarissa odottamassa. Meidän nykyisessä pinniksessä ei saa laitaa alas tai pois. Haluaisin nyt sen sivuvaunuksi joten se puoltaisi uuden hankkimista. Halvalla pitäis päästä jos sen toisen hankkisi..

Tämän kun saisi ratkaistuksi (hankituksi) niin sitten alkaisi olla about kaikki tarpeellinen, mitä nyt jotain pientä kuten tutteja ja vaippoja uupuu.. kauheesti uutta en ole ostanut kun kaikki on esikoisesta jäljellä. Lämpöpussin kaukaloon ostin käytettynä, sellaista ei esikoisella ollut. Toivottavasti se osoittautuu niin hyväksi hankinnaksi kuin kuvittelen :)

Meillä on vauvalle muutamaksi ekaksi kuukaudeksi perintökehto ja tässä ajassa oisi aikomus siirtää esikoinen isojen sänkyyn, ikäeroa siis tulossa 1v11kk

Meillä ikäeroa tulee 1v10kk ja hankittiin kehto vauvalle meidän makkariin sängyn viereen ensikuukausiksi. Siinä on lukittava keinutoiminto jos on mahanpuruja vauvalla niin pitäisi helpottaa keinutus. Esikoinen saa jatkaa siis vielä toistaiseksi omassa huoneessa pinniksessä nukkumista. Ostettiin myös jo valmiiksi lastensänkyyn (joka löytyy jo valmiiksi, koska miehen vanha) turvalaita. Esikoisen kanssa saa sitten joulun jälkeen, kun hän on täyttänyt kaksi, alkaa harjoittelemaan isojen poikien sängyssä nukkumista, että saadaan pinnis vapaaksi vauvalle ajoissa ennen kuin kehto jää pieneksi. Tämä on suunnitelma, katsotaan sitten miten todellisuudessa asiat menee :D Mutta tarkoitus on ettei esikoiselle tule liikaa muutoksia kerralla, että vähän yrittää ripotella. On se vauvan tulo taloon varmasti niin mullistava asia, että sitten kun vielä heivattaisiin pinniksestä pois, niin olisi poika aika hukassa :(

Meillä kummatkin nukkuu pinnasängyissään ja katsotaan nukkuvatko meidän makkarissakin (riippuu esikoisen yöunista, vielä sen verran levoton ettei oo siirretty omaan huoneeseen), ikäeroa tulee noin vuos niin en vielä ainakaan koe että tarvitsee esikoista opettaa isojen sänkyyn :)

Mites muilla joilla suht pieni ikäero lapsilla.. ootteko hankkineet toisen pinniksen vai siirtäneet vanhemman isojen petiin? Meillä ikäeroa tulee 1 v 10 kk ja sikäli ehkä iän puolesta esikoinen voisi pikkuhiljaa muuttaa isojen sänkyyn (?) mutta helpompihan se olisi jos olisi vielä pinniksessä, ei pääsis karkuun tai alkais tulla viereen salaa nukkumaan. Ja isojen sänkyynkin pitäis kuitenkin siirtää jo ihan hyvissä ajoin ettei siinä samassa rytäkässä. Jatkettava lastensänky meillä on jo kellarissa odottamassa. Meidän nykyisessä pinniksessä ei saa laitaa alas tai pois. Haluaisin nyt sen sivuvaunuksi joten se puoltaisi uuden hankkimista. Halvalla pitäis päästä jos sen toisen hankkisi..

Tämän kun saisi ratkaistuksi (hankituksi) niin sitten alkaisi olla about kaikki tarpeellinen, mitä nyt jotain pientä kuten tutteja ja vaippoja uupuu.. kauheesti uutta en ole ostanut kun kaikki on esikoisesta jäljellä. Lämpöpussin kaukaloon ostin käytettynä, sellaista ei esikoisella ollut. Toivottavasti se osoittautuu niin hyväksi hankinnaksi kuin kuvittelen :)

Hassua, meillä on tarkalleen sama ikäero esikoiseen. Mietittiin myös isojen sänkyyn siirtämistä- mutta päädyttiin ostamaan toinen pinnis ettei esikoinen karkaa ja myös sen takia että esikoisen pinnasänky on huono kun ei saa laitaa alas. Nyt ensimmäistä yötä oltiin vauvan kanssa kotona ja ihana tämä mistä saa laidan alas, vauva nukkui heti ensimmäisen yön omassa sängyssä!:)
Saatiin käytettynä tämä pinnis, ei varmastikaan mikään super kallis olkut uutenakaan, mutta sitten mietin että ei tää ainakaan romahtaa voi koska onhan tää kuitenkin sänky, joten aattelin etten tarvii mitään brioa kuitenkaan vaikka sellaista yritin käytettynä löytää:)

Oon miettinyt sitäkin että jos pinnis on sivuvaununa, niin riittääkö että laidan saa alas vai jääkö se siihen väliin sitten ikävästi.. meidän oma sänky on ihan peruskorkea. Että pitääkö todella saada kokonaan irti?

Mietin vuokrattavaa ensisänkyä, mutta on aika korkeat hinnat joten sivuvaunullinen hankittuna omaksi olis kätsy. Viimeksi yöt kyllä nukuttiin ihan viekukkain sängyssä yöt eli periaatteella jos samalla kaavalla menee niin turhaan tulisi se sivuvaunullinen hankittua. Oliskohan n.4kk ollut kun satunnaisesti alkoi nukkumaan omassa pinnasängyssä.

Esikon olen päättänyt siirtää siinä vaiheessa pois pinniksestä kun alkaa kiipeämään laitojen yli. Eli varmaan pitkälle pari vuotiaaksi olettaisin..?

Alustavasti siis en vielä minkäänlaista toista pinnistä hanki (ellei tule hyvään hintaan käytettynä vastaan), äp laatikko ja vanhempien sänky saa riittää.

Oon miettinyt sitäkin että jos pinnis on sivuvaununa, niin riittääkö että laidan saa alas vai jääkö se siihen väliin sitten ikävästi.. meidän oma sänky on ihan peruskorkea. Että pitääkö todella saada kokonaan irti?

Mä pelkäsin samaa tossa että jääkö tököttää ärsyttävästi väliin, mutta ei jäänyt, toinen asia mitä pelkäsin oli että vauva jää hirveän matalalle, ettei pohjaa saa tarpeeksi korkeelle. Mutta patja on sen verran korkea että oon tosi tyytyväinen Tohon :)

HoosiAnna meillä sama tilanne. Olis ihana vaan keskittyä odottamaan ja kaikki olisi valmista vauvan tuloon. Mutta kaikki on tekemättä, kun ei ole mitään paikkaa millekkään :sad001

Sama juttu, ei olla valmiita ei! :banghead:
Mutta en aio nyt ottaa stressiä asiasta. :facepalm:
Tosiaan esikoisenkin vaatteet ovat vielä muovilaatikoissa muuton jäljiltä kun kaappi tilaa ei oo :hilarious: Nyt en jaksa raivaakkaan.. Pääasia kai että ne vaatteet edes jossain on saatavilla.

Meillä nyt ei voi tuota sänky "ongelmaa" mutta aikaisemmin ovat aina siirtynyt isompien sänkyihin. Ja ikäeroa ollut se 1,4kk-2v välissä. Ja ilman ongelmia siirrytty. Yhen kanssa joskus tapeltiin viikko karkailun kanssa mutta siihen loppu.

Ja meillä 2 muksua ollutkun reilun vuoden kun ovat oppineet kiipeämään reunan yli. Niin silläkin on hyvillä mielin siirtänyt. Matkasänky meil oli varulta jos ois kahta pinnistä tarvittu muttei tarvinnut.

Meillä ikäeroa tulee 1v11k. Luulen että esikoinen nukkuu vielä pinniksessä (jottei lähde seikkailemaan) ja vauva perhepedissä meidän kanssa sängyssä. Tai alkuun äippälaatikossa.

Ehkä se esikoisen siirtäminen isompaan sänkyyn tulee ajankohtaiseksi mutta ei ihan vielä. Tällöin varmaan esikoinen voi nukkua isin puolella omassa sängyssä ja vauva pinnasängyssä mun vieressä. Tosiaan tuo perhepeti on ollut kyllä meidän juttu! :)

Meillä esikoinen nukkuu jo onneksi isojen sängyssä mutta yläkerrassa nukkuessa ollut käytössä vielä pinnasänky. Nyt mietinnässä siirretäänkö esikoinen omaan rauhaan, omaan huoneeseen vai nukutaanko koko perhe samassa. Kun ei ole enää miehen töiden takia tarve nukkua eri huoneissa :happy:

Sama juttu, ei olla valmiita ei! :banghead:
Mutta en aio nyt ottaa stressiä asiasta. :facepalm:
Tosiaan esikoisenkin vaatteet ovat vielä muovilaatikoissa muuton jäljiltä kun kaappi tilaa ei oo :hilarious: Nyt en jaksa raivaakkaan.. Pääasia kai että ne vaatteet edes jossain on saatavilla.
Pahvilaatikko yläkertaan makkarin nurkkaan ja alakerrassa olkkariin tulee varmaan olemaan meidän ratkaisu näihin ongelmiin. Jos oikein haluaa panostaa, niin läpinäkyvä muoviloota voisi toimia paremmin kun näkee läpi sen mitä haluaa penkoa.
Mitenhän semmoset verkkopussit, joissa esim. hevosille laitetaan heinää toimis? Hmmmm...sieltä verkon silmukoiden läpi vois vetää vaatteita ja muuta riepua...kattoon vaan tai ovenpieleen roikkumaan.

Mä oon noita erilaisia sänkyjä sun muita säätänyt ihan suotta kun meillä ei oo nukkunu kukaan ellei pienin oo vieressä.. itse asiassa tokan synnyttyä esikoinen nukku mun toisella ja toinen toisella puolella :P Onneks on leveä sänky niin mahduttiin hyvin koko perhe, sivuvaununa oli semmonen saksalaisesta nettikaupasta tilattu kolmilaitainen pikkupinnasänky (eli ihan sellanen varsinaiken sivuvaunu) missä portaattomasti säädettävä pohja ja minkä saa kiinni oman sängyn reunaan, ettei tarvinu pelätä putoamista.. Nyt 3v ja 1v10kk nukkuu junnusängyissä mitkä on meidän sängyn (mun) vieressä mut ennen vauvan syntymää mä siirryn sinne vapaan laidan puolelle ja se pinnasänky laitetaan sinne, meillä on vain yksi (mutta iso) makkari. Päiväunia eka nukkui vain kantoliinassa ja toinen vaunuissa pihalla, sisällä vauvan laskupaikkana on vaunut joihin laitan semmoset renkaansuojat. Jos siis on sellanen kuin toka että ei oo järkytyksestä huutamassa itseään hengettömäksi heti kun laskee jonnekki, esikoinen vietti ekan vuoden sylissä joten kaikki kopat, vaunut, sängyt sun muut oli ihan turhia.

Takaisin