Hankinnat

Mimmosia kehtoja ootte hankkineet? Kun oon miettiny chicco'n next2me mutta on aika hintava vaikka ebaystä tilais. Siinä houkuttelee se kätevyys kun saa sen ihan sängyn viereen ja laita alas niin helppo rauhotella vauvaa tai napata kainaloon kun hällä nälkä iskee. Meidän sänky kun on vaan 135cm leveä nii en oikeen perhepedissä uskaltais pitää. Joskus itsellä hankaluuksia mahtua edes jos mies oikeen leveilee. :hilarious:

Oletteko onnistuneet löytään jotain muuta vastaavaa? Tai onko jostain halvemmasta mallista ollut helppo poistaa yksi sivu niin että sen sais siihen sängyn viereen?
 
Meillä on ikean amme! Se on pienempi kuin markettien ammeet. Lisäksi siinä on liukuesteet ammeen sisäpinnassa ja pohjassa. Tykkäsin erittäin paljon esikoisen kans tuosta ja meilläkään ei liikaa tilaa ole joten kätevän kokoinen.

Meilläkin Ikean amme ja siihen hommattiin perus kylpytuki.. Mahtui vielä ihan ok kun otettiin turha ripustuslenkki pois :D Tuo oli niin hyvänkokoinen että mahtui vauva-aikana hoitopöydän päälle ja varmaan menisi tuon isomman pesukoneenkin päälle mutta hoitopöytä tulee taas kylpyhuoneeseen, ja huonot selät kiittää kun ei tarvitse lattian tasossa olla :wink Nuo liukuesteet iso plussa sisä- ja ulkopuolella ja pieni tilantarve kun ahdas kylppäri.. meillä korkean pyykkitelineen alla nurinpäin kun 2 v esikoinen edelleen kylpee siinä :) Hoitopöydän aikana se säilytettiin pöydän alla tasolla..
 
Mimmosia kehtoja ootte hankkineet? Kun oon miettiny chicco'n next2me mutta on aika hintava vaikka ebaystä tilais. Siinä houkuttelee se kätevyys kun saa sen ihan sängyn viereen ja laita alas niin helppo rauhotella vauvaa tai napata kainaloon kun hällä nälkä iskee. Meidän sänky kun on vaan 135cm leveä nii en oikeen perhepedissä uskaltais pitää. Joskus itsellä hankaluuksia mahtua edes jos mies oikeen leveilee. :hilarious:

Oletteko onnistuneet löytään jotain muuta vastaavaa? Tai onko jostain halvemmasta mallista ollut helppo poistaa yksi sivu niin että sen sais siihen sängyn viereen?

Me kateltiin aluks kans juuri tota next2me mutta todellakin hintava on.. Kovasti etin jotain samanlaista mutta ei löytynyt, päädyttiin tilaamaan Amazonista semmoinen pienempi puinen kehto jonka saa joko keinumaan tai paikalleen. Oli selkeästi halvempi (joku 50-70e), ja saa sen sitten mahtumaan hyvin sängyn viereen vaikka ei sivua pois saakaan.. :rolleyes:

Meillä ei perhepeti ole mahdollista kun mies menee sängyssä miten sattuu pitkin yötä ja kissa nukkuu myös aina jommankumman kainalossa. :grin
 
Omppoloinen, tuollainen samanlainen meilläkin on! :joyful: saattaa olla eri merkkiä kun oli halvempi, mutta näöltä ihan sama. toivotaan että vauvat viihtyy :)
 
Kun nyt niistä kaikalopusseista oli puhe, niin otin ja ompelin meidän bebelle tällasen suht ohkasen pussin [emoji4]. Pörrökankaan alla on vain ohut collegekangas. Kokeilin mallia jo siskon pojalle vuos sitten ja tuo kahden vetoketjun taktiikka on hyvä ku esim kauppaan mennessä ei tartte ku avata vetskarit ja vähän raottaa sivuille nii vauva ei tukehdu. Ei tartte riisua niin paljon!

d5734c1889ab73b6b5c84f0f5a48b1e0
 
Mulla on nyt kaikki muut hankittuna, paitsi reunapehmuste pinnikseen, vauvalle hiusharja, nännirasva ja imetysliivit :) ihanaa, kun kaikki alkaa olla valmiina :)
 
Kun nyt niistä kaikalopusseista oli puhe, niin otin ja ompelin meidän bebelle tällasen suht ohkasen pussin [emoji4]. Pörrökankaan alla on vain ohut collegekangas. Kokeilin mallia jo siskon pojalle vuos sitten ja tuo kahden vetoketjun taktiikka on hyvä ku esim kauppaan mennessä ei tartte ku avata vetskarit ja vähän raottaa sivuille nii vauva ei tukehdu. Ei tartte riisua niin paljon!

d5734c1889ab73b6b5c84f0f5a48b1e0

Oi miten ihana! Teeppä toinen ja lähetä Ouluun :grin
 
Meilläkin alkaa olla onneksi hankinnat tehtynä.. Reunapehmusteen pinnasänkyyn teen itse kun en löytänyt miellyttävää, sekin melkein valmis kun vain jaksaisi jatkaa :D Vaippapaketti, korviketta varalle, hiusharja vauvalle yms pientä vielä puuttuu muttei mitään niin oleellista, että paniikkia iskisi :)
 
Ihanaa, mies kokosi esikoiselle vaate lipaston niin saa sen vaatteet sinne ja voi alkaa pesemään vauvan vaatteita ja laittaa ne hoitopöydän laatikoihin :love017 en nyt ihan vielä ala, kun tuntuu että hätäilen aivan liikaa, tänään 30+5 :rolleyes: jos malttais ens kuun alkuun siirtää valmisteluita :p
ostoslista: vaippoja, vaunuverho, pari purkkia korviketta varuuksi ja liivinsuojia, siinäpä se sitten onkin, vaatteet kun pesee ja pinnasängyn sais esikoisen käytöstä niin kaikki on vauvaa varten valmista :happy:
 
Et sää kyllä marsupilami hätäile, jos multa kysytään. Mä olin niin hätänen, et mulla on ollu jo ennen joulua kaikki vaatteet pestynä ja laitettuna lipastossa. [emoji28] Mutta, pakko. Koska oon niin kova stressaa...Ja tykkään kyllä muutenkin olla aina mielummin vähän hyvissäajoin. Meiltä puuttuu enää vaipat. Sairaalakassiin en oo pakannu omia vaihtovaatteita(paitsi sukkia ja pikkareita), vaan heitän sinne sit varmaan lähtiessä vaan jotain. Omista vaatteista ei jaksa stressata.[emoji28]
 
Meiltä puutuu edelleen se lipasto johon ne vauvan vaatteet sais:p vaatekaapit huutaa jo hoosiannaa eikä mihinkään enää mahu... ikeaan siis pitäis mennä... jos ens kuussa sit:wink täällä menossa rv 31+2
 
Meillä viimein alkaa muutto lähestyyn ja noin 2 viikon päästä saadaan alkaa kamaa kantaa sinne. Hurjasti hankittavaa vielä mutta tilaan ne kaikki sitten suoraan sinne uuteen osotteeseen. Sen takia tässä ooteltu ja lykätty hankintoja.
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, näin tuoreena mammalomalaisena! :) näin esikoista odottaessa mietin, millaisia kotiutimisvaatteita kevätvauvalle kannattaisi varata? Meillä on kotiin puolen tunnin automatka. Ja millaista vaatetta vauvalle kannattaa kesän ulkoiluja varten hankkia? :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1491806456.662054.jpg
Tuossa mun pakkaamat kotiutumisvaatteet vauvalle :) ohut haalari, ohut pipo, tumput ja tossut. Vaatteita mukana sekä 50cm ja 56cm :) autolla ollaan kotiutumassa, joten ajattelen tuon olevan riittävä :)
 
Omppoloinen, ihanat vaatteet! :) mie en oo viel päättänyt millä kuoseilla Mut sama ajatus on vaatekerrastosta. Autolla mekin kotiudutaan, ehkä ohkasen viltin vielä varmuudeks otan mukaan ni saa kaukalon päälle kun parkkipaikalle kävelee. Onks sulla jo sairaalakassi pakattu? Hui, milloinkohan sitä vois alkaa pakkailee? =) =) aattelin ku samoilla viikoilla ollaan :)
 
Itekki mietiskelly millasta lämmintä haalaria ym tartteis kesäks ulkoiluun jos viileä keliä...nyt lähinnä vaatetta kesäks pitkähihaista bodya ja housua/potkuhousua..viltti varmasti kätevä tuulensuojaks tai varuiks..iha syksyäki aatellen
 
Nii.. ja Suomen kesä kun on mitä on :) viltin tarvii varmaan jo juhannuksena =) =)
 
Sairaalakassista puuttuu vielä omat tarvikkeet, pakkaan ne ensi viikolla. Meillä on vielä pääsiäisenä reissu tiedossa ja ajattelin, että heti sen jälkeen saan pakattua loppuun :)
 
Takaisin
Top