Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nannaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luovutin ja kävin ostamassa Henkkamaukan äitiysfarkut kun ei tämä mahanröllykkä meinaa mahtua enää vanhoihin housuihin, ja täytyy sanoa että onhan ne ihan mahdottoman mukavat päällä verrattuna normifarkkuihin. Mulla on jo ennestään muutamia pidemmänmallisia toppeja ja pitkähihaisia, ajattelin yrittää niillä pärjätä mahdollisimman pitkään. Aiempina talvina palvelleessa A-linjaisessa villakangastakissakin on sopivasti vain ylhäällä napitus, joten se toivottavasti ajaa asiansa myös isomman vatsan kanssa.

Ihiii nyt on ensimmäiset ihan uutukaiset vauvanvaatteet ostettu! :joyful: Taino tilattu, en vieläkään raaskinut ostaa mitään 15 euron bodyja... Tilasin ebaysta kaikkea hömppää, mm. totoro-asun ja kettubodyn+myssyn sekä saman pinkkinä pöllöversiona sekä yhden harry potter-aiheisen bodyn. Postikuluineen taisi olla kallein setti jotain 6 euron pintaan eli ei vielä voi aivan törsäämiseks sanoa... :grin Tosin laatu ja kankaitten materiaali ja pesunkestävyys täytyy tietty vielä testata huolella ennenkuin uskaltaa vauvan päälle laittaa, oon hieman skeptinen ton kiina-laadun suhteen, mutta toisaalta taitaapa kaikki H&M vauvanvaatteetkin olla jo samasta paikasta peräisin...

Mä oon joitakin vaatehankintoja tehnyt ja kummasti karsii ostelua, kun olen päättänyt, että kaikki mikä vauvan ihoa koskettaa täytyy voida pestä 60 asteessa :D

Gagezzz! Voit ostaa multa suoraan, koska tilasin vahingossa kaks kappaletta samaa asua, kun ebay jotenkin jumitti ja eka tilaus ei näkynyt, eikä riittänyt vaikka peruin tilauksen pari minsaa ostoksen jälkeen.. :shifty: Tosin voiko Totoro-asuja olla koskaan liikaa? :hilarious:

Mut hitsi, mä oon pitäny ihan itsestäänselvänä että kaikkia vauvalle myytäviä kuteita voi pestä 60 asteessa! :wideyed: En oo ees älynny tarkistaa.. No tuleehan se testattua sitten kun ne ekan kerran pesee, että tippuuko lahkeet irti :p

Vaikka vaatteen ohjeessa lukis 40 astetta, niin silti noi puuvillaiset/lähes puuvillaiset vaatteet voi pestä 60 asteessa. Valmistajat ovat ottaneet varman päälle. Itse oon pessyt ja eipä se päälle päin mitenkään näy

Wadalma: hahha no ei niitä varmaan liikaa voi olla, mut todellakin ostan jos myyt :D

Talvitakkiongelma ratkes sattumalta hyvin edullisesti, kun vanhempien nurkissa olikin siskoni pari talvea sitten lomakäytössä ollut takki (sisko asuu lämpimämmissä maisemissa), niin takki on melkeenpä uudenkarhea, ja sopivan väljä niin, että mahun sinne mahoineni varmasti :)

Mun tarviis hankkia takki, minkälainen se kannattas et selviän yhdellä hankinnalla? Kohta ei mene enää verskari kiinni, olo on kun makkaralla nakin kuoressa mut venyttäny hankkimista kun ei tiedä miten paljon isompi pitäis olla et pääsee talven ylitte.
Mammahousut on kyllä tosi ihanan rennot jalassa, normaalit ahisti ja puristi mahaa vaikka miten yritit olla. Mä oon löytäny ihan kivoja h&m vaikkei valikoima mikään jättisuuri olekkaan, parit perushousut.
Mun vanhemmat oli ostanu meille pinnasängyn ja patjan, tai oikeastaan mun isä oli sen etsiny ja valkannu. Ihan kyllä osu oikeaan kun soikeaa olin katellut itekkin ettei normi kantikasta, nyt äiti lupas vielä katoksen ja pehmusteet ommella(ja vähän muutakin on luvannu ommella, onni on käsityöalan äiti :D ) kun löydän vaan sopivat kankaat. Ilmeisesti tuleva mummo ja pappa odottaa myös pikkusta. :)

Minkälaista toppavaatetta ootte ostaneet tai aikeissa ostaa meidän talvivauvoille?

Meillä on toppapukuna H&M 56 cm pussukka ja pähkäilen meneekö koko talvea. Varsinkin jos tää tyyppi syntyykin jo tammikuussa niinku nyt koon puolesta vaikuttaisi. Toki varmaan sitä äitiyspakkauspukua voisi käyttää sen jälkeen.

Vaunuihin/kaukaloon ostin Jonathanin lämpöpussin. Sit on hankittuna pari ohuempaa fleeceä ja mun äiti neuloo villapuvun. Joku ihana talvimyssy tarvittaisiin vielä.

Me ostettiin Reiman toppahaalari, sillä saa luvan pärjätä koko talven :D

Kaukaloon hankitaan myös lämpöpussi.

Me hankittiin kaukaloon lämpöpussi, mihin ei välttämättä tarvita sit ulkovaatetta. Sit on Reiman untuvahaalari. Mietin vielä vaunuihin lämpöpussia, katotaan ny millainen talvi tulee...

83fee8b51df1caf9fd9b872861b7166a

Hupsistakeikkaa! :D

Ostin tänään hyväkuntoisen Brion happy kovan kantokopan kirpparilta matkasängyksi. Kaiken irtoavan laitoin pesuun, mutta kopan vuorta ei saa irti. Tosi siistikuntoinen koppa on, mutta mielelläni kuitenkin pesisin myös tuon sisältä. Oletteko pesseet käsin koskaan koko koppaosaa?

Mä pesin vaunukoppaa käsin ja tosi haastavaa, jotta saa kuivattua siten, että ei jää valumia. Koita höyrypesuria.

Mä oon kans katellut erilaisia lämpöpusseja kaukaloon ja toppapusseja vaunuihin.
MUTTA, en jotenkaan tajua sitä kaukalopussin kiinnitystä!
Osaisko joku silleen rautalangasta väännettynä kertoa, miten pussi+kaukalo toimii??? Luulin, että niissä on sellanen "reikä" edessä keskellä, josta kaukalon alakiinnitysosa pujotetaan, ja vyöt tulee pussin päälle, mutta niissä, mitä oon kattellu on rei'ät selkäpuolella.

Siis, jos tajusin oikein, niin vauva laitetaan pussiin, pussi pitää avata ja kiinnittää vyöt, sitten vasta laittaa vetskari kiinni? Eli vyöt jää sinne pussin sisälle lämpimään?
Meillä on kyllä jo yksi talvivauva, mutta silloin ei ollut tarvetta kaukalopussille vaan mentiin sellasella pussi/haalarijutulla koko kylmä aika......

Hulina juu ne vyöt tulee sisäpuolelle kiinni jolloin on myös turvallisempi vauvan kannalta kun vähemmän toppauskerrosta välissä :) ja helppo esim kauppareissulla avata vain pussi niin vauva on silti turvallisesti kiinni.

Ai joo pitääpä itsekkin hommata toi kaukalopussi. Tosiaan paljon turvallisempi mitä lähempänä vauvaa ne valjaat (tätä ei muuten taida suurin osa vanhemmista tajuta/tietää... :wideyed:) ja ei tarvitse pukea ja riisua niitä toppavaatteita autossa.

Gagezzz mäki hypistelin noit kietasubodyjä Lidlissä :) oli kivan tuntusia kyllä mut jäi viel sinne..

Takaisin