Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nannaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja kävin eilen shoppailemassa kälyn kanssa, huono idea... :hilarious: Jos oon ollu yksin kaupoilla, saan vältettyä kaikki vauvanvaateostokset mutta nyt kun toinen oli siinä vieressä ihastelemassa kaikkea pientä ja söpöä ja sanomassa että sun on PAKKO ostaa TÄÄ, niin olipahan vaikea vastustaa... :rolleyes: Ostin sitte H&M:ltä kaks vaatesettiä ja pikkuiset tossut. Olihan ne nättejä ja edullisia ja kangas tuntui kyllä pehmeältä ja oli puuvillaa, mutta vähän mietityttää toi H&M vaatteiden laatu. Sais pestä vaan 40 asteessa mutta kyllä laitan ne kuuteenkymppiin ja kattoo sitten että kutistuuko kauheesti. Oikeestaan olisi ihanaa, jos omalle (esikois)vauvalle olis kaikki vaatteet jotain kemikaalivapaata luomupuuvillaa, mutta varsinkin noi pienimmät vaatteet ehtii varmaan kerran käymään päällä ja sitten on jo liian pienet, niin en tiedä onko siinäkään järkeä laittaa älyttömästi rahaa vaatteisiin mitä ei koskaan ehdi käyttää. o_O En oo muutenkaan mikään ekologinen teen-kaikki-soseet-itse-luomusta-äiti jonka lapset nukkuu bambufutoneilla ja siivoaa vain höyryllä ja sappisaippualla, ja en nää hirveästi syitä ollakkaan semmoinen, mutta varmasti tästäkin saan vielä hirveät syyllisyyskohtaukset jossain vaiheessa! :meh:

Kyllä h&m:n puuvillasta tehdyt kietaisubodyt on ainakin meillä kestänyt 60 asteessa pesua. Ja mun mielestä ne oli esikoisen vauva-aikana kauheen näppäriä (ja edullisia).

Olen candysin kanssa samaa mieltä, meillä on myös ollut paljon h&m vaatteita ja hyvin on kestäneet ja pesty 60asteessa. Noita vaatteita meni meillä esikoisen vauva-aikana tosi paljon puklujen vuoksi päivittäin pesuun ja silti jäi tosi nopeesti pieneksi, niin ei ois ollut kyllä meillä varaakaan ostaa kaikkea luomupuuvillana :D. Ja siis bodeja saatto mennä päivässä joku 7 kun puklaili ne heti kun sai päälle :) Älä siis tunne syyllisyyttä, ostoksistasi, varmaan tulee tarpeeseen eikä aiheuta vauvalle mitään vaaraa...:)

Baabuska, pesin kuitenkin käsin, kun kaikki kopan materiaalit näyttivät olevan samoja kuin koneessa pestävissä osissa. Hyvä tuli, ei näy valumia tai mitään erikoista! :)

Höyrypesuri olisi kyllä hyvä, on pitänyt pitkään hankkia...

Oi että, hyvä tietää! Just viime yönä harmittelin kun en edelliskerralla hankkinu :)

Mulla on sellanen ollut jo plussauksesta asti ja nukkumiseen en vaan oo saanut sellasta tottumusta et sitä käyttäisin, mut imettämisessä oon tuttuja tarkkaillu ja se vaikuttaa tosi kätevältä

Mulla vartalotyyny on ollut unikaverina plussauksesta lähtien. Nyt hetken olen heittänyt sivuun, kun olot on sallineet ja en ole kokenut tarvitsevan...mutta kohta siirtyy takaisin varmaan sänkyyn :)

Oijoi totoro ja Harry Potter body kuulostaa mahtavilta :D

Meillä ei ole hankittu varsinaisesti itse viel mitään muuta ku vauvakirja. Vaatteita ja sitteri saatu kaverilta. Kerkeää tässä kai sitten myöhemminkin..?

Tämä saapui jo! :p Tän taitaa tajuta kyllä vain true potter fani... :grin

Liitteet

• 14550560_10154672878992376_446997542_o.jpg
    14550560_10154672878992376_446997542_o.jpg
    103.5 KB · Katsottu: 56
Myöki käytiin se vartalotyyny. Jospa nää lonkkakivut loppus sillä. :)

Hain tänään babyboxin ja olin kyl ihan pettyny ku toiset on jonkun bodyn saanu siinä kans.

Joo ei meillä tullu muuta ku vaippoja, tutti, pesuainenäytteitä ja joku liina(muilla käyttäny samaa huivina).

Minkälaista toppavaatetta ootte ostaneet tai aikeissa ostaa meidän talvivauvoille?

Meillä on toppapukuna H&M 56 cm pussukka ja pähkäilen meneekö koko talvea. Varsinkin jos tää tyyppi syntyykin jo tammikuussa niinku nyt koon puolesta vaikuttaisi. Toki varmaan sitä äitiyspakkauspukua voisi käyttää sen jälkeen.

Vaunuihin/kaukaloon ostin Jonathanin lämpöpussin. Sit on hankittuna pari ohuempaa fleeceä ja mun äiti neuloo villapuvun. Joku ihana talvimyssy tarvittaisiin vielä.

Meidän tammikuun esikoinen meni juuri tossa pussissa kylmät kelit loppuun saakka, keväämmällä oli ohuempi 62cm haalari. Se pakkauksen toppapuku oli vasta seuraavan talven käytössä, aivan liian iso alkuvuoden vauvalle ekana talvena :joyful:

Meidän ei oikeastaan tarvitse hankkia muuta kuin uudet vaunut, jotta saadaan esikoinen ja vauva molemmat kyytiin. Miulta on vielä kaikki vaatteet ja tarvikkeet tallessa, joten Mau saa sit käytellä samoja. Vähän sinänsä harmittaa, koska viime raskaudessa uusien pikku vaatteiden ja muun vauva kaman hankkiminen ja pyörittely teki koko hommasta todellisempaa. Mau ei edes muistuttele olemassa olostaan ihmeemmin - mitä nyt iltasin vähän hipsuttelee menemään. Mun vointikin on ihan normi, joten ei ole kipuja sun muita muistuttelemassa. Välillä sitä ihan unohtuu, että on edes paksuna.
Nyt sit toivon tyttöä jo senkin takia, että mulla on sit hyvä (teko)syy käydä ostamassa jotain tyttömäistä hörhelöä :grin

Takaisin