Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nannaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon viimeaikoina ostellu, tai suoraan sanottuna törsäillyt, kaikkiin esikoisen juttuihin. Tai no, vaatteisiin lähinnä. :D
Vauvalle oon aleista ostanut muun muassa poikaväreissä pari Noshin vaatetta. Paljon on varastossa valmiina pieniä vauvanvaatteita tyttöväreissä ja jonkin verran myös neutraaleissa. Ainoa asia, mikä täytyisi ostaa on vauvalle turvakaukalo ja isofix-telakka. Edelliseen tuli jo yli 5 vuotta täyteen ja heitettiin se menemään.

Kuinkahan paljon harsoja pitäisi hommata.. Varmaan jokunen pkt täytyy ostaa. Lähinnä vaatteisiin on keskittynyt mun ostostelut. H&M:n syysmallistosta tilasin vauvalle pilvifleecen, myssyn, sukkia, säästöpkt bodeja ja yhden body+housut+myssy -setin.

Ulkovaatetus alkaa olla reilassa. Löytyy h&m toppahaalari/pussi 56 (kirppikseltä) ja tuo fleece 62. Sit toinen kevyempi vanuhaalari 56 (työkamulta saatu) ja Windfleece 56. Muistelen että ne äp:n haalarit oli aika suuria niin ostin noita pienempiä kun on talvea vielä jäljellä kun tyyppi syntyy. Tuo Windfleece on turhan pientä kokoa, se ois saanu olla 62. Harmi jos jää käyttämättä.

Sanoisin ettei harsoja koskaan liikaa ole :) niitä menee päivässä paljon ja ne on helppo pestäkin, kun ovat nopeita kuivumaan.

Olen saanut paljon kestovaippoja ja aloitamme harsovaipoilla lapsen kanssa, joten harsoja kyl menee. Toki pitää katsoa mitä lapsen iho kestää :)

Vaatteita olen itsekin haalinut kirppareilta. Viimeisimpänä kietaisubodeja. Pienempiä kokoja varalta ,kun ei niitä äippälaatikossa paljoa ole. Ei haittaa vaikka käyttämättä jää kun käytettyjä.

Onko uudelleensynnyttäjillä vinkkiä siitä että kannattaako koon 50 vaatteita ostaa kuinka? Tuntuu että 56 on jo sitten sen verran isompi että ihan vastasyntyneelle ei istu mutta kuinkahan paljon niitä 50 koon vaatteita kannattaa ostaa? Vaikeaa näin ensikertalaisena.. :)

Itse hankin muutamia bodeja ja housuja 50 cm, mutta meillä ne jäi kaikki käyttämättä, kun poika oli 54 cm syntyessään. Kyllä mä silti tosiaan itse hankkisin muutaman bodyn ja parit housut. Niiden käyttöaika ei kuitenkaan ole kuin pari viikkoa (meillä oli 56cm käytössä 2 viikkoa) että jos löytää käytettynä, niin kannattaa ostaa.

Meiän esikoinen oli syntyessään 50cm, mutta painoi 4595g, niin ei montaakaan 50cm vaatetta viititty laittaa pienen pulleroisen ylle. Nekin mitä oli laitokselle pakattu mukaan jäi käyttämättä ihan kokonaan :P

Niin 56 oli meillä heti alusta käytössä.

Meillä meni myös esikoisen kohdalla juurikin nuo 50 cm - koon vaatteet ihan hukkaan...54cm oli äijällä pituutta, niin ei toivoakaan :joyful:. Nyt en moisia hanki tälle vaaville :). Harvoin kun taitaa nuo pikkusisarukset olla syntyessään pienempiä kuin esikoiset...

Meillä taas molemmat tytöt ovat olleet suht sinttejä ja eka kuukausi painettu 50cm vaatteilla, nuoremman kanssa jopa pidempään koska oli juurikin 500g kevyempi kuin esikoinen syntyessään.

Riippuu tosi paljon painostakin ja vartalon mallista. Mutta muistaakseni mulla on ollut 3-4 bodya 50cm ja housuja myös. Tumppubodyt on alussa kätsyjä...kun niitä kynsiä ei saa leikata ja meillä molemmat ovat raapineet vahingossa itseään.

Meilläkin esikoisella oli kyllä myös 50cm käytössä, tykkään myös että on aika istuvia :) 51cm ja 3200g oli hän. Merkeissä isoja eroja, kiinnittäisin siihenkin huomiota vaatteiden kohdalla :)

Meillä oli parit 50cm:n bodyt käytössä hetken aikaa, mutta meidän poika kanssa kasvoi niistä ulos melko nopeaan. Hirveästi en niitä seuraavallekaan taida ostella, vanhat saa mennä. Esikoinen oli viikon etuajassa syntyessään 52cm ja 4145g.

Viime viikonloppuna tuli anoppilasta mukaan iso laatikollinen vauvanvaatteita. Osa oli käyttämättömiä ja moderneja, joten ne tulee varmasti käyttöön, mutta kaikki vähänkään tahraiset ja karkealta tuntuvat taidan kipata suoraan roskiin... Ens viikonloppuna mennään kaverin luona käymään, sieltäkin varmaan tulee paljon vauvanvaatetta ja muuta tavaraa takakontin täydeltä. Sukupuoli kun ei ole vielä selvillä niin oon yrittäny poimia vähän sukupuolineutraalimpia värejä, mutta mulla on edelleenkin niin poikaolo tästä vaavista että oon näemmä paljon vihreän sävyisä vaatteita jo haalinut ja en osaa yhtään ajatella että mitään vaaleanpunaista tai röyhelömekkoja meille tulisi... :grin

Muokattu viimeksi:
Tänään tuli hankittua ekat vaatteet vauvalle. Oon katsellut äp:n tarjontaa ja tullut siihen tulokseen, että en ota tälle toiselle sitä. Tänään osui kohdalle uuden pakkauksen käyttämättömiä vaatteita kirpparilta, joten nappasin ne mukaan. 10e meni ja sain 7 vaatetta sillä ja täysin uusia.

Oli pakko ostaa ekat vaatteet, koittanu toppuutella ettei ennen rakenneultraa osta kun jos saa tietää kumpiko tulee niin voi sitten ostella enempi tyttö tai poika väreissä. :) ImageUploadedByVau Foorumi1473958456.693871.jpg

Oon muutamia vaatteita hypistelly, mutta oon malttanu jättää vielä kauppaan. Kirpparilta jos on jotain kivaa tullu vastaan niin oon saattanu ostaa. Erikoiselta on jonkin verran vaatteita säilytetty. Isoimmat / kalleimmay hankinnat tulee varmaan olemaan Nabby ja tuplat..

Kyllä taidan lunastaa työkaverilta nuo Phil&Tedsin vaunut, mihin saa 2 kyytiin. Saatiin ne nyt viikonlopputestaukseen, ja varsin näppärästihän nuo kulkee, ja ei oo mahoton säätäminen että saa eri asetukset hoidettua. Nuo on vaan jo jokusen vuoden vanhat, niin mietin että onkohan tuohon malliin vielä saatavilla adapteria ja sitten myös autoistuinta, kun sekin pitää hankkia sitten kuitenkin. Mutta ainakin kahen muksun mentävät vaunut on siis löytyneet ^_^

Laskin tuossa laatikkoa järjestellessä, että 50-56 bodeja on 8 kpl ja 62 bodeja 14 kpl. Isompaa kokoa en oo ostanut vielä ollenkaan. 50-56 housuja on 5 kpl ja yöpukuja samoin. 50 koon vaatteita en hommaa enempää eikä 62 bodeja tarvi lisää. Kun sukupuoli selviää niin pakko varmaan jotain vielä ostaa, mut sitten pitää talttua ettei oo liikaa vaatetta.

Oon ostanut muutaman äitiyspaidan H&M:lta. Yksi oli ekan pesun jälkeen helmasta liian lyhyt, joten kiertoon menee. Toinen on nyt tokaa kertaa päällä ja kainalossa/käsivarren sisäsaumassa on jo nyppyä! En kestä huonolaatuisia vaatteita yhtään! Tiesin kyllä, että henkkamaukan laatu ei päätä huimaa, mutta en tajunnut näin kertakäyttöisiksi. :(
Toinen pettymys tuli VILAlta. Kesällä ostetussa tunikassa oli muutaman kerran jälkeen törkeä määrä nukkanyppyä. Mistä ootte ostaneet hyvälaatuisia vaatteita (äitiys tai normaali)? Tilasin Neulomolta ennakkotilauksessa tunikan ja pöksyt, mutta ne ei ole vielä saapuneet, joten niiden laadusta ei sen koommin ole vielä tietoa.

Hain H&M:ltä äitiysfarkut ja pari paitaa. Aivan taivaallisen mukavat noi farkut verrattuna normifarkkuihin! Toivoisin selviäväni näillä vaateostoksilla raskauden loppuun asti, mutta voi olla että pitää vielä toiset farkut ostaa ja talveks ehkä äitiystoppahousut. Ja talvitakkiinkin täytyy varmaan investoida :shifty: Tulee kyllä kalliimmaksi olla viimesillään raskaana talvella vs kesällä!

Mä ostin name it:stä mamalicious vaatteita, ovat olleet hyviä. Boob designin vaatteet on kans supereita, mut niin on hintalaputkin....

Takaisin