Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nannaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ostettiin tällä viikolla sitteri käytettynä. Nyt isommista ostoksista ei puutu oikeestaan muuta kuin rintapumppu. Osaako joku suositella hyvää pumppua?

Vauvan tarvikkeista puuttuu amme, hoitoalusta, vaipat ja sen semmoset hoitotarvikkeet. Osahan tulee sitten äitiyspakkauksesta.

Melkeen kaikki jutut on löytyneet käytettynä. Onkohan vaunut ainoa uusi ostos ja muutama vaate..

Omg - tällä lähti nyt ru jälkeen ihan lapasesta.... eksyin kirppikselle ja ostin satasella ihania vaatteita!! Tästä se alkaa... :-)

Mua kiinnostaisi kantoliinassa kuljettaminen tulevaa muksua.. hm. onko teillä kokemusta joilla on jo lapsia niin kantoliinan käytöstä? millainen sidontatapa ois parhain äidin selälle/hartioille ja missä lapsi pysyisi tukevasti? mistä olette hommanneet kantoliinanne? : ) missä kaupassa ois hyvä hinta-laatu suhde?

Runoilijatar riippuu millasta liinaa ajattelit :) mulla oli ensi trikooliina, mutta en tykänny yhtää siitä, liian kuuma, pitkä, ja vaikea kiristää. Sitte ostin Yaron puuvillaliinan ja innostuin kudotuista (hyvä hinta/laatusuhde, uutena halpoja ja kesyjä) ja siitä se lähti. Nyt mulla on 3 kudottua + rengasliina, Tula ja onbuhimo. Esikoista tuli paljo kannettua koliikin takia, ja uskon että tätä toistaki tulee. Ja esikoista samalla, helppo antaa läheisyyttä. Ja meillä ku ei vieläkää oo varmaa hommataanko tuplia vai ei niin kantamista on paljon.

Meidän pitäis kans uus sitteri ostaa. Mies kaatui vanhan päälle, joten se on vino, ja sitte aloin lukea sittereistä ja totesin, että pitää uus saada. Ja ostettiin sitte uus turvaistuinki kakkosautoon, menee 0-25kg ja pääasias esikoisen hoitokuljetuksiin hommattiin se mutta menee hätätapaukses sitte vauvallekki.

Vaunut on tosiaan meillä edelleen ongelma, haluaasin tuplat mutta en malttais ostaa ku ei kuitenkaa tiedä tarpeesta. Esikoinen jatkaa siis osapäivähoidos silti vaikka jään kotia, niin ei niin usein tarvi kahta yhtäaikaa.. Ja jompaakumpaa vois aina kantaa mutta koska talvivauva nii olis turvallisee olo jos molemmat olis rattais.

Muuten meillä ei taida mitää hankintoja olla. Ja me ostetaan kaikki melkeimpä uutena, jotkut asiat on käytettyjä mutta mä oon kranttu :D

Mutta runoilijatar suosittelen fb:ssä kantovälinetukiryhmiä, niistä saa apua valintaan! Tai voit pistää viestiä jos haluat enempi jutella :)

Luulen että se vain pitää kokeilla mikä on sopiva :P sovittaahan noita pitäisi ,että tietää itselle parhaimman vaihtoehdon sitten.

Runoilijatar niin se on! Kannattaa kantovälinevuokraamos käydä sovittamas! Tai kantovälinetapaamisis :) mutta toki se on helpompaa vauvan kanssa :D

Ei täällä Oulussa taida olla mitään kantovälinevuokraamoa xD muuten hyvä ois. jospa etsisi onko kantovälinetapaamisia sitten

Viikonloppuna olisi tarkoitus käväistä Helsingissä. Olisiko vinkkejä hyvistä lastentarvikeliikkeistä ja kirppareista, joissa käydä? Erityisesti sellaisista, joiden lähelle pääsee julkisilla. Syyhyttää päästä kauppoihin! :)

Runoilijatar, on Oulussa lainaamo. Tai ainaki oli viel vuos sitte ku jotain kestojuttuja selvittelin.. mut oli sillon just siirtymäs toisen henkilön haltuun ni vuokraus oli tauolla tai jotain ku en sit saanu otettua sinne yhteyttä. Ovat yleensä yksityishenkilöiden pitämiä, ei siis mitään "liikkeitä" tms. nuis fb:n kestovaippa ja kantovälineryhmis on usein kantovälinemeeteistä yms. Ilmotuksia :) ja vadelmatarhalla siel lastentarvikekirppiksellä on ollu jotain esittelyjä välillä!

Mä just tilasin eilen Babynestin :) Musta ei oo itse tekijäksi :D BabyDan merkkinen tais olla, oli tarjouksessa Jollyroomissa ja vaikutti sen kokoiselta, että menis vaunuihin ja pieneen sänkyyn tai vaavisänkyyn kans. Intouduin tilaan samalla myös leikkimaton sieltä, oli kivan neutraalin värinen. Ostin myös kokeeksi sellasen kantoliinan, joka pitäis olla suht simppeli käyttää, oisko ollu K'tan merkkinen. Lisäksi viikonloppuna tilasin pari söpöä sisustustyynyä :P Vaatteita on tullut myös jo haalittua sekalainen satsi, voipi olla ettei ä-pakkausta enää otetakaan.

Me hankitaan babynest :) Tällä hetkellä on vain joitain vaatteita hankittuna. Joulun jälkeen lähetään varmaan sit kunnolla kiertelee ja hankkimaan babylle kamaa, jos ei nyt mitään kummaa ilmene ennen sitä.

Mä tein esikoiselle ja se on nykyään koiranpetinä, teen tälle uudellekki :)

Me ollaan saatu perheeltä ja tutuilta vino pino vauvanvaatteita, petivaatteita ym. ja on niitä itsekin tullut aina välillä hommattua kun on tullut jotain ihanaa vastaan. Hoitopöytä, vaihtoalusta ja rintapumppu hankittiin myös, ja eilen isoimpana ostoksena Emmaljungan vaunut. Anoppi ilmoitti hankkivansa meille joululahjaksi pinnasängyn ja siihen patjan :) Nyt pitäisi löytää vielä amme, sitteri, rintareppu, vauvamonitori ja makuuhuoneeseen pieni kehto, sitten olisi kaiketi tärkeimmät hankittuna. Kyllähän tuota listaa riittää, mutta onhan tässä onneksi vielä muutama kuukausi aikaa :)

En tiedä onko täällä aiemmin ollut jo tästä keskustelua, mutta kuinka monta vaatekertaa teidän mielestä olisi järkevää hankkia koon 50-56 vaatteita ja sitä isompia? :) yksilöllistähän tämä on, mutta mitä ajattelette?

En tiedä onko täällä aiemmin ollut jo tästä keskustelua, mutta kuinka monta vaatekertaa teidän mielestä olisi järkevää hankkia koon 50-56 vaatteita ja sitä isompia? :) yksilöllistähän tämä on, mutta mitä ajattelette?

Hyvä kysymys! Tätä itsekin pohtinut ja tuntuu lukiessa, että kaikki ovat eri mieltä :D

Varmasti kaikki onkin vähän eri mieltä :D Meillä pieniäkin vaatteita oli runsaasti, saatuja toki suurin osa. Ei tarvitse stressata pyykinpesusta ja tykkään että varavaatetta on tarpeeksi ja meillä on ihan liikaakin :) Reissataan myös paljon ja joskus sitä vaatetta kuluu kakka- ja pukluhommissa yllättävän paljon :joyful: Jos säilytystila olisi todella kortilla niin vähemmälläkin pärjäisi hyvin :)

Meillä on paljo vaatetta koska kyllästyn jos olis vaan pari vaatekertaa :D ja itte vaihdan joka puklun jälkeen bodyn koska mua etoo se haju. Varmasti pärjäis muutamalla vaatekerralla mutta mä en :D mulla on varmaan yli 10 kaikkia vaatteita koos 56.. 50 ei oo ku muutama ku poika ei mahtunu niihin.

Takaisin