Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nannaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon jo katsellut yhdistelmävaunuja. Olin ajatellut ostaa käytettynä, mutta nyt ne mun himoitsemat vaunut olisi tarjouksessa uutena 500 € ja takuu on kolme vuotta, kun käytettynä myydyistä yli 5v vanhoistakin vaunuista pyydetään yli 300 €! o_O En kyllä ollu ajatellut ostella vaunuja vielä moneen kuukauteen, enkä varsinkaan ennen rakenneultraa, mutta nyt en tiedä mitä tässä tekisi!

Mä löysin tuplille yhdistelmät satasella ja sain viel sovittua et ostan ne rakenneultran jälkeen joka siis 6.10..yksi huoli vähemmän ku on vaunut sit valmiina

Teutonian Fun yhdistelmiä oon katsellut. Vähän mietityttää ne pienet kääntyvät etupyörät, että jumittuuko joka penkkaan talvella...

Me ostettiin uutena Emmaljungan Duo Edget kun saatiin "edullisesti", 740 € maksoi. Onhan ne vankkurit mutta täällä pohjoisessa tarvii jämäkät vaunut :p

Ostin lodger shelter kantopussukan. Onneksi ihan muutamalla eurolla sain. Sen saa kivasti turvakaukaloon ja pystyy kanniskelemaan/nukuttamaan pientä vauvaa siinä.

Babynest:ä oon edelleen himoillut, mut pohdin että jaksanko itse väsätä vai ostaisko :)

Mä työntelin vähän aikaa sitten kaverin lasta semmosissa ei-kääntyväpyöräisissä vaunuissa ja jotenkin en vaan handlannut sitä hommaa alkuunkaan.. Kääntyminen ihan supervaikeaa ja jäykkää, tosi hankala puikkelehtia kaupan käytävien väliä kun vaunuja ei saanut kääntymään muuten kuin nojaamalla työntöaisaan puolella painolla ja sitten samalla kääntää etuosaa :wideyed: Toivottavasti selviäisin niiden kääntyvien eturenkaisen kanssa vähän tyylikkäämmin :grin luotan siihen, ettei tänne etelään tuu juurikaan lunta (joopaajoo..) ja että meillä naapurit aurailee ahkerasti tota sisäpihan puolta ja kaupunki hoitaa loput. Hitsi kun en hoksannut viime talvena kiinnittää huomiota lumi- ja auraustilanteeseen noin niinkuin vaunujen kannalta.. :p

Meillä onkin ollut isompirenkaiset vaunut ulkoilua yms ajatellen ja kauppareissussa matkarattaat :) meillä ainakin ollut ulkona noi Hartanit huiput, kun ei keskustan sulatetuilla kaduilla asuta :joyful:

Meillä kans on kunnon renkaat vaunuis ja matkarattaat kaupungille erikseen, missä on kääntyvä etupyörä. Ne matkarattaat oli aivan paras ostos ku sai kaukalon kiinni niihin ku kaukaloa käytettiin ja nyt on rattaina :) ja menee pieneen tilaan peräkonttiin. Vaunuteltua tulee harvemmin, pääasias lähden repun/liinan kans lenkille.

Wadalma, hyvin niillä kääntyvillä etupyörillä pärjää. Meillä esikolla Brion smilet.. Hyvin on pärjätty ja harvoin tilanteita mis tarvinnu maaston puolesta edes lukita etupyöriä (hiekkatiet lähinnä) ees loskassa se ei ollu niin tarpeen ja tääl pohjoses on kuitenkin ihan lunta :)
Matkarattaita meillä ei oo ollu, nuo brion yhistelmät vaan :)

Kävin taas lastenvaatekirppiksellä ja muutama vaate tarttui taas mukaan, ja aivan ihana pikkumyssy josta mieskin meni ihan pähkinöiksi :happy: Oon aatellu, että hommaan mahd. paljon vaatteita käytettynä (kun niiden hinta on about euro per vaate) ja ostan uutena vain jotain sellaisia, mistä tulee "aaaaawwww, miten ihana, pakko saada tää, kuolen kun on niin ihana!"-vaatteita :hilarious: Vaatteita tulee kyllä varmaan tuutin täydeltä joka puolelta, mutta en tiedä voiko niitä olla varsinaisesti liikaa, eipähän tartte pyykätä niin usein (ikinä)... :grin Ihan vastasyntyneelle on kyllä vaikea löytää vaatteita ainakaan käytettynä, tuntuu että kaikki on lähinnä koosta 64 cm ylöspäin.

Huomenna mennään katsomaan yhtiä käytettyjä vaunuja, mietin että uskallanko ostaa vielä ellei oo ihan täydellisen ihanat... :rolleyes: Kun onhan tässä vielä aikaa vaikka ja kuinka, mutta toisaalta tuntuu että nuo vaunut mitä haluan on ihan sikahintaisia viisi vuotta vanhoinakin, että jos löytyy edulliset uudehkot niin pitäis vaan ostaa...?

Mulla ainakin kävi vaunujen kanssa niin että oli täydellisen ihanat ja pakko oli ostaa :D ja se tais olla vasta viikko 13 sillon meneillään

Ja mie viime talvena törmäsin netissä semmosiin minisuksiin mitkä saa vaunujen renkaisiin, ne voi olla kätevät jos tullee paljo lunta. :)

Tänään tarttui parit housut ja bodyt mukaan :) Vaikeaa, kun tekisi mieli jo hankkia esim vaatteita, mutta 50/56 kokoisia on kovin vähän neutraaleina väreinä, jotka olisivat vielä luonnon materiaaleista.

Citymarketista löytyy neutraaleja värejä vähäsen mut esim. Prismassa..ei toivoakaan. Kaikki on about sinistä tai pinkkiä.. ärh :D Enkä oo nähny meiän Prismassa edes ihan pikkusen vaatteita :o

Oon huomannut saman Prismasta, kun siellä ruokaostokset hoidan, niin ehkä yksi valkoinen body ja senki saa pestä vaan 40 asteessa. Ei jatkoon!

Nyt on vaunut hankittu! :grin Löytyi käytettynä niin hyvät yhdistelmät että oli pakko ostaa. Hoitotaso pesukoneen päälle on hiomista ja maalausta vaille valmis, siitä tuli tosi upea vaikka itse sanonkin! :joyful:

Wadalma, minkäsmerkkiset vaunut lopulta tarttui matkaan?
Laitahan sitten kuvaa siitä tasosta, kun saatte valmiiksi, kuulostaa hyvältä idealta!

Takaisin