Hankinnat

Mulla on brio primo turvakaukalo tulossa telakalla :) Vaunuja oon kattellu ja vertaillu mut ne ehtii kyllä ostaa. Hoitopöytää me tuskin tarvitaan ku on iso sänky ja pesukoneen päälle saa alustan. Vessa ja makkari on niin lähekkäin :)
 
Minä en oo uskaltanut hankkia vielä mitään, ehkä rakenneultran jälkeen!
 
Mä ostin "pakolliset" NT-ultran jälkeen, eli bodyn, potkarit ja sellaset töppöset (miten pieniä!) :wacky:

Ajattelin, että ne saa riittää vähintään rakenneultraan asti, mutta sitten tuli kirpparilla vastaan juuri se sidebed, mikä oltiin päätetty hankkia, niin pakkohan se oli sit napata kuleksimasta :smiley-angelic006
 
Yhdistelmävaunut ja vaatteita.. ups! Ja piti koittaa himmailla pidemmälle ostosvimmaa
 
En tiedä kuuluuko tämä tänne, vaikkakin kyse on hankinnoista... ja tosin on nyt odottajan omista hankinnoista kyse :D paljon puhetta mitä vauvalle niin.. Mulla piakoin on se edessä että tarvisi alkaa miettimään uutta takkia, kun kiristää ja puristaa vähitellen normitakit.

Onko täällä mammoja jotka ois ostanut äitiystakkia? Mitä siinä pitää ottaa huomioon? kuinka paljon isompi se pitää olla jos miettii kun raskaus on 16. viikolla menossa.. niin maha kasvaa vielä hurjasti?
 
Mä en millään raaskisi ostaa uutta talvitakkia kun just viime talvena investoin uuteen. Ja kun äitiys takki olisi kuitenkin niin lyhytaikainen, enkä oo vielä nähnyt sellaista raskaana olevalle suunniteltua takkia joka näyttäisi hyvältä myös ilman mahaa... Paitsi kantotakki! Semmosta oon pohtinut. Jos löytyisi semmonen oikeesti kivan näköinen ei-säkkimäinen, joka menisi hyvin jo nyt, ja sitten kun siinä on se raskauskaistale ja jos olisi irtovuori niin talvipakkasillakin hyvin, ja sitten kun ipana on ulkona niin siihen saisi sen hupullisen kaistaleen jos haluaa vauvaa kantaa rintarepussa. :) Onko jollakulla moinen takki, ja minkä merkkinen olisi hyväksi havaittu? Vähän hintavilta nuo kyllä vaikuttaa....
 
Täällä on lähteny mopo aivan käsistä :D tosin syytän mun sisaruksia... :D toisaalta ihan hyväkin. Kun suurin osa saatu ilmasiks niiden lasten vanhoina :) Tänään lähden ostamaan muutaman lakanan Ikeasta, aattelin et ihan sama kun kerrankin saa kyydin :)

selkä alkanut pahasti oikuttelemaan, niin pelottaa, että kohta voi tehä enää mitään :/
 
Mun oli pakko ostaa netistä kaukalopussi, kun löysin niin suloisen. Kuvailen, sit kun saapuu :shy:
 
Mä olen kaikissa lapsissa ollut hirmu myöhänen ostamaan tarvikkeita.
Vaunut on oikeastaan ainoat, mitkä olen ostanut ennen vauvan syntymää ja sitten pari pkt vaippoja, tuttipulloja, harsoja ja muutaman vaatekerran.
Sitten kun vauva syntynyt, niin hankkinu sängyn ja muut hommat.
Itkuhälytintä mulla ei ole koskaan ollut. Tokalle ostin rintapumpun, ekalle en Tarvinnut.
Ekalla oli hoitotaso, jonja sain. Ja se lähinnä keräsi romua.
Kun lukee niitä "listoja", mitä vauva tarvitsee niin itse huomannut että hyvin pärjää ilman useita tavaroita.
 
Itse en kans esikoisen tarvikkeiden kanssa hötkyillyt. Sain isosiskolta paljon tavaraa käytettyinä. Vaunut hankittiin ja turvakaukalo. Sit olikin vähän outoa, kun en ollut esim. Hankkinut rintapumppua ja mies lähti sitä ostaa, kun oltiin vauvan kanssa kotona jumissa. Olin tosi kipeä esikoisen synnytyksen jälkeen. Kahteen viikkoon teki tiukkaa päästä oman kodin ulkoportaat ylös. Tällä kertaa yritän ostaa kaapit täyteen helposti valmistettavaa ruokaa ja vaipat ja muut mahdollisesti tarvittavat tarvikkeet.
 
^tuostapa tulikin mieleeni, sillon raskauden viimemetreillä pidin muutamia "pakkaskokkajaisia", kun tein valmiiksi ruokia foliovuokiin pakastusta varten. Ajatuksena tosiaan se, että kun muksu tulee, ei välttämättä ihan heti riitä aika ja energia kaikkeen.

Ja kyllähän se monet alkutaipaleen päivät pelastikin, kun saattoi vaan nostaa pakkasesta uuniin omatekemän lasagnen tms :)
 
Tuota ruokahommaa mä olen kans miettinyt, joten hyviä pakastuksen hyvin kestäviä ruokaideoita otetaan vastaan! :greet025

Ja tänään pienokaiselle tarttui mukaan Finlaysonin ihana sydän-pyyhe, ihan vahingossa :rolleyes:
 
Mä yritän hillitä shoppailuintoa mutta koko ajan löydän jotain kivaa.. Mies oli onneksi eilen mukana kaupoilla niin mukaan tarttui vain harsoja :shy: vaunuja myös katseltiin ja yhdet ihanat siellä ois, iiks.

Nyt on vauvalle käytettynä löytynyt toppapussi, Windfleece ja pehmohaalari. Haaveilen vaunupussista kun niitä on vaikka mitä ihanuuksia..

Tällä kertaa yritän ennakoida kaikki jutut mitä alkuun tarvii. Edellisellä kerralla piti lähteä ostamaan rintapumppu kun kotiuduttiin. Nyt hommaan imetysrekvisiitan valmiiksi! Hyvä idea nuo ruuat pakkaseen! Tiedä mikä pakkaskausi on helmikuussa ettei paljon kotoa voi poistua ainakaan vauvan kanssa.
 
Mie oon tekemässä toukkapussia ja kaukalopussia vauvalle :)oisin jo tuolle meijän päälle 1v:lle halunnu toukkapussin mutta ei nyt ihan kesävauvalle tarvinnu :D nyt on hyvä ku saa talvivauvan. Lähen ens viikolla kattelemaan kuopioon vauvan vaatteita ja ikeassahan se pitää kans käyvä. Vähän vaihtelua nuihin lindexiin ja h&m vauvanvaatteisiin. Jospa sitä paremmin sitte rakenneultran jälkeen voi tehä hankintoja(vaatteita), kuhan saa kuulla kumpi tuolla masussa majailee :)
 
Mä tilasin täältä foorumilta yhdeltä tyypiltä kudotun makuupussin jo valmiiksi, oli upea! Ja huomenna mennään Jyväskylään lastenliikkeeseen ja ostetaan viimein itkuhälytin ja lisää tuttipulloja jo valmiiksi, toki niitä tarttee myös esikoisella :D
 
Meillekin on tulossa jo käytetty pinnasänky, toki varastoon odottamaan. Äippälaatikko lähellä äitiään on se eka vaihe. Sitten on jo kakkosvaunut, jotka saatiin ilmaiseksi. Varmaan parvekkeella tulee olemaan tai jommankumman appivanhempien luona sitten. Piti pienet homeläikät ottaa pois ja uusia kangasta sekä renkaat lenkkasevat. emmaljunga 90 luvulta :D niin ja tosiaan se hoitopöytä on jo. Vielä on lipastokäytössä :)
 
Kuvittelin, että nt-ultran jälkeen ostelen varmaan kaikkea ihanaa. Ja en ole ostanut mitään. Siis mitään :woot:
Anoppi oli ostanut yhdet pienet pöksyt. Niistä nuo "pienet" tytöt oli ihan tohkeissaan. Toinen ei malttanut laskea kädestä koko iltana.
Ehkä rakenneultran jälkeen lähden shoppailemaan niiden kanssa :)

Itelle ostin äitiysfarkut. Vähän turhaa kangasta vielä vatsan kohdalla, mutta käännän se kaksinkerroin. Ei vaan sovi enää normifarkut, ei millään. Kiitos ylimäärästen kilojen. Pelkkä vatsahan tulisi vyötärökaistaleen yläpuolelle, että siitä ei jäisi kiinni..

Tota takkia olen miettinyt kyllä. Vielähän sitä lähimaastossa ulkoilee vaikka isännän takissa, mutta muualla ei. Täytyy yrittää jostan fb kirppareilta pongata.
 
Takaisin
Top