Hankinnat

Onko kukaan hankkinut Emmaljungan super vikinkejä vaunuiksi? Meidän täytyis pian saada vaunut, mutta en osaa päättää. [emoji3] Lähinnä mietityttää se, kun nyt asumme kaupungissa, mutta kohta mahdollisesti maalla, että millaiset vaunut olisi järkevä ostos.
 
Kiinnostais myös tietää, ostatteko yhdistelmät ja matkarattaat vai pelkät yhdistelmät tai ostaako joku vain matkarattaat ja niihin kopan? Onko jollain kokemuksia vanhempien lasten kohdalla, mikä on toimivinta?
 
Meillä on nord comfort yhdistelmävaunut täällä maalla. Isot kinteet pyörät, jotta pääsee hiekkatietä kesät talvet. Matkarattaat ajateltiin ostaa sit kaupunkireissuille. Tykkäsin noista nordeista kun ne oli edulliset ja vähän retrohenkiset. :D
 
Oho, olipas ilahduttavan hyvät alet lämpöpusseissa!! Kiitos vinkistä! :wink Tilasin navyn pussin, pari sadesuojaa ja kasan imetyspaitoja. Hupsista vaan! Eilen shoppailin 30 ja 40% aleista esikoiselle kevääksi softshell-haalarin ja talveksi topan. Niin juu ja esikoiselle myös parit villasukat, vauvalle tumput sekä itelle imetyspaitoja. Sitä edellisenä poikkesin Lindexin -50% aleissa tekemässä tuhoja. Ostin vauvalle pari vaatetta ja esikoiselle seuraavaa kokoa. Nyt nyörit kiinni rahapussista, eikä enää poikkeamisia netti- tai kivijalkapuoteihin!
 
Meillä on Emmaljungan city cross täällä maalla. Meillä on kyllä Emmaljungan Scooterit myös sit kun vauva vähän kasvaa.
Varmaan tuo kaukalo+Matkaratas yhdistelmä on hyvä jos paljon pyörii kaupungilla.
Me on pärjätty ihan kaukalo kaupan vaunuissa-systeemillä.
 
Hei onko muita isorintaisia (siis oikeesti isorintaisia, kuppikoko >G...) jotka tuskailee imetysliivien kanssa? Mulla tällä hetkellä käytössä Changen kaarituelliset 75H kokoiset rintaliivit, ja heiltä ei taida paljon isompia löytyä. Imetystä varten pitäisi löytyä kaarituettomat, mahdollisimman mukavat mutta tukevat imetysliivit, jotka varmaan ainakin kupin tai pari isommat ja joissa pystyisi myös nukkumaan. Ulkonäkö alkaa olla sivuseikka, olisi tietysti kiva jos rinnan profliisi olisi edes vähän pyöreämpi eikä mikään suippotissi, mutta se vaatii jo varmaan kaarituet ja kunnon toppaukset... :meh: Semmoiset, joissa rinnat pysyisi omissa kupeissaan eikä litistyisi keskeltä yhteen olisi kanssa aika kiva (hikookin vähemmän)... Oon nyt selaillu nettiä kyllästymiseen asti, ja ainakaan kotimaisista verkkokaupoista ei ole löytynyt sopivia/tarpeeksi isoja. Tietääkö joku, olisko pääkaupunkiseudulla liiviliikettä, josta saisi imetysliivejä oikeesti isossa koossa (ei siis Change tai Funky Lady)?? Alkaa jo ahistamaan että löydänkö sopivia liivejä ollenkaan! :confused:
 
Tänään sain kortin tuohon liberokassiin. :)mitenhän lie täällä joensuussa nykysin, saako sen synnäriltä? Ainakkii -09 vielä sai :D kemissä saa ainaki. No haenpahan sen joku päivä kuitenki cittarista :)ja menin tillaamaan lämpöpussin kaukaloon/vaunuihin, vaikka pitkään mietin tarvittasko sittenkään. Helpottaa kummasti ku on nuo vanhemmat mitkä pittää pukkee, eipähän vauvaa tarvihe survoo toppavaatteisiin :)
 
Noni, liberokassikin haettu. :) tajusin tuossa, että perhana, pinnikseen ei oo patjaa. Eli ostoksille ois lähdettävä vielä. Voi hitsi. :'D
 
Hei onko muita isorintaisia (siis oikeesti isorintaisia, kuppikoko >G...) jotka tuskailee imetysliivien kanssa? Mulla tällä hetkellä käytössä Changen kaarituelliset 75H kokoiset rintaliivit, ja heiltä ei taida paljon isompia löytyä. Imetystä varten pitäisi löytyä kaarituettomat, mahdollisimman mukavat mutta tukevat imetysliivit, jotka varmaan ainakin kupin tai pari isommat ja joissa pystyisi myös nukkumaan. Ulkonäkö alkaa olla sivuseikka, olisi tietysti kiva jos rinnan profliisi olisi edes vähän pyöreämpi eikä mikään suippotissi, mutta se vaatii jo varmaan kaarituet ja kunnon toppaukset... :meh: Semmoiset, joissa rinnat pysyisi omissa kupeissaan eikä litistyisi keskeltä yhteen olisi kanssa aika kiva (hikookin vähemmän)... Oon nyt selaillu nettiä kyllästymiseen asti, ja ainakaan kotimaisista verkkokaupoista ei ole löytynyt sopivia/tarpeeksi isoja. Tietääkö joku, olisko pääkaupunkiseudulla liiviliikettä, josta saisi imetysliivejä oikeesti isossa koossa (ei siis Change tai Funky Lady)?? Alkaa jo ahistamaan että löydänkö sopivia liivejä ollenkaan! :confused:

I-tissinen ilmottautuu :D Mä ostin Changen (kaarituelliset) imetysliivit ja nää on kyl kivat, ei nyt kuitenkaan mitkään maailman kauneimmat. Antaa hyvin periks, on kuitenkin ihan tukevat, rinnat ei oo lättänät ja ei hikoiluta, kun ei oo toppauksia. Ajattelin näitä ostaa sit yhdet tai kahdet lisää päiväkäyttöön, kun näkee et onks tää koko sit oikee ja yöksi jotku seksintappajat ilman kaaritukia :D En vaan kestä olla ei-kaarituellisilla!
 
Giovanna-, huomasitko Changessa kaarituettomia imetysliivejä? En uskalla ostaa kaarituellisia vielä kun niistä joka paikassa vauhkotaan että ei sais käyttää varsinkaan imetyksen alkuaikoina... Ostan sitte varmaan synnytyksen jälkeen (jos jostain löytyy tarpeeks isot) joita sit käytän muutaman tunnin ulkomaailma-reissuilla tai jos tulee joku semmonen kylään jonka edessä ei kehtaa hengailla kaarituettomilla roikkutissi-liiveillä.. :rolleyes:

Prismasta löysin eilen jopa kahdet erilaiset imetysliivit: toppaamattomat ja topatut, molemmat kaarituettomia. Topatuissa isoin kuppi oli F, ja se menis just ja just nyt, mutta en kyllä usko että sitten enää kun maito nousee. Muuten vaikutti kyl ihan käytännöllisiltä ja jopa melkein mukavat. Toppaamattomista kokeilin 80E ja 90E kokoja, pienemmät menis ehkä just ja just nyt, mutta oli vähän pienehköt kuppien kohdallta mutta rinnanympärys ok, kun taas noihin isompiin olis mahtunut toiset samankokoiset tissit lisäksi, eli oli aikamoiset säkit kuppien kohdalta, ja rinnanympärys aivan liian löysä... Ehkä se 85E koko olis sitten se just passeli, täytyy metsästää vielä muut lähialueen Prismat.. :meh:
 
Wadalma, jännä kun minä ostin prismasta liivit nii normikoko on 90D/E, mallista riippuen nii niistä prisman liiveistä piti ottaa se F, kun ei tissit millään mahtunu pienenpiin... Kappahlista sit E oli hyvä kaarituettomissa.
 
I feel you Giovanna, täällä koko 75 F ennen raskautta.

Olen joutunut ostamaan jo raskausaikana uudet liivit ja suurin osa ovat olleet imetysliivejä kun toivon että ne sopisivat joissain vaiheessa imetyksen aikana.

Swegmarkin kaarituettomat imetysliivit, (koko F) ovat olleet mukavia, mutta niitä ei saa isompana :sad001

Menen varmaan äitiys/lapsi liikkeeseen kun on pari viikkoa lasketun aikaan ostamaan lisää rintsikoita kun kuvittelen että G tai H voisi olla tarpeen kun maito nousee. Fiillinkistä löytyy Anitan liivejä myös isokokoisena.
 
En edes katsonut, marssin vain koppiin valittaen myyjälle, etten kestä enää minuuttiakaan liian pieniä rintsikoita :D Yhdessä hänen kanssaan tehtiin päätös, että kahdet normi ja yhdet imetysliivit otan ja sit aloitettiin sovitusrumpa. Mä olen lukenut, että tuelliset liivit yöaikaan olisi pahasta, eikä niinkään päivällä?
 
Siis kuulostaa hyvälle että sentään kuppikokoja löytyy sopivia, mutta mistä hitosta löytää yli satasen ympäryksellä ...paksu kun oon :D
 
Mä oon luullu et liivien nafti ympärysmitta ei ois ongelma koska sillon vois käyttää niitä jatkopaloja :rolleyes: liian pienet kupit tai liian suuri ympärysmitta liiveissä, niihin en oo keksiny viel ratkaisua...
 
Täällä semmonen 85F ja ei mitään käryä mistä löytys imetysliivejä sit vielä kokoo jos toista suurempana ku ei maksa mansikoita.. Virosta joskus ostanu normi Changeja mut nykyään on neki hinnat noussu..
 
Mä tässä pohdin kun alkais olemaan aika kaikkia pikkujuttuja hankkimaan mitä tulee tarpeelliseksi, että onks teillä jo kokeneilla ja miksei esikoistakin odottavilla vinkkejä mitä on kannattavaa ja melkeen pakollista hankkia? Ja esimerkiks liivinsuojat niin kummat on todettu kannattavemmiksi kertikset vai kestot? Ja paljonko kumpaakin sitten kannattais hommata valmiiksi.
 
Liivinsuojista esikoisella käytin niitä äp-pakkauksen omia ja kertoja, kertakäyttösistä vaan yks merkki oli hyvä enkä nyt kuollaksenikaa muista mikä :D pitää kaupas kattoa ku käy. Ja mulla niitä kului esikoisen aikaan julmettu määrä, paketti meni alle viikkoon! Kannattaa ostaa etukäteen.

Mä ajattelin nyt tehdä itte niitä ja sitte ostaa kertoja, että reissus olis kertakäyttöset ja kotona kestot.

Sitte ne vauvan pumpulipuikot on tosi hyviä!

NaCl kannattaa ostaa valmiiksi, jos pitää nenää avata. Ja särkylääkettä.

Sitte tietysti vaipat, pyllypyyhkeet, talkki, babyoil, babyshampoo. Se öljy on tosi hyvää jos pitää hieroa masua tai muuta.
 
Ja mä unohdin esikoisen aikaan ostaa imetysliivit etukäteen nii soitin synnäriltä äitille että käyppä ostaas liivit mulle :D nyt pitäis käydä ostaas lisää vaan.. Kotona menin imetystopeilla, ihan parhaat, joten mulla oli vaan kahdet imetysliivit mitä käytin muualla. Nyt pitäis hommata usiammat.
 
Takaisin
Top