Hankinnat

Mä ajattelin käyttää talkin sijasta ihan perunajauhoja. Jossain osu silmiin epäily, että talkki vois aiheuttaa munasarjasyöpää käytettäessä tyttöjen/naisten sukupuolielimille (vähän skeptinen uutinen kyllä ja tutkimuksissa ei oo kai toistaseks todettu yhteyttä), mutta kuulemma perunajauho toimii yhtä hyvin kuin talkki niin miksipä ei. :rolleyes: Kunhan keksisi sille jonkun kätevän purnukan josta annostella...
 
Minä en oo kenenkään kolmen kohdalla tarvinnut takkia, sen verran hyvä iho ollut kaikilla. Siispä meillä on sama talkkipurkki jonka ostin -10, käyttämättä :D
Bepanthen on hyvä yleisvoide, sitä olen tarvinnut.
 
Sama juttu kuin Hempalla, talkkia ei tarvittu. Eikä kyllä koskaan oo tullu baby oilia käytetttäyä. Perunajauho ja kookosöljy löytyi kaapista ja kooskosöljyllä muistaakseni hieroin vauvan selkää, kun oli jumissa.
Onhan moni noista tarvikkeista sellasia, että jollakulla on kovasti käytössä ja toisella ei. Mun mielestä yleiset ja tärkeimmät "varusteet" alkuun on pumpulipuikot (navan puhdistus), vaunulaput (naaman ym puhdistus), pieniä vaippoja paketti-pari, äidille siteitä jälkivuotoon ja liivinsuojuksia. Ainakin yksi imetykseen sopiva alustoppi/imetysliivit/muu vastaava kannattaa olla odottamassa, lisää ehtii hakea tarpeen mukaan. Nyt talvella joku perusrasva voi olla hyvä löytyä, mutta senkin saa tarvittaessa haettua. Sinkkivoide oli meillä kova juttu, sillä vauvan pepun iho paloi rikki aina uutta vaippamerkkiä koitettaessa ennenkuin iho tottui. Ja se voide muuten tepsi nopeasti! Se vois olla ihan ok hankinta kaappiin. Omat nännit on kovilla imetyksen alussa ja saattaa mennä verille ja haavoille. Siihen vaivaan sopii hyvin bebanthen tai joku lanoliinivoide.
 
Hei tuo sinkkivoidehan oli muuten meilläkin kovassa käytössä vauvan peppua ajatellen! Ja sitä käyn kyllä nytkin ostamassa. Ja oli tosiaan nopeatoiminen, ihan yllättävää :D

Kosteuspyyhkeet oli myös itsellä kovassa käytössä, aamuin illoin vesipesu vauvan pepulle, muuten käytin kosteuspyyhkeitä.
 
Itsellä ois edessä kyl jokunen vaate hommata imetystä varten. Olen sinnitellyt raskauden ajan muutenkin pitkälti jo olevilla vaatteilla, vaikkakin napa vilkkuu kun on niin möhkö :D toki ne imetysliivit on jo käytössä kun on mielyttävimmät päällä. pitää yhdet isomman koon liivit hommata synnärille mukaan otettaviksi ^^
 
Mä käytin pääasiassa kestoliivinsuojia ja niit on läjä odottamassa jemmassa. En ostanu yhtään kertsejä ja ei niistä olis oikeen iloa ollukaan.. mut pieni läjä oli erilaisia näyteversioita mi pidin hätävarana mukana. Lansinohilla oli kivat mut ne oli kyl kalliitki! öisin nukuin harso liiveissä kun maitoa tuli ihan valtoimenaan :meh: villaset suojat oli etenki talvella ihanat.. ja lancinohia kandee hankkia tisseille mut sitä taiski tulla äitiyspakkauksessa nyt?!
Meil ei oo mitään babyöljyjä tai shampoita käytetty.. liberon kassista tullu näyteöljy pyörii tuos esikon laatikos edelleen ja se näytepesuaine on riittäny tähän asti :) nyt ostin ekan jonku babyshampoon sille ku alkaa se näytepullo olla finaalis..
Keittosuolatipat ja tops puikot on hyvä olla, sit jos napatynkä erittelee ni septidin myös. Sinkkivoidetta pitäis käydä ostaan, se oli vaippahautumiin kaikkein paras. Särkylääkettä saa antaa ilman reseptiä vasta 3kk ikäsille joten sitä en hommais vielä. Mut itelle kandee kyl olla lääkettä jemmassa kun ohan se alapää aika jyränalle jääny alkuun!
Oon siirtyny pumpulilappujen sijaan käyttään kestolappuja ni saa nähdä kuin ne toimii vauvan putsailussa. Imetysliivejä mul oli yhet valmiina ja ihan siin alkuvaiheessa synnäriltä saadut yhenkoon harsoversiot oli parhaat kun sinne sai harsoa ja kaalinlehteä ja mitä millonki tungettua lievittämään tukalaa oloa :wtf:
 
Onko joku kokeillut täyttää Doomoo softy imetystyynyä? Löysin kirpparilta 2 € sinänsä hyväkuntoisen imetystyynyn, mutta täytettä pitäisi hiukan lisätä. Täyte on nyt sitten hommattu, mutta vaikuttaa melkoisen sotkuiselta hommalta... :D Onko kokemuksia/vinkkejä?
 
Muokattu viimeksi:
Ei oo kokemusta, mut mitä teen koko tyynyn ite ja huomenna käyn täytteet ostaa nii katotaan mistä kaikkialta niitä löydän. :'D
 
Luulin jo että kyllähän meillä kaikki alkaa olla hankittuna... noo, rupesin ylös kirjaa mitä huomenna pitää ostaa kun 'isolla kirkolla' käydään miehen kanssa, nii perhana kun tuli sivullinen tavaroita listattua. [emoji16] toivottavasti kärsii vielä kauppoja kierrellä, en ehkä enää parin viikon päästä jaksa minnekään lähtee lyllertää kun oli viimeksikin nii hankalaa.
 
Aivan mahtava keksintö Stokken kokoontaitettava kylpyamme ja tuki siihen! Pelasti kyl meiät ku aika iso tila olis pitäny kaivaa normi kylpyammetta varten jostain muuten :-D
 
Aivan mahtava keksintö Stokken kokoontaitettava kylpyamme ja tuki siihen! Pelasti kyl meiät ku aika iso tila olis pitäny kaivaa normi kylpyammetta varten jostain muuten :-D

Me hankittiin myös noi, ihan super hyvät, kun saa piiloon, eikä tarvi isoa ammetta tunkea mihkään! [emoji106]
 
Meillä kans tuo kylpyamme. Eihän se mikään kaunotar ole, mutta ois ollu aika sovittaminen pieneen kylppäriin normiamme...
 
Meillä onneks saa saunaan lauteitten alle punkan :D
 
Stokken amme on kyl pop. Meilläki tommonen 10cm rako pyykkikoneen ja suihkuseinän välis tuol minikylppäris mihin näppärästi menee tuo taitettava. Ahkerassa käytössä taaperollaki :) Normiamme ei mahtus mihinkään :shifty: sitä vauvatukea meillä ei siihen ollu ja hyvin pärjättiin..
 
Mun piti tuossa hätäpäissäni käydä ostamassa edes muutaman imetystopin ihan varalta jos pitää synnärille lähteä extempore. Harmittavan hintavia nuo pitkähihaiset imetyspaidat, joita tahtoisin myös. Aivan ihanat muuten ovat tukisukat mitä kappahlista löytyi ^^ ei kuule turpoile jalat.
 
Mä olen myös etsiskellyt imetyspaitoja. Ostin edellisellä kerralla mamalicouksen paitoja, mutta niiden luukkutsydeemit on ihan hanurista. Boobilla on ihania ja tosi toimivia, mut hinnat onkin sitten ihan eri. Oon koittanut nettikirppareilta bongata...mut nuo boobit myydään siellä myös eteenpäin tosi nopsaa..
 
Mulla meni kotona tosiaan ihan h&m:n perus imetystopit ja päälle neuletakkia, sitte ostin pari nätimpää paitaa ihmisten ilmoille. Isokaula-aukkoset paidat toimi hyvin.
Nyt teen itte vaatteet kun ne tosiaan on tosi kalliita ostaa valmiina.
 
Olen ostanut erimerkkisiä raskaus/imetys yhdistelmäpaitoja jo raskauden aikana. jos imetys onnistuu osaan ommella itse lisää niiden mallien perusteella! hinta/käyttö suhde voisi kyllä olla parempaa näissä äitiys ja imetys vaatteissa.
 
Mites isorintaset, onko kokemusta h&m imetystopeista?

Eli siis xl esim kokona muuten varmaan hyvä mut meneekö kannut sinne kankaiseen lokeroon kun siinä toppien yläosassa on sisäpuolella vai ei? :D Ei o kyseistä kauppaa tällä paikkakunnalla enkä jaksais tilata sovitettavaks..
 
Mä ostin h&m imetystoppeja kokoa s ja kannut on tätä nykyä kokoa 75F ja sekin alkaa olee kohta pieni. Normaalisti rintsikoiden koko on 75-80 B tai C. Ei tunnu kovin loogiselta näin radikaali kokojen välillä seilailu. Mut joo, niissä topeissa se tissiosa on aika jämpti, mut muuten mun mielestä aika isoa kokoa. Mä en varmaan hanki muita imetysvaatteita ku rintsikat ja ne topit. Käytän muutenkin melkein kaikkien vaatteiden alla perustoppia, siitä sit vaan päällimmäinen paita ylös ja alimmaisesta tissi esille. Toivottavasti nää kannut ei ihan kolmea kuppikokoa enää kasvais!
 
Takaisin
Top