Hankinnat

Me ostettiin käytetty Manduca. En myöskään kokeillut tulaa tai manducaa aiemmin, lueskelin kyllä paljon molemmista. En osannut päättää kumman ottaisin, joten hinta ratkaisi tällä kertaa. Käytetyssä hyvä asia oli myös materiaalin pehmoisuus, kokeilin myöhemmin kaupassa uutta ja oli vähän jäykempi. Molemmat varmaan ihan toimivia :)
 
Meillä Tula. Nyt pötsin kanssa ei tietysti istu mitenkään päin, mutta toivon, että meistä tulee parhaat kaverit :)
 
Kävin hakee tässä lääkärireissua ennen lastentarvikkeesta babyboxin, sormet syyhyäis avaamaan, mutta odottelen kunhan kotio pääsen.
 
Sonjuska, ei kannata odottaa liikoja, mun mielestä se boksi oli aika pettymys... Mm. se vihreä rätti, mikä sen funktio on? :bored:
 
Kaikki mikä on ilmasta on ihan jees! :D lastentarvike on siis liike, sen nettisivujen kautta voi käydä täyttämässä lomakkeen millä saa ilmasen babyboxin, pitää noutaa koodilla lähimmästä lastentarvikkeesta. On siis kaikkee pientä sisällä.
Mulla näemmä tutti, pari vaippaa, puhdistuspyyhkeitä, kylpyöljyä ja alennuskuponkeja.
 
Mä annan ääneni Tulalle, mutta en oo manducaa kokeillu. Manducat on vaan nii rumia :D Mutta tosiaan, melkein kannattaa mennä kantovälineliikkeeseen kokeilemaan koska toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Tula menee paremmin pienille, manduca isommille. Tulas on hieman leveämpi paneeli, jolloin menee pidempään, mutta manducas on integroitu vauvatuki kun tulaan pitää ostaa erillinen. Kannattaa kattoa kantotukihenkilöä vaikka alueelta niin saa vinkkejä ja apuja ja pääsee mahdollisesti kokeilemaan eri vaihtoehtoja :) vielähän löytyy siis ergo, wombat, kokadi, lennylamb (minkä ostaisin heti jos ei olis nii kalliita) yms. Facessa on hyvät kantoväline keskustelusivut :)

Hoitolaukusta, mulla oli esikoisen aikaan kauhia ressi siitä. En löytäny mistää sellasta, minkä olisin ulkonäöllisesti kelpuuttanu, joten ensi meillä oli reppu ja sitte ostin h&m ison mustan keinonahkalaukun, missä on kaks vetoketjutaskua ja sisätaskuja pari. Se on ollu ihan huippu ja sen saa hyvin matkarattaisiin! Ja sen kans kehtaa liikkua isommallaki kylällä :D
Ja meillä molemmilla isovanhemmilla on matkasängyt, joten poika nukkuu niis ku ollaan vierailulla eikä tarvi itte raahata mitää mukana. Jos ollaan muualla oltu nii poika on nukkunu välis.

Meillä alkais kaikki olla kans valmista. Toki esikoiselle tuli kaikkit tarpeellinen hommattua nii enää ei tarvi isoja hankintoja tehdä. Me ostettii muut uutena, paitti sänky ja hoitopöytä. Nyt pitäis tuplasänky hommata, mutta isi lupas sen tehdä. Tekee siis semmosen kerrossängyn, missä esikoinen nukkuu lattiantasos ja tulevalle on pinnasänky yläpuolella. Vaatteita on esikoisen ajoilta paljo, mutta alan tehdä itte enempi ja korvata valmisvaatteita niillä :)
 
Niin ja itkuhälyttimet on kalliita! Me ostettiin philips, koska en luota muihin merkkeihin :D ja halusin semmosen missä molemmat yksiköt toimii sekä patterilla että verkkovirralla. Meillä kans ku on kakskerroskämppä nii pitää olla hälytin.
 
Hei huomasitteko että philipsiltä oli tullut älypuhelin versio itkuhälyttimeen? Mua houkuttaisi kokeilla :)
 
Me ostetaan radiopuhelimet, saa sit ukkokulta kavereiden kanssa lasketellassa ja metällä käydessään ottaa ne matkaan jos ja kun ei muuhun tarvita.
 
Eilen saatiin mun siskolta turvakaukalo ja matkarattaat sekä fb:n roskalavalta ilmaiseksi vaunuihin eläimiltä suojaverkon. Katsoin kuvaa aikaisemmin, että hirveän iso kötös se suoja, mutta livenä olikin ihan siro ja menee hyvin meän vaunuihin suojaksi :) hommaan myös nuo liberon ja lastentarvikkeen ilmaiset näytepussukat. Lastentarvikkeen näytepussukka pitää hakea liikkeestä.

mie ajattelin kokeilla puhelimiani miehen kanssa itkuhälyttimen osassa, kun on niitä sovelluksia saatavilla. Ja onhan noita varapuhelimia meillä sen verran että vois niitäki käyttää itkuhälyttiminä.

itse tuossa mietin, että sitten jos/kun hommaa rintapumppua niin millainenhan on parhain. käsikäyttöinen vai sähkökäyttöinen jne. mistä tietää mikä pumppu on hyvä omille rinnoille sitten?! kun eihän maidon määrääkään voi tietää etukäteen :D ja millainen lypsykone on parhain, muutako kokeilemalla.
 
Runoilijatar mä mietin kans esikoisen aikaan tuota rintapumppuasiaa, päätin oottaa sen ostoa vasta synnytyksen jälkeen, ja sinä päivänä ku synnäriltä päästiin nii mies sen haki kaupasta ku maito alkoiki nousta vauhdilla. Onneks mies osti mendelan sähköpumpun, nimittäin maitoa tuli luovutettavaksi asti. Mulla oli myös käsipumppu, jolla välistä tyhjäsin toista rintaa yhtä aikaa. Mutta nopiaa siinä käsi väsyi.
Nyt jos olisin saanu valita olsiin ehkä halunnu aventin sähköpumpun ku siihen olis saanu tuttipullon suoraa kiinni mutta ostos tuli nii nopiaa että ei ollu vaihtoehtoja :D mutta tuo on hyvä ku toimii sähköllä ja pattereilla ja helppo ottaa mukaan, ja sain alennuksesta siihen vielä 4 lisäpulloa, kuljetuslaukun sekä kylmälaukun!
 
Minä sain kotoo 20 vuotta vanhan ainun rintapumpun, sitä voi käyttää käsin tahi sähköllä. Kelpaa varmaan mulle, ei juuri käytön jälkiä näy ja uudet on ihan samanlaisia, että löytyy viel varaosiakin.
 
Itse olin tosi tyytyväinen lastentarvikkeen babyboxin sisältöön. puhdistuspyyhkeille tulee tarvetta kyllä varmasti ^^ tuli tosiaan ihana tutti, kertsivaippoja, puhdistuspyyhkeitä, alennuskuponkeja, vauvan kylpysaippua ja pyykinpesunestettä. mies innostui alennuksessa olleista vauvaleluista ja osti niitä ja samalla kasan tuttipulloja hommattiin kun oli niin ihanan retrokuosisia :D en edes tiennyt että tuttipulloista saa sitä imuvastusta muutettua :D
 
Mun babyboxissa oli pari kuolalappuja josta toinen tosi söpö me&I, sukkia, vaippanäytteitä ja tuttipullo jossa säädettävä imuvastusta! hienoja tavaroita, olen tyytyväinen :)
 
Tässä näkyy meidän hoitolaukkua, jonka bongasin torista edulliseen 15 e hintaan. En tiedä onko se hillittömän iso vai vaunut vaan snadit, mutta näyttää ainakin livenä aika massiiviselta.. :p Oon kuullu kaikilta tutuilta että hoitolaukku ei voi olla liian iso, vaan et se on aina täynnä kaikkee "tarpeellista"... Tonne mahtuu kyllä hyvin tavaraa, ja sisällä on termopussi tuttipullolle (tai kahvimukille miehen mukaan), ja on hoitoalustaa ja likavaatepussia jne.. toi olkahihna on aika hyvä kun on tosi leveä ja sen saa kiristettyä lyhyeksi tossa sivussa olevalla klipsillä niin ei roiku maassa. Mut väri oli tärkein kriteeri, kun halusin jotain piristystä mustiin vaunuihin :grin En myöskään halunnut mitään käsilaukkumaista hoitolaukkua, kun ne ei tuntunu kovin käytännöllisiltä ja miehellä meni raja tuon laukun kanssa, ei varmaan olis suostunut kannistekelemaan pinkkiä käsilaukkua... :rolleyes:

View attachment 47456

Miten tuo vaunuverho on kiinni? Itekkin haluaisin tehä kun on muuten niin tylsät harmaat. :)
Meillä vielä turvakaukalo hankintalistalla ja sitteri ja leikkimatto. Sit tietenkin mitä pientä tarvihtee, vaipat ym.tarvikkeet.
 
Miten tuo vaunuverho on kiinni? Itekkin haluaisin tehä kun on muuten niin tylsät harmaat. :)
Meillä vielä turvakaukalo hankintalistalla ja sitteri ja leikkimatto. Sit tietenkin mitä pientä tarvihtee, vaipat ym.tarvikkeet.

Se on kiinni viidellä tommoisella "suihkuverhon renkaalla" tai sen tapaisella. Niille oli joku hienompikin nimi.. Ja alaosassa on narut et voi sitoa vaikka työntöaisaan.

Niille jotka ei osaa tai jaksa itse ommella vaunuverhoja, niin tori.fi:n kautta löysin jonkun käsityöläisen joka tekee noita noin 10 €/kpl ja postikulut oli 2,20 kahdelle verholle. Oli paljon kivoja kuoseja. :joyful: Meinasin itse teetättää noi kaverilla, mutta en löytänyt kivoja kankaita eurokankaasta enkä oikein netistäkään mieluisia (ainakaan edullisia).

Kiva että muutkin on ostamassa vauvalle sitteriä ja leikkimattoa ennen syntymää, oon saanu kuulla paljon paheksuntaa sukulaisilta ku oon puhunu sitterin ym. ostosta, että miks sitä nyt jo tarttis hommata jne... Ei-raskaana olevien tuntuu olevan käsittämättömän vaikea ymmärtää, että miten sitä ei vaan malta olla ostamatta vauvalle "kaikkea" valmiiksi jo ennen syntymää, ja varsinkin kun on eka lapsi kyseessä niin sitä haluaa tehdä jotain kun jännittää niin pirusti ja kaikki on niin uutta :grin
 
^^just tota kun wadalmakin sanos että ihmiset vaan kunmastelee että miks nyt jo ja ei niitä pitkään aikaan tarvii... No ensinnäkin helpompi sitten kun tulee tarpeen niin ne on jo ja sitä tosiaan et niin malttamattomana odotat bebeä niin miten voisit välttää ostohimoja :D
 
Ja muutenkin; kun vauva syntyy niin sillon on niin paljon muutakin tekemistä ja mietittävää! Parempi olla tavarat valmiina jo ennen vauvan syntymää ! :) Ainakin mun vahva mielipide :D
 
Takaisin
Top