Hankinnat

Ittellä hoitolaukkuna nyt ollut olkalaukku jota joskus käytin koululaukkuna. Olkalaukussa oli säädettävä olkahihna niin sai juuri sopivasti sit laitettu vaunujen aisaan roikkumaan ilman että roikkui jaloissa asti :)

Meille saapui vihdoin eilen vaunut ja on ne vaan ihanat! ❤️ :) Tosin yllätyin miten isoja ylipäätään vaunut on, tottunu vaan pienenä viimeks nukenvaunuja työntää :D
Nyt alkaa aikalailla olee kaikki tärkeimmät hankittu, enää pienten hoitotarvikkeiden hommausta ja loppujen vaatteiden pesua :) Ainiin ja mun ihana lämpöpussi on vielä postissa matkalla!

Suosittelette tollasta lämpöpussia hankittavaksi? Millasella säällä kannattaa käyttää ja paljon vaatetta sinne alle laittaa?

Onhan tommonen esimerkiks eisbärchenin paksumpi lämpöpussi TODELLA lämmin. Esikoisella ei voitu käyttää kun aivan kovilla pakkasilla, koska hikos ihan sisävaatteet+töppöset+käsitumput+kypärämyssy -setillä. tokalla meni sit vähän useammin kun palelevaa sorttia. Meillä esikoisella sit oli käytössä se 4-vuodenajan lämpöpussi ja se tuntui sopivammalta noin lämminveriselle tapaukselle :) Kylmemmillä keleillä sit laitoin peittoa/äp-makuupussia lisäksi. Mutta joo, suosittelen! Vähentää pukemisen tarvetta huomattavasti. Se vaan täytyy kokeilla, et mitä sinne kannattaa pukea päälle.

Mulla oli kaverilta saatu hoitolaukku. Pari kertaa kokeilin, sitten se jäi käyttämättä. Tavarat ovat kulkeneet tilanteesta ja tarpeesta riippuen repussa tai olkalaukussa. Olkalaukku vaunun työntöaisaan roikkumaan ja reppu selkään tai vaunujen alakoriin.

Ite en aatellu hommata lämpöpussia ollenkaan. Ajattelin pärjätä äp-makuupussilla ja taljalla. Sekä tietenki toppapuku on olemassa sekä kaukalopussi. Jollain noiden yhdistelmillä.

Eiköhän nuo saman homman aja kuin tuo kaukalopussi :) Ittellä ny esikoisen kohdalla kävi tuuri kun esikoisen kummin veli oli vauvalleen ostanu tuollaisen eisbärchenin ja sit ne sai samanlaisen lahjaksi niin antoivat toisen sit meille :) Nyt varmaan tulee käytettyä turvakaukalossa tuota pussia kun tupliksien mukana saatiin topattu kantokassi :) Ja tilanteen mukaanhan sen näkee mitä sitä tarttee :) Kattoo ny kui kylmä tuo joulukuu tulee olemaan, mutta sairaalasta lähtiessä eka kertaa kotia niin silloinhan sitä eniten tarttee sitä vaatetta ja lämpöä pienokaiselle :)

Mä löysin tuollaisen eisbärchenin kirppikseltä kympillä. On kyllä niin iso, että menee vasta vuoden tai kahden vanhalle... Mutta pakko oli ostaa, kun noin halvalla löysin.

Kyll meillä tuossa eisbärchenissä oon ihan vastasyntynyttäkin oon pitänyt :) Onhan se iso sellainen pienelle, mutta sopii sinne sit ainakin tarvittaessa vaatetta alle ja ehkä jokin peittokin :)

Mutta kun tuo on niiiiiin iso. Vauva mahtuisi talvella pelkkään huppuun :D En nyt pysty siitä kuvaa laittamaan, mutta siis tosiaan lähempänä kaks vuotiaan kokoa...

Juu toinen pussi on 95cm pitkä ja toinen on 80cm pitkä. Meillä tuo 80cm. Eisbärchenin tiedoissa lastentarvike.netissä lukee että vastasyntyneestä 4kk asti :D Kyllä se vastasyntyneellekin minusta menee, tuosta isommasta koosta nyt en osaa sanoa. Mutta tuo isompi koko ei mee turvakaukaloon ku siin ei oo aukkoja vöille.

On tuossa meidän pussissa vyönaukot. Pitää mittarilla kotona, kumpi tuo nyt sitten on. Kyllähän se isompikin lapsi istuu vöissä, että sinänsä hyvin ymmärtää... Kattotaan.

Se on sit pienempi. Ainakin mitä kattelin itte netistä. Kyll se tilava on varsinki alkuun mutta kyllähän sen pienen saa alkuun topatakin suht hyvin :) ja sen hupun ku saa kätevästi vedettyä naruista kasaan :)

Mun mielestä ku nää on talvella sen verta pieniä nii kaukalopussi ajaa toppspussin virkaa myös vaunuissa. Jaa aion mää käyttää tota eisbärchen rataspussia vauvalla kun edelliselle on sellanen hommattuna. Sen hupunhan saa pienennettyy nauhoilla ja se jalkopään tyhjyys ei haittaa mitään :)

Esikoisen kanssa käytin ittekin tuota kaukalopussia vaunuissa :) ja mieluummin tilava ku ahdas :)

Oijoi... kaverin luota tarttui pikku vauvan vaatteita mukaan pari kassillista :) pääsee niitä pyykkäilee ja laittaa valmiiksi <3

Mä oon pessyt ja viikannut kaikki vaatteet lipastoon sitä mukaan, kun olen niitä hankkinut. Eli jotkut vaatteet kerkee olla siellä puolikin vuotta. Pesenkö mä ne (jo puhtaat) vaatteet vielä lähempänä h hetkeä? Ite toki käyttäisin ja voi olla, että näin ekan lapsen kohdalla oon vähän ylihuolehtivainen. :o

Itse ajattelin ruveta peseen pienimpiä vaatteita siinä rv30 jälkeen. Sitten pikkuhiljaa sairaalakassia kuntoon, ja muutenkin loppujen tavaroiden hankkimista :)

Takaisin