Hankinnat

Meillä myös vanha pinnis joka on pitkään kiertäny suvussa :)

Ok :) Mun vanhasta pinniksistä oli pohja rikki :/ ja se oli kyl silti 119 pitkä. Oli kyl harkinnassa, mut ehkä korjataan se mummulaan sängyksi :) tyhmää et nykyään kaikki on niin suurta..

Ootko kattonu jos käytettynä löytyis noita vanhoilla mitoilla olevia pinniksiä? Lastenturvan sivuilla sit taas törmäsin pieneen pinnasänkyyn, oisko ollu mamas & papas -merkkinen.

Aaa no sit :) Mutta hyvä että löytyi kuitenkin pinnis :)

Miehen pinniksessä oli myös pohja rikki, mut minä kätevänä puuseppänä tein siihen täysin uuden appiukon kanssa :) Sit maalattiinkin se uusiks kun maali oli halkeillu. :) Nyt on tukevampi pohja kun entinen ja kestää varmasti vauvan. Entinen oli joku lastulevy kakka, mut tehtiin ihan männystä laudat sinne ja kunnon kiinnitykset :)

Minä ostin vaunutki kirpparilta, löyty modernit ja hienot, vähän piti ruuveja säädellä ku keikkasi sivulle, muuta vikaa ei ollu :) Ei maksanu satasia ees ja yhistelmävaunut :) Pinnasänky meille tulee kans minun omilta pikkusisaruksilta, viis vuotta vanha, jääny tarpeettomaksi varastoon porukoilla :) Tuosta pinniksen patjasta tuli mieleen että minun äiti oli kekkassu sillon ku minun nuorimmainen sisarus synty että siinä äitiyspakkauksessa tuli pohjalla se pehmustepatja että sehän käy pinnasängyn patjaksi jos on kapee pinnasänky. Sillä oli ollu siinä meille tulevassa pinniksessä se äitiyspakkauksen pohjapatja. Ku se laatikkoki käy vauvan ensisänkynä, niinku siinä jutussa sanottiinki niin miksi sitä pohjan pehmustetta ei voi pinnasänkyyn laittaa :)

Wildis, ehkä mekin vielä yritetään, vaikka en oo puuseppä :) ja molemmat papatkin jo pilvenreunalla ohjeita jakamassa ;(

Vaunujen "koristeleluista" (en muista virallista nimeä) eli niistä semmosista "ketjuista", missä on esim jotain pieniä pehmolelua vauvan virikkeeksi. Sopiiko ne mihin vaunuihin vain. Kun vaunuja ei vielä oo, mut löysin ihanan sen lelun :)

Ne taitaapi ihan unisex mallisia olla ja taitavat suurimpaan osaan vaunuista kaikki lelut mennä. Tietysti voi olla jokin poikkeuskin, mutta luulisin että ne kiinnitykset tehty siten että sopivat vaunuun ku vaunuun. Lelussa varmaan lukee jos se sopii vain johonkin tiettyyn...

Tytsy kokeilkaa ihmeessä. Siinä säästää pitkän pennin. :) meillä pitäis mummoiloihin vielä hommata sängyt missä vauvva vois nukkua tai sitten ostetaan matkasänky. :)

Meillä on kyllä hommattuna tuo kehto/sitteri missä voi myös nukkua ja se on kokoon taitettava.

Meillä on kans suunnitelmissa hankkia matkasänky lähinnä kesämökille :) en oo kyl ees miettiny mummoloihin sänkyjen hommaamista..

Meillä ainaki toiseen mummolaan on sen verran pitkä matka, että jos siellä mennään käymään niin on kyllä yökylä reissu ja siks joku sänky sinne hommattava. :)

Me ostettiin kirpparilta 10 eurolla joku tosi basic matkasänky. Painava oli ja vähän hankala koota, eikä kyllä hirveen kauniskaan, mutta eiköhän se asiansa aja :)

Meillä nukku vaununkopassa ku käytii mummolassa. Sit myöhemmin vieressä patjalla (kun itekki nukuttiin patjalla). Päälle 1-vuotiaalle hommattii sit matkasänky.

Carenan matkasänky maksaa jonku 30-40€ ja on tosi helppo koota. Meillä on samanlainen mut eri merkkiä. Ihan prismastaki löytyy (ainaki joskus löytyny)..

Noniin, matka jatkuu ja homma etenee... En mä sitte voinu vastustaa ja tuli kumminkin sitte hommattua se hoitopöytä...:shy:
Tosin päädyttiin kuitenkin vaan Ikean 25 euron halpispöytään, joka sijoittui meidän kylpyhuoneeseen, sille on siinä niin oiva kolo, ja ajattelin,että hinta ei oo niin paha,että harmittais myöhemmin.
Tietty sellanen kokoontaitettava olis ollu vielä parempi, mut ne makso sitten jo vähintään tuplana ton ja tarkoitus ei oo kuitenkaan törsätä rahaa ns "turhiin" juttuihin.
Kylpyamme tarttui samalla reissulla mukaan, Ikean amme on hinnaltaan hyvä ja ihan riittävä meille. Näppärän kokonen kun jossain vaiheessa sitä saa raahata sitte tonne kellariin mukaan, ellei sinne raaski sitten ostaa jossain vaiheessa omaa kuuden euron ammetta :p
Kahden sängyn lisäksi meille on jostain syystä rantautunu vielä matkasänkykin, miestä huvitti,että ei noita nukkumapaikkoja oo kai koskaan liikaa? :grin

Me hommattiin aikoinaan, kun meidän esikoista vielä odotin, niin 300€ hoitopöytä :D saatiin se kylläkin ns. lahjana, mutta itse saatiin kuitenkin valita :) ja kun hoitotasolta ottaa vaan reunukset pois, niin menee ihan tavallisesta lipastosta :)

Kyll se hoitopöytä helpottaa paljon :) Meillä oli alkuun pelkkä hoitoalusta (ei-kovapohjainen) jota käytettiin ties missä sit esim sängyn päälle, mutta oli se hankala ja sit kun selässä on vanha portaan-isku-vamma niin siin selkä kipeytyi suht herkästi. Silloin hommattiin sit pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso Vaunulasta, ja kun päästiin muuttamaan uuteen asuntoon niin saatiin järkättyä vessaan sille tila. Kävi kyll tuuri kun toi samainen hoitotaso mahtui just sentilleen siihen pesukoneen viereen. Mies sahasi vanhan työpöytänsä oikean kokoiseksi sit :)
Mutta eihän tuo 25e oo paha hinta :) Itsekin oisin sellaisen kasattavan halunnu, tai sellaisen seinään kiinnitettävän, mutta eipä sitä ollu oikein järkeä ku en osannu edes sanoa mihin seinään sen ois laittanu kii :D

Ootteko meinanneet kylpytuen hommata? Esikoisen kanssa ei käytetty, mutta onko muilla kokemuksia että onko siitä hyötyä?

Takaisin