Hankinnat

Meillä on käytetty mam:n anti-colic tuttipulloja, ja on olleet hyviä. Pullon imuosa muistuttaa enemmän nänniä, niin siitä on ollut vauvan helppo imeä.
Rintapumppuna oon käyttänyt emma-merkin käsikäyttöstä pumppua, hinta alle 20€, ja ihan asiansa ajaa. Muista pumpuista ei oo kokemusta.
Liivinsuojat oon hankkinu kertakäyttöisinä, en oo niitä jaksanut ruveta pesemään.
Vauvan kylpytarpeet on olleet liberon merkkiä. Vaatteet oon pessy vauvalle 40-60 asteen ohjelmilla, ja pesuaineena käyttänyt samaa kun muidenkin vaatteisiin. Annostellut vaan vähemmän. :) ja harsoja on hankittu sieltä mistä on sattunut löytymään, marketeista/lastentarvikeliikkeistä. :)

Meillä ollut käytössä nuk:n leveäkaulaiset pullot joissa myös toi colic-reikä tutissa.
Rintapumppuna käytin Ainun Medela käsikäyttöistä ja tykkäsin älyttömästi. Muista pumpuista ei kokemusta.
Liivinsuojista suosin pestäviä. Itsellä tuli maitoa niin paljon että kertakäyttöiset tuntui kosteana jäävän tissiin kii ja tuntui että nännit kuivui herkästi ja tulivat kipeiksi.
Vauvan kylpyaineet ollu merkkiä libero, vaikka vastasyntyneelle riittää ihan vesi puhdistukseen alkuun ja suht pitkänkin aikaa.
Alkuun pesin vaatteet ihan 60 harsojen kanssa mutta harsojen käytön vähennettyä käytän ihan 40 asteen ohjelmaa. Pikaohjelmia en oo vauvanvaatteisiin käyttäny. Pesuaineena on bioluvilin pikkujätti sensitive.
Harsot ostin vaunula.fiistä kun olivat halpoja ja sit tilasin sieltä hoitotason samalla.

Nyt toisaalta mietin että ostan ehkä tulokkaalle noi aventin pulloja varuiksi. Esikoinen ei juonut pullosta vastasyntynyt-aikana.

Meillä on noita aventin anti-colic pulloja ja ainun mam anti-colic. Vauvan vaatteet oon pessy 60 asteessa ja minirisk color pesuaineella. Siinä lukee et sopii vauvan pyykille. Harsot ja petivaatteet oon pessy 90 asteessa.

Esikoiselle ostettiin Prismasta pari jotain peruspulloa. Pitäisikin hankkia niihin uudet tuttiosat. Mulla on myös käsikäyttöinen rintapumppu, ihan jotain perusmallia sekin, kaverilta sain. Oisko Ainu merkiltään. Sekä pullot että pumppu jäivät esikoisella vähälle käytölle, kun hän oli sellainen tissitakiainen.

Mä oon käyttänyt kestoliivinsuojia, kertiksistä ei ole edes kokemusta. Hyvin toimivat, eivät tarttuneet kiinni ja pesu meni muiden vaatteiden joukossa.

Esikoinen pestään edelleen pelkällä vedellä, ei siis kokemusta shampoista ja saippuoista. Karstan ja muun nöyhdän poistoon käytettiin kookosöljyä.

Vauvan vaatteet ja vaipat on pesty 60 asteessa. Pesuaineena yleensä LV.

Ja harsot oon ostanut kirppiksiltä.

Älähän stressaa, vielä on aikaa!

Itte taisin siihen karstan poistoon käyttää Liberon sitä hoitoöljyä, se tais tulla siin kassissa minkä sai synnytyksen jälkeen.

Meillä on yks anti-colic pullo (mamin) ja yks sellanen peruspullo. Kesrtoliivinsuojat, hommaa tarpeeksi vaan ja pesee muun pyykin seassa. Vauvan vaatteet pesen 60°c niinku kaiken muunkin. Ja erisan joku nestemäinen hajusteeton pesuaine käytössä joka sopii vauvanpyykille, villalle yms. Harsoja oon ostanu netistä (mm. Vaunula.fi) ja kirppareilta. Ja en käytä vauvalla (enkä taaperollakaan) pesuaineita. Kylpyöljyä maksimissaan jos on kuiva iho.. Vaippoja en hommaa ku paketin ykköskokoo (libero) ja paketin kakkosta. Sitten kaupasta lisää kun tarvii..

En hamstrais ykköstä enempää ku paketillisen. Ne kilorajatki on niin viitteelliset ja täällä synnäriki käyttää kakkosta suoraan. Kysyin ykkösiä tytölle nii sanoivat et niitä käytetään alle kolmikilosilla ja muilla kakkosta. Kotona käytin kyllä sit ykköstä. Ja vaipoista siis puhun :D

Itse en herunu käsikäyttöselle rintapumpulle yhtään, onneks oli myös sähkökäyttönen. Ja esikoisen kanssa en olis selvinnyt ilman rintapumppua, ku jostain syystä toinen tissi meni helposti tukkoon. Pikku2 kanssa ei ollut niin akuuttia tarvetta, mutta tuli käytettyä ku poika nukku välillä niin pitkiä unia että tissit meinas räjähtää.
Nyt en tiedä mitä tekisin, kun kyseinen rintapumppu on jo hajonnut, ollut siis monella käytössä. Haluisin sähköisen mutta en tiedä kuinka paljon olen valmis sijoittamaan, tämä on kuitenkin meidän viimeinen vauva.

Esikoiselle ne 1 vaipatkin tuntu isoilta ku paino syntyessään alle 3kiloo, kyllä sillon tuli ykkösiä käytettyä. Pikku2 oli taas sellanen pullea vauva 3600g että ei montaa pakettia ykkösiä tarvinnu. Kyllä meillä on kuitenkin useampi kun yksi paketti mennyt.

Kannataako siis noita ykkösiä hommata se yks paketti? Ku meillä on vaan kakkosta muutamia paketteja. :)

Omasta mielestä kannattaa niitä ykkösiä se yks paketti hommata alkuun :) Niitä saa sit lisää hommattua kaupasta kun näkee että miten ne sopii :) Ainakin esikoisen aikaan Tyksissä käyttivät kyll ykköskoon vaippoja, ja vaippatasoilla oli ykköskokoa vaan tarjollakin...

Osaakos kukaan sanoa löytyykö Stockmannilta tai Sokokselta Philipsin Avent tuttipulloja? Ku mies sanoi että pitäis lasipullot hankkia ja kun itte haluaisin ottaa noi Aventit käyttöön. Onhan tuossa kyll Citymarket ja Prismakin vieressä mutta ku oon menossa keskustaan niin samalla voisin sieltä hakea sit :) Ultran kunniaksi pakko jotain saada hankittua :)

Sokoksella ei ainakaan taida olla mitään lastenostastoa enää... On supistanut kovin tarjontaa :( Stocka varmempi!

Kävin Stockalla mutta en löytäny enkä saanu myyjää näppeihini :( Sit huomasin Ozbabyn sivuilla että sieltä löytyy. Soitan miehen hakemaan ja kun tulee niin innoissani höpötän että huomenna mennään ostamaan sellaiset niin mies sanoo että hän kävi jo ostamassa <3 Tosin esikoiselle testiin sen isomman mutta joudun lähtee ostaa isompia tutteja siihen :)

Kiitos kaikille taas vastauksista! :) Lahjaksi saatiin pari tuttipulloa (merkkejä en nyt muista, olikohan joku natural touch silikoninen pullo?), toivottavasti kelpaa vauvelille ja tietty vaippakakku :D Pitää käydä prismasta katsomassa rintapumppuja ja lakanoita pinnasänkyyn sekä reunapehmusteita. Ootteko käyttäny synnytyksen jälkeen tukivöitä, jotka auttaa palauttamaan vatsan ennalleen? En muista lukiko jo jossakin nuista..

Me onnistuttiin saamaan miehen kanssa riita aikaiseksi siitä, voiko pinnasängyn jo nyt kasata. Itse olen sitä mieltä, että olisi kätevä kasata pinnasänky jo nyt. Miehen mielestä taas raskaushormoonit olivat pehmittäneet loputkin mun aivosoluista. Aikoi kasata pinnasängyn kun oltiin sairaalassa synnytyksen jälkeen. Mun mielestä on kyllä täysin kohtuullista kasata pinnasänky viikolla 30. Sille on kuitenkin oma paikkansa ja siinä voi säilytellä vauvantavaroita. Välillä tuntuu, että me ollaan miehen kassa Todella eri aaltopituudella tälläisissä asioissa.

Meillä oli mies samaa mieltä esikoista odottaessa että ei sitä sänkyä tartte kasata ennen kuin sit ku se on syntyny. Kuitenkin sit meni vähän aikaan niin sit rv36 tienoilla se kasattiin. Hänellä oli hirveä pelko siitä että jotain menee vielä mönkään. Mutta Barbatipu voit sanoa miehelles että sit on melko useita naisia joilla raskaushormonit pehmittäneet aivosoluja kun useilla ne pinnasängyt on kasattuna jo :D

Me saatiin lipasto kasattua vauvan vaatteille tänään :happy: ja hoitopöytä/ammeyhdistelmä kylpyhuoneeseen viime viikolla. Vaunut ja turvakaukalo olis vielä häkkivarastossa pahvilaatikoissa.. pinnis vielä hakematta sekä kaikkee pientä hommattavana. Pikkuhiljaa hyvä tulee :p

Mie oon kattellu netistä lastentarvikeliikkeiden valikoimia niin tiedän minne meen ens viikolla hypistelemään kaikkia tarvittavia ja puuttuvia :) Pitää yrittää siten ettei tarttuis kovin paljoa niitä ylimääräisiä mukaan :)

Takaisin