Hankinnat

Ei kai ne siellä lipastossa miksikään mee :)

Mä oon kans miettiny, et jos nyt pesen jo ekat vaatteet, niin pitäiskö ne pestä uudestaan myöhemmin kun en halua et ne haisee laatilolta. Ehkä viikkaam ne muovipusseihin ja sieltä sit otan esille lähempänä h-hetkeä. Miehelle just eilen naureskelin, et mahdanko olla nyt vähän ylitarkka. Totesin kuitenkin, että ehkä se mulle sallitaan näin esikoisen aikana.

Ittellä taas tuo muovipussisäilytys epäilyttää ja pesisin uusiksi :D ei kai ne miksikään mee. Varmaan tulee niitä vaatteita useamminkin hiplattua ennen ku saa käyttäjän päälle laittaa :)

Mulla on justiin tällä hetkellä vaatteet pesemättöminä muovipusseissa. Kun ne sieltä vaan pesen, niin kyllä ne laatikoihin laitan jo valmiiksi. Jossain vaiheessa niihin kuitenkin väkisin tarttuu sitä laatikon hajua, niin ei sitäkään voi oikeen estää. Ja tarttuuhan se muovipussin hajukin niihin vaatteisiin..

Pitää varmaan lähempänä nuuskutella vaatteita :) Ja varmaan tuleekin ku moneen kertaa käy vauvan sairaalakassin läpi ja kattoo että onko ny varmasti mieleiset vaatteet mukana ja sit tutkii varmaan laatikoistakin vaatteita :)

Hei ootteko löytäny mistään vauvojen talvivaatteita? Olen jonkin verran kauppoja kierrelly ja nettiä selannu, mutta löydän vaan jotain perus harmaita tai sit jotain lähemmäs sadan euron Reimaa :D En tosiaan sijoita vielä haalariin noin paljoa. Eli koon 56 unisex talvivaatteita, kun ei sukupuoltakaan tiedetä :) ja suht edullisia.

Tori.fiistä ainakin näyttäis löytyvän noita pienen koon talvivaatteita. Muistelisin H&M:llä nähneeni jonkun pienen toppapuvun kaltaisen (en kattonu tarkemmin) mutta en muista että milloin. Uutenahan noista saa varmaan maksaakin ihan kivasti, mutta kun käytettynäkin löytyy ja loppu peleissä noi pienen koon vaatteissa kun ei kulumia tuu ainakaan käytön perusteella ku ei se vauva vielä niin liiku tuon kokoisena :) Tietty sit että kui vanha se on, mutta kattelin että torista sais ihan suht halvalla. Toinen sit missä oon pienen koon vaatteita nähny niin lasten kirpparilla.

Prismasta meinattiin meidän neidille ostaa tummansininen toppahaalari, koot alkaen 50cm ja hintaa 29,90e. H&M:n verkkokaupassa kans näytti edullisia olevan :)

Ja kuinka ollakaan ku Vilijonkk4 kyselee 56 koon talvivaatteita niin eiköhän sit tuoll facen mainoksissa näy mainos vauvojen talvivaatteista :D Ainakin netissä jollakin babypanda.fi sivustolla pitäis olla siis :)

Hmllähän on nyt ihana vauvojen toppis muistaakseni 29,90€. Ite tykkäisin siitä mut ku ne aio hommata toppista ku vanupuku ja kaukalopussi/vaunupussi saa riittää..
Ja mää en aatellu pestä ees 1,5-vuotta säilössä olleita vaatteita. Tytöille tulee siis 1,5 vuoden ikäero ja en pese enää uusiks puhtaita vaatteita. Kuluttaahan se pesu niitä. Muutenki riittää pyykättävää kahen pienen muksun kaa..

Hih :) Mies meni kaupasta ostaa esikoiselle vaippoja niin sanoin että otas näytteeksi yks paketti niitä 1-koon vaippojakin :) Ekat vaipat hommattu tulokkaalle :) Voi että kuumottaa saada ne vaipat hyppysiin :D Sit kun sain ne niin järkytyin kui pieniä ne on, ja todnäk en tykkääkään noista Muumien 1-koon vaipoista :D Esikoisen aikaan en nähny missään niitä vaan oli pampersia ja liberoa, mutta muuten sit osittain oon tykänny Muumeja käyttää, mutta nämä 1-koko oli ittelle yllätys.. Pitää ostaa jokin toinenkin 1-koon vaippa ja verrata :D

Muokattu viimeksi:
Saini ja miksei muutkin kokeneemmat mammat hoi: mietityttää että paljonko noita 1 koon vaippoja edes kannattaa hamstrata? Jos nyt siis oletetaan että pikkuinen syntyy suht täysiaikaisesti?? Vai suoraan varata isompaa...

No siis ainakin itte taisin esikoisen kanssa ensimmäiset pari viikkoa käyttää... Tai ajallisesti hiukan hakusessa, mutta ehkä tuliko jotain 2-4pakettia 1-koon vaippoi käytettyä. Ku onhan noi 1-koon vaipat alle 5kg vauvoille.

Kiitos :) Ja taisi jossain toisessa palstassa olla siitäkin puhetta, että kannattaa olla usempaa merkkiä ja testailla mikä sopii parhaiten.

Itse testasin niitä uusia liberon touch vaippoja esikoiselle, ja täytyy sanoa että tykkäsin. Ovat vaan niin kalliita verrattuna muihin :( Sain näytekappaleen ilmatteeksi siis. Mietin että jos tulokkaalle raaskisi alkuun ainakin ostaa niitä :) Ja pitää kattoa että miten noi vaipat taas menee. Ja juu sitä ei ihan osaa kyll sanoa, että mikä vaippa sopii kenenkin vauvalle :) Helpoimmalla pääsee kun valitsee ensimmäisen oman mielen mukaan ja ostaa sen yhden paketin sitä niin sit jos ei tykkääkään niin sit helppo vaihtaa :) Ja ainahan miehen voi vaippakauppaan laittaa tarvittaessa :D

Tuli tänään netistä tilattua äityispakkaukseen "reunukset" kun olisi tarkoitus käyttää sitä sänkynä alkuun, koska tuo pinnasänky on niin suuri! Kaikkea ne keksiikin ja kaikkeen sitä hurahtaakin :grin No jaa, jopa mun pihi mies myönsi, että on ihan hyvä ostos, tilaa vaan :)

Miun äiti teki esikoisen äippälaatikkoon reunukset. Itte valitsin kyll kankaat. Ei kyll pehmustetut ollu :)

Varoitus! Tulossa hölmöjä kysymyksiä taas: Millaisia tuttipulloja olette hankkineet? Onko joku tietty merkki, joka olisi varma ostos? Kokemuksia manuaalisesta rintapumpusta? Onko livinsuojuksia järkevämpi ostaa kertakäyttöisiä vai kesto? Mitä shampoota,saippuaa, öljyä, kannattaa ostaa vauvalle, olisiko esim. Aco hyvä merkki? Kokemuksia? Millä ohjelmalla pesette vauvan pyykit ja minkä merkkisellä pyykinpesuaineella? Mistä olette ostaneet harsoja vauvalle?

Menemme tulevana viikonloppuna valitsemaan emmaljungan yhdistelmärattaat ja turvakaukalon. Samalla pitäisi ostaa muutakin härpäkettä.. Aina kun luulee, että nyt on hankinnat hyvällä mallilla, niin hoksaakin, että taas puuttuu jotakin! Stressi!

Takaisin