Hankinnat

Käyny kyllä mielessä että kasaan itse, mutta osat on ullakolla, enkä uskalla niitä sieltä yksin enää rueta koluamaan alas.. :)

LilMinni, joo muuten, mutta meil menee kyl sillai että mussa taitaa olla meistä enemmän insinöörin vikaa, ja mies osaa kyllä käyttää tätä hyväkseen. Tänäkin viikonloppuna sain ihan kaikessa rauhassa koota meidän vaatehuoneen korisysteemit uuteen kokoonpanoon, eikä mitään liikehdintää ollut havaittavissa! :D

Te joilla on useampia lapsia niin kysymys turvakaukaloista. Kannattaako hankkia jalustallinen vai ei? Esikoinen on 1v10-11kk ku tulokas tulee niin mietin sitä autorumbaa sit että onko jalustallinen yhtään helpompi vai onko tämäkin vain asennekysymys lähinnä?

Mä sain tänään lastenvaunut hankittua. Nyt puuttuis vielä se oma koti.. :nailbiting: eli asuntoa ei vieläkään ole löytynyt! Mutta ehtii vielä!

Ehdottomasti jalusta :) nopeuttaa ja helpottaa jatkuvaa kaukalon siirtoa huomattavasti :) ja takaa myös oikein kiinnityksen joten on turvallisempi

Meilläkin jalustallinen! :) osaks siks että kaverin vauvan kaukaloo kun vöilä vedettiin kiinni ni kävi ilmi että on volvossa nii lyhyt turvavyö että tosi hankala saada kiinni ja miulla ei voimat siihen riittäny. :( niin jalustan ku kerran asentaa niin kaukalon käyttö helpottuu :)

Niin joo.. Meilläkin tais olla esikoisen kaukalon kanssa ongelmaa saada turvavyö riittämään. Joutui muistaakseni kallistaa kaukaloa että sai sinne. Miestä ärsyttää ku se vie yhden istumapaikan sit vaikka eipä se yleensä ketään autolla kuskaile ku meitä :D Mutta se jalusta taitaa olla helppo kiinnittää turvavöilläkin? Meillä kun ei isofixei ole :(

Jalustat on usein helppoja kiinnittää ihan vöilläkin kuhan on turvavyöjalusta (kaikkia isofix jalustoja ei voi kiinnittää vöillä) ja myös helppo jalusta heittää konttiin jos ny joku kyytiin tulis :)

Mä kävin sen pupun Keravan citymarketista mut oon kyl huomannu että monesti ne saattaa olla hiukka eri aikaan eri paikkakunnilla.

Mekin ostettiin viikonloppuna kaksi pakettia vaippoja, että saatiin se pupu :D Kunnon mainonnan uhrit...

Mistä kaupasta ja millanen tarjous toi pupu-vaippa juttu on?

Cittarissa oli että kahden libero touch vaippapaketin ostajalle pentik pupu kaupan päälle

Ostettiin besafen IZI go x1 turvakaukalo ja telakka. Verkkokauppa.comissa maksoi 224,85! Mahtaakohan olla hyvä? Onko kellään kokemusta?
9d89fca36adbb631f25107ff7c94a40a

Itse jouduin lähettää miehen kaks päivää kotiutumisesta ostamaan rintapumppua (arvatkaa oliko mielissään :D ). Se kai riippuu että miten maitoa alkaa tulemaan. Ittellä tuli erittäin runsaasti ja onneksi pumpullekin sit heruin helposti :) eli omassa tapauksessani ois pitäny etukäteen hommata mutta ku ei sitä etukäteen tiedä.
Ittellä on tuo Ainu Medela käsikäyttöinen ja oon siitä tykänny :)

Kattelin tuota Ainua ja Philipsin Aventia käsikäyttöisenä tänään kaupassa. Pullotkin pitää varmaan olla samaa sarjaa ellei sit kaatele pullosta toiseen pumppauksen jälkeen. Ääh, vaikeita päätöksiä :hilarious:

Kävin tänään ostaan kaikkea perustarviketta esim. vaippoja, harsoja ja sinkkivoidetta sekä sitterin ja unipussin vauvalle. :happy: Vielä puuttuis pinnistarvikkeineen. Itkuhälyttimenkin olin aluksi ajatellut ostaa, mutta aloin miettiin, ettei taida olla tarpeellinen meillä. Asunnossa neliöitä vajaa 60, joten eiköhän hyvin kuule, jos toisella on joku hätänä.

No meillä ei ole samaa sarjaa pullot. Olisihan se kätevää. Itse kuitenkin esikoisen kohdalla jouduin pakastamaan maidon ja maitoa pumpatessa ei esikoinen koskaan sitä juonut pullosta. Siinä mielessä ei ollut meillä merkitystä että pullot ei samaa sarjaa olleet.

Kävin eilen ostaa pienelle oman peiton ja tänään ostin vanupuikot ja tutit valmiiksi :) sitterinki kaivoin varastosta ja pesin sen päällisen :) meilläkin vajaa 60neliöinen asunto mutta meillä ny itkuhälytin on. Kyll sitä kuulee jos esikoinenkin herää päikkäreiltä. Mutta sit jos pyykkikone tai astianpesukone ollut päällä nii sit usein joutunu käydä tarkistaa. Esikoinen ku harvoin heränny itkien. Yleensä saattaa vaan kiekasta äännähdyksen ilmoittaakseen että on hereillä :) mutta ehtii sen myöhemminkin hommata. Meillä hommattiin ku likka oli 6kk.

Tosta maidon pakastamisesta sen verran, että miten pakastatte sitä? Mikä olis kätevin tapa tai todettu hyväksi ja toimivaksi? :)

Itte oon ihan pakastepussiin laittanu ja sit pakkaseen. En kyll tiiä onko parempiaki tapoja mutta näin äiti opetti :)

Mä ostin ihan prismasta jonkun 18euroo maksavan rintapumpun ku aattelin jos ei sitä sit tarvii, niin ei harmita. Ja siihen menee ainakin aventin tuttipullotkin kiinni. :)

Takaisin