Hankinnat

Mitä noissa hoitolaukuissa teidän mielestä kannattaa ihan ensiksi katsoa? Ja tarvitseeko edes juuri tuota tarkoitusta varten olevaa laukkua, vai saisikohan jostain jo omistamastani laukusta (mahdollisesti pienillä muutoksilla) sopivan?

Itse olen tähän astisessa elämässäni tykännyt kantaa yleensä mukanani reppua. Noita hoitolaukkuja on kai olemassa reppumallisinakin, mutta se ei varmaankaan kaikissa tilanteissa ole kätevin ratkaisu...:wideyed:

Mulla on hoitolaukkuna alle 20e maksanut läpällinen ja monilokeroinen olkalaukku Citymarketista. Ei siis ole hoitolaukku oikeasti vaan joku Jansportin tms laukku. Paremmin kuin hyvin ajoi asiansa monta vuotta tuon nuorimmaisen kanssa ja edelleen kunnossa jos ei kuvioinnin kulumista lasketa. Läpässä on yksi vetoketjutasku, sivuilla ulkopuolella pari pientä läpällistä taskua, ulkopuolella takana iso tarrallinen tasku, sisällä kolme pientä verkkotaskua ja yksi tarrallinen tasku. Kannattaa siis tutkia myös ihan tavallisten laukkujen sopivuutta hoitolaukuksi.

Emmmi, Tärkeintä lienee, että on tilaa kaikelle dille mitä uskot tarvitsevasi vauvan kanssa liikkuessa ja mieluusti omille tavaroille ettei montaa kassia tarvita. Esikoisen aikaan mä käytin aina reppua muutenkin niin toki myös hoitolaukkuna. Hoitolaukun pointti toki on myös usein se että voi roikottaa rattaiden aisassa niin ei tarvi kantaa ja toisaalta on aina lähtövalmiinakin. Ja parempi jos saa helposti irti aisasta ja on hyvä kantaa silloin kun rattaat jää jonnekin ja lapsi matkustaakin sylissä.

Mut mä olen huono vastaamaan millainen hoitolaukun pitäisi olla kun en ole sellaista ikinä tarvinnut joka olisi hoitolaukuksi tehty :D Mä arvostan sitä että laukussa on selvät paikat kullekin tavaralle ettei tarvi niin paljoa penkoa kun nopeasti tarvii jotakin. Mitään integroituja hoitoalustoja en ole kaivannut vaan mukana on kulkenut muovifroteen pala tai ns kertakäyttöinen hoitoalusta jota on käytetty meillä kunnes likaantunut.

Juu toki hoitolaukuksi käy ihan mikä vaan..vaikka muovikassi :D Mut mä nyt halusin oman näköiseni, tilavan hoitolaukun :) Niin vähän tässä on voinut itseään hemmotella millään uusilla vaatteilla niin suon itselleni tämän "asusteen" :)

HappyMom2016, ehkä minäkin kuitenkin panostan ainakin vähän muovikassia enemmän :joyful: (Mutta katson nyt ensin, löytyisikö vaikka omien varastoiden kätköistä joku sopiva.)

Mulla ei oo mitään ylimääräistä kaapeissa...oon laittanut kaiken kirppikselle :D Löytyy siis vaan pari bilelaukkua, treenikassi, nahkainen iso putkikassi ja nyt käytössä oleva olkalaukku :) Toki jos löytyy niin mitä sitä turhaan hankkimaan..

Me kun ostettiin käytettynä nuo yhdistelmävaunut, eikä siihen kuulunut kauppaan hoitolaukkua niin halusin ehdottomasti saman merkkisen hoitolaukun kuin nuo vaunut on. Löysin sitten alennuksesta semmoisen.

Ompa hieno Happymom! Just sellainen kuosi, että itsekin voisi ostaa. Toinen ois nahkainen, mulla on joku fiksaatio aitoon nahkaan =D.

Mulla vaan on niin paljon laukkuja, että en viiitsi ostaa erikseen hoitolaukkua. Sen sijaan katsoin, että varsinkin ulkomailta saa tilattua todella käteviä muokattavia "files":seja tai muita järjestelijöitä laukkuihin. Rattaisiin saa myös helposti ne koukut/kiinnikkeet laukulle.
Myös erillisiä hoitoalustoja myydään tai on helppo tehdä itsekin. Samaten ajattelin, että erillisissä "taskuissa" olevat tavarat saa siirrettyä helposti laukusta toiseen, eli mieheni voi käyttää omaa laukkuaan jos tarvitsee. (Lue oikea syy= minä voin vaihdella laukkuja päähänpistojen mukaan =D)

Ostin tänään vauvalle sitterin, josts kolme nallea roikkui ozbaby nimisestä lastentarvikekaupasta. Samalla reissulla mukaan tarttui vauvan ensifarkut koko 56 cm. Sitten ostin vielä sinisen vauvapyyhkeen Tokmannilta.

Ozbabyn liike on Turussa länsikeskuksessa. Mainostivat mullekin sitä verkkokauppaa. Mun itseasiassa piti mennä Vauvatalo Johannaan, mutta en ollut varma sen sijainnista.Löysin sen Ozbabyn ja sielläkin oli sitterit tarjouksessa.

Huomasin tänään et mun hankkinat kaikki alkaa olla suhkot valmiina enää pitäs vaippapaketti, korvike ja sukkia hommata :D ja kokoajan on olo et jokin puuttuuu :( mut en keksi et mikä :D eli ei varmaan mikään tähellinen. No toki vauvva itessään puuttuu mut se tulee toivon mukaan vast tammikuun alkuun :)

Mua alkaa turhauttaa kun mun äiti on kovasti halunnut osallistua hankintoihin... koitin sitten ehdottaa että ostaisi sitterin no mutta eihän sillä mitään tee (aijaa??) No sit ehdotin että ostais itkuhälyttimen joululahjaksi... on katellut mutta ei raaskinut ostaa kun eihän se vauvakaan oo vielä täällä... löysi kyllä hyvän kirpparilta 18e käytetty siis mutta eih ei vielä raaskinut ostaa... ääääärrrr mulle heti kaikki nyt :) kohta käyn ostamassa ne ite kun ovat ainoat jotka puuttuu listalta!

Meillä on lähes kaikki hankinnat tekemättä vauvaa varten mitä nyt voi olla kun nuorimmaiselta on säästetty suurin osa. Vaatteita täytyisi vielä vähän hakea ja vaipat yms kulutustavara puuttuu niitä tutteja lukuunottamatta mitkä tuo nuorimmainen halusi vauvalle ostaa jo kuukausia sitten :D Mut noi puutteet on onneksi helppo hakea vaikka ihan tuosta lähikaupasta ja mieskin osaa tarvittaessa. Se kaikista isoin hankinta on kuitenkin tehty (tai no kauppakirjoja vaille) eli uusi isompi koti. Tuosta hankinnasta ollaan tosi ylpeitä kun ollaan sitä etsitty yli 8v ;)

Mäkin ajattelin, että vaippoja ja tuttipulloja osaisi mieskin tarvittaessa ostaa kaupasta. En ole sellaisia vielä viitsinyt ostaa nurkkiin vielä turhaan. Meillä on kaikki muutenkin vielä vaiheessa. Vauvan kaappi ja pinnasänky kokoamatta. Ensi viikolla meille tulee neuvolatäti kotikäynnille ja olisi ollut kiva näyttää, että me ollaan valmistauduttu vauvan tuloon...

Täällä alkaa kans olemaan kaikki hankittu vaippoja, tutteja, tuttipulloja ja apteekkiyatvikkeita lukuunottamatta. Ne nappaan sit joskus kauppakeikalla mukaan. Sitteri saadaan anopilta lahjaksi kun vauva tulee maailmaan :)

Maria, Meillä on vauvan sänky vielä mun mummun varastossa ja rattaatkin jätettiin autosta pyörimästä anoppilaan :D Rattaat haetaan nurkkiin pyörimään lähempänä laskettua aikaa tai kun vauva syntyy, pinnasänky vasta uuteen kotiin eli vauva saa nukkua siihen asti äp-laatikossa.

Meilläkin on kaikki vielä vaiheessa. Pinnis ja hoitopöytä odottavat laatikoissaan uudessa kodissa, kaikki pikkusälä tuttipulloja myöten on vielä hankkimatta ja vauvan pyykit käytännössä kokonaan pesemättä.

Saatiin lahjaksi turvakaukalo, joka odottaa nyt vaan tilaamista. Siis onneksi lahjan antajat eivät menneet ominpäin ostamaan, sillä meidän sillipurkkiin jota myös autoksi kutsutaan ei kaikki markkinoilla olevat sovi.

Sitten pitäisi vielä muut hommata aika pitkälle. Ajattelin laittaa "isyyspakkaukseen" eli mieheni joululahjaan melkein kaiken puuttuvan =D.

Mitä apteekkituotteita olisi hyvä olla? (Kaikki kikkakolmoset tiskiin =D)

Takaisin