Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pyh ja pah. Oikeen otti päähän toi vaunureissu. Siis hetkellisesti [:)] Käytiin kahessa liikkeessä, toisessa ihan vaan mielenkiinnosta ja toisessa, koska sen iti olla Oran jälleenmyyjä. No siinä ekassa oli lähinnä Emmaljungan vaunuja, mitä en hyvyydestä ja nätteydestä huolimatta lähtis ostamaan. Kauheeta rahastusta laskuttaa erikseen jokasesta varusteesta. Tietty sillain ihan hyvä, että halukkaat saa sitten koota just sellasen ku tykkää, mutta itse oon aika pihi kuitenkin. Saatiin kyllä sinänsä ihan edullinen tarjous yksistä Emmaljungista, mutta ei ehkä ainakaan vielä ihan kolahtanut. Ei niin kovaa, että sen verran olisin valmis maksamaan ihan heti. Mutta joo, mukava myymälä ja henkilökunta. Niin ja oli siellä sitten ne Emmat, mitkä kans ois ihan jees, mutta ainakaan tossa liikkeessä ei ollut kuin kova kantokoppa muistaakseni... ja siis mulla on nyt päähänpinttymä siitä pehmeästä. Pakko pitää jostain kiinni, muuten tästä vaunujen ostamisesta ei tule yhtään mitään.

No mutta se toinen liike ärsytti alkuun ihan tosi paljon. Sinne siis oli tarkotus mennä testaamaan niitä Oran vaunuja, jotka on koko ajan vaan mun listan kärjessä, vaikka kuinka yritän avoimin mielin katsoa muitakin. Vaikka toisissa vaunuissa on ollut jotain, mitä Orassa ei niin silti aina vaan palaan niihin lopulta. Mutta joo, eihän tuolla liikkeessä ollut niitä!!! Sitten kysyin, että miten teidät on silti listattu Oran jälleenmyyjäksi niin vastaus että on meillä noi kaksosrattaat. No okei selvä. Sitten kysyttiin, että onko siihen joku syy, miksei muita Oran vaunuja löydy enää, ennen heillä siis oli koko valikoima. Tympee muija vastas, että no ne on niin painavat. Aha. Että koska myyjä on sitä mieltä, että ne on liian painavat, niin niitä ei voi sitten asiakkaillekaan myydä. Totesin, että no harmi sulle, olisin ne ostanut nyt heti. Ärsytti niin, kun olin toivonut että pääsisin vihdoinkin kokeilemaan millaset ne on luonnossa ja vaikuttaako ne oikeesti liian painavilta jne. Mutta ei niin ei. Samasta liikkeestä saatiin sitten kuitenkin kivemmalta myyjältä mielestäni tosi edullisesti Brio Primo -turvakaukalo!! Jee! Yhteishinta isofix-telakan kanssa 169e, mikä mun mielestä on tosi jees. Saahan yleensä muutenkin liikkeistä jonkun yhteishinnan kaukalolle ja telakalle, mutta yleensä silti hinta on yli 200e. Ja tämä tuli vielä appivanhemmilta sponsoroituna, eli jäi hyvä mieli lopulta reissusta [:)] Ne Oran vaunut pitäs nyt vaan päästä näkemään ja kokemaan, en uskalla tilata muuten.

Nyt lopetan [:)]

Pääskynen: Missä liikkeessä kävitte turhaan katsomassa Oran vaunuja? Me haluttais kanssa mennä testaamaan niitä liikkeeseen ja katsottiin, että täälläpäin AT Lastenturva ja VauvaPOP olivat jälleenmyyjäluettelossa. Toivottavasti ne nyt sitten oikeasti myyvät noita... Oran vaunut kyllä tuntuu tosi hyvältä vaihtoehdolta munkin mielestä.

Nyt tosiaan uskallan jo alkaa vaunuja miettiäkin kun rakenneultra on takana. Pitää katsoa jos joku päivä päästäisiin katsomaan.

Eilen kävin siskon luona ja palasin mukanani iso kassillinen vauvan vaatteita ja turvakaukalo. Siskolla oli vauvalle haalari, joka oli vähän pienempää kokoa kuin se äp:sen haalari. Sisko sanoi, että hänen mielestään tänä vuonna äitiyspakkauksen haalari olisi isompi kuin edellisinä vuosina. Hyvä siis, että saatiin vähän pienempi sieltä. Turvakaukalokin on oikein hyvä. Britaxin istuin isofix telakalla. Sitterin, hoitoalustan ja itkuhälärit saan sieltä vielä myöhemmin, eli ei meillä hirveästi ole ostettavaa. Vaatteita ei ainakaan tarvita enää yhtään.

[font="trebuchet ms"]tää sai pinnasängyn, pari laatikollista vaatteita ja sit pari sitteriä :D ja appivanhemmat kuulema ostavat tuliterät vaunut sit kun mulla on aikaa lähteä katsomaan niitä =) ovat kuulema käyneet valmiiks katsomassa, mutta minun pitäis kuulema tulla hyväksymään ja valitsemaan väri xD

Siis apua!

Mistä nykyisin löytyy sellaisii vaunui missä on heittoaisa???
Tuntuu olevan niin kiven alla että.. siis yhdistelmävaunuja etsitään.
Tai sitten jos löytyy niin.. hmm... miten sen kauniisti sanois, ne on rumat ja epäkäytännölliset.

Ja miksi ihmeessä nykyisin on joka helvatun vaunumallissa pienet etupyörät?? Tosi käytännölliset kun lunta on puol sääreen.. HUOH!

Tästä vaunujen hankinnasta tuleekin vähän pitempikestoinen ja stressaava toimenpide :(

Kun me pyörittiin vaunukaupoissa niin muistaakseni ainoa heittoaisallinen tuli eteen Teutonialla. Siis muina vaatimuksina oli isot pyörät..muuten sellanen perus yhdistelmä. Mut me sit loppujen lopuks päädyttiin Brio Happyyn, missä ei heittoaisaa ole. Ajattelin sitkeästi pärjätä ilman sitä. Noissa vaan harmittaa vähän se teleskooppiaisa, voi tulla ahtaita tilanteita bussissa.

Olis kiva kuulla mitä muita vaunuhankintoja on! Varsinkin te keille tulee kanssa eka! Meillä vaunut tosissaan odottaa saunassa jo käyttöönottoa..ei maltettu enää odottaa ja kun tuli hyvä tarjous vastaan niin otettiin samantien mukaan:) (nyt pitää vaan sulkea silmät ettei tuu enää mitään parempia eteen..)

Hartan-merkkisissä on heittoaisa. Me on katottu niitä ja ajateltiin tilata Saksasta, koska tulee noin 300 € halvemmaksi ostaa sieltä.

Tämä on todennäköisesti meidän valinta: http://www.babyonlineshop.de/shopart/1001020023-1-816.htm

Siihen voi itse valita lisävarusteet. Värejäkin on tosi monta.

Toi vaunuviidakkohan on aivan järkyttävä! Sen takia oonkin jo alkanut ihan surutta vaan tiputtelee merkkejä/malleja/ominaisuuksia pois toivelistalta, että pääsis jotenkin eteenpäin asiassa. Ei parane liikaa jäädä ihmettelemään. Ja toisaalta, 90% markkinoilla olevista vaunuista on kuitenkin sellasia, joilla pärjää vallan mainiosti. Voisin ainakin kuvitella. Ja valitettavasti sen tietää vasta sitten, kun on jo ne vaunut käytössä, että minkälaiset olisi pitänyt olla :/ Jokainen vaunuttelijakin on kuitenkin erilainen ja käyttötarkoitukset vaihtelee. Tärkeintä on, että vauvalla on hyvä olla kyydissä.

meemi, me itse asiassa käytiin nyt tuolla Lahessa, eli mikähän se oli... City-Baby? Ton VauvaPOPin varaan nyt olen hiukan laskenut. Pitäs käydä tässä jossain vaiheessa. Nyt kun ollaan molemmat lomalla niin on hyvä aika käydä rauhassa kattelemassa.

http://www.vaunula.fi/f7.htm tuolta löytyy sellaset vaunut, jotka monissa keskusteluissa vilahtaa vähän väliä. Edulliset ja ainakin paperilla kuulostaa hyvältä. Myös se kaivattu heittoaisa. Samoin niissä Oran Taiga -vaunuissa on heittoaisa ja olisko ollu myös Ora Saagassa. Gessleiniltä varmaan löytyy myös jos jonkinlaisilla ominaisuuksilla. Emmaljungissa en tiedä, varmaan jossain mallissa on, mutta niissä mitä meille tarjottiin, ei ollut heittoaisaa. Ja noista pienistä pyöristä...ei missään nimessä meille, kun ei olla mitenkään kaupunki/kauppakeskus tms. ihmisiä, niin olisi sikäli tarpeettomat. Joku sanoi (tosin sellainen, joka vasta vauvan sai kotiinsa mutta kuitenkin), että ne pyörät saa lukittua ja voi sitä työntösuuntaa sitten kääntää niin että pyörät jää taakse, jolloin varmaan lumisohjossakin pääsee eteenpäin. Mutta eniveis, ei meille sellasia. Näin ne rajat vaan on vedettävä tai mitään vaunuja ei koskaa saada ostettua [:D]

^Mä soitin tänään VavauPOP:iin ja kysyin, onko niillä Oran vaunuja. Ei kuulemma ole liikkeessä, tilaamalla saisi. Näin siis Vantaalla, mutta suosittelen varmistamaan soittamalla.

Me innostuttiin ihan tosissaan noista Pääskysen mainitsemista F7 vaunuista. Olen nyt lukenut paljon käyttäjäkokemuksia. Enemmän löytyy niitä erittäin tyytyväisiä. Toki paljon on myös negatiivisia kommentteja, mutta niitähän löytyy kaikista vaunuista. Noista moni sanoi, että hyvä hinta-laatusuhde. Heittoaisa on meillekin iso plussa ja isot renkaat. Nuo olivat myös tosi kevyet. Ollaan nyt kuultu noista Oran halpisvaunuista monelta (Ora Jovi Nature), että ovat kömpelöt ja painavat. Kiloja niissä taisi olla 6 kg enemmän kuin noissa F7 vaunuissa, eli voi hyvinkin olla, että ne tilataan. Harmittaa vaan kun niitä ei ole missään liikkeessä vaan ainoastaan siellä Vaunulassa, jossain Seinäjoen suunnalla. On hiukka kaukana Vantaalta... Olis kiva päästä "livenä" katsomaan. Vaikeeta on...

Sepäs se kun ei sokkona haluis ostaa :/ Hiukan pelkään samaa tosta meidänkin VauvaPOPista ja ajattelinkin sinne soittaa huomenna kun oltaisiin joka tapauksessa lähdössä liikenteeseen, että koukatanko sen kautta. Mutta tosiaan, kun ei niiden verkkosivuillakaan näytä olevan noita vaunuja, kaikkea muuta Ora-härpäkettä kyllä. En tajua, ilmeisesti ei sitten vaan oo tarpeeks kysyntää, että kannattais myydä liikkeessä. Babytownin verkkokaupassa ainakin on niitä ja ens viikolla ollaan menossa käymään Turussa, josta ko. liike löytyisi, niin josko edes siellä sitten olisi.

Noi F7 tosiaan ois kans aika jees, mut jokin siinä on, että hiukan vieläkin oon ton Taigan kannalla. Luulenpa, että tilanne ratkeaa ainoastaan sillä, että pääsis molempia oikeasti livenä katsomaan ja ihmettelemään. Mutta tosiaan, pitäisi sitten erikseen reissata tuonne Vaunulaan. Äh... ihan ku autoa ostais [:D]

Kiitoksia vinkeistä!

Pitää nyt aloittaa urakalla vaunujen etsiminen kun mies jää ens viikolla lomalle, niin on aikaa ajella ees sun taas kauppoja ja lähimaisemia.

Netti alkaa laulamaan varmaankin jo viikonlopun aikana, kun mies tutkii "listani" tekniset tiedot! Aika söpöä.
Mittanauhakin on jo ilmestynyt eteisen lipaston päälle [:D][:D].

Anteeksi, mutta en muista onko meillä ollut puhetta näistä vakuutusasioista?

Oletteko te miettineet ottavansa vakuutusta vauvalle, ja missä vaiheessa otatte jos aikomus on?

Me ajateltiin että nyt ens viikon aikana yritetään varata aika meidän vakuutusyhtiöön ja kysellä vähän tämän päivän hintooja, ja sitten tietenkin kilpailuttaa tää asia.

Tämänkin asian puolesta otan vinkkejä vastaan mielelläni. [:)]

Hyvä Rascal kun otit vakuutukset puheeksi. Ei mun mielestä ole juttua vielä ollut. Me haluttaisiin kovasti ottaa vakuutus, mutta asia on budjetista kiinni. Ollaan kanssa menossa lähipäivinä käymään vakuutusyhtiössä. Monet vakuutusyhtiöthän vaatii, että vakuutus on otettava vähintään esim. 3kk ennen laskettua aikaa, jolloin sen saa jo syntymättömälle lapselle ja synnynnäisiä sairauksia ym. ei karsita vakuutuksesta.

Vaunuasia alkoi meilläkin seljetä siinä vaiheessa kun mies istui mun kanssa ruudun ääreen. Tehtiin taulukko, johon koottiin eri vaunujen ominaisuuksia, että mistä löytyy, meille tärkeitä juttuja yms. Se auttoi. Edelleen vahvana on tuo F7, mutta tosiaan tuntuu kurjalta "sokkona" ostaa. Toisaalta niissähän on 14 päivän palautusoikeus. Mun mielestä on jotenkin ihanaa kun mieskin on mukana kattelemassa, vaikka ymmärrän ja tiedän, että hänellä ei hormonit hyrrää mun tapaan ja innostus sen takia eri asteella. Mähän olen vaunujakin tarkastellut netistä jo ainakin 5 vuotta. Juu, ainakin niin kauan on kestänyt mun vauvakuume, vaikka ei ole edes miestä ollut. [:D]

Meillä on tuo vaunuasia ollut kohtalaisen selvä, emmaljungat värinä musta.. Mallissa on vielä vähän miettimistä..[:)] Ollaan vähän mietitty että jos ruotsin puolelta haaparannasta haettais, vois kuulemma saada halvemmalla ja kun kerran lähellä muutenkin asutaan.

Meillä on tarkoitus ottaa vauvalle vakuutus, maanantaina onkin aika vakuutusneuvojan kanssa kun pitää katsoa talon ja autojenkin vakuutukset uudelleen. Siinä samalla sitten varmaan otetaan vauvallekin, on se sen verran tärkeä asia että vakuutus halutaan, tingitään sitten mieluummin jostain muusta asiasta.. Meillä on kaikki vakuutukset tapiolassa, ihan hyvät keskittäjän edut ollaan saatu. Omakotitalossa kun asutaan niin on aika tärkeitä nämä asiat..ja kalliita..Ja se vauvavakuutus halutaan senkin vuoksi, että jos laps on sairas niin saa käyttää sen vakuutuksen piikkiin aina yksityisellä niin saa aina parasta mahdollista hoitoa..Muuhan ei meidän peipille kelpaa kuin paras [;)] Ja se tosiaan ainakin tapiolassa pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa se vakuutus..

Joku jossain joskus (eli ihan tosi vedenpitävää faktaa tulossa) sanoi, ettei tota vakuutusta myönnetä raskausaikana, mikäli äidin veriryhmä on negatiivinen, joten enpä ole sitä sitten sen enempää edes ajatellut.

Taas menee niin hermot noihin vaunuihin... Pitääkö niitä olla niin hemmetisti??? Tuolta lueskelin, että yhdistelmien sijaan vaihtoehtona olisi myös ostaa kuomurattaat ja sinne sitten vaikka se haluamani pehmeä kantokoppa/-kassi. Onko täällä kellään ajatusta tai käytännön kokemusta, että mitkä on tällaisen vaihtoehdon hyödyt ja haitat yhdistelmiin verrattuna. Hinnan lisäksi siis, eli ihan käyttökokemusta tai -ajatusta, jos jollain olis??

Ainiin! Käytiin Finlaysonilla tuhlaamassa lahjakortti ja ai että oli kivaa :) Mukaan tuli parit pussilakanasetit, pari aluslakanaa, tyyny ja viisi pikkupyyhettä. Sormet jo syyhyää lakanoiden pesuun :)

Pääskynen: Ihanko tosi sitä vakuutusta ei sais tuon veriryhmän takia? Huhhuh..mä oon tässä just yrittänyt kaikkia mahdollisia vakuutuksia tutkia, auttais tietty jos tajuis niistä jotain..mut ei mulla tullu mieleenkään että tuohon kaatuis. Jos johonkin niin mun ylipainoon...

Tai osaako joku muu sanoa tuosta vakuutuksesta? Jos sulla on ollut veriryhmä neg, niin oletko saanut vakuutuksen?

Pääskynen; mä olen kuvitellut, että yhdistelmärattaat ois just nuo, missä saa kuomurattaaseen pehmeän kantokopan???Tai siis että on niitä yhdistelmiä, joissa on sekä koppa että rattaat ja että koppa vaihdetaan rattaisiin kun vauva kasvaa, tai sitten niitä, joissa on just tuo kuomuratas, johon laitetaan koppa vastasyntyneelle. Itse olen ainakin jälkimmäistä suunnitellut, kun kaikilla ystävilläni on ollut sellaiset (Brio novat tms.) ja ovat kehuneet.

Mutta siis meenaa mullakin mennä pääsekaisin jo pelkkien termien kanssa... [&:]

Kävin tänään ottamassa hoitokuluvakuutuksen syntyvälle lapselle, Pohjolasta. Se tulee varata lapselle 16-27 raskausviikolla, kuitenkin viimeistään 3kk:tta ennen laskettua aikaa. Äidin tulee olla synnyttäessä alle 40-vuotias. Liitteeksi tarvittiin neuvolakortin kaikkien sivujen kopiot, joista tulisi selvitä myös ultraäänitutkimusten tulos.

Siihen piti kirjailla sitten oma-aloitteisesti, jos on ollut jotain ylimääräisiä lääkärireissuja ja hoitoja raskauteen liittyen.

Kun vakuutus hyväksytään siitä tulee paperit kotiin, sekä varausmaksu joka tulee maksaa jotta vakuutus tulee voimaan. Kun lapsi syntyy, niin 3kk:n kuluessa pitää ilmoittaa lapsen nimi ja hetu. vakuutusyhtiöön.

Mulle ei ainakaan sanottu mitään mistään veriryhmien negatiivisuus jutuista mitään. Ainoo tarkempi kysymys oli diabeteksestä, mutta itse en sairasta, niin ei siitäkään sit sen enempää.

Mitä nyt olen kokemuksia kuullut, niin vakuutuksesta on paljon iloa, jos esim. lapsi on allerginen. Pystyy meneen testeihin ja hoitoihin vähän pienemmillä jonotuksilla.. ja kun hakee sit kerralla koko vuoden kertyneet kulut, niin omavastuuosuus on vain sen 10 prosenttia / 100€. Muita yhtiöitä en sattuneista syistä tutkinut, kun ollaan keskitetty samaan yhtiöön asuntolainan vuoksi.

Toi veriryhmä juttu oli kaiken lisäks vaan yhessä vakuutusyhtiössä, ei ollut ko. henkilö kysynyt muualta. Sitä vaan mietin, että voisko siihen liittyä se, että verestä olisi sitten löytynyt niitä vasta-aineita. Ja siksi ei olisi myönnetty. Ehkä, en tiedä.

No sitäpä just noista kuomurattaista mietin, et ulkonäöltään ne on ihan just yhdistelmien rattaiden näköset, mutta yhdistelmäthän ostetaan useimmssa merkeissä valmiina settinä kun taas sitten kuomurattaisiin voisi halutessaan ostaa joko pehmeän tai kovankin kantokassin. On myös sellasia käyttäjäkokemuksia, joissa vauvalle on ostettu vain kuomurattaat, eikä mitään koppia sinne. Vaikuttaisi siltä, että aika lailla merkistä riippumatta kuomurattaat+koppa tulee halvemmaksi kuin yhdistelmävaunut, mikä hämmentää tätä vaunusoppaa aika lailla. Kun äkkiseltään ominaisuudet vaikuttaa samalta. Äh. En osta vaunuja ollenkaan [:D] Menee niin vaikeeks. Pitäskö vaan pistää tilaukseen jotku vaunut ja lakata pähkäilemästä. Hankalinta on just se, että yrittää hyötyä muiden kokemuksista, mutta niilläkin, joilla on samat käyttötarkotukset ku meillä, ni kokemukset on tosi ristiriitasia. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa niitäkin lukea. Ihan naurettavan vaikeeks meni tä homma, ku yritin olla perusteellinen ja ottaa asioista selvää. Tieto lisää tuskaa [:)]

Me käytiin tänään kyselemässä vauvavakuutuksia If:stä. Ajateltiin kyllä kysyä useammista, ainakin myös Pohjolasta. Vähän yllätti jotkin kohdat tuossa If:n tarjouksessa. Esim. että omavastuun lisäksi, joutuu maksamaan joka kerralta 10 % kustannuksista itse. Ok, hyvä, että vaan sen verran, mutta täytyypä kysellä onko sama systeemi muuallakin. Myös vakuutusmäärä oli mun mielestä kumman alhainen... Mutta vertailua täytyy jatkaa. Ärsytti suunnattomasti kun mies tuli maininneeksi äidilleen, että oltiin kyselemässä vauvalle vakuutuksia ja anoppi sitten alkoi tuomita heti, että ei sellaisia pidä missään tapauksessa mennä ottamaan... Niistä ei kuulemma koskaan mitään rahoja saa... Just. Mulla on itsellä ollut aina hyvät vakuutukset ja niitä on käytetty äärettömän paljon. Vakuutus mm. kustansi mun 3 vuotta kestäneen sairaalahoidon + astmatutkimukset jne. Aina on rahat tulleet. En tiedä mikä ihmeen vakuutus niillä on ollut jos on noin huono käsitys...

Käytiin tänään katselemassa vähän vaunuja liikkeissä kun ei kuitenkaan katselematta halua mitään tilata... Lähtiessä meillä pyöri mielessä vahvana F7 vaunut ja ABC Pramy Lux. Käytiin kuitenkin Lasetentarvike -liikkeessä ja ihastuttiin siellä niiden omaan uutuusmalliin, Z-line alu combi. Tuntui tukevalta, kevyeltä ja monipuoliselta vaunulta. Hyvä jousitus ja renkaat. Erityinen plussa oli iso, kova koppa. Heittoaisakin löytyi... http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1088&valikoimaid=1

Jätettiin asia hautumaan vielä, mutta tuo olisi tosi hyvän tuntuinen vaihtoehto. Hintaakin oli vain 389 e. On tämä vaunujen osto tosiaan haasteellista. [:)]

Takaisin