Hankinnat vauvalle

[:)] Hip hei ja hurraa!![:)]

Nukka: Oletan sun olevan ammatiltasi myyjä, sillä hyvän myyntipuheen pidit;)

Nyt täälläkin on Emmaljungan DUO EDGEt Sportti rungolla;) Luin töissä keskustelupalstaa ja töiden jälkeen oltiinkin sitten miehen kanssa vaunuostoksilla;) Oon niin tyytyväinen tuohon ostokseen, sillä himpun verran vajaa 200 euron alennus on mielestäni aika hyvä, ja saatiin perheeseen juuri sillä kuosilla vaunut, mitä olen ihaillut:)

Täällä on siis ostettu yksi asu kokonaisuus, hoitopöytä, vaunut:) Nyt ei ole "materiaalista paniikkia" mistään, sillä ainut kriteerini oli, että "millään muulla ei ole niin paljon väliä, kun vaunujen täytyy olla just eikä melkeen hyvät sekä sisältä, että ulkoa":) Tärkeinhän on aina tuo "sisäinen kauneus" - vauvan hyvinvointi vaunuissa (mukava patja, turvallisuuden tunne, lämpö jne.), mutta valehtelisin jos väittäisin, etteikö vaunujen ulkonäkö tullut hyvänä kakkosena;)

HeH!

No joo toisena työnä myyjänä [:)]

Sehän on hienoa että muutkin pystyvät hyötymään hyvästä alesta!

Meillä vielä viikko aika vaihtaa siihen duo edgeen jos halutaan [:-] mikäli vielä olisi mielyttäviä värejä jäljellä..

Kovasti houkutteli se missä pikkaisen pinkkiä [:D] niinkuin duo edgeen.. nyt otettiin nitroihin se pinkkikoppa ja ratas on ruskea/oranssi, ihan kiva sekin!

Ohhoh! Melkein kaikki on hankkinut vauvalle jo jotain. Mä oon käyny tasan yhden kerran hypistelemässä nopeesti vauvan vaatteita, mut mitään ei olla vielä hankittu. Eikä kukaan muukaan ole meille mitään vauvajuttuja antanut.
En tiedä, oonko mä niin taikauskoinen höhläke vai mitä, kun en ole vielä mitään ostanu. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Se päivä koittaa 22.9.

Tipsi oli löytäny ihanan lampun ja boordin! Meillä on vauvan tuleva huone ihan vaiheessa. Vanhat tapetit pitäis ottaa pois, tehdä tasoitushommia ja uudet tapetit/maali tilalle. Visiot on kyllä valmiina mun päässä, vielä kun viittis ne toteuttaa! 

Muistakaahan laittaa tänne sitten kuvia kun vauvanhuoneet ja -nurkkaukset edistyy [:)] Täällä sisustusintoilija ainakin tahtoo nähdä [:)] Mäkin laitan sitten kun on jotain mitä laittaa..

Meidän vauvanhuoneesta on nyt irroitettu vanhat tapetit (olikin kolme kerrosta lätkitty päällekäin, mutta irtosivat kyllä suosiolla kaikki). Pitäisi hioa seinät ja sitten maalata. Onneksi tässä on aikaa ja kiva tehdä hissunkissun rakkaudella pienelle kaunis huone [:)] Jos jouluksi saisi valmista.

Mitään vauvaostoksia ei ole nyt tehty, täytyy hieman säästellä rahoja sitä 4D-ultraa varten, jee!

MaD: Mulla kans vähän samat fiilikset, että vasta rakenneultran (12.10) jälkeen uskallan ostaa.

Vaunuja ja turvakaukaloita ollaan kyllä käyty jo kattelemassa ja hypistelemässä [:)]

No niiin, itsehillintä petti. Tänään käytiin ostamassa ihan ihka eka juttu vauvalle: ihana ruskea-valkoraitainen uniasu. Tuli kyllä aika ihana olo, kun sai vaatteita hypistellä omalle vaaville [:)] Pahoin pelkään, että hankintavimma vaan kasvaa... [8|]

Vaunut hankittu!!! Kuinka sitä ihminen voikaan olla näin innoissaan jostain tavarasta?!? Jotenkin taas konkretisoituu tämä asia.

Eli Bugaboo Cameleon yhdistelmät hankittiin käytettynä, 690 €. Ovh. paketille olisi noin 1140 €, koska kauppaan kuului kuljetuskassi vaunuille, joka maksaa uutena 130-140 €. Värinä musta, mistä mies on innoissaan, minä olisin mieluiten ottanut värikkäämmän..Mutta! Niin ihana vaunu onkin kyseessä, että siihen saa hankittua kuomun ja suojapeiton eri väreissä! Ehkä sitten keväällä joku keltainen tai oranssi. [:)] Voi että, olen onnessani, ovat aivan täysin uuden veroiset, ei mitään kulumaa missään, heijastinnauhasta jäänyt teippiliimaa, mutta sen nyt saa pois. Mahtuvat meidän kapeaakin kapeampaan rappuun, testattu on! Nyt en malta pakata niitä pois ja ovat olohuoneessa, niitä vaan tuijottelen. [;)]

Äitee haluaisi meille vielä ostaa erikseen kunnon lämpöpussin, koska poikanen syntyy niin kylmään aikaan. Onko hyviä vinkkejä lämpimimmästä mahdollisesta? Joku untuvamakuupussi tms?

Hih:) Tajuttiin eilen, että niitä isoja hankintoja ei ole enää paljoa. Vaunut, hoitopöytä ja turvakaukalo hankittu:) Eilen tuo turvakaukalo:)

Vaatteita ruvetaan hankkimaan (tai sukulaiset rupee kunnolla höösäämään), kun tuo sukupuoli on tiedossa. Ja rakenneultra olisikin sitten ensi viikon tiistaina.

Alkaa pikku hiljaa piirtymään mieleen, että "joo-o totta tää taitaa olla"<3

Meidän ei vielä pitäny mitään hankkia mutta tossa hetki sitte miehen kaveri soitti jostain tavaroista ja nyt on sit kellarissa, sänky, syöttötuoli, hoitopöytä ja jopa jotain kirjoja ja leluja :) hassuu...eli ainoo tommonen iso ostos enää ois ne vaunut...hmm...

en kyllä ite nyt oo ostanu mitään...en edes vaatteita... odotellaan tota 1.10 olevaa rakenneultraa jos vaikka selvis kumpi siellä masussa oikeen asustaa :)

I write in english.. i understand finnish but writing is hard :P

I bought a vaunu from estonia because there are those much cheaper. I bought babywelt baby carriage, it was really cheap (256€ in Est, 349€ in Fin, they were on sale. Without discount it would be 469€). I really like it. First I thought it's so cheap that is it possible that it's a good baby carriage but when I was in estonia then I tried and walked with it in Tallinn and it was really good. There are all the things what I wanted to be in a baby carriage. So I recommend babywelt cross baby carriage, if you want a new one and cheap and good :)

Nyt kun selvisi että poika tulee olen ostellut netistä vauvan vaatteita <3.
Vaikea ajatella kuinka paljon mitäkin vaatetta ja kokoa tarvitsee olla? Oon ostanut nyt aika paljon 56 kokoa ja 63 kokoa. Olenko oikeilla jäljillä?

köh, me ostettiin turvakaukalokin jo viikolla 16.. [:D] ja sovittiin kaverin kanssa vaunujen maksu ensi kuun alkuun, kuten myös pinnasänky [:)] Niin halvalla saadaan nyt niin ostetaan. Vaatteita on tullu kans aika hirmusesti ostettua, nyt enemmän pääsee ostamaan kun tietää väriskaalaa mitä ostaa [;)] 

Noista vaatteista piti tulla kommentoimaan. Meillä esikoinen oli syntyessään 3,7kg ja 50cm pitkä eli aika normi kokoinen vauveli. Meillä ei ollut kuin yksi 50 koon asukokonaisuus (jolla tultiin sairaalasta kotiin) ja muutama 56 koon vaate. Se on niin lyhyt aika milloin tuon kokoiset vaatteet mahtuu. Mutta koko 62 menee taas tosi pitkään. Eli minä panostaisin siihen 62 kokoon. Toki, jos vauva syntyy keskosena tai muuten pienikokoisena niin silloin menee nuo pienemmät vaatteet pidempään.
Toinen mitä suosittelen on kietaisubodyt. Vauva on syntyessään niin hentonen ja kun ei osaa päätään kannatella, niin pään kautta puettavat bodyt oli itselle ainakin kauhistus. Ja sitten sellaiset bodyt on hyviä missä hihansuut saa umpeen, niin ei pikkuinen pääse raapimaan itseään. Tumput kun ei tahdo pysyä käsissä. Äitiyspakkauksessa taitaa olla ainakin yksi tälläinen body.
Mieli tekisi hirveesti ostella kaikkea vauvalle, mutta kun tavaraa on ennestään ihan riittävästi, niin täytyy hillitä itseään. Toisaalta, jos meille tulee poika niin sitten saa ihan luvan kanssa lähteä shoppaamaan[:D][:D].

Aurinkoista sunnuntaita [:D] 

Eilen tuli ostomorkkis, joka jatkuu vielä tänään. Onneksi on tämä palsta, josta löytyy muitakin intoilijoita [;)]
Käytiin eilen hankkimassa vaunut. Oltiin ekaa kertaa pörräilemässä kaupoilla, mutta palattiinkin ensimmäiseen liikkeeseen hakemaan ensimmäisenä katsomamme vaunut. Ostettiin Gesslein Future -vaunut Citybabystä.

Käytiin kyllä kattomassa Emmaljungia, joita moni on kehunut. Meille pitkinä ihmisinä oli tärkeätä, että vaunun säädöt ovat toimivat. Emmaljungalla oli yksi malli, joissa oli teleskooppi. Hinnasta oli 20% pois koska oli poistuva väri.

Todettiin kuitenkin, että Gessleinin kokonaisuus toimii paremmin, koska siinä on pehmeä koppaosa, josta saa reunat ulos ja siitä saa lämpöpussin rattaisiin. Emmaljungassa oltaisiin joudutta säilyttämään koppaosaa jatkossa. Lisäksi Gessleiniin saa etupyörät vaihdettua esim. kaupunkiajelulle, ja turvakaukalon kiinnin adaptereilla. Emmaljungan kanssa oltaisiin tarvittu erilliset matkarattaat. No koko komeus tuli maksamaan 800e, mutta saatiin hyttysverkot, sadesuojat, hoitolaukku, uv-suoja mukaan pakettiin. ovh oli vaunuilla 749e + tilipehöörit 140e - eli ihan mukava alennus [;)] Ja väri on ruskea, jossa on retrokuosia.

Yritän saada tänne kuvia, myös ihasta pingviiniasusta, joka tarttui Lindexistä mukaan. Tein sinne täsmäiskun torstai-iltana, kun tarvitsin liivejä. Imetysliivejä löytyikin alennuksessa, ja jopa mun kokoa 90F!!! Järkkyä [:@] Olen aiemmin ollut 85DD. No ostin kaikki mitä lähti, oon huomannu, että jo nyt tulee öisin maitoa ja kaariliivit on tosi inhottavat päällä.

Ihanaa sunnuntaita kaikille. Haikeena katson Singaporen Forumla lähetystä - kaksi viikkoa sitten istuttiin miehen kanssa Monzan katsomossa jännittämässä livenä!

Olen tänään aloittanut suuren pyykkisavottan. Eli olen saanut vauvavaatteita VUORIKAUPALLA siskolta ja kolleegalta. Nyt on pyykkilasti 2 / 7 menossa. On ne vaan niin söpöjä!! Ja totesin samalla että emme todellakaan tarvitse ostaa mitään. Siskon laatikoissa oli myös kantoreppu, kantoliina, lampaantalja ja aivan sairaan monta lakanaa!!

Vaunut (yhdistelmät) ostetaan kaverilta alle 200 eur ja turvakaukalo alustalla hankitaan stockalta, kun nyt saatiin se lahjakortti. Katotaan jos ostan vielä ratasosan että saan tuon kaukalon siihen kiinni? Siihen yhdistelmävaunuun ei menee kaukaloa. Mutta toisaalta kaveri totesi ettei heille ainakaan sopinut se toimintatapa. Eli riippuu miten aikoo liikuttaa sitä vauvaa.

Matkasänkyjä saadaan kahdet ilmaiseksi, kolleegalta ja kaverilta. Toinen menee pysyväsi landelle. Pinnasänky saadaan siskolta. Hoitopöytää emme tarvitse koska aion hoitaa sen puolen kylppärissä pesukoneen päällä.

Hankittavaa jää sitten kaikki mitä tulee itse vauvan hoitoon: rintapumppu (sähkö), tuttipullot (jotta iskäkin saa syöttää), harsoja, voiteet, vanulaput, kuumemittari, mobile sänkyyn, yövalo, pinnasängynsuojus jne jne. Mutta kaikkineen tosi vähän hankittavaa. Toisaalta tylsää kun ei voi käydä hypistelemässä, toisaalta niin hyvää koska se on ensinnäkin hyvä meidän budjetille mutta myös hyvä luonnolle.

Hyvää sunnuntaijatkoa teille. Oma olokin on melkein jo normaali, nenä edelleen aika tukossa, mutta enköhän tuonne kustannuspaikalle selviä huomenna.

Heippa!

Kiitos oikein paljon Viper neuvoista vaatteiden suhteen!

Miu79 mulla nuo samat vaatteet vihreinä [:D]

Mie löysin meiän pikkuiselle vaunut! Laitoin naamakirjaan ostoilmon ja heti nappas. 1v. vanhat brion vaunut, ihanan väriset (vihreän sammalen värinen vaunukoppa ja musta runko). Vaunut siis käytännössä uudet ja on vaikka miten montaa ominaisuutta [:D] Mukaan tulee lämpöpussi, mikä on kyllä hyvä talvea ajatellen.. Vaunut on Compact -rungolla sekä Brio Happy vaununkopalla.

Tinkasin paketin 200e ja olen kyllä tyytyväinen. Meillä on kakkosautona 500eken toyota ja ajattelin kauhulla,että vaunut uutena maksaa usein 600-800e.. miten lie ovatkaan noin hinnoissaan..  No kuitenkin nuo vaunut haetaan ens perjantaina, pitää vaan keksiä säilytyspaikka niille tässä kämpässä, muutto isompaan vasta marraskuussa ja tässä ei ole varastoja ollenkaan.

Isompia ostoja ois vielä turvaistuin. Ja sitten sitä muuta pikkusälää (sitterit yms) mutta niitä kerkiää vielä..

Meilläki nyt ensimmäiset vaatteet ostettu [:)] Oltiin äitini kanssa kirppiksellä, sieltä tuli sitten ostettua pari kietasubodya, myssyjä, pienet töppöset ja hieman paksumpaa pitkähihasta bodya. Sängylle levitin ja ihastelin. Pakko oli ottaa kuvaki. [:D] Voisin sen tähän liittääki. [;)] 30€ olis maksanu kissasuoja pinnasänkyyn, miehelleni sanoin että voitaisiin yhdessä käydä katsomassa jos se sieltä vielä löytyisi.

Takaisin