Hankinnat vauvalle

En oo ostanu mutta oon saanu kaverilta pussillisen 56 senttisiä vaatteita.. ja niitä on vähän liikaakin. Eli ei kannata liikaa niitä ainakaa ostaa..
On siel muutama 50 senttinenkin vaate mutta suurin osa 56 senttistä ja sil pärjää jonku aikaa just sen ekan kuukauden. Ainaki kaverin vauva selvis siihen asti alle 56 sentin bodeilla ym.

 
Mää oon koittanu ettiä huutonetistä yms sukkahousuja niin ei niitä taho löytyä ihan pienelle, siis noita 50-56cm! :s
Mutta Halpa-Hallista ostin nuo yhet 50cm sukkahousut, pitää
koittaa kattoa ens kerralla jos siellä ois niitä lisää: Viimeksikkin löysin ainoat kappaleet ja en oo sen koommin nähnyt ku oon käynyt.. mutta pitää sitten ostaa muualta kun pääsee shoppailee!:)
 
Meillä taitaa suurin osa vaatteista olla noita bodeja, kun pääsis noita vaatteita pesemään ja lajittelemaan niin tietäisi mitä kaikkea vielä tarvii. Ainakin noita sukkahousuja vois ostella!

Sitten isompia hankintoja olisi vielä lipasto, rintapumppu, sitteri(haluan hieman erikoisemman) ja sitten mahdollisesti telakka turvakaukaloon. Telakka maksaa sellaset mukavat 199€ tuohon meidän turvakaukaloon emoticon .
Appiukko meni ostamaan joululahjaksi maxi-cosi merkkisen, joka oli jo itsessään maksanu 169€

Pieniä ostoksiakin sitten löytyy: kylpyammetta, harsoja, voiteita ym.

Oletteko hankkineet millaisia hoitopöytiä/tasoja? Vie hirmusesti tilaa tuollainen lipaston päällä oleva taso, mies meinasikin että väsäisi itse sellaisen pinnasängyn päälle laitettavan. Säästäisi rahaa kun itse tekisi. Ja tilaa kun saa sen sitten sivuun nostettua!

Meillä tuntuu olevan vielä niiiiin kesken tuo vauvan tarvikkeiden laitto ja ostelu, että rupee jo huolestuttaa. emoticon
 
Hmph.. Olin jo kirjottanu vaikka kuinka pitkästi, ku koko teksti hävis yhtekkiä johonki.. emoticon


Hoitopöydästä:
Se olis tosi kätevä keksintö, jos tänne meidän luukkuun mahtuis semmonen!! emoticon Hommattiin sitten vain ikeasta pyykinpesukoneen päälle se puhallettava alusta, ja voihan sitä vaihtaa vaippaa sylissäkin yms. Mut tietty hoitopöydälle sais kaikki tarvittavat purnukat yms kädenulottuville (riippuu tietenki hoitopöydästä! :D)

Turvaistuimen telakasta: Kannattaa kattoa huuto.net ja tori.fi, mekin saatiin aika halvalla vuoden vanhat todella hyväkuntoiset turvakaukalo+telakka (Britax) ja säästettiin todella iso summa näin!

Kylpyamme: Meilläkin puuttuu yhä.. Tilan puutteen vuoksi jätettiin se niin viimetippaan, turhaan lojuis kylppärissä nyt..
 

Meillä tulee hoitopöydäksi tuo hoitoalusta pyykinpesukoneen päälle. Kaikki kamat on sitten sellaisissa rosterikoreissa jotka on seinässä kiinni imukupeilla, niin ei tule mitään näkyviä jälkiä.

Amme puuttuu vielä.

 
Hoitopöydästä: Minä tilasin netistä lipaston, jonka päällä on irroitettava hoitotaso. Eli kun hoitotasoa ei enää tartte, niin käytännössä on vaan pelkkä lipasto. Kätevää! Eikä lipaston pintaan jää mitään jälkeä, että siinä joku hoitotaso olis ollu.
Meillä on vauvalle oma huone, joten sinne tuommoinen mahtuu.

Vauvan vanna on mallia '80-luku, eli mun vanha! emoticon

Nyt tälläkin matti myöhäisellä alkais olemaan (melkein) kaikki hankittu: pinnis (pitää vielä koota), vaunut, tuo hoitopöytä ja siinä pehmuste, vaatteet pesty ja lipastossa, vaippoja, jotain rasvoja, harsoja yms. sälää.

Ainoat mitkä puuttuu on sitteri, "touhumatto" ja roskis vaipoille. Tai sit oon totaalisesti unohtanu jotain! emoticon

Nyt vaan odotellaan rauhassa sitä tärkeintä: Vauvaa emoticon
 
Nyt on kaikki valmiina pikkuista varten vaippoja ja maitoja lukuunottamatta. Ne sitten ensi viikolla Prismastaemoticon .
Tänään kävin kaverin kanssa kaupungilla kahvittelemassa ja kirpparilla pyörimässä. Mukaan lähti kaksi bodya (rusk/kulta sekä v.pun/valk)yht. 4€. H&M:ltä piti ostaa vain imetysliivit, jotka löytyikin, mutta mukaan lähti myös 50-56cm sukkahousut 2kpl/pkt ja pikkuset tumput. Ettei vaan pikkunen pääse raapimaan itseäänemoticon

Mä niin vannoin, etten itse osta mitään, mutta ikinä ei kannata vannoa! Kuin myös vannoin, etten lastani pue vaaleanpunaiseen, mutta nyt olen itse muutamat vaatekappaleet hankkinutemoticon
Tähän on SYY: Pääosin saanut vaatteita serkun pojalta, jotka väriltään käy molemmille (valkkasin kun sain tietää tytön tulevan), mutta täysin "tytön väriset" vaatteet ovat puuttuneet....
No nyt on!

Nyt pakkaamaan pikku-neidin hoitolaukku valmiiksi kotiintuloa vartenemoticon ->

 
Noista imetysliiveistä. Mie oon metsästäny jo aika hyvän aikaa niitä, kun en todellakaan halua maksaa yksistä liiveistä about 50e ja yli kun kokemus on opettanut että nykyään korkea hinta ei takaa laatua!
Lindexillä oli yllättävän laaja valikoima erilaisia imetysliivejä ja hintakin oli meikäläisen makuun sopiva.
VinK VinK siis jos joku muukin on etsinyt sopivia vaihtoehtoja emoticon
 
Kävin tänään katselemassa noita imetysliivejä. Löysin Emma Jane -merkkiset todella mukavan tuntoiset liivit http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=1041 hintaan 25,90. Istuivat hyvin ja kasvunvaraa (joustoa) löytyi, kun rinnat vielä turpoaa maidonnousun myötä. Myyjä kertoi noiden sopivan myös yökäyttöön.
Ystävän vinkistä kävin ostamassa Lindexiltä imetystopin (14,95e), jonka oli kokenut monipuoliseksi, yö- ja päiväkäytössä. Harmi ettei väreissä ollut kuin musta ja valkoinen.
 
Minä olen tykännyt Triumph-merkkisistä imetysliiveistä. Niitä saa esim. Prismasta ja on useampaa eri mallia. Tosi tukevat ja kestävät. Eikä hintakaan hirveän paha n.30€. 
 
Imetysliiveistä: Hankinnat vauvalle-osiossa.... :) hihii. 

Carriwell-merkkiset on erittäin hyviä, sekä "comfort bra", joka vaan lasketaan alas, ei siis luukkua että "dropcup", jossa nipsu. Eikä maksa maltaita! 13-25 € nämä mallit. 

Liike on Tampereella, ja nettikauppa toimii loistavasti!

http://bellabambina.fi/catalog/index.php?cPath=69_71
 
Uskaltauduin hankkimaan Lindexistä imetysliivit.. mut saas nähdä tuleeko olemaan ihan turhat koska ovat kokoa 75B ja mulla kun on pienet rinnat niin tiedä yhtään että kasvaisko ne sit synnytyksen jälkee siihen asti. Sitten jos on turhat niin täytyy kaiketi ottaa se sellanen toppi sitten..
mut kyllä oli sen verta halvat että ei sinänsä haittaa vaikka jäiski sit käyttämättä.
 
Kiitos Maiza vinkistä koskien imetysliivejä!:) Hankin tuolta juurikin nuo toppimalliset 13e maksavat liivit nyt aluksi:) Sitten kun tietää maidonnousuista ja tissien koosta enemmän, niin voi ostaa vähän tukevammat. Sitä ennen 50 euron satsaus olisi ollut mun mielestä aika älytön, varsinkin tällaiselle, joka ei ole ikinä maksanut liiveistä sellaista summaa:/
 
Carriwell toppimallisten liivien onnellinen omistaja ilmoittautuu myös täältä :D Tilasin jo alkuraskaudesta kahdet nuita.. ovat hyvät ja mukavat kotikäytössä! Sairaalakassiin olen pakannut mukaan toiset näistä, koska uskon näiden olevan päällä mukavammat, kuin normaalit imetysliivit.. Normaalitkin imetysliivit omistan kyllä.. Toivottavasti mahtuvat päälle ainakin jossain vaiheessa imetystä! Ovat nyt jo olleet kovassa käytössä, koska kaarituellisten liivien käyttö on todella epämukavaa, kun maha on niin ylhäällä..
 
Onkos kukaan nähnyt missään jotain kivoja henkareita vauvanvaatteille? Itse olen löytänyt vain sellaisia ihan perusmuovisia lapsille tarkoitettuja, mutta nekin olivat jotenkin ihan mielettömän isoja enkä sitten niitä viitsinyt ostaa. Tarttisi jotain mihin saisi pienen toppapuvut ripustettua, meillä vielä kun muut vauvan vaatteet on yläkerrassa enkä siellä viitsisi ulkovaatteita säilyttää.

On muuten tosi kumma ettei tollasia ihan perusjuttuja meinaa löytää ikinä mistään..
 
Höh, just eilen kävin Ikeassa eikä siellä muiden henkareiden seassa näkynyt yhtään lasten henkareita.. Olisi sitten varmaan löytynyt ihan sieltä lasten osastolta emoticon
 
 
Mä ostin tossa marraskuussa Tampereen Ikealla käydessäni paketin lasten puisia hengareita. Ne löytyy lasten osastolta yläkerrasta.
 
Henkareista: Tykkään hirveesti laittaa kotia, ja vauvan huoneeseen  tein sellaisen avohyllyn/rekin hienoimmille vauvanvaatteille. Sinnehän ei mitä tahansa henkareita kelpuuteta ja maalaisromanttinen (countryromantic) on tyyli, mistä pidän sisustuksessa. Noh.. puiset VALKOISET lasten henkarit olen kelpuuttanut;) Ikeassa ne oli pyökin värisiä, kivoja (voi itse maalata, jos jaksaa nähdä vaivaa/haluaa). Sitten äidiltä sain lahjoituksena aivan ihania metallisia vaaleanpunaisia ja valkoisia henkareita. Oli nuken vaatteiden henkareita (AnnaBell-nuken). Äiti kun tykkää tehdä vauvannuttuja jne. niin on laittanut sellaisiin henkareihin ja sellofaaniin vaikka villa-asun ja vienyt viemisenä vaikka synnärille. Noita henkareita on mulla joku 5kpl, ja netistä+leluliikkeistä kun niitä oon yrittänyt nyt hommata, niin ei löydy mistään lisää:/ Siinä mulle projektia;)

Mutta hyvänä vinkkinä on nukkejen henkarit. Saa persoonallisia ja valikoima laajenee suunnattomasti;)
 
Tässä muuten myös linkki josta löytyy muutamia erilaisia henkareita, itse en näitä vaan ole raaskinut alkaa tilailemaan: http://lastenhuone.fi/catalog/categories.php?cPath=37_168

Kiitos Sofiaana vinkistä, täytyy vähän varmaan lelukaupassa käydä vilkuilemassa emoticon
 
Takaisin
Top