Hankinnat vauvalle

insu, sivumäärää on vaikea sanoa, kun tuossa kirjassa on pahvisia välilehtiä ja taskuja valokuville ja muille säilytettäville jutuille siellä täällä. Mutta paksu se on ja ihana albumimainen [:)]

aaah okey... kuullostaa kyllä aivan mahtavalta :D pitäis vissii vaa uskaltaa tilata :)
Kiitos vielä :)

Tänää kun kävin aamulla verikokeissa, kävin samalla suomalaisessa kirjakaupassa ja mukaan lähti "Vauvamuistot- Ensimmäisen vuoden kirja" [:D][:D]  Meinas itku päästä kun selailin eri kirjoja :) Vilkasin sitä "Kulta pieni"-kirjaa, mutta pääsyin sitten toiseen. Halusin "yksinkertaisemman" ja lapsenmielisemmän kirjan, mutta olihan sekin kaunis. Ei vain mulle käypänen.
Meillekin on tulossa Vauva-lehti ja pussilakanasetti myös[;)] Nyt odotellaan vielä ultraa, jotta uskaltaa rueta tekemään suurempia hankintoja[:)]
Nyt töihin--->

Mä nyt sit sorruin tilaamaan viime viikolla iltavuorossa ollessani jotakin.. Sellaiset hienon hienot "Ugg"-tyyliset ruskeat bootsit H&M:ltä (ps. huomasin tänään, että niitä oli myös ihan liikkeessä myytävänä).

Sitten Ellokselta sellaisen ruskean pehmoisen, karvaisen nalle-asun, missä on myös korvat. :)

Jee, ekat vaatteet ostettu!
Ostin eilen Benettonilta ihanan pikku bodyn ja samettihaalarit. Sukupuoli kun ei ole vielä tiedossa, niin ostin beigea ja valkoista ne sopii molemmille.

Tyhmä kysymys: Meneekö vauvojen vaatekoot yksiin vauvan pituuden kanssa? Eli jos vauva on syntyessään 52 cm pitkä onko 50 cm vaate pieni?

Ostettiin tänään kirjakaupasta Mauri kunnaksen VAUVAKIRJA :). Ajateltiin hankkia lapselle kaikki Mauri Kunnaksen kirjat tulevaisuudessa (sekä isin että äipän suosikki) niin jotenkin tuo oli pakko ostaa! Nyt sinne on jo raaputettu tämän hetkisiä tuntemuksia, meidän esittelyt ja sukupuu :).

Minkä merkkisiä vaunuja olette katelleet? Olen miettinyt Brio KombiCompact rattaita. Mitä mieltä niistä/onko kokemuksia?

Mä menin eilen tilaamaan henkkamaukalta kivan body-setin, jossa 1 raidallinen body, I <3 mom ja I <3 dad bodyt. Ja samaa sarjaa sukat. Ja vielä 2 kpl beige/valkoista unipukua. Mun piti vasta ultran jälkeen alkaa tavaraa hommaileen, mutta en voinut vastustaa kiusausta [:)] Nääkin tosin tulee vasta syyskuussa.. Siellä oli myös tosi kiva ja värikäs barbababa-setti, mutta sen jätin tilaamatta kuitenkin.. [:)]

Mä mietin samaa kuin Möllykkä, miten nopeesti ne vaatteet menee pieniksi.. Meillä miehellä on mittaa lähemmäs 2 metriä enkä mäkään mikään lyhyt ole, joten lapsukaisestakin saattaa tulla iso [:)]

Tähtiys, mun lempparit vaunuissa on Emmaljungan Duo Edget. Katselin myös Vaunulan nettikaupasta F7 ja Classic Deluxe vaunuja. Duo Edget maksaa siinä tonnin pintaan kun taas nämä halvemmat 300-400 euroa. Meinattiin että syksymmällä lähdetään katselemaan tuonne Vaunulaan ihan paikan päälle, miltä näyttävät livenä. Noissa halvemmissa on sekin hyvä puoli, että ihania ja erilaisia kuoseja on ihan mahdottomasti [:)]

Eikai noi Duo edget sentään tonnia maksa? Viime vuonna uudet sai 799€, ja kuosejakin löytyy vaikka kuinka huru mykket [:D] Ite ostin tosiaan viime vuonna sellaset, mut ostin edelliskauden kuosilla olevat ni ne sai 699€. Oon ollu niihin tosi tyytyväinen, mut nyt pitäs ostaa TUPLAT! KELLÄÄN KOKEMUKSIA tai onko kuullut huonoista tai hyvistä tuplista? Mä aattelin ostaa ne käytettynä. Muuten aika hyvin kaikki tarvittava siirtyy esikoiselta, mitä nyt esikoiselle pitää ostaa "isojen tyttöjen" sänky [:D]

Tota vaatekoon ja pituuden yksiin menemistä en oo muuten sillee aatellu, mut kyl ne varmaan aika lailla just sillee menee. Meijän tyttö on jotain 75cm ja sillon just 74-86cm vaatteita. Jotkut saattaa olla jopa pienempiä, niissä koissa(??[:)]) kun on aika paljon eroja, ihan kuten aikuistenki vaatteissa. Mut mun mielipide on et niitä kaikista pienempiä vaatteita niinku 50 ja 56 ei kannata ihan hirveesti hamstrata, ne kun ei ainakaan meijän tytöllä etes likaantunu. Onha se tietty kivaa, et on jotain ihan sopivaaki, mut pikkusen isot vaatteet ei ainakaan mua haitannu [:)] Mä en sillo, enkä varmaan nytkään (ellei tuu poika, mun sisaruksille, niinku miehenki, on vaan tyttöjä syntyny viime vuosina), ostanu ite montaakaan vaatetta vauvalle. Meillä kävi tosi hyvä tuuri kun saatiin siskolta ja muiltakin tosi paljon vähä käytettyjä vaatteita ja muutakin tarpeellista ja tarpeetonta. Ja ne ihan pienet vaatteet jäi tosiaan nii pian pieneks. 68cm vaatteet meillä on ollu kaikista pitempään käytettyjä. Nii ja meijän naperolle ainaki noi pienimmätki oli ihan alkuviikkoina isoja kun oli 47cm ja 2850g syntyessään [:)] Mut jos tulee nelikiloinen ni onko ne sit välttämättä isoja??

Vauvojen vaatteissa pätee tosiaan sama kuin aikuistenkin. Riippuu valmistajasta..[;)] Periaatteessa ei ihan hirveästi kannata 50 cm kokoisia pukineita haalia, ne jää kyllä aika nopeasti pieneksi. Mutta jos vaavi on 52 cm syntyessään, niin riippuu myös painosta, sopiiko 50 cm koko vai olisiko seuraava koko 56 cm sopivampi. Veljen pikkutyttö on nyt 3 viikkoa ja syntyessään 49 cm ja 50 cm bodyt alkavat nyt jäädä pieniksi..Kasvuvauhti on siis hurja!! [:D]

Itse olin aikoinaan Benettonilla töissä ja ne ovat aika pieniä kokoja. Ja jos ostaa 56 cm, voi lahkeet ja hihat vaikka kääriä..Monilla alkavat vaatteet loppua tosiaan tuolla 68-74 cm koissa, kun sukulaisilla ja kavereilla alkaa ostointo laantua..[;)][;)][;)]
Monet kaverit ovat toivoneet ihan syntymälahjaksikin juuri tämän kokoisia vaatteita tietäen tulevat tilanteet. [:D] [:D] Toki ihan pikkuruiset vaukin vaatteet on niin syötävän suloisia, että melkein tekisi mieli seinälle ripustaa, mutta käytännönläheisyys onkin sitten ehkä hyvä pitää mielessä. Varmaan jo lapsia saaneet tietävät kertoa omia kokemuksiaan, kun mulla on vaan tämä lähipiirin kokemus, ei vielä omaa. [:D]

Ja vielä vaatemyyjän kokemuksesta ja asiakkailta kuultuna opin sellaisen asian, että pään yli puettavat bodyt ja muut vaatteet ovat aika pahoja..Jos vain löytää takaa/edestä mahdollisimman pitkälle auki saatavia vaatteita, pukeminen ja riisuminen on huomattavasti helpompaa ja välttyy pienen huudattamiselta. Tai ainakin pääntiessä tulisi olla napit/nepparit, joilla sitä aukkoa saa kunnolla suuremmaksi! Vauvojen pää on yleensä tunnetusti suhteessa muuhun vartaloon aika iso...[:)]

Kiitos vinkeistä vaatteiden ostoon.
Eihän tällainen ummikko näistä asioista mitään tajua [:)]
Täytyy nyt himmata söpöjen pikkuriikkisten vaatteiden oston kanssa, etteivät sitten jää pitämättä.

Noi ekat ostokset nyt menevät ihan fiilistelyn piikkiin.

Taas mä täällä kukun... Tuli vedettyä työpäivän päätteeksi 5 tunnin päikkärit, mutta taas tuntuu että kohta poski painuu tyynyyn. Aika hurjaa väsymystä.. Mutta asiaan..

Pepilius, katselin tuossa Duo Edgen (sport cryptonite rungolla) hintaa Lastentarvikkeesta, siellä hintahaitarissa keskihinta oli 875€ ja hintahaitari 700-1050€. Ystäväni oli keväällä ostanut, maksoi 949€. En sitten tiedä onko näillä hinnoilla sitten tosi isoja paikkakuntakohtaisia eroja vai saako näihin sitten jotain lisävarusteita, jotka maksaa extraa..

Mä oon tuumaillu hoitopöytää kovastikin jo, nuo "valmiit" hoitopöydät on vaan suurin osa aika rumia rotiskoja ja on hintaakin lastulevylle laitettu ihan hyvin.. [:)] Tahtoisin paljon säilytystilaa vetolaatikoina, ja että on käyttöä sitten jatkossakin. Luultavasti etsin käsiini jonkun kivan "normaalikäyttöön" tarkoitetun lipaston ja laitetaan hoitotaso päälle.

Tipsi:
Meillä ois samat suunnitelmat tuon hoitopöydän suhteen. Lastentarvikkeessa tosin oli tosi kiva hoitopöytä, hintaa vaan oli aika reippaasti. [8|] [&o] Joten normilipastolla varmaan mennään. Ootko vielä katellu, että mistä sais hyviä hoitotasoja ja tarpeeks leveitä lipastoja?

Mimmu ja Tipsi:
Minäkään en oikeen pidä tavallisia hoitotasoja kovin tarpeellisena, joten ostettiin Ikeasta sellanen hoitotaso/lipasto jonka päälle laitettiin just hoitotaso. Ja kun sitä ei sitte tarvii ni jää sellanen kaks isohkoo laatikkoo ja kaks avohyllyy käsittävä lipasto. Mikään pieni se ei kylläkään oo. Hintaa en kylläkään muista, oisko ollu 150€ pintaan..??

Tipsi, voihan niissä hinnoissa olla tosiaan paikkakuntakohtasia eroja ja voihan olla et just joku tietty väri (tai runko) maksaa enemmän ku toinen. Ja kaikkihan nykypäivä vaan kallistuu ja kallistuu, me on kateltu ja ostettu omat keväällä 2009 eli hyvästi yli vuos sitte. Me valittiin tosin classic runko, se sopii myyjän mukaan paremmin lyhyelle työntäjälle. Mä en tota virallista värin nimee muista mut meil on sellanen musta/ruskee.

Pepiluis:
Ostitteko siis semmosen pehmeen hoitoalustan vai sitte ihan puisen hoitotason? Ku en oo kaupoissa nähny juuri muita ku niitä sänkyjen päälle laitettavia kovia hoitotasoja, että käykö ne sitte lipaston päälle? Ja ostitteko Ikeasta senki hoitotason? Hirvee kysely, kiinnostaa. [:D] [8D]

MIMMU:
Se on sellanen puinen, tumman ruskee. Ekka siin on niinku se lipasto ja sit siihen lipaston kannen ympärille tulee sellanen kehikko, joka sit sen kannen kanssa tekee sellasen ison hoitotason. Must se on ollu tosi hyvä ja tilava, siihen ku saa kaiken tilpehöörinkin mahtumaan hyvin. ja niis avohyllyissä mulla oli vaipat ym. mäpä yritän löytää sulle kuvaa..

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19847862

Juu löyty [:)] Tossa on siis se kehikko jo "kannen" ympärillä.

Pepiluis:
Ei vitsi, tuo on kyllä kiva! Onko ollu kestävä ja muuta? Pitäsköhän heti lähtee hakemaan, näkyy Vantaalla olevan noita varastossa. [;)] [8D]

On se meillä nyt vuoden tuossa ollu, ja ihan ku uus on [:)] Tollanen on kyl hyvä ku se jää sit vielä käyttöön vauva ajan jälkeenki! Ei muuta ku ostoksille![:D]

Pepiluis:
Voi vide, pitää se varmaan käyvä hakemassa. [:D] Onkohan vähä turhan aikasta? No, ainaki saa noi vauvanvaatteet ihan omalle paikalleen, nyt ne on ollu vaan vierashuoneen sängyllä ihasteltavana. [:D] Mutta siis sanoit, että se on ihan iso? Hyvä juttu, eli mahtuu hoitoalusta sitte hyvin siihen päälle. [:)] Kiitti tosi paljo vinkistä, jännä etten oo nähny tuota Ikean sivuilla, vaikka oon olevinaan katellu. Oon vaan kahtonu, että niitä parin kympin rimpuloita on siellä myynnissä, ku haluan just nimenomaan tuommosen laatikollisen. [:)]

Joo mahtuu hyvin sellanen hoitoalusta siihen ja sit meil on alustan vieressä sellasia pieniä korejakin kaks (nekin Ikeasta) ja vieläkin jää tilaa esim puhdistusliinoille [:)]

Nyt menee vähän aiheen vierestä, mutta hankintoihin kuitenkin kuuluu [:)] Eli kyselisin teiltä vinkkejä, että millaiset rintsikat sitä kannattaisi nyt odotusaikana ostaa, kun tuntuu, että pursuaa jo yli vanhoista ja harmikseni omistan erikokoiset rinnat, jotka tuottavat entistä enemmän päänvaivaa [:@] Onko jollakulla siis hyviä vinkkejä jostain äitiysrintsikoista? Olen jotain netistä löytänyt, mutta esim. mistä kaupoista voisi löytyä ja mitä merkkiä suosittelette? Vähän pelottaa, että paljonko nämä tästä vielä paisuu helmikuuhun mennessä [;)]

Takaisin