Hankinnat vauvalle

Toppapukuasiaa.. Mä tilasin ellokselta tämmöisen ihanuuden, kokoa 62 [:)] Saattaa olla hieman iso vastasyntyneelle mutta onhan sitä talvea helmikuun jälkeenkin vielä ja mahtuupahan allekin jotain villanuttua [:)]

Meillä kanssa toi Eisbärchen-pussi. Ihan kätevä, kun sen saa turvakaukaloonkin. Sen lisäksi kevyt toppapuku kotiutumista varten.

Eilen käytiin lasten kirpparilla. Läytyi hyviä vaatteita edullisesti, myös merkkivaatteita :). Lisäksi löytyi rintareppu edullisesti (oli tosi puhdas ja ehjä, pesin sen vielä sit käsin eilen). Katottiin myös pientä talvihaalaria sieltä, mutta kun ei löytynyt mentiin HM:lle. Sieltä löytyi tosi kiva haalari 30 eurolla, kokoa 58. Siinä on tumput ja töppösetkin mukana. Illalla käytiin vielä kyläilemässä ja saatiin sieltä lainaksi pussillinen vaateita, merkittiin nää pesulappuihin kirjaimella et tiedän sitten palauttaa oikeat :).. Nyt vaatteita alkaa olla jo tarpeeksi kun vielä äippäpakkauskin tulee. Ostaa ei anakaan enää tarvitse. Kaks viikkoa tosin kulunut eikä kelasta kuulunut vielä mitään (hain äippäpakettia, lapsilisää, rahaa ja vanhempainrahaa). Ensi kuussa ikean ostosreissu, sit puuttuukin enää vain sitteri + tuttipullot, tutit, vaipat ja sellaiset. Niin ja lämpöpussi! Sitäkin katsoin kirpparilta, mutta ei näkynyt..

Nyt alkaa olemaan melkein kaikki hankinnat tehty. Sitteri vielä puuttuu ja jotain pientä... tutteja ja tuttipulloja, hoitotuotteita yms...
Olen miettinyt sitteriksi Mamas & Papasin star-lite swingiä, koska haluamme, että sitteri tuudittaa ja keinuttaa ja siihen on mahdollista liittää mp3.. Sitten toiseksi sitteriksi jokin tavallinen..
Mp3 siksi, että vaavi voi kuunnella dopplerilla nauheoitettuja sydänääniäni. =) Rauhoittaa kuulemma.

Nyt oon ihan tosi happy!:) Vaikka rahaa tosiaan meni taas 30 e (postikuluineen), ja tämä mun konkurssi ahdistaakin, niin sainpahan tilattua meidän tytölle aivan ihanan Minni-sitterin;)

No nyt on tää mami häpi kun hankittii yhdistelmävaunut :) eikä maksanu kun vaan 80 euroo kirpparilla. Jää kaikkeen muuhun vielä rahaa.
Ja saanu vaatteita vauvalleki ja itsekin uskaltauduin ostamaan yhden ihanan nutun hennesiltä. Oottelen nyt vaan sitä äitiyspakkausta niin sit tiedän mitä ostan vielä lisäks.
Pinnasängyn suojan sain kans, pinnasänky vaan uupuu mut eipä mikään hätä ole sen hankinnassa.

Meilläki nyt melkeen kaikki hankittu :) yhdistelmät ostettiin turva kaukalon kanssa viimeviikolla yhteishintaan 400euroo (kaukalossa -100euroo kun pitää ite pestä pehmusteet ko ollu viikon jollain käytössä) , ja aikasemmasta oltiin jo saatu hoitopöytä/lipasto, pinnasänky, rintareppu, leikkikehä, syöttötuoli, kauheesti peittoja on (ei varmaan kaikkia tarvii) hoitoalustat lakanat jne... vaatteitaki saatu ja ollaan saamassa lisää...odotan innolla et pystyy sit kattoo mitä puuttuu...

lämpöpussi ja sitteri on kyl viel hankintalistalla, samoin tutit, pullot rätit vaipat jne tommoset pienet hommat :)

Mattimyöhäisetkin (eli minä) alkaa pikkuhiljaa haalia kamoja kasaan.emoticon

Ensi viikolla mennään katsomaan tutun yhdistelmävaunuja, mitkä tod.näk. ostetaan. Pinnasänky saadaan ilmatteeks. Joitain vaatteita ollaan saatu ja muutamia olen itsekin ostanut.
Mitään en oo vielä pessyt, koska pitää hankkia vielä vaatekaappi/lipasto vauvan vaatteille.
Sitteri ja sellanen lattialla oleva pehmustettu leikkivirikesysteemi (mikä sen nimi on??! Missä roikkuu kaikkee juttuja) saadaan varmaan lainaan. Ja syöttötuolikin (meikäläisen vanha) löytyy mökiltä, kun sen aika koittaa.

Ainiin, ja hoitopöytä +alusta. Noh, onhan tässä ihan hirveesti ostettavaa.

Lopulta laitettiin tilausta vetämään BabyStyleen, eli äitiyspakkauksen päällinen oli se tärkein hankintalistalla olija tällä hetkellä. emoticon  Samalla tilattiin myös mobile sänkyyn ja roikkuva lelu vaunuihin. Nyt alkais sit ammetta ja itkuhälyjä lukuunottamatta olla kaikki kasassa. Niin ja vaunut pitäis hakea kaupan varastosta.

Kestot ym. härpäkket on nyt kans pesty ja laiteltu paikoilleen. Tietääkö muuten kukaan siitä, että saako likasia kestoja nyt sit säilyttää kannellisessa astiassa vai ei? Miehen sisko sanoi aina säilyttäneensä kannellisessa ettei haisis, mutta luin Vauva-lehestä, ettei sais oikeesti kannellisessa säilyttää. emoticon Eli hankinnassa myös joku astia noille likasille vaipoille, kunhan nyt sais ensin selvyyden tähän kansiasiaan... Lähinnä, että onko siitä kannesta sit vaipoille jotain haittaa?

Monilla tuntuu jo olevan suurinpiirtein kaikki kasassa. Meillä kun ei ole toistaiseksi ostettu kuin vaatteita n. kaksi muovipussillista ja vaunut tädiltä.
Ja vasta muuton jälkeen ollaan ajateltu ostella. Saa nähdä, iskeekö paniikki kerkeekö/muistaako kaikkea hankkia

Meillä on oikeestaan kaikki jo ollut kasassa hyvissä ajoin,
Brion mustat yhdistelmävaunut löytyivät jo syksyllä ja
britaxin turvakaukalo +turvavöillä kiinnitettävä jalusta huudettiin huutonetistä. Käytettynä ostettiin molemmat siis, mutta tosi hyvän näköset vielä ja meille kyllä käyvät!

Pieniä vaatteita ollaan saatu sukulaisilta, ja tutuilta ja joitain olen kirpputorilta ostanut. Baby Björn- rintareppukin löytyi kirpputorilta, vielä hyvän näköinen ja maksoi vain 10e! :)

Täältä tilasin tuttiketjun pikkuiselle:

http://www.condiana.fi/tuttiketju-p-433.html

Vielä olisi hankittavana:

-kylpyamme
-sukkahousuja/potkareita
-vaippoja
-liivinsuojia itselle
-jonkinsortin pyllyrasvaa vauvalle ü
-parit hyvät imetysliivit

Jäiköhän jotain..:>

meillä vauva nukkuu aluksi vaunuissa, kun tänne asuntoon ei oikein pinnistä mahdu. Sitten pitää miettiä uus ratkaisu, kun vauva kasvaa!

Onko muuten ehdotuksia, mistä löytäisi suloisia pussilakanoita&lakanoita vauvalle? Ei oikeen mistään oo löytyny mieluisia.. :)

Öalsjd: mä oon saannu kivoja lakanoita esim ikeasta :) sielt löytyy mun mielestä kivoja eläin kuvioita jne :) muuten nii kannattaa iha ellokselta esim kattoo ja välillä hobbyhalillakin on ollu kivoja :) jostain vauva tarvike nettikaupoistakin voi löytää :)
Ja muuten mä ihastuin tohon tutti ketjuun nyt ihan sairaasti :) ja muutenki ton sivuston juttuihin... tilailemaan siis meen :D hahhaaa

iisi: oon ikealta katellutki, siellä ois kyllä suloisia lakanoita! Pitäs vaan päästä käymään siellä. Jos sitä ens vuoden puolella pääsis, kun on miehelläkin enemmän vapaa-aikaa. emoticon

Eikö olekin suloisia nuo lelut, ite aattelin kans että sittekun lapsi kasvaa niin tuolta vaan tilailemaan kaikkia ihania leluja.. varsinkin nuo vetolelut on nii syötäviä emoticon

öalsjd: Kannattaa sit vaan tarkistaa niistä Ikean lakanoista varsinkin se pussilakanan koko, koska tuo meidän sieltä ostama ei ainakaan muistaakseni äitiyspakkauksen täkkiin käy.
Kirpputoreilta oon ite löytäny kivoja lakanoita, samoin Kodin ykkösestä lähti tarjouksesta mukaan ihanat NallePuh-lakanat. emoticon

Ikean pussilakanat on ihan väärän kokosia tohon äitiyspakkauksen täkkiin :(
Meinasin jo ahterini repiä, kunnes löysin meidän kaapista isomman lastenpeiton, johon noi ikean pussilakanat passaa..
Meillä on nyt sit kolmea eri kokoa olevia lasten peittoja ja pussilakanoita :D Miehen 5v pojan vanhoja..

Mulla on jotain mun mummon tekemiä pussilakanoita&lakanoita muutama jotka luultavasti sopii siihen äitiyspakkauksen peittoon.
Ne vaan on jo niin vanhoja, ja ne ei oo minusta mitenkään ihanan värisiä. Retroja kait ne on, ja kyllä mä yleensä retrotyylistä tykkäänkin, mutta en just tuon värisistä!! ü Mutta eiköhän noilla alkuun pääse, oisko noilla tunnearvoa ainaki jos ei muuta! :D

Dodiin , nyt tarttui mukaan Kuljun Kartanosta 56cm IHANUUS Lassien toppahaalari , 27.90e kun normihinta yli 40e . Oli kyl niin ihana, että oli PAKKO pistää meitin viimesiä rahoja tohon emoticon  ...

Meil on nyt siiten 3 haalaria - erikokoisia emoticon , mä oon ihan pimee !!
Muuten on kaikki ollut melkipäs valmiina jo hetken aikaa - sellasta "pikkuviilausta" vielä...  Vaippoja ja varmuudeks korvikkeen tarvii (kwstoja jo on jonkun verta), auton turvaistuin lainataan ku ei viitsitä ostaa, kun ei olla autollisia.
Kantoliina olisi vielä hankintalistalla...
Vaunut ovat tosi kivat saksalaiset yhdistelmät huuto.netistä ( <-- tuolta tykkään ostaa tosi paljon), ja hoitopöytä & ikean pinnasänky kierrätyskeskukseta yhteensä 60 e (on tosi hyväkuntoset!!) emoticon
Jumppalelu löytyi kirppikseltä kybällä - vanna & sitteri saatiin tutuilta.
Vaatteita on jo niinpaljon , ettei viitsi enempää ostaa ainakaan näitä 50-60 senttisiä, jos meinaa ehtiä kaikkia käyttämään !
Nyt en ostanut kaikkia uutena niinkuin Essille, vaan olen kolunnut pitkin kirppiksiä ja kavereillakin on tosi paljon pikkuisia.
Rintapumppu oli varmaan kallein sponssaus, yli 60e... mut halusínkin nyt sähkökäyttöisen enkä sellasta  "käsinvetomeijeriä" X) .....  Toi on mun mielestä sellanen, johon kannattaa panostaa.

Villavälihaalari pitäis vielä hankkia - mulla on yks tumamnsininen, mut se on 70 cm, eli tosi iso ois näin alussa vielä ...
Ainiin, ja vauvakirja!!! jostain haluan sellaisen aivan Täydellisen - ei oo nyt oikeen mikään miellyttäny kaupoilla silmää.. sellasen scratcbook-tyyppisen haluaisin..
Ai että, mä RAKASTAN hiplailla noita pieniä tavaroita, varsinkin kahet tällaset MINI Ugg-bootsit , toiset ruskeet ja toiset pinkit , koko n.14 ja ihana karvavuori, tarrakiinnitys sivuilla emoticon  ...
Nää on syötävänsöpöt!

Käytiin ostamassa turvakaukalo, siihen sopivat matkarattaat, hoitopöytä sekä amme kylpytuen kanssa tuossa aiemmin tällä viikolla. Oli nimittäin vähän tavaraa, kun pakattiin autoa :D Onneksi oltiin liikenteessä farkulla eikä mun pienellä kauppakassilla :D

Ikeasta hommattiin hoitopöytä ja amme, muut olivat Prismasta (bonuksia bonuksia ;)).. Halusin matkarattaat, joihin tuon turvakaukalon saa klikattua kiinni, jotta on vaivatonta liikkua esim. lähijunilla. Ei tarvitse aina pyytää jotain nostamaan vaunuja ja ei tule ongelmia jos ei olekaan matalalattiavaunua saatavilla.

KÄÄK, apua help mii sampadi..!!

Kävin meidän vauvelin vaatteita läpi, ja kattelin siinä samalla että montako on mitäkin kokoo vaatetta. Niin huomasin,
että eihän meidän pirpanalle oo ku enimmäksee 62-70cm vaatetta!
tai jotain siihen suuntaan.. Muutamat 56 podyt löytyy, ja YHDET 50cm sukkahousut!! Sukkiksia ainakin pitää ostaa lisää, ja muutama pieni pody ja sitten haluaisin noita potkuhousuja (ei niitä puolipotkareita) 56cm muutamat lisää, kun ne on pienellä niin helppoja ja mukavia varmasti päälläkin.. Nopsaahan se vauva kasvaa, mut toisaalta ei voi tietää minkä kokoinen vauva sieltä tulee. miehen veljentytöllä meni 56cm vaatteet silti jotain 1,5kk..

Miten ootte muut ostanu, minkä kokoisia vaatteita?emoticon

Takaisin