Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä puuttuu enää turvakaukalo. Ehkä kans isompia vauvan vaatteita koska haluan tyttöväreissä 😊 esikoiselle pitää ostaa uus sänky että vauvalle vapautuu pinnasänky. Mutta ei tässä kiirettä kun näyttää että ollaan ehkä ostamassa talo niin sinne uuteen taloon vasta 🤭

Sisarusrattaat ostettiin torista ja ne on vielä mummolassa.

En tiedä onko ihan hullua ostaa rintapumppu ekan kanssa etukäteen, mutta toive on niin kova, että puolisokin pääsisi osallistumaan syöttöihin ja minä pääsisin takaisin treenien pariin jälkitarkastuksen jälkeen. Mitä ootte kokeneemmat mieltä? Ehdottomasti haluaisin hands free -maallisen liiveihin laitettavan. Kai sen saa myytyä jos ei itsellä tulisikaan käyttöön?

Muuten alkaa olla kaikki pienemmät hankinnat tehtynä, just ostin torista tosi hyväkuntoisen sitterin, pitkään haaveilemani najell sleepcarrier ostettu. Pinnasänky, syöttötuoli new born-osalla, vaatteet, vaippalaukku, kantoreppu, amme, leikkimatto. Vielä puuttuu rasvoja, kuumemittari ja vaipparoskis, kohinalaite, hoitoalusta ja itkuhälytin. Isommista hankinnoista vaunut ja turvapaikaksi edelleen ostamatta 🥲

Mä ostan etukäteen, koska mitä aiemmin aloittaa, sitä paremmin heruu pumpulle. Lisäksi mä olen tosi taipuvainen rintatulehduksille, jonka ennaltaehkäisyssä pumppu on kyllä hyvä. Tiedän toki, että olen aiemmin herunut hyvin pumpulle niin ei jännitän hankkia.

Ainakin nuo hands freen tuntuu menevän vikkelään kaupaksi, että en pidä kovin isona riskinä.

Meillä alkaa kaikki olla ja hyvä niin, mies lähtee vielä kuudeksi viikoksi työreissuun. Pinnis pitäisi hakea vielä kaverilta, mutta muuten kaikki on niin, että pärjätään. Enpä ole syöttötuoleja ja muita edes ajatellut vielä, niitä tarvii kuitenkin vasta loppuvuodesta. Lähinnä oli paniikki, että jos synnytän miehen ollessa töissä, olisi kaukalot jne että pääsen sairaalasta kotiin eikä tarvitse alkaa säätämään 😅

Meillä on vaunut ja kaukalo, sekä muutama vaate. Siinäpä se😂

Melkein kaikesta tosiaan hankkiuduin eroon kuopuksen vauva-ajan jälkeen kun ei pitänyt tulla enää enkä jaksa turhaa tavaraa nurkissa.

Pinnasänkyä ei luultavasti hankita ihan heti, mietin vuokraisko sen ensipedin vai ostaisko itse vastaavan. Liiveihin laitettava rintapumppu mullakin listalla, ja sitten sitteri.

Mä luulen, että hankitaan nuo kun mun äitiysloma alkaa...

Millaisia sittereitä teiltä löytyy / onko jotain mitä ei ehdottomasti kannata ostaa? Haluaisin ostaa sen jo etukäteen silläkin riskillä ettei vauva siinä sitten viihdykään, mutta malleja on niin paljon eri hintaluokissa, että arpapeliltä tuntuu.

Mulla neljäs lapsi tulossa.
Ekalla ei ollu mitään käytössä, tokalla oli Tiny Love 3in1 käytössä kunnes tuli nopeesti painoraja vastaan (9kg), mut se oli aika monipuolinen ku pysty siinä nukkumaanki ku ei poika oikeen viihtyny missään yleisesti.. kolmannella oli auton kaukalo tarvittaessa käytössä, mut aika vähän.
Nyt en oo hankkinu olleskaan.. käytän taas auton kaukaloa jos tarvii..

Meillä oli ekan kanssa lainassa kavereilta baby björnin sitteri. Se piti luovuttaa kuitenkin vähän kesken takaisin niin oli kyllä surkea se mikä sitte käytettynä ostettiin. En muista merkkiä. Saattoi olla Emman sitteri. Mutta tuo baby björnin sitteri oli aivan huippu! Vauva oppi itse keinuttamaan sitteriä ja viihtyi siinä hyvin. Lisäksi se baby björnin sitteri on minusta kauniin mallinen. Suosittelen baby björnin sitteriä! Ostin nyt toukokuiselle vauvalle käytettynä baby björnin ja maksoinkohan 90e. Uutena on kalliita mutta on kyllä tuon 90e arvoinen. Se toisen merkkinen sitteri oli kömpelö, iso ja sitä ei saanut keinumaan.

Meillä oli ekan kanssa lainassa kavereilta baby björnin sitteri. Se piti luovuttaa kuitenkin vähän kesken takaisin niin oli kyllä surkea se mikä sitte käytettynä ostettiin. En muista merkkiä. Saattoi olla Emman sitteri. Mutta tuo baby björnin sitteri oli aivan huippu! Vauva oppi itse keinuttamaan sitteriä ja viihtyi siinä hyvin. Lisäksi se baby björnin sitteri on minusta kauniin mallinen. Suosittelen baby björnin sitteriä! Ostin nyt toukokuiselle vauvalle käytettynä baby björnin ja maksoinkohan 90e. Uutena on kalliita mutta on kyllä tuon 90e arvoinen. Se toisen merkkinen sitteri oli kömpelö, iso ja sitä ei saanut keinumaan.
Mä liputan kans baby Björnin puolesta. Paras, kaikilla neljällä ollut ja nyt viidennelle kans. :)

Meillä oli esikoisella myös baby björn, mutta hän ei siinä juuri viihtynyt. Mummolassa on sellainen säilössä, kun siellä ei oikein muuta paikkaa vauvalle ole. Esikoisella oli kotona enemmän tripp trappin vauvalisäosa käytössä, ja se onkin toukokuiselle tallessa, joten kokeillaan pärjätä pelkästään sillä ainakin alkuun. Nuita baby björnejä liikkuu ihan hyvin käytettynä, ja monet ompelijat tekee uusia kauniita päällisiä niihin tilauksesta😊

Ihanasti täällä influenssaatte, en ollut osannut edes ajatella sitteriä, mutta jospa sitten kuitenkin... 😅

Mietin vauvan viihdyttämiseen myös lattialle laitettavaa lelukaarta. Aika kivoja puisia näkyy olevan olemassa, ja sitten noita missä on oma matto ja kaaret, ja heti mulla menee pää sekaisin että mitäköhän turva-aspektia en osaa ajatella. 😵‍💫

Pinnasänky saapui vihdoin mun vanhemmilta, olipas villiä muistaa kaikki siihen liimatut tarrat. En tiiä raaskinko edes ottaa niitä pois. 😅

Mietin vauvan viihdyttämiseen myös lattialle laitettavaa lelukaarta. Aika kivoja puisia näkyy olevan olemassa, ja sitten noita missä on oma matto ja kaaret, ja heti mulla menee pää sekaisin että mitäköhän turva-aspektia en osaa ajatella.
Itse tykkäsin leikkimatosta ja lelukaaresta jonka sai pestyä pesukoneessa. Saatiin se ristiäislahjaksi.
Näitä on monen merkkisiä ja tätä tiny lovea on myös eri hintaisia. Tykkäsin että se oli hyvin säädettävissä, lelujen paikkoja pystyi vaihtaa ja korkeutta säätää.

Etsittiin pitkään sopivaa sivuvaunusänkyä vauvalle. Nyt eilen tuli ystävältä viestiä, että just sellainen olisi ilmaiseksi saatavilla, että olisiko tarvetta. 🤩😍 Erinomainen ajoitus!
Nyt ei puutu kuin itselleni imetysliivit ja maidonkerääjä, niin hankinnat olisi siinä. 😌

Takaisin