Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yritin tokan kanssa liinaa mutta jotenkin en saanut ikinä kunnolla niin meni sit repussa ja oli nopeampi laittaakin. Meillä kans esikoinen oli alkuun liian pieni ja sit kun olis voinut laittaa ei enää viihtynyt.
Tätä mäkin vähän pelkään, että en osaa laittaa sitä liinaa kunnolla ja sit menee lanttu jumiin ja koko liina jää lopulta käyttämättä.

Mä haaveilin esikoisen raskausaikana kantoliinan käyttämisestä, mutta lopulta en ikinä tykänny sen käyttämisestä. En vaan tajua sitä solmimista, ja aina joku kohta jäi löysäksi. Mä en ole kyllä ikinä tajunnut mitään esim. lautasliinojen taitteluohjeita tai muita vastaavia juttujakaan eikä riitä kärsivällisyys, eli varmasti on myös persoonallisuudesta kiinni😂 Kantoreppua tuli käytettyä välillä, meillä on Stokken Limas ja se oli kiva, kaunis kuosi ja kantoliinamainen, mutta helppo kiinnittää.

Onko teillä konkareilla vinkata hyviä kantoreppuja, joihin ootte olleet tyytyväisiä käytössö? 😊
Oon tykännyt itse enemmän jostain vanhasta ergo Babyn repusta kuin Tulan free to growsta. Nyt kiinnostaisi noi stokke limas tai vastaavat mutta ei ehkä kannata panostaa siihen kun en tiiä tuliko käytettyä enempää

Mulla on ollut isompien kanssa jos jonkinlaista kantoreppua ja yhden kanssa kokeilin liinaakin, mutta se ei äkkiseltään ollut mun juttu.

Kuopuksen kanssa oli tula, ihan ok. Nyt itsekin kaipaisin jotain mihin saisi nimenomaan vastasyntyneen helposti. Itse kun valmennan urheilussa ja tarkoitus on jatkaa mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen, niin vauva toki kulkee mukana. Nyt olisi tarve jollekin kantosysteemille mikä on helppo laittaa ja tuntuu mukavalta, itsestä sekä vauvasta.

Mä ostin Manducan n 9v sitten, sitä käyttänyt jo 3 lasta ja todella hyvässä kunnossa edelleen. Ainoa huono puoli siinä on että lapsi on aina vain kasvot kantajaa kohti, toisaalta ei se ole meitä hidastanut, mut joskus ois ollu helpompi toisinkinpäin.

Sitten vuoden alussa testailemaan vaunuja. Jos jollain suosituksia pitkälle sopivista rattaista (174cm) niin kuulen mieluusti. Ainakin Cybex Priam kiinnostaa.

Haaveissa on myös langaton liiveihin laitettava rintapumppu, sivusänky, baby björn sitteri ja sleepytroll. Jos näistä kokemuksia tai suosituksia niin laittakaa ihmeessä! 😇
Pitkille ihmisille ei voi suositella Britax smilea, potkitan paljon sitä ostoskoria alla. Muutoin hyvä kun työntöaisan korkeuta voi säätää niin kaiken mittaiset voi työntää rattaita

Ootko kokenut että eri liinoilla on jotain väliä, vai onko ne käytännössä samanlaisia kaikki? Jos on eroja niin onko sulla suosituksia?

Riittävän pitkä ja pehmeä trikoo on paras alkuun, että oppii sitomaan. Lisäksi suosittelen lämpimästi pyytämään jonkun kädestä pitäen neuvomaan. Mä olen mennyt aina kahdella liinalla, trikoolla alkuun ja myöhemmin kudotulla.

Riittävän pitkä ja pehmeä trikoo on paras alkuun, että oppii sitomaan. Lisäksi suosittelen lämpimästi pyytämään jonkun kädestä pitäen neuvomaan. Mä olen mennyt aina kahdella liinalla, trikoolla alkuun ja myöhemmin kudotulla.
Okei kiitos vinkistä! Mä koitan kysellä tutuilta josko joku olisi käyttänyt liinaa ja osaisi neuvoa 🙏

Onko kukaan löytänyt tai tehnyt hankinnoista listausta exceliin tms helposti kopioitavaan muotoon? Koitin googletella mutta löytyi vain blogipostauksia, joista pitäisi vain nähdä sitten vaiva listata ihan itse 😅 Meille on tulossa eka lapsi ja montaa tavaraa tulee tarjottuna tutuilta, niin pakko laittaa jonnekin ylös että pysyy kärryillä mitä on tulossa mistäkin ja mitä sitten kannattaisi hankkia joulun jälkeen alesta tai kirppareilta.

Takaisin