Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä joudutaan hommaa kans kaikki. Hävitin ahkerasti kaikki mahdolliset ennen plussaa. Oiskohan ollu ovulaation aikoihin kun hävitin kaikki loput. Esim hoitoalusta oli turhanpanttina ollut varmaan vuoden ja nyt sain aikaiseksi laittaa kiertoon.. :D

Täällä täytyy kans hankkia kaikki koska esikoinen tulossa. Pelottaa kyllä ajatus siitä että kaikki on hankittava, onneksi ainakin muutamalta ystävältä saan vaatteita, josko niitä ei tarvisi kaikki hankkia itse 😅
Auto mietityttää mutta vielä sinne kai mahtuu. Taloudessa siis neljä koiraa mutta mahtuvat vielä oikein hyvin farkkuun. Katostaan miten käy kun lapsi tulee. 🙈

Meillä on esikoisen jäljiltä vielä aika paljon kaikenlaista ja lisäksi on sukulaisille laitettu eteenpäin vauvajuttuja, jotka varmasti saa nyt sitten takaisin. Eniten mietityttää huonejärjestykset. Meillä on 3 makkaria joista kaksi on niin nafteja, että meidän aikuisten sänky ei kunnolla mahdu niihin, joten täytynee pitää isoin makkari meillä. Nafteihin huoneisiin ei myöskään kunnolla saa kahta lastensänkyä kaikkien lelujen keskelle, joten täytynee uhrata työhuone ja laittaa lapset omiin huoneisiinsa. Mies tekee käytännössä pelkästään etätöitä, joten pitää sit keksiä joku muu etätyöpaikka hänelle, itse tykkään olla pääasiassa toimistolla.

Onko muilla varsinkin kuopusta odottavilla vastaavat huonetetrikset tiedossa?

Meillä on yläkerrassa isommilla tytöillä omat huoneet, sitten on isompi makkari joka on kuopuksella nyt/isoveli asuu siellä kun on meillä(tällöin pikkuveli yleensä saa häädön meidän makkariin :tears: ). Vauva luultavasti on meidän makkarissa ensimmäisen vuoden, ja makkari tosiaan alakerrassa. Meillä on kylmä vintti mistä olisi tarkoitus tehdä yksi huone, lähinnä juuri isoveljelle/mulle työhuone. Toki mun esikoinen kyläilee myös välillä mutta kun asuu jo omillaan ja on työelämässä, niin vierailut sen verran epäsäännöllisiä, että oma huone kyllä jää olematta nyt:tears:

Mutta tosiaan tuo yksi makkari on niin iso, että siellä voi aivan hyvin nämä kaksi nuorintakin olla sitten yhdessä jos sukupuolet natsaa yhteen. Mutta tetristä joo...alunperin halusin meidänkin makkarin ylös, mutta taitaa jäädä nyt toteutumatta. Ehkä sitten kun noita isompia alkaa muuttaa pois kotoa...

Me asutaan nyt kerrostalokolmiossa viidestäön, isommat lapset keskenään omassa makkarissa ja 3v nukkuu edelleen meän vanhempien huoneessa. Ollaan kohta muuttamassa neliöön missä ei ole jätti-isot makkarit mut sentäs niitä on 3kpl, eli sillon toi 3v saa mennä omaan heti kun muutetaan että on aikaa totutella siihen että tulee vauva. Ja isommat saa sit oman huoneen. Ja vauva sit meän vanhempien kans samaan.
Meillä on yleensä pienin nukkunu 2-3v vanhaksi meän makkarissa, niin katotaan sitten jonkusen vuoden päästä et hankitaanko isompi kämppä vai saadaanko porukka mahtumaan.. en usko et 5h kämppää koskaan hankitaan, ku ovat aika kalliita täällä pk-seudulla..

No meille ei tule huonetetristä, mutta muutetaan muutaman viikon päästä. Nyt asutaan kerrostalokolmiossa pk-seudulla ja muutetaan Savoon lähemmäs isovanhempia. Pikkasen kun rahaa laittoi lisää, niin saatiin neljän makkarin rivari samalla rahalla kuin täällä etelässä. Siinä tila riittää meille hyvin, yhdestä makkarista tulee työhuone. Parin päivän päästä tulee muuttolaatikot ja raivokas pakkaaminen alkaa....

Mä asuin mun neljän vanhimman kanssa etelässä rivarikolmiossa ku tavattiin miehen kanssa. Hän asui yksin täällä Keski-Suomessa tässä isossa omakotitalossa missä on hemmetin iso tontti omalla rannalla. Silleen ei ihan kauheasti tarvinnut miettiä kumpaan muutettiin kun päätettiin yhteen muuttaa. Ei tän myyntihinnalla sais etelästä edes tonttia, varsinkaan tän kokosta ja omalla rannalla.

Mulla nyt poikakin jo 17v, ja nuo keskimmäiset tytötkin yläasteella joten ei tässä nyt varmaan monia vuosia enää kaikki lapset kotona asu.

Anoppi oli meillä ostanut jo ekan vaatteen vauvalle, jotenkin en ite jaksa yhtään miettiä mitä kaikkea pitäis hankkia.

Tuplia pohdin. Kun kuopus täyttää heinäkuussa 3, niin toisaalta ei kyllä tarttisi. Mut siinä on sitten kesä ja mä tykkään liikkua paljon joka puolelle...mietin olisko tuokin helpompi sit vaan köyttää rattaisiin aina, kun on aika energinen tapaus😂 Bugaboon donkey duo:ja oon katellut...menis sit yhelläkin samat rattaat...

Meillä on kaksikerroksinen rivarineliö. Alakerrassa on sauna ja yksi huone, joka on täysi-ikäisen esikoisen valtakunta. Yläkerrassa kaksi makkaria ja olohuone ja keittiö. Kolmivuotiaalla on tällä hetkellä oma huone, samoin meillä aikuisilla. Nuorimmat tulevat olemaan eri sukupuolta, niin varmasti jonain päivänä tulee eteen huonetetris. Alkuun nyt varmasti esim. rappusten alla olevan tilan saa otettua käyttöön leikeille ja leluille, jos he nukkuvat kuitenkin samassa huoneessa kuopuksen kasvettua. Tai sitten esikoinen päättää joskus muuttaa omilleen. Toki siihen on vielä erinäisistä syistä pitkä matka.

Me asutaan tilavassa kaksiossa kerrostalossa, mutta vuokrasopimusta ei voi irtisanoa ennen kesää. Mies tekee etätöitä, niin tulevaisuudessa varmaan kolmioon muutto olisi hyvä, että saisi oman huoneen työhuoneeksi. Nyt makuuhuoneesta ois tulossa niin toimisto kuin makuuhuone meille kaikille😅Ajateltiin, että hommataan sivuvaunusänky, se oli esikoisella tosi hyvä.

Tuplarattaiden hankinta olis myös varmaan edessä. Paljon tarvikkeita kyllä on varastossa esikoisen vauva-ajalta, joten paljon ei tarvitse hankkia. Jotain omaa ja söpöä haluan kyllä hankkia pienelle, että on sitten joku erityinen muisto vauva-ajasta.

Meillä joutuu kyllä vähän kans venkslaamaan huoneita. Nuorin on nukkunut meidän makkarissa ja sai nyt siirtyä isosiskon huoneeseen.

Edellisten jäljiltä meillä taitaa olla kaikki paitsi turvakaukalo ja vaipanvaihtoalusta.
Pitää joskus rakenneultran jälkeen ottaa vauvanvaatelaatikko alas ja karsia jotain sieltä. Siellä on sellaistakin mikä ei oo edelliselläkään tullut käyttöön niin joutaa kiertoon.
Haluaisin hankkia sellaisen korisängyn ennen pinniksen käyttöönottoa, mutta kattoo nyt.

Meillä on iso talo, mutta vain kaks makkaria. Toki ensimmäistä odottaessa ei sinänsä muuta ongelmaa ole, kuin että makkarit sijaitsee kaukana toisistaan. Taataksemme hyvät unet, tavoitteena on ollut että opetetaan jo hyvin pienestä asti omaan huoneeseen nukkumaan. Mietityttää kuitenkin että peittääkö välissä olevat seinät vähän liiankin hyvin äänet..

Meillä on iso talo, mutta vain kaks makkaria. Toki ensimmäistä odottaessa ei sinänsä muuta ongelmaa ole, kuin että makkarit sijaitsee kaukana toisistaan. Taataksemme hyvät unet, tavoitteena on ollut että opetetaan jo hyvin pienestä asti omaan huoneeseen nukkumaan. Mietityttää kuitenkin että peittääkö välissä olevat seinät vähän liiankin hyvin äänet..
Meillä on nytkin itkuhälytin käytössä kun kuopus nukkuu ylhäällä. En jotenkin luota siihen, että heräisin muuten. Hän tosin läväyttää ovensa auki sillä vauhdilla, että kaikki kyllä herää :tears:

Takaisin