Hankinnat vauvalle

meillä kans se tilanne et eka, niin pitää tehdä kaikki hankinnat, mietittiin jo et pitääkö lähtee ihan siitä et oisko aika ostaa auto lopulta :tears: no luulen et pärjätään hyvin ilman, mutta vähän saa kyllä pelata tetristä ja uudelleen sisustaa et saa tilaa vauvalle.. ei aiota joka tapauksessa tehdä mitään hankintoja ennen kuin on varmemmat viikot, nyt vasta 4+4.
 
en siis tiedä asiasta mitään mutta luulen kyllä et voi olla kätevät! ihan pyörryttävän kalliita kyllä
Mä melkein väitän että ne ei ole kätevät kun katsoin eturenkaiden kokoa. Voi olla talvikelillä mielenkiintoista työntää. En ole testannut enkä testaa kun en ole hankkimassa niitä.
 
Mä melkein väitän että ne ei ole kätevät kun katsoin eturenkaiden kokoa. Voi olla talvikelillä mielenkiintoista työntää. En ole testannut enkä testaa kun en ole hankkimassa niitä.
Joo hyvä pointti talvikeleistä muutenkin toi renkaan koko... Kaikenlaista pitää kyllä ottaa tossakin huomioon. Tosin meillä ei oikein oikeita talvikelejä ole täällä Keski-Euroopassa niin tietenkin eri tilanne. Me tarvittas varmaan jotkut mahdollisimman kapeat et mahtuu näille paikallisille jalkakäytäville.:rolling:

Onko kellään ollut sähköavusteisia yhdistelmävaunuja käytössä? Mies niistä haaveilee ja mietityttää onko ne hintansa väärti.
Niissä on kyllä myös toikin mielenkiintoinen ominaisuus et ne saa tärisemään itsekseen. Mä luulen et jos kerron sähköavusteisten olemassaolosta mun puolisolle niin sekin kiinnostuu. :Face With Tears Of Joy: Ja oisinko jonkun influn nähny sitä tärinää just kehuvan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen ennättänyt laittaa paljon tavaraa jo eteenpäin, kun meille ei pitänyt enää enempää lapsia tulla. Täytyy sitten alkaa homma maan takaisin, jos näyttää, että on kestävä raskaus..
 
Käytännössä kaikki pitää ostaa taas, ei mitään pienten juttuja tallessa enää. En usko että mitään ostellaan ennen ru
 
Mä oon sen verran hullu, että oon hommannut jo lapsen yritysaikana (1,5 v) sille vaatteita koko ensimmäiseksi vuodeksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: hävettää myöntää tää, että meni vähän yli, mutta kun vauvanvaatteet on niin söpöjä! Voisin katsella niitä kaiket päivät (mitä oikeastaan teenkin:rolling:)
 
Mä oon alkanut hiljaisesti miettimään mielessäni tulevia vaunuja. Huh kamalaa, kun on muuttunut aikalailla paljon poikien ollessa vauvoja 😅

Elättelen toiveita, että löytäisi helposti kulkevat vaunut (varsinkin nyt ekalle talvelle) koska toiveena ois päästä liikkumaan mahdollisimman paljon kävellen ja lenkkeillen.
Nuo kääntyvällä renkailla olevat on nätimpiä ratasosan kanssa ja puolestaan kiinteät isot renkaat näyttää vaunukopan kanssa paremmilta 😅🤦🏻‍♀️ Ja tää siis mun mielipide vain 🙈 Ja ehdottomasti haluan kovan kopan vaunuihin, esikoisella oli pehmeä eikä ollenkaan niin kiva kuin kuopuksen kova koppa.
 
Minäkin jo ennen plussausta olen muutamia lastenvaatteita ostellut käytettynä ja nyt on kertynyt jo hieman enemmän, mitään isoja juttuja sinäänsä ei olla hankittu mutta suunniteltu on vähän mitä halutaan esim tripptrapp. Ei uskalla hirveästi vaatteitakaan ostella kun niitä alkaa pian tulemaan ovista ja ikkunoista (äitistäni tulee mummo ekaa kertaa😅)
 
Mä oon sen verran hullu, että oon hommannut jo lapsen yritysaikana (1,5 v) sille vaatteita koko ensimmäiseksi vuodeksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: hävettää myöntää tää, että meni vähän yli, mutta kun vauvanvaatteet on niin söpöjä! Voisin katsella niitä kaiket päivät (mitä oikeastaan teenkin:rolling:)
Ymmärrän sua hyvin. Itse olen silti raskauden suhteen realisti enkä ole viel ostanu mitään mutta kyllä vähän katsellu ihania vauvojen vaatteita😍 mitään vanhoja esikoiselta ei ole jääny jemmaan kun toista ei koskaan pitänyt tulla😄
 
Käytännössä kaikki pitää ostaa taas, ei mitään pienten juttuja tallessa enää. En usko että mitään ostellaan ennen ru
Sama ajatus. Ennen rakennultraa en osta mitään. Katselen vaan ja mietiskelen itsekseni😄 toisaalta ärsyttävää tää liian realistinen ajattelutapa raskauteen. Työni puolesta en osaa olla sellasessa ihanassa raskauskuplassa ennen kun on varmaa että lapsi on tulossa.
 
Tuplarattaita oon himpun verran alkanut katsella, käytettynä ennemmin.

Lisäksi esikoisen isommat vaatehankinnat saattaa hetken aikaa olla enempi unisex, että sopisi paremmin seuraavallekin käyttäjälle, kun ei vielä tiedä kumpi tulee. Ja voi hyvällä omallatunnolla panostaa (edelleen) kunnon haalareihin, kenkiin yms kun tuleekin yhden sijasta kahdelle käyttöön :Winking Face:
 
En oo hankkinut mitään ja paljon esikoisen jäljiltä vielä tallessa. Esim rattaat tms. on jo valmiina 🤗 ehkä sitten myöhemmin kun saa tietää sukupuolen niin vaatteita sitten tarpeen mukaan ☺️
 
Jaa, käytiin kirpoistelee pikkubodyja samalla reissulla, kun kerrottiin mun äidille, mutta mitään muuta ei ole vielä hankittu. Äidiltä löytyy suvun vanha pinnasänky, mut kaikki muu pitää varmaankin ostaa. Kaikki mahdollinen kirppikseltä meille! Vaan hygienia- ja turvasyistä (ja jos nään jotain aivan ihanata 😆) ostetaan uutena. Tai no, myönnän kyllä varmasti tulee ostettua uutena muutakin, mut paljon ostetaan kirpparilta 🤗
 
Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki tallessa, että paljoa ei tarvitse ostaa. Vaunut kylläkin, ja sänkyjen kanssa täytyy tehdä jotain, kun esikoinen nukkuu edelleen laidattomassa pinniksessä. Tosin makkariin ei edes mahdu juniorisänkyä ja pinnistä. 😬😳 Mutta meidän historialla ostoksia tehdään vasta joskus puolivälin jälkeen. 🙈
 
Pitää hommata lähes kaikki uudestaan, kun edellisiltä on laitettu aikaa sitten tavarat ja vaatteet kiertoon. Pienten liikuntavarusteita, pyöriä yms. löytyy kyllä, mutta hetki menee ennen kuin kaveri lähtee hiihtämään 😄 Itselleni olen hankkinut kirppareilta äitiysvaatetta vähän turhankin aikaisin, kun niitä on ollut laatikossa odottamassa yli kaksi vuotta..

Yhden vaatesetin olen toistaiseksi uskaltanut pienelle ostaa kirpparilta. Varmaan ultran jälkeen uskaltaa jatkaa hankintoja enemmän. Aikaa ekaan ultraan odotellaan tällä hetkellä kovasti 😊
 
Meillä on aikalailla kaikki valmiina. Ehkä kaukalon adapterit rattaisiin voisi olla näppärät... Sit jos vauva olisikin poika, tarvis hankkia uusia vaatteita.. kolmen tytön jälkeen on vaatekaappi aikalailla pinkki :D
 
Takaisin
Top