Hankinnat vauvalle

Me aloitimme Lindexin 50 koolla, aluksi olivat vähän isoja mutta pienempiä en ollut hankkinut, ne taisivat mennä kolmisen viikkoa päälle. Omalla kokemuksella voisi todeta että mitä "isompi" koko sen kauvemmin mahtuu päälle. Eli jos tulee jotain maailman ihananinta vastaan en osta alle 74 kokoa, ehtii todennäköisemmin useammin päälle. Totesin myös etten käyttänyt kuin puolia 50-62 vaatteista. Tietysti tähän vaikuttaa itse vauva aika paljon, meillä ei esim vauva pulautellut ollenkaan.

Meillä jäi melkein kaikki äitiyspakkauksen vaatteet käyttämättä koska olivat todella leveää mallia, kun taas käyttäjä oli siro mutta pitkä. Myös useista housuista loppui pituus ennen leveyttä.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä jäänyt Hartan topline S vaunut ja niihin kyllä ollut tosi tyytyväinen.
 
Saadaan varmaan aikalailla kaikki, kun ympärillä nyt niin paljon pieniä, joten hankala miettiä hankintoja. Lapsimessuiltakaan ei tullu inspiraatiota. Rattaita kävin kyllä testailemassa jos ne hankkisi
 
Mietin tulevan kohdalla, että hankkisinko sellaisen unipesän. Lueskelin netistä ja kallistuin ehkä siltikin siihen, että ei välttämättä kuitenkaan niin tarpeellinen tai edes kaikista turvallisinkaan. Kenellä olisi kokemusta? Onko kokenut hyödylliseksi vai kallistuuko enemmän ei niin hyödylliseksi?
Me tykättiin tosi paljon. Sohvallakin oli kiva kun vauva vieressä pesässä. Mut ehkä sit käytettynä kun lyhytikänen, meillä käytössä ekat 3,5kk ja jäi pois ku alko kääntyilemään. Mut meijän vauvalla oli kyllä hintansa arvonen
 
Sitteri pitää ostaa.. myin sen pari vuotta sitten kun aattelin, ettei enää tule. Ostan kyllä taas itsekeinuvan ..se oli mahtava! Vaunut pitää kans ostaa uudet kun ovat huonokuntoiset. Kaukalokin jo liian vanha joten sekin. Vaatteita on iso läjä ,mutta osa menee uusiksi jos olisikin tyttö🤭
Hei nyt tuli mieleen et tää mekin tarvitaan ku annettiin vanha pois. On kyl ehdoton kapistus
 
Me tykättiin tosi paljon. Sohvallakin oli kiva kun vauva vieressä pesässä. Mut ehkä sit käytettynä kun lyhytikänen, meillä käytössä ekat 3,5kk ja jäi pois ku alko kääntyilemään. Mut meijän vauvalla oli kyllä hintansa arvonen
Oon ajatellut kyllä unipesän hankkimista. En nää vaaraa, kun pieni vauva ei osaa vielä kääntyä ☺️
 
Hei nyt tuli mieleen et tää mekin tarvitaan ku annettiin vanha pois. On kyl ehdoton kapistus
Onko kokemuksia Babybjörnin sitteristä? Ostin juuri käytettynä kun niin halvalla tuli vastaan (50€, uutena sitteri ja lelukaari 275€). Moni sanonut, että jopa paras hankinta mitä vauvalle en tehnyt 😀
 
Onko kokemuksia Babybjörnin sitteristä? Ostin juuri käytettynä kun niin halvalla tuli vastaan (50€, uutena sitteri ja lelukaari 275€). Moni sanonut, että jopa paras hankinta mitä vauvalle en tehnyt 😀
Mun kaverilla ollut käytössä ja on tykännyt. Aikoo lahjottaa sen nyt meille käyttöön ja oon kyl tyytyväinen ettei tarvii ostaa ite 🤗
 
Mites lokakuiset, onko teillä hankinnat millä mallilla? Itse en ole "uskaltanut" hankkia vielä mitään! Tänään kävin sentään hakemassa Libero-laukun. Jotenkin elän vielä epäuskossa kaiken kanssa ja kun kriisiä perheessä, niin en ole oikein saanut ajatusta kasaan. Tänään uskaltauduin vaatekauppoihin hiplailemaan lastenvaatteita. Mitään ei kuitenkaan tullut ostettua. Torista kattelin turvakaukaloita, sänkyä ja vaunuja, mutta tuntuu nekin vielä mahdottoman kaukaisilta ajatuksilta. Toisaalta tiedostan, että minun pitäisi alkaa valmistautumaan ja hankinnoilla loisin samalla ns suhdetta vauvaan.
 
Mites lokakuiset, onko teillä hankinnat millä mallilla? Itse en ole "uskaltanut" hankkia vielä mitään! Tänään kävin sentään hakemassa Libero-laukun. Jotenkin elän vielä epäuskossa kaiken kanssa ja kun kriisiä perheessä, niin en ole oikein saanut ajatusta kasaan. Tänään uskaltauduin vaatekauppoihin hiplailemaan lastenvaatteita. Mitään ei kuitenkaan tullut ostettua. Torista kattelin turvakaukaloita, sänkyä ja vaunuja, mutta tuntuu nekin vielä mahdottoman kaukaisilta ajatuksilta. Toisaalta tiedostan, että minun pitäisi alkaa valmistautumaan ja hankinnoilla loisin samalla ns suhdetta vauvaan.
Mulla oli esikoisen kohdalla vähän sama, mutta onneksi meille tuputettiin kaikki tarpeellinen. Nyt onkin ollut lähes kaikki jo valmiina ja jotain puuttuvia ollaan hommattu. Kyllähän sitä vielä ehtii myöhemminkin, mutta kyllä siinä hieman pääsee tunnelmaan kun pyykkäilee pikkuisia vaatteita jo valmiiksi. Eli ehkä jotain pientä vois jo ostaa?
 
Mulla oli esikoisen kohdalla vähän sama, mutta onneksi meille tuputettiin kaikki tarpeellinen. Nyt onkin ollut lähes kaikki jo valmiina ja jotain puuttuvia ollaan hommattu. Kyllähän sitä vielä ehtii myöhemminkin, mutta kyllä siinä hieman pääsee tunnelmaan kun pyykkäilee pikkuisia vaatteita jo valmiiksi. Eli ehkä jotain pientä vois jo ostaa?

Ehkä jotain pientä. Tuo oli kuitenkin jo ensi askel, että kävin vaatteita hypistelemässä 🙂
 
Ehkä jotain pientä. Tuo oli kuitenkin jo ensi askel, että kävin vaatteita hypistelemässä 🙂
Pikkuhiljaa on myös yksi hyväksyttävä tapa. Minä pelkäsin kovin km ja niinpä tein hankinnat "vasta"joulu-tammikuussa paria vaayetta lukuunottamatta. Hypistely on ihanaa!
Aiotko kierrellä kirppareilla?
 
Ehkä jotain pientä. Tuo oli kuitenkin jo ensi askel, että kävin vaatteita hypistelemässä 🙂
Vauvaöljyä ja pikkupyykkäri pyykinpesuainetta voi huoletta hankkia... niitä kun voi käyttää itsekin. Se niiden vauvatarvike-hyllyjen lähellä oleminen oli minulle "turvallista" ja samalla konkretisoi tulevaa.
 
Pikkuhiljaa on myös yksi hyväksyttävä tapa. Minä pelkäsin kovin km ja niinpä tein hankinnat "vasta"joulu-tammikuussa paria vaayetta lukuunottamatta. Hypistely on ihanaa!
Aiotko kierrellä kirppareilla?
Varmaankin tulen kirppareita kiertelemään ja nettikirppiksiä. pikkuhiljaa 😊
 
Varmaankin tulen kirppareita kiertelemään ja nettikirppiksiä. pikkuhiljaa 😊
Juuri noin. Minä ostin isoimmat sängyn, hoitop. samasta perheestä nettilöytönä. Samalla säästyin myös niiden kasaamisen vaivalta, kun pakussa kulkivat kasattuina. Suosittelen...
 
Mites lokakuiset, onko teillä hankinnat millä mallilla? Itse en ole "uskaltanut" hankkia vielä mitään! Tänään kävin sentään hakemassa Libero-laukun. Jotenkin elän vielä epäuskossa kaiken kanssa ja kun kriisiä perheessä, niin en ole oikein saanut ajatusta kasaan. Tänään uskaltauduin vaatekauppoihin hiplailemaan lastenvaatteita. Mitään ei kuitenkaan tullut ostettua. Torista kattelin turvakaukaloita, sänkyä ja vaunuja, mutta tuntuu nekin vielä mahdottoman kaukaisilta ajatuksilta. Toisaalta tiedostan, että minun pitäisi alkaa valmistautumaan ja hankinnoilla loisin samalla ns suhdetta vauvaan.
Meillä toki on paljon jemmassa esikoisen jäljiltä, mutta olen ostanut vasta yhden huppupyyhkeen. 😅 Oleellisia puuttuvia on mm vaunukoppa (tai kokonaan uudet vaunut), ensisänky sekä pienen koon lämpöisemmät vaatteet, esikoinen kun syntyi hellekesänä. 😅
Tahtia on vähän hidastanut meidän tausta, syksyisessä raskaudessa ehdin jo luottavaisena katselemaan vaunuja, kunnes meni kesken, niin nyt olin alkuun pitkään ihan tietoisesti katselematta mitään sen tarkemmin. 😞 Ja toisekseen täytyis jotenkin saada raivattua tilaa meidän jo valmiiks ihan liian pieneen&täyteen kämppään ennenkuin kantaa lisää tavaraa ovesta sisään. 🤣 Nooo, jos loppuviikon ru selviää sukupuoli eriksi kuin esikoisella niin sitten täytyy kyllä vähän shoppailla vaatteitakin. 😁
 
Kävin viime viikolla kiertää kirppareita ja ostin ehkä neljä newborn vaatetta 😄 Ainiin, ja uskaltauduin tilaamaan äitiyspakkauksen, kun sain raskaustodistuksen neuvolasta. Melkein tein kaikki muutkin kela-hakemukset, mutta se olis ehkä jo liioittelua 😂
 
Kävin viime viikolla kiertää kirppareita ja ostin ehkä neljä newborn vaatetta 😄 Ainiin, ja uskaltauduin tilaamaan äitiyspakkauksen, kun sain raskaustodistuksen neuvolasta. Melkein tein kaikki muutkin kela-hakemukset, mutta se olis ehkä jo liioittelua 😂
Itse tein kaikki hakemukset melkein heti, kun sain todistuksen eli siitä vaan 😂
 
Takaisin
Top