Hankinnat vauvalle

Onko kellään suositella video itkuhälytintä? Haluaisin sellasen, mutta eikö niitä tosiaan oo pattereilla/akulla toimivaa vauvayksikköä? En haluais mitään jatkojohtoa kantaa mukani ulkona 😅

Tänään katselin mooseskoria. 🤭
Mooseskori on täälläkin harkinnassa 😍 siis sellanen vaipanvaihto mooseskori!

Oletteko vielä miettinyt otatteko äitiyspakkausta? Minä jotenkin "petyin" tämän vuoden laatikkoon joten se varmaan jää välistä. Haalari ja makuupussi olisivat kivat, mutta ne niinkuin muutkin pakkauksen tavarat löytyy kotoa jo. Tietysti mieli voi muuttua vielä montakin kertaa.

Ei miellytä oikein minuakaan tuo tämän vuoden pakkaus + meillä on tosi paljon jäänyt edellisien pakkauksista juttuja ,joten muutenkin olisi vähän ”turhaa” sitä nyt ottaa. Rahana siis ja käytän sen esim. sitteriin tai rattaisiin.

Onko kokeneemmilla vinkkejä mitä voisi ostaa myös käytettynä? Vai täytyykö vastasyntyneellä olla kaikki uutta? Lähinnä ajattelin esim sänkyä, vaunuja ja sen sellaista.

Onko kokeneemmilla vinkkejä mitä voisi ostaa myös käytettynä? Vai täytyykö vastasyntyneellä olla kaikki uutta? Lähinnä ajattelin esim sänkyä, vaunuja ja sen sellaista.
Sänky, vaunut jne voi ostaa käytettynä. Vaunuissa kannattaa huomioida erityisesti kankaat ettei ole homeessa. Kaukaloa en ostaisi käytettynä ettei ole käyttöikä ylittynyt tai kolaroitu.

Mä oon hankkinu käytettynä kaiken mitä vaan voinut 😅 Mm just sen sängyn (uusi patja+petari ostettu), rattaat, syöttötuoleja (kotona uus mut mökille ja mummoloihin käytetyt), sitterin ym. Turvakaukalon oon ostanut myös käytettynä, tärkeänä pitänyt et vakuutettu et on kolaroimaton ja ollu käyttöikää hyvin jäljellä. Turvaistuimet on ostettu sit uusina.

Minä olen myös melkein kaiken ostanut käytettynä. Turvakaukalo oli ainoa minkä halusin ehdottomasti uutena, voin olla varma historiasta. Kaikessa kannattaa vaan katsoa tarkkaan kunto ja siisteys, välillä tulee vastaan aika home pommeja. Vauva tavarat myydään pääsääntöisesti vähän käytettynä ja hyvään hintaan.

Äitiyspakkauksen meinasin ottaa. Ite jotenkin tykkäsin pakkauksesta vaikka harmittaa, että on niin suppea tänä vuonna. Ja nuo terälliset housut harmittaa, ne ei itäkinä pysy jalassa kunnolla.

Käytettynä itsekin suosin oikeastaan kaikkea. Turvakaukalo on semmonen mikä kaupasta uutena.ä suosittelen ostamaan. Vaunuja olen alkanut jo itse katselemaan käytettynä, sitteriä sitten myöhemmin myös. Pinnasänky, turvakaukalo ja syöttötuoli jo löytyy ennestään.

Meillä ehkä tarve vaihtaa normirattaat tupliin niin niitä voisin yrittää etsiä käytettynä. Toki ehtiihän tuo esikoinenkin tässä kasvamaan vielä 9kk ennen kuin niille tarve, mutta päiväkotiinviennit ja arkena kaupassakäynnit mun vastuulla ja näin ajokortittomana veikkaan, että ei selvitä pelkällä seisomalaudalla. Muuten aikalailla kaikki on tallessa esikoiselta. Paitsi, että asutaan nykyään niin, että meillä ei ole selkeetä vaipanvaihtopaikkaa tai ettei ole valmista laskutilaa vessassa tai kylppärissä, joten siihen täytyisi alkaa miettimään ratkaisua.. vai täytyykö alkaa selaamaan etuovea :tears:

Me hankittiin viime kesänä pikkutytöille Bugaboo Donkey Duo 5 ja nää saa kelvata lokakuisellekin. Toki jos nyt kävis niin että tulisikin tuplat niin silloin pitäis hankkia vaunuihin toiset koppakankaat ja seisomalauta kun tää tammikuinen on vielä niin pieni. Isompi kävelee jo reippaasti ja harvemmin enää haluaakaan rattaisiin kyytiin.

Me hankittiin viime kesänä pikkutytöille Bugaboo Donkey Duo 5 ja nää saa kelvata lokakuisellekin. Toki jos nyt kävis niin että tulisikin tuplat niin silloin pitäis hankkia vaunuihin toiset koppakankaat ja seisomalauta kun tää tammikuinen on vielä niin pieni. Isompi kävelee jo reippaasti ja harvemmin enää haluaakaan rattaisiin kyytiin.
Bugaboo Donkeyt on parilla perheellä tuttavapiirissä niin täytyy niitä mennä vähän mallailemaan miltä tuntuu omassa käytössä. Olen itse tosi lyhyt niin sillä mietin, että miten tuplat istuu omaan käyttöön, mutta kai ne on istuttava jos on pakko :tears:

@PuhPallura ja @Tiitu90 Samoilla linjoilla pakkauksen suhteen. Jotenkin tosi tylsän näköinen tänä vuonna ja varsinkin ne persikkaiset vaatteet oli omaan silmään jotain kamalaa 😅. Ajattelin kuitenkin ottaa sen ihan periaatteesta, kun odotetaan vasta ensimmäistä 😊
Mä komppaan täysin Unis sun ajatuksia 😊 herättelen myös toiveita että saisin vaihdettua sen makuupussin veljen puolison kanssa kun ne sai 2022 pakkauksen 😂

Mä kävin viikonloppuna kirppiksellä ja vitsit ihmiset myy huonokuntoisia vaatteita. Siis ihan nyppysiä ja reikäisiä. Mä oon ostanut aina jostain alejen alesta varastoon niin ei oo tullut paljon kalliimmaksi kuin käytettynä. Plus jälleenmyyntiarvo on eri kuin valmiiksi huonokuntoisilla.

Bugaboo Donkeyt on parilla perheellä tuttavapiirissä niin täytyy niitä mennä vähän mallailemaan miltä tuntuu omassa käytössä. Olen itse tosi lyhyt niin sillä mietin, että miten tuplat istuu omaan käyttöön, mutta kai ne on istuttava jos on pakko :tears:
Mun veljen perheellä on Donkey 3 mikä ei käytännössä paljonkaan eroa tuosta vitosesta. Mun veli on lähes 190 cm ja hänen vaimo varmaan joku 160 cm eikä niillä ole ongelmia ollut. Mä olen tykännyt noista enkä vaihtaisi toisiin enää.

Mun veljen perheellä on Donkey 3 mikä ei käytännössä paljonkaan eroa tuosta vitosesta. Mun veli on lähes 190 cm ja hänen vaimo varmaan joku 160 cm eikä niillä ole ongelmia ollut. Mä olen tykännyt noista enkä vaihtaisi toisiin enää.
Mutta mä olen 150:No Evil Monkey:

Mutta mä olen 150:No Evil Monkey:
En usko että ois ongelma. Meillä lapsetkin työntää noita ilman ongelmia. Useamman kerran on 3,5 v tuumannut aikaa pidellen että lasketa mulle. Tyttö on työntänyt hyvin vaikkei eteen ole nähnytkään.

Vielä en ole uskaltanut miettiä mitään hankintoja.. kunhan nyt ensin varmistuu että pieni on varmasti tulossa.❣️

Nää Bugaboot ja Donkeyt on kyllä niin hepreaa itelle 😂 Miten näihin kaikkiin ehtii perehtyyn ja mistä tietää mikä on hyvä. Kavereillakaan ei ole lapsia jotta vois kysellä, jollain tutuilla joo mutta ne ei oo niin läheisiä, että haluaisin paljastaa miksi kyselen 🤭 Onko olemassa jotain ”vauvakauppoja” missä voisi käydä ihmetteleen ?

Nää Bugaboot ja Donkeyt on kyllä niin hepreaa itelle 😂 Miten näihin kaikkiin ehtii perehtyyn ja mistä tietää mikä on hyvä. Kavereillakaan ei ole lapsia jotta vois kysellä, jollain tutuilla joo mutta ne ei oo niin läheisiä, että haluaisin paljastaa miksi kyselen 🤭 Onko olemassa jotain ”vauvakauppoja” missä voisi käydä ihmetteleen ?
Riippuu ihan missä päin. Lastentarvike löytyy ympäri maata. Sen lisäksi on useita eri liikkeitä ympäri maata. Kaikilla tietääkseni on verkkokaupat mutta ne ei auta yhtään jos haluaa päästä testaamaan.

Takaisin