Hankinnat vauvalle

@Unis mulla ei tosiaankaan oo kokemusta vauvan tavaroista mut mulle oli selkeä et meille tulee tripptrapp ja siihen kaikki herkut (esim se new born osa) ja sit baby Björnin sitterin.
Meillä on Tripp Trapp ilman sitä new born osaa ja tuo baby björnin sitteri. Aiemmilla on kokeiltu ties mitä mutta nuo on hyviksi todettu.

Me ostettiin kuopukselle jossain kohtaa baby björnin sitteri, mutta en kyllä päässy ymmärtää sitä hehkutusta isomman vauvan kanssa 😂 Mut tuolla se on jemmassa ja vanha on myyty pois, niin eiköhän tällä mennä sit 😁 Ehkä pienen vauvan kanssa pääsee enemmän oikeuksiinsa.

Luulisin, että päästään melko vähillä hankinnoilla. Onneksi on niin saamaton, ettei oo laittanut kaikkia esikoisen vaatteita ja tavaroita kiertoon. Turvakaukalo pitää hankkia. Ja ehkä sitteri kanssa, se annettiin pois. Onneksi, on myös oppinut, ettei kaikkea tarvii haalia. Esimerkiksi imetystyyny oli mun mielestä ihan turhuus.

Luulisin, että päästään melko vähillä hankinnoilla. Onneksi on niin saamaton, ettei oo laittanut kaikkia esikoisen vaatteita ja tavaroita kiertoon. Turvakaukalo pitää hankkia. Ja ehkä sitteri kanssa, se annettiin pois. Onneksi, on myös oppinut, ettei kaikkea tarvii haalia. Esimerkiksi imetystyyny oli mun mielestä ihan turhuus.
Ja mä taas vannon imetystyynyn nimeen. Mulla on kaksikin erilaista ja mietin että pitäis ottaa sitten aikanaan synnärille tää pienempi ja parempi imetystyyny.

Mulla oli esikoisen kanssa huono imetystyyny. Tuntui maailman turhimmalta ja surkeimmalta kapistukselta. Sit ostin paremman ja mikä ero! Niin hyödyllinen ja tukeva, auttoi oikeasti imetysasentojen kanssa.

Mulla on doomoo softy ja siitä olen tykännyt tosi paljon. Toinen on joku Alvi ihan onneton.

Mulla oli esikoisen kanssa huono imetystyyny. Tuntui maailman turhimmalta ja surkeimmalta kapistukselta. Sit ostin paremman ja mikä ero! Niin hyödyllinen ja tukeva, auttoi oikeasti imetysasentojen kanssa.
Ehkä mä saatan sitten vielä harkita. Mun ratkaisu oli vauva-aikana imettää makuultaan, nyt kieltämättä toivoisin jotain muitakin keinoja.

Mulla on doomoo softy ja siitä olen tykännyt tosi paljon. Toinen on joku Alvi ihan onneton.
Meillä on kans doomoon imetystyyny. Varmaan doomoo buddy kun kävin googlettamassa vähän 🤔 Oon miettiny et joku pienempi vois olla ton ison rinnalla kans hyvä.

Ehkä mä saatan sitten vielä harkita. Mun ratkaisu oli vauva-aikana imettää makuultaan, nyt kieltämättä toivoisin jotain muitakin keinoja.
Kannattaa! Mä imetin kans esikoista melkeinpä vaan makuultaan, mutta kunnon imetystyynyn kanssa saatiin kuopuksen kans sujumaan istuallaankin paremmin 😊

Ja mä taas vannon imetystyynyn nimeen. Mulla on kaksikin erilaista ja mietin että pitäis ottaa sitten aikanaan synnärille tää pienempi ja parempi imetystyyny.

Sama! Itellä ei onnistunut oikein imetys makuultaan, niin hyvä tyyny oli ihan ehdoton. Pitääkin hommata uusi, kun entinen meni niin huonoon ja risaan kuntoon kovassa käytössä, että viskasin menemään lopulta.

Yks hankinta mikä tulee mieleen, niin toinen auto joudutaan laittaa jossain kohtaa vaihtoon. Siitä tuleekin suurempi pulma, taikoa auto mihin menee 3 sms-turvaistuinta tulevaisuudessa sekä koira ja rattaat takakonttiin. Reissataan suht paljon, joten täytyy mahtua kaikki mitä keksii vaan 🙈

Ensimmäinen vauveliini tulossa perheeseen niin kertokaapa mitkä on teillä ollut sellaisia must have tuotteita ja toki myös saa kertoa ihan merkin/mallin?😊
Isommista hankinnoista tulee mieleen
Sänky
Kaukalo
Vaunut
Sitteri
Imetystyyny (käy myös pulloruokintaan)
Rintapumppu (jos meinaa imettää)
Itkuhälytin

Pienemmistä hankinnoista
Vaipat
Hygieniatarvikkeet (pesuneste, vauvaöljy, puhdistuspyyhkeet, vanulaput jne)
Vaatteet
Nenäfriida ja keittosuolatipat
Muutama pullo
Pari tetraa maitoa varmuuden vuoksi
Harsoja

Tässä äkkiä koottua listaa. Osa meillä ainakin must have mutta ei välttämättä kaikilla. Järjen käyttö on sallittua hankinnoissa.

Yks hankinta mikä tulee mieleen, niin toinen auto joudutaan laittaa jossain kohtaa vaihtoon. Siitä tuleekin suurempi pulma, taikoa auto mihin menee 3 sms-turvaistuinta tulevaisuudessa sekä koira ja rattaat takakonttiin. Reissataan suht paljon, joten täytyy mahtua kaikki mitä keksii vaan 🙈
Meilläkin isoin hankinta on auto. Mies jo on tuskaillut 7 paikkasten autojen kanssa nyt tän pari päivää. Hän harrastuksien vuoksi haluaisi pakettiauton, joka on nelikko. Ja nämähän on ihan kivan hintaisia sitten. Mie pärjäisin kyllä ihan perus 7 paikkasella ilman korotuksia tai nelikkoa.

Meiltä löytyy kuopuksen ajoilta turvakaukalo (muistaakseni 5v käyttöikä näissä). Myös pinnasänky. Rattaat meillä on, mutta syksystä kärsi ratasosa vähän kosteusvaurioo, joten ne pitäis varmaan uudet ostaa. Tai ainakin se ratasosa ja koppa. Runko kuitenkin ok kuntoinen. Pieniä vaatteita ei oo ykköskappaleita lukuunottamatta tallella, joten niitä joutuu ostelee. Samoin sitterin.

Me ei mahduta nytkään kaikki autoon kerralla mutta en jaksa stressata sitä.

Me ei mahduta nytkään kaikki autoon kerralla mutta en jaksa stressata sitä.
Miekin miehelle ehdottelin, jos ei nyt heti alkuun ostettaisiin et ostetaan sit myöhemmin, mut hän haluaisi heti sen. Tietäähän nuo miehet. Jatkuva autokuume 🤣

Tämä nyt ei vauvalle hankinta listalla ole vaan itselle ,säilyttääkseni jotenkin mielenrauhan ,siihen asti kunnes liikkeet alkaa tuntua ,eli dopplerin aion hankkia. Minulla ollut ,mutta ehdin sen myydä🙄
Edellisissä raskauksissa kuulin sydän -äänet jo viikolla 12-13.

Muokattu viimeksi:
Tämä nyt ei vauvalle hankinta listalla ole vaan itselle ,säilyttääkseni jotenkin mielenrauhan ,siihen asti kunnes liikkeet alkaa tuntua ,eli dopplerin aion hankkia. Minulla ollut ,mutta ehdin sen myydä🙄
Edellisissä raskauksissa kuulin sydän -äänet jo viikolla 12-13.
Mulla on doppleri ja aion kyllä oman mielenrauhani vuoksi kuunnella sykkeitä ainakin satunnaisesti.

Onko kellään suositella video itkuhälytintä? Haluaisin sellasen, mutta eikö niitä tosiaan oo pattereilla/akulla toimivaa vauvayksikköä? En haluais mitään jatkojohtoa kantaa mukani ulkona 😅

Tänään katselin mooseskoria. 🤭

Takaisin