Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minullakin oli vihdoin aikaa rekisteröityä käyttäjäksi ja kommentoida itsekin. Pitkään olen jo lueskellut foorumin juttuja. Totesin juuri tänään, että meillähän on hankittuna jo vaikka mitä, tai ainakin siltä tuntuu...:) hoitopöydän hain työkaveriltani jo helmikuussa, kun halusi siitä eroon ja lahjoitti meille. Vaatii kesällä maalia pintaansa, koska en halua puun väristä, vaan valkoisen. Tänään pyörähdin lastenkirppiksellä ja löysin hoitopöydän alustan, sitterin ja rintapumpun, rahaa näihin meni yhteensä 25€. En ole yhtään kirppari-ihminen, mutta olin tyytyväinen rintapumpusta ja hoitoalustasta, koska pumpusta en raaski maksaa ja hoitoalustan kuvion kanssa olen tarkka ja löytyi oman näköinen. Pinnasängyn huusin netistä, koska halusin Muuramen pinniksen, jotta saan siskoltani siihen sänkyyn teetetyn pinnasuojan. Neljällä kympillä löytyi ja olin kyllä tosi tyytyväinen myös siihen. Vaunuja ollaan käyty katsomassa ja kriteerinä on, että ne mahtuisivat talomme hissiin. Asumme kuudennessa kerroksessa ja hissi on todella pieni. Menimme kauppaan mittanauhan kanssa ja löysimme Emmaljungan Nitrot, joita saimmekin sitten käydä kotona koittamassa ja ne mahtuivat juuri ja juuri, joten päätös oli suht helppo. Haluamme valkoisella nahkalla olevan kovan kopan vauva-ajaksi ja sitten tummempaa sävyä ratasosaan, jotta ei ole niin lialle arka kun lapsi kasvaa. Ostamme vaunut sitten, kun olemme käyneet toisessa ultrassa ja saamme sukupuolen selville, osaa ratasosan kuosinkin valita paremmin. :) tällä hetkellä olen ainakin vaatteiden suhteen tosi tarkka, että pojalle vaina sinistä ja vihreää ja tytölle punaista. En osaa ostaa ns neutraaleja vaatteita jotka sopisi kummallekin, joten odotan kuumeisesti ultraa ja täytyy toivoa, että siellä se selviäisi. Sitten myös tuleva mummi, eli minun äitini sekä hänen siskonsa ja minun siskoni varmasti huolehtivat vaatetuspuolesta, joten vaatteet eivät ainakaan lopu kesken. :)

Olo on tosi hölmö kysyessä tällaista, mutta toivottavasti joku viitsii silti vastata! :)
Meille on ensimmäinen lapsi tulossa, eikä oikeastaan mitään vielä hankittuna. Pinnis ja leluja on vino pino varastossa meidän omilta muksuajoilta, hieman myös vaatteita. Odotellaan kuitekin ensin rakenneultraan, jos saataisiin sukupuoli selville.
Kysymys kuuluukin, mitä ylipäätään pitäisi hankkia? Onkohan missään jo olemassa jonkinlainen lista kaikista välttämättömimmistä hankinnoista? Mielessä toki pyörii kaikenlaista hankittavaa, mutta pelkään jonkin tärkeän kuitenkin unohtuvan..

Ei se oo Elpi lainkaan tyhmä kysymys...itsekin ensikertalainen oon ja keksin kyllä paljon tyhmempiäkin......

Hankintalistauksia oon kuitenkin löytänyt mm. neuvolan oppaista. Melkein joka kirjasessa on annettu ohjeita, mutta esim. siinä yhdessä kirjassa, missä on pieni präntti ja paljon tekstiä, niin löytyi myös yksi ehdotuslista hankinnoista... En nyt muista sen kirjan nimeä, mutta eiköhän kaikille jaeta suht koht samat kirjaset?

Tästä ketjusta voi myös olla apua: http://www.vau.fi/Forum/Vauva--ja-lapsiaiheiset-keskustelut/Vauvan-kanssa/Vauvan-tarvikkeet/Mita-pieni-vauva-tarvitsee/4890T/

Eiköhän nuo hankinnat saa tehtyä, kun vähän kerrallaan menee eteenpäin... vaikka kaikki onkin ihan uutta ja ihmeellistä..

Tyhmä vaatekysymys: Eikös potkupuku ja toisaalta body+puolipotkarit aja vähän niinkuin saman asian? Eli jos ostaa paljon bodyja ja puolipotkareita, niin sitten ei tarvitse niin paljoa potkupukuja? Tai toisinpäin. Ehkä potkupuku on helpompi pukea? Nimimerkillä, en oo vielä uskaltanut aloittaa vaatehankintoja, mutta kovasti tekisi mieli...

me käytiin tilaamas ne emmaljungat jotka tulee tän kuun lopes,Gragon turvakaukalo ostettiin käytettynä, Kaukalo alle vuoden vanha ja oli hyvän hintanen. Välillä on ostettua  bodeja ku on kaupas innostunu näpräämään vauvan vaatteita, tosi vaikeaa on löytää vaatteita mikä sopisi molemmille sukupuolille!! :O
Toisaalta meidänkää ei kannattaasi kaikkia vaatteita ostaa, sitte kumminki vieraat tuo vaatteita kun tulevat kattomaan vauvelia sekä jos itselle tulee tyttö niin saan omalta äidiltäni kaksi äitiyspakkausta tyttöjenvaatteita, pikkusiskoni 2 w ja vaatteethan nyt on suunnilleen vain päällä käynyt! :)
Vauvansänky ja syöttötuoli saadaan vanhemmiltani. :)

hento: oliko teidän Emmaljungissa miten pitkä toimitusaika? '

Käytiin lauantaina pyörähtämässä liikkeessä noita vaunuja kattomassa ja myyjä sanoi, että toimitusaika voi vaihdella varastotilanteesta riippuen 2 pv-1½kk. Suositteli tilaamaan tuossa kesäkuun alussa, että saa varmasti mieluisellaan kankaalla ja tarpeeksi ajoissa. Kuulemma alkavat tehtaalla jo elokuussa tekemään uutta mallistoa, jolloin jotkut kankaat saattaavat loppua tuotannosta..

Me tilattiin sjoella huvikummus. Käytiin Maaliskuun lopus ja kuormaan ei olis vissiin mahtunu ku 11 kpl ja me valittiin se light grey niin sekin on kuulemma nyt niin suosittu että niitäkään ei paljoa ollut sitten :) Mutta kk menee nyt ainaki.. Ja ku se myyjä ei osannut sanoa, koska on seuraava toimitus niin päätettiin tilata heti ettei jäädä puille paljaille :D Mutta mä sanoisin että kannattaa tilata heti ku pystyy vain.. :)

Jep, itse oon vähän kuolanut sitä Grey Leaves -kangasta. Vaunumalli nyt ei ole täysin selvillä.

Hento: otittekö te mitkä vaunut?

Osaisiko joku suositella hyviä yhdistelmävaunuja? Koolla ei ole väliä kun emme käytä hissiä tms. Mitä hyviä puolia on esim. kovassa tai pehmeässä kopassa? Enta renkaat, millaisia suosittelette? Tarkoituksena on kulkea lähinnä omakotialueella asfaltoidulla tiellä. Kätevää olisi jos vaunuihin saisi yhdistettyä turvakaukalon. Teleskooppiaisa pitäisi olla kun mieheni on minua huomattavasti pidempi.

Olemme käyneet jonkin verran jo kiertämässä vaunuliikeitä ja yhdessä paikassa Gesslein vaunujen toimitusajaksi sanottiin jopa 3 kk joten kesällä viimeistään kannattaa ainakain Gessleinit tilata.

Onko kokemuksia hyvistä turvakaukaloista? Se kun pitää olla heti synnytyslaitokselta lähdettäessä.

hento: Onko Seinäjoella 1 vai 2 vaunuliikettä?

Pauliina1976: samoja asioita mietin myös, oon näin ensikertalaisena aivan uuno näissä asioissa. Vähän ollaan katseltu Brio sing -yhdistelmiä, ovat näppärän oloiset ja kevyet ja aika edulliset. (Näin uunona melkeen ainoa laadukas vaunumerkki minkä tiedän :)) Niihin saa myös yhdistettyä tietyn turvakaukalon. Netin käyttökokemuksissa on valiteltu että niin kevyet että loskassa ja maastossa on hankala edetä. Mutta asfalttikäyttöön meilläkin lähinnä tulee.

Menna: Me otettiin City Crossit, eille kaikista parhaimmat kun vaunuja tullaan paljon käyttämään ja kuskaamaan.. :) jo mun mielestä ne oli hyvin monipuoliset ja kätevät.. :) Mies ehkä eniten päätti tän merkin, Se niin tykästy emmaljungiin ettei sitte kattottukaa muita merkkejä. :D
Mäkään en aluksi ees huomanna niitä harmaita siinä kuvastos, mutta ku näin isomman kuvan niistä vaaleemman harmaista vaunoista niin rakastuin niihin!! :)

Pauliina 1976: Huvinkumpu ja vaunula, mun mielestä.. muita en ainakaan tiedä. :)

Me varmaan päädytään rattaisiin mihinkä saa kaukalon ku tilattiin emmaljungat ja niihin pitäis ostaa erillinen kiinnitystango mihinkä saa kaukalon kiinni.. kumminkin pitää aina purkaa vaunut ja laittaa se "ritilä" ja sitte saa kaukalon kiinni.. ehkä ittelle paras että saa mahd. helpoiten, muuten taitaa hermo mennä :D

Me hankittiin Cosatton yhdistelmävaunut ja runkoon sopiva turvakaukalo. Mukana tuli kuosiin sopiva vaippalaukkukin. Melko kalliit oli, mutten voinut vastustaa limited edition Giggle-kuosia, kun sen kerran näin ruudulla. Emmekä hanki oikeastaan muuta hintavaa.

Mieheni innoissaan vaunut heti kokosi ja koeajelimme sisällä vuorotellen hymy korvissa. Kääntyvät kuin unelma ja vaihto kopasta rattaisiin ja kaukaloon käy näpsäkästi. En malta odottaa, että saan vaunuihin täytettä! Kyllä näiden kanssa kelpaa strollailla Turun rantakadulla.

Gessleinit ja Emmaljungan citycrossit on kummatkin hyviä, toiset ollu siskon lapsella ja serkulla ja Emmaljungat töissä päiväkodissa. Tykkäsin kummistakin kun menivät kevyesti sekä hiekalla että asfaltilla. Gessleinin johonkin malliin saa myös pienet pyörät, jotka helppo vaihtaa, jos kesäsin liikkuu asfaltilla paljon. Kunusiini, minäkin ihailin niitä cosattoja netistä, kun tutustuin vaunuvaihtoehtoihin, mutta mies ei tykännyt, olivat kuulemma liian tyttömäiset, kun olisin niistä rusetillisista juuri tykännyt. :) Turun katuja tulee itsekin tallattua, ehkä bongaan siis yhdet syötävän ihanat vaunut joskus katukuvasta.;)

Minäkin olen eniten kiinnostunut noista City Crosseista. Sen takia, että haluan suht sirot ja kevyet vaunut, mitkä kuitenkin kulkee hyvin hiekkatielläkin. Olen itse melko pienikokoinenkin niin uskon, että isojen vaunujen kanssa olisi vaikeuksia tulla toimeen..

Mä olen täällä meillä tarkastellut tilannetta, ja todennut että isommista hankinnoista tosiaan ilemisesti vain hoitopöytä puuttuu...En siis ainakaan löytänyt sellaista tuolta vintiltä! =) 

Isännällä on ennestään Emmaljungan jonkin malliset vaunut/rattaat. En siis saa selvyyttä mallista, mutta hyvät ne varmasti on! Ja turvakaukalo on tuolla vintillä myös, pehmusteet irrallaan ja päälliset pestyinä. Toisaalta on tosi jees että oikeastaan kaikki on valmiina, mutta toisaalta tuntuu että jään jostain paitsi kun ei tarvitse katsella ja pähkäillä mikä ois meille se JUST hyvä. 

Pari viikkoa sitten äitini oli kylässä, ja hän sai minut ensimmäistä kertaa hypistelemään ihan pieniä vauvanvaatteita. Ei siitä mitään tapaa jäänyt, ja nyt viime viikolla sitten omine nokkineni kävin vähän Prismassa vaatteita katselemassa. Mutta ei ole vielä tullut sitä tarvetta ostaa niitä vaatteita. Jännä nähdä milloin se alkaa... 

Heippa!

Olen uusi jäsen täällä, ensiodottaja, ja tulin heti ensimmäisenä kyselemään vaunuista. :) Onko kukaan törmännyt KUNERT -merkkisiin vaunuihin? Sellaisia on preeco.fi sivustolla tosi edullisesti. Googlekaan ei anna mitään tietoa joten vauvani kämppäkaveri herra skeptikko sisälläni heräilee ja miettii onko viisasta tilata saksanmaalta kummallista vaunumerkkiä... ;) Kovin on muutoin vakuuttavat nettisivut, kaikki vaadittavat tiedot löytyy yrityksestä ja tilaamisesta, en sinänsä toimintaa epäile..

Sieppi: Olen nähnyt täällä pansiossa tollaset vaunut, mutta en kyllä tiedä yhtään että miten kestää. Huutonetissä on kanssa yhdistelmiä missä on vaunukoppa ja rattaat ja turvakaukalo ja kankaat oli joko ECO nahkaa (kemiallisesti valmistettuaeli keininahkaa) tai tavallista kangasta. hinta oli jotain 500€ eli ihan ilmainen, kahden vuoden takuu jne. *muoks*ja sit siin oli hoitolaukku ja sadesuoja ja hyttysverkko

Mä haluisin Emmaljungan sen vaunusetin jossa on erikseen vaunukoppa ja ratasistuin, mutta haluan siihen ratasosaan oman kuomun. Kattelin Brion vastaavaa niin siinä vaunukopassa oli vauvan maksimipaino 9kg :O
mulla oli nuorin 6kk ikäisenä sen kokonen. Serkun muksu oli 4kk ikäisenä yli 9kg :D
Mun olis tarkoitus nukuttaa muksua vaunuissa mahdollisimman pitkään, eli kunnollinen vaunukoppa pitää olla ja emmaljungassa on selkänoja ja valjas mahdollisuus vaunuissakin, ainut huonopuoli niissä rattaissa on on se ratasosan selkänojan alas laskemisen yhteydessä ylös nouseva päänsuoja, joka tekee selkänojasta niin lyhyen että 2 vuotiasta oli vaikea nukuttaa niissä :/
Mut emmeljungat on tällä hetkellä ykkössijalla kuitenkin...

Meillä on vaunut!! :) Käytiin eilen vähän kauempana olevassa lastentarvikeliikkeessä, lähinnä tarkoitus oli tsekata nuo brio singit mitä oltiin mietitty ja sitten tilata netistä. Livenä nuo singit olikin sitten aika räpsyt ja eturenkaat oli ohjauksessa hankalat. Sitten bongattiin brio happyt ja testattiin niitä. Netistä katsottuna nuo vaikuttivat vähän turhan jykeviltä ja painavilta mutta olivatkin itseasiassa erittäin kevyet ja helppo liikuttaa. Olivat sitten vielä liikkeessä alessa, joten saatiin ne noin 100-150 € halvemmalla kun mitä netistä olin katsonut. Kasattiin ne jo illalla ja ollaan kyllä erittäin tyytyväisiä ostokseen!

Mä sain kamalan vaunuahdistuksen viime viikolla kun käytyyiin vaunuja katselemassa. Ei olevinaan minun silmää miellyttänyt mikään! :D Taisi hormonit olla sillä hetkellä epävireessä...

Perjantaina ollaan menossa katsomaan yksiä tuttavan Brioja eli käytettynä ollaan ajateltu vaunut ostaa. Kun yhtään emme tiedä mitkä sitten loppujen lopuksi onkaan meidän käyttöön parhaat niin voi nuo käytetyt sitten huoletta myydä eteenpäin ja ostaa toiset. Kaverilla on Briot ja niitä "koeajelin" muutama viikko sitten ja kovasti pidin. Ei olleet mitkään isot rohjot kuten useat vaunut tuntuu olevan. Tosin koolla ei niin väliä, vaunuja ei ole tarkoituskaan kuljetella mukana vaan ollaan ostettu autoon Gracon Mosaicit matkarattaiksi kun niihin saa aluksi tuon meidän autokopankin kiinni. Ainoa mitä haluaisin niin olisi se pehmeä koppa jotta se olisi helppo napata rattaista aina mukaan kotiin mennessä koska asumme kerrostalossa 2. kerroksessa ja hissiä ei tietenkään ole.

Vaatteita kävin eilen kirpparilta hamstraamassa ison kasan :) Illan pyörittelin sitten niitä ja päivittelin voiko niihin kukaan mahtua sisälle <3 

Tänään haimme Stockan Hulluilta päiviltä heti aamulla Tripp Trapp -syöttötuolin, oli 50 euroa edullisemmin. Minulla oli kyllä mielessä toinen väri, mutta tarjous koski vain valkoisia. Nyt kun se tuossa on, niin se on kyllä oikein sievä ja hyvä valinta:).

Takaisin